Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Objawy padniętej uszczelki pod głowicą - wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia

    Witam,

    Zdiagnozowałem, że poszła mi uszczelka pod głowicą gdyż,

    - ubywa płynu chłodniczego, leje teraz wodę, bo bym nie wyrobił na płyn
    - z rury dość mocno dymi na biało przy dodaniu gazu
    - pod korkiem od płynu chłodniczego jest orzechowy nalot
    - delikatnie ubywa oleju
    - rano jak odpalam nie chodzi na wszystkie gary ale jak dam gazu to załapuje i chodzi normalnie

    Ale również po odpaleniu samochodu, gdy chodzi około 5 min zgaszę i odkręcę korek od płynu chłodniczego to jest tam strasznie duże ciśnienie mało korka nie wysadzi jak odkręcam, czy to jest też objaw padniętej uszczelki i minie gdy ją wymienię ? I czy przez ta uszczelkę moge odczuwać, że silnik jest trochę zamulony ?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    412
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI (1999)
    Równie dobrze może być uszkodzona głowica. Nie zwlekaj z naprawą, nie używaj auta - bo niedługo będziesz miał pół silnika do wymiany.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Musze jeździć jeszcze przynajmniej do 13 bo wtedy wpłynie mi wypłata i odstawie do mechanika. I właśnie do pracy muszę mieć czy jeździć, a nie mam innego samochodu.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12,445
    Auto
    Bravo 1.8GT + LPG
    Rocznik
    12.1998 FL
    Takie jeżdżenie może się źle skończyć ale Twój wybór..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.
    >> Moje auto na FKP oraz w TYM temacie <<

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Chociaz mi odpowiedzcie na pytanie czy przez uszczelke jest takie ciśnienie w układzie chłodzenia ?

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    412
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI (1999)
    Pytanie do wróżki - w tych silnikach potrafi pęknąć głowica, objawy będą identyczne.
    PRZEWAŻNIE uszczelka, ale dopóki nie rozbierzesz to się nie dowiesz.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki, a co z dynamiką i mocą ?

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    27
    Postów
    1,500
    Auto
    BRAK
    Tak, jak masz uszkodzoną UPG to w układzie chłodzenie będziesz miał bardzo wysokie ciśnienie. Sprawdź przewody co idą do chłodnicy jak masz UPG walniętą to będą bardzo twarde. Wszyscy mówią że nie wolno jeździć autem z wydmuchaną uszczelką, no fakt faktem taka jazda jest ryzykowna ponieważ ubywa płynu i można zatrzeć silnik ( no chyba że co parę km dolewa się płynu) oraz olej zmieszany z płynem nie ma już takich właściwości smarnych ale ja jak miałem sienkę jeździłem z uszkodzoną UPG tydzień i nic mi się nie stało. Wiadomo ryzykowałem, jak chcesz możesz jeździć tym autkiem i ryzykować tak jak ja ale robisz to na własne ryzyko. Pamiętaj dzisiaj jest 3 a do 13 jeszcze kupa czasu. Koszt naprawy uszkodzonej UPG to ok 1000zł oczywiście +/- parę złotych zależy gdzie robisz i na jakich częściach. Proponuję Tobie kupić porządną uszczelkę za 100zł nie kupuj tańszych bo szybko może się Tobie ta awaria odnowić. No i co najważniejsze dopilnuj mechanika żeby sprawdził szczelność głowicy oraz żeby ją splanował. Jak nie masz teraz kasy to odstaw autko na te 10 dni albo idź do banku i weź kredyt na naprawę a po wypłacie go spłacisz. po 10 dniach jazdy tym autkiem możesz mieć cały silnik do wymiany bo uszkodzisz tłoki, pierścienie i cylindry!!!

    Poniższa wiadomość została dopisana do tego postu.

    Co do dynamiki i mocy to różnie bywa. Uszczelka pod głowicą pada w różny sposób i w niektórych autach może być więcej objawów jej uszkodzenia a w innych mniej. W mojej sienie 1.2 8v przy padniętej uszczelce znikał tylko płyn a dynamiki auto nie straciło, ale w większości przypadkach jest to jeden z objawów uszkodzenia UPG

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Ok dzięki...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Dzwoniłem do swojego mechanika, a rozrząd z pompą wody kupiłem kiedyś i jeszcze nie zmieniałem więc od razu z tym wymienię. Powiedział 470 zł + 80 zł planowanie. Uszczelki jakie stosuje to victor reinz. Myślicie, że opłaca się do u niego to zrobić ? Dodam, że robił uszczelkę w fabii mojego ojca i wszystko śmiga do dziś.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Rędziny / Częstochowa
    Wiek
    38
    Postów
    148
    Auto
    Brawo 1,2 16v , 2000r Bosch M1.5.5
    UPG Victor Reinz akurat do tego silnika nie polecam.
    Elring moim zdaniem jest lepszy.
    Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
    Co do ceny to wszystko wyjdzie dopiero po zdjęciu głowicy , bo nie wiadomo w jakim stanie są zawory , gniazda , prowadnice.
    Bravo 1,2 16v , Bosch M1.5.5

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Właśnie chyba tez uszczelniacze wymienię bo w sumie przebieg to 213000 tyś więc taką generalkę zrobię już żeby potem się nie bawić... Jaki jest koszt uszczelniaczy i jakie najlepsze?

    BTW.

    Jakie uszczelki się wymienia przy takim remoncie ? głowica, pokrywa zaworów, kolektor wydechowy i ssący, uszczelniacz wałka rozrządu (ile ich jest?) i coś jeszcze? Może zamówię je sobie u siebie bo jednak chcę mieć pewność, że to będą te z górnej półki, a nie jakaś lipa więc jak patrzyłem to do tego co napisałem około 200 zł chyba, że coś pominąłem to sprostujcie.

    Dzięki za pomoc.
    Ostatnio edytowane przez nike166 ; 12-07-2012 o 21:09

  14. #13
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,512
    Auto
    Marea weekend 1.9 110 ELX CF3 186A6.000
    Rocznik
    2001
    podjedź do ASO i spytaj mają takie zestawy uszczelek Ricambi oryginali

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    524
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Kawałek mam do tego ASO :p a w dość tanim sklepie wszystko by mnie wyniosło 181 zł tak mi wyliczył sprzedawca i wszystko od Reinz'a także może bym się skusił aczkolwiek pod głowicę tego Elringa. Ogólnie zobaczyłem wczoraj przy odkręconym korku od płynu chłodniczego jakie tam bąble idą, jakby woda się gotowała... dopiero na czwartek się z mechanikiem umówiłem, wcześniej nie da rady.

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    14 październik 2013
    Skąd
    Belgia
    Wiek
    21
    Postów
    18
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    12.2000
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Elring moim zdaniem jest lepszy.
    Dlaczego akurat ? Na pytam bo mam zamiar kupic i elring nie ma na allegro
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Śruby głowicy pasowało by wymienić,i uszczelniacze zaworowe .
    Moze nowe auto kupic ? Sruby sie naciagaja niby, o to chodzi czy cos jeszcze ?

    Mi tez padla uszczelka, co wymienic oprocz uszczelki samej glowicy ? Przebieg 150tys nigdy nie przegrzany mam go od 100tys ( nic nie krecone )


 

Podobne tematy

  1. Wymiana Uszczelki pod głowicą - warto naprawiać?
    Napisany przez ania8902 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post: 20-11-2011, 16:50
  2. Kłopoty po wymianie uszczelki pod głowicą
    Napisany przez cruel67 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 31-03-2011, 07:04
  3. [silnik] Co oprócz uszczelki pod głowicą?
    Napisany przez tomeq77 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 01-07-2010, 20:34
  4. [ukł. chłodzenia] Ciśnienie w układzie chłodzenia Fiat Palio
    Napisany przez sp4gwj na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-01-2010, 21:55
  5. Ciśnienie paliwa w układzie wtryskowym JTD
    Napisany przez ziut na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 07-03-2009, 16:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uszczelka pod głowicą

uszkodzona uszczelka pod głowicą objawy

uszcelka pod głowica objawy

objawy uszkodzonej uszczelki pod glowica

pęknięta uszczelka pod głowicą objawy

objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

uszczelki pod głowicą

uszczelka pod głowica objawy

wydmuchana uszczelka pod głowicą objawy

jakie są objawy uszkodzonej uszczelki pod głowicą

uszczelka pod głowicajak sprawdzić uszczelkę pod głowicąobjawy padnietej uszczelki pod glowicaobjawy padniętej uszczelki pod glowica objawy uszkodzenia uszczelki pod glowicaobjawy uszczelki pod głowicajak sprawdzic uszczelke pod glowicauszczelka pod głowica jakie objawywydmuchana uszczelka pod głowicąjazda z uszkodzoną uszczelką pod głowicąoznaki padniętej uszczelki pod glowicaobjawy nieszczelnej uszczelki pod głowicąjak sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest do wymianyczy to uszczelka pod głowicąobjawy pęknięcia uszczelki pod głowicą

Tagi dla tego tematu