Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000

    Napinacz paska klinowego czy sprzęgiełko alternatora?

    Witam
    Ostatnio miałem małe problemy, a mianowicie podczas odpalania przez krótki czas słychać było jak coś się tłucze, jak się później okazało był to napinacz paska wielorowkowego który skakał. Po dodaniu gazu napinacz przestawał hałasować. Przymierzałem się do kupna tego napinacza, lecz się nie spieszyłem ponieważ mechanik twierdził, że to się może ustabilizować. Jednak tak się nie stał po 2 tygodniach pasek nie zerwał się lecz rozstrzępił i część owinęła się wokół rolki. ( całe szczęście, że nie wokół koła pasowego wału)
    Wykręciłem zarówno napinacz jak i rolke ich stan oceniam( wizualnie) jako dobry, nie wiem jak to inaczej sprawdzić. I właśnie tu moje pytanie jak moge sprawdzić czy przyczyną tego był napinacz, czy na przykład sprzęgiełko alternatora? Wiem, że sprzęgiełko można sprawdzić po bezwładności wirnika. Co możecie mi poradzić? nie chciał bym bez sensu wydawać pieniędzy i wymieniać metodą prób i błedów... Dorzucam zdjęcia paska i napinacza.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,077
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001

    Odp: Napinacz paska klinowego czy sprzęgiełko alternatora?

    Zobacz czy nie posiadają luzow na oskach/łożyskach.



    Taplniete w notatniku drugiej generacji

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Żadnych luzów nie ma. A jak sprawdzić sam napinacz? I jakieś inne sposoby na sprawdzenie sprzegła alternatora żebym mógł go wykluczyć na 100%?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2012
    Skąd
    Chełmek (KOS....)
    Wiek
    29
    Postów
    1,749
    Auto
    Audi A4 B5 Sedan 1.8 ADR 125KM 98'
    Rocznik
    10.1998
    Jeśli wynik którejkolwiek z poniższych testów jest negatywny, należy niezwłocznie wymienić sprzęgiełko alternatora!

    Test 1: Przytrzymaj w miejscu wewnętrzny pierścień (wałek) palcem wskazującym i kciukiem. Drugą dłonią obróć zewnętrzny pierścień w tym samym kierunku, w jakim obracałby go pasek. Jeśli zewnętrzny pierścień się poruszy, należy wymienić sprzęgiełko alternatora.
    Test 2: Przytrzymaj wewnętrzny pierścień (wałek) tak, aby nie mógł się poruszać. Obrócić zewnętrzny pierścień w kierunku przeciwnym do kierunku pracy paska. Prawdopodobnie będzie wyczuwalny lekki opór, ale zewnętrzny pierścień powinien obracać się płynnie. W przeciwnym razie należy wymienić sprzęgiełko alternatora.
    Uwaga: W przypadku jednokierunkowych rozłącznych sprzęgiełek alternatora (OAD) obrót w kierunku pracy napędu powinien wywoływać uczucie sprężystości i obracać się płynnie w kierunku przeciwnym. Jeżeli nie, uszkodzona część powinna być natychmiast wymieniona. Wewnętrzna sprężyna jest mocna i przeprowadzenie poprawnej diagnostyki może wymagać użycia klucza i specjalnego przyrządu.

    http://www.gates.com/europe/oap/pl/Wymiana.html

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Ok, jutro sprawdze to sprzęgiełko, a z tym napinaczem to co zrobić dla pewności też wymienić?

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Napinacz kosztuje 100zł (dayco np.) ale przecież złożyć na nowym pasku możesz i posłuchać skąd telepie - zaraz nie rozstrzępi paska.. Wg. mnie napinacz to nie za bardzo..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Moje odczucia są nastepujące. Napinacz paska "skakał' ale mogła być to przyczyna walniętego sprzęgiełka alternatora lub każdego innego koła pasowego. U mnie sytuacja wygląda następująco, nic sie nie tłukło tylko skakał napinacz. Zadne koło pasowe nie ma luzówi i lekko się kręci oprócz spręzarki klimatyzacji, której koło kręci sie z lekkim oporem( nie wiem czy tak ma być) ale i tak ją wymieniam bo mam okazje kupić sprawną, a moja nie działa..... sprzęgiełko sprawdzałem w jak w instrukcji trzymając tak jak zaznaczyłem na rysunku strzałką zieloną, a drugą ręką kręciłem kołem( strzałka czerwona). W obydwu kierunkach obie części obracały sie razem... Nie wiem czy wykonałem dobrze ten test, jeśli ktoś z was juz przez to przechodził prosze o pomoc..
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Ostatnio edytowane przez majk ; 15-04-2013 o 21:29

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    czyli prawdopodobnie jest zatarte ale może nie mogłeś utrzymać środka. możęsz też sprawdzić w taki sposób, za przednią obudową znajduje się wentylator i wsuwając w niego jakiś wkrętak blokujesz wirnik a ręką próbujesz zakręcić sprzęgiełkiem jeśli w jedną się kręci a w drugą stawia opór to jest sprawne. a jeśli w obie stawia opór to sprzęgiełko jest do wymiany. to ma działać tak jak tylne koło w rowerze.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2012
    Skąd
    Myślenice
    Wiek
    25
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 jtd
    Rocznik
    2000
    Ok to jeszcze jutro sprawdzę tą metodą. A jeszcze takie pytanie napinacz powinien twardo chodzić czy powinienem móc w rękach go ruszyć? (mam go wykręconego)

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    818
    Auto
    Citroen C8, Lancia Musa
    Cytat Napisał majk Zobacz post
    (mam go wykręconego)
    to raczej w rękach go nie ruszysz. jak jest założony to kluczem lub ciągnąc za założony pasek powinien pracować. zwróć też uwagę czy jak masz założony pasek to napinacz sie nie skosuje wtedy krzywo prowadzi pasek (zsuwa z kół).

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał majk Zobacz post
    A jeszcze takie pytanie napinacz powinien twardo chodzić czy powinienem móc w rękach go ruszyć? (mam go wykręconego)
    Nie ruszysz tego bez dźwigni.. Pasek musi być napięty z odpowiednią siłą..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    Pozwoliłem sobie zrobić małą podpinkę pod temat.
    Otóż podejrzewam że mam kłopot z alternatorem. Wnioskuje to po tym że:
    - spod maski wydobywa się niecodzienny dźwięk, podobny do piszczenia
    - w kabinie samochodu mam swąd elektryki
    - pali mi się (czasami zgaśnie, niezależnie od obrotów) kontrolka ładowania.

    Identyczny problem miałem ostatniego lata, ale trwał 2 min i ustał. Od tamtej pory, aż do dziś nie występował.

    Czy ww. objawy wynikają z tego że alternator dogorywa bądź też już całkiem padł? Czy też może przyczyna leży gdzieś indziej (np pasek).

  14. #13
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Sprawdź w pierwszej kolejności naciąg paska, tylko nie wiem skąd ten swąd...

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Swąd? Ja bym tego tak nie ignorował, sam alternator na pewno by takich efektów nie robił Ściągnij pasek, sprawdź jak chodzą wszystkie rolki itp..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 grudzień 2011
    Skąd
    Olsztyn
    Postów
    232
    Auto
    Bravo 1,6 SX
    a jednak wina alternatora. Ponoć pękł. Przy okazji coś się zblokowało z paskiem. Do wymiany altek i pasek. Oczywiście kupiłem używke na szrocie bo za nowy chcieli w sklepie 750 zł....


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. sprzęgiełko alternatora jtd 105
    Napisany przez misbubumis6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post: 30-07-2014, 22:06
  2. Napinacz paska klinowego
    Napisany przez majk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 07-04-2013, 14:52
  3. Wymiana paska klinowego
    Napisany przez wandzel na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 19-08-2012, 17:25
  4. montarz paska klinowego
    Napisany przez Przemaszko na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 31-07-2012, 07:29
  5. Wymiana paska klinowego
    Napisany przez Madaw na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 14-10-2010, 21:46

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

sprzegielko alternatora

napinacz paska alternatora fiat mareasprzeglo alternatora fiatjak wymienic pasek od alternatora w fiacie bravacena paska klinowego od alternatora fiatWymiana paska alternatora fiat bravapo dodaniu gazu drga pasek wielorowkowy scenic 2pasek klinowy mareapasek klinowy fiat mareapasek klinowy fiat bravoschemat paska klinowego bravo 1.9 jtd pasek alternatora fiat marea 1.9jtdnapinacz paska wielorowkowy mareanapinacz alternatora fiat mareanaciaganie paska wieloklinowego fiat bravogdzie sprawdzic alternator olsztyn naciagnac pasek od alternatora siena siena 1.2 zdjeciajak powinien pracowa napinacz jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl