Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 20
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD

    Niepokojący stukot z górnej części silnika Marea JTD

    Witam serdecznie szanownych forumowiczów,

    Znowu coś się dzieje z moją Maryśką. Wczoraj zaczął się rozwarstwiać pasek wieloklinowy, więc podjechałem do najbliższego mechanika, żeby mi wymienił jedynie ten pasek. OK, wymienili pasek (Contitech, bo taki polecacie na forum), zapłaciłem za wymianę, odpalam samochód, a Maryśka...chodzi jak traktor. Normalnie nie ten samochód. Usłyszał to ten sam mechanik i kazał mi natychmiast zgasić auto. Kontrolka wtrysku się nie pokazała.
    Zaprowadzili z powrotem na kanał, zdjęli pasek wieloklinowy (bo myśleliśmy, że to może jakaś rolka), ale bez paska było to samo.
    Stukot pochodzi z górnej części silnika, zarazz pod pokrywą. Ci "specjaliści" oczywiście wyparli się tego, ze ten stukot został spowodowany jakimiś okolicznościami związanymi z wymianą paska wieloklinowego, więc zostałem z ręką w nocniku. Odkręcili jeszcze pokrywę paska rozrządu, ale pasek nie jest zerwany.
    Mechanik gdzieś podzwonił i wydał dwie diagnozy:
    1) pasek rozrządu przeskoczył o kilka ząbków i mogła przestawić się pompa wtryskowa?
    2) mogło się coś zadziać z panewką?
    Z tego co ten "specjalista" orzekł to twierdzi, że ten hałas pochodzi od "spalania stukowego" cokolwiek by to nie było.

    Tak że reasumując pojechałem na wymianę błahostki, a dostałem rozwalony samochód z warsztatu. Oczywiście się wszystkiego wypierają. Straszyłem ich policja, ale to nic nie daje.

    Maryśkę odholowałem do specjalisty od pomp Common Rail i dopiero do niej zajrzy 21 listopada.

    Pomóżcie Panowie, zawsze w Was wierzyłem i wierzę. Już nie raz dzięki Wam sam naprawiłem swoje autko.
    Bardzo proszę o sugestie, wymianę myśli, może coś się nasunie na myśl?

    Z góry wielkie dzięki!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Bardzo możliwe ,że powodem spalania stukowego jest przestawienie rozrządu .
    Mogło to się stać, właśnie w skutek rozwarstwiania się paska od napędu urządzeń pomocniczych.
    Należy jak najprędzej sprawdzić ustawienie rozrządu i dokładnie pooglądać czy resztki rozwarstwiającego się paska nie zostały nawinięte na koło zębate wału .
    Nie odpalaj samochodu dopóki tego nie sprawdzisz.

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Najprawdopodobniej stało się tak jak mówi mój przedmówca... Musisz to posprawdzać i ustawienie paska rozrządu również sprawdź.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Spalanie stukowe to nie jest pojęcie, które występuje tylko w benzyniakach??
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    25
    Postów
    343
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    byrrt masz rację. Nie doczytałem, że to diesel...

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    W silnikach wysokoprężnych ,przestawienie rozrządu a co za tym idzie zmianę początku wtrysku, której komputer nie jest w stanie skorygować , powoduje jeszcze głośniejszy stukot jak w benzynie . Czasami dźwięk jest taki, jakby ktoś nie stukał ,a walił młotkiem o kowadło .
    A co do nazwy efektu dźwiękowego to ......
    Ostatnio edytowane przez KOBRA ; 17-11-2013 o 09:14

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Ten "mechanik" u którego wymieniłem ten pasek wieloklinowy rzeczywiście nie zna się na rzeczy mówiąc o spalaniu stukowym w dieslu.
    Czyli dobrze zrobiłem, ze zaprowadziłem Maryśkę do specjalisty od pomp wtryskowych?
    Czyli radzicie, żeby zacząć od sprawdzenia przeskoczenia paska rozrządu?
    A czy przy przeskoczeniu paska rozrządu nie powinna zapalić się marchewka?

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Akurat w tym silniku nie ustawia się pompy CR i nawet jak by przeskoczył na niej pasek o 20 zębów nawet byś nie wiedział i nie ma to żadnego znaczenia.Co do spalania stukowego to już poprzednicy wyjaśnili co i jak.
    Jeżeli przestawił się rozrząd to ECU silnika to wykryje,ale nie mam pojęcia ile musi się przestawić.Może kontrolka się nie świeci,a błąd może być już zapisany.
    Dla mnie sprawa jest prosta,oddałeś auto bez stuków a odebrałeś wiadomo jaki,więc na bank bym im nie odpuścił
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    @Zielony, błąd zrobiłem, bo zaprowadziłem do tych mechaników. Takich nieokrzesanych gości to dawno nie widziałem. Sprawa z nimi jest już nie do wygrania. Umywają ręce od wszystkiego, nie było zlecenia spisanego i rozmawiałem ze znajomym policjantem i powiedział sam, że takie sprawy się toczą długo. Miałem pecha niestety, ale teraz najważniejsze, żeby Maryśka ozdrowiała. Czyli mówisz, że zaprowadzenie do tego "pompiarza" od ustawiania pomp wtryskowych paliwa jest zbędne?
    A możliwe, że panewka się obróciła? Bo też takie przypuszczenia padały.
    Jeżeli przeskoczył pasek rozrządu to czy wymiana paska i ustawienie od nowa może załatwić sprawę?

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Trudno powiedzieć co się stało.Panewki w tych silnikach są bardzo trwałe i ot tak się nie kończą.A odnośnie paska,jeżeli już przeskoczył to jest kwestia ile,bo od tego wszystko zależy.A pompa w silnikach JTD służy już tylko do nabijania wysokiego ciśnienia w listwie a wtryski są otwierane elektrycznie,więc nie ma czegoś takiego jak ustawianie pompy.Mogło Ci wciągnąć kawałek starego paska pod rozrząd i parę zębów mógł się przesunąć,ale to jest gdybanie.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    04 grudzień 2011
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    97
    Auto
    Fiat Marea Weekend 2.4 JTD
    Witam,
    Wczoraj podłączyłem Maryśkę pod kompa i wyskoczył błąd P0191 - Czujnik wysokiego ciśnienia paliwa. Czy nasuwa Wam się coś? Czy przyczyną tego błędu może być przestawienie o kilka ząbków paska rozrządu? Czy to może być tego potwierdzenie?
    Jutro mechanik się zabiera za Maryśkę, więc będę pisał co i jak na bieżąco.

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał rieper Zobacz post
    przestawienie o kilka ząbków paska rozrządu?
    to napewno byś jeździł, chyba na lawecie.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał marcin.b2508 Zobacz post
    to napewno byś jeździł, chyba na lawecie.
    Ząbek dwa czy nawet trzy wcale nie oznaczają, że od razu głowica dostaje..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    W jtd ustawienie rozrządu w żaden sposób nie wpływa na pompę wysokiego ciśnienia więc problem musi leżeć gdzie indziej.
    Jest: Nuova Bravo 1.4 tjet '09
    Było: Brava 1.2 16V '00 LPG, Uno 1.4 '97 LPG, Uno 1.1 '94 LPG
    Nie pomagam na priv

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,715
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    W jtd ustawienie rozrządu w żaden sposób nie wpływa na pompę wysokiego ciśnienia więc problem musi leżeć gdzie indziej.
    Na pompę wysokiego ciśnienia nie ale na synchronizację wału korbowego i wałka , czy wałków tak .
    Wtedy komputer nie jest w stanie zsynchronizować początków wtrysku bo ma złe dane z czujników położenia .


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Niepokojące stuki przy pokonywaniu zakrętu powyżej 40km/h
    Napisany przez Lipstein na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:10
  2. Niepokojąca temperatura i duże spalanie
    Napisany przez maciek.j na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 15-07-2011, 19:40
  3. [osprzęt silnika] Stukot w pedale gazu
    Napisany przez 212aneczka na forum Stilo
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 15-11-2010, 18:38
  4. wyciek w górnej częsci silnika
    Napisany przez krisuu na forum Scudo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 04-08-2009, 18:06
  5. Stukot.
    Napisany przez mikusz na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 20-02-2009, 10:01

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

przeskoczonego razadu jtd a spalanie

lancia kappa 2.4 jtd stuka w silniku

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl