Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 30
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999

    Marea 1.6 Pb - falujące obroty -nic nie pomaga

    Witam!
    Ponieważ jest to mój pierwszy post na formum BBM –to chciałem serdecznie powitać użytkowników i podziękować za ogrom informacji jak tu już do tej pory znalazłem.
    Do tej pory zawsze wystarczyło czytać i znajdywałem rozwiązanie swoich problemów ..aż do ostatniego tygodnia.
    Posiadam maryśke:
    1.6 100 16 v z czerwca 1999 roku Benzyna + LPG. Przebieg 250 Kkm z tego jakies 130 Kkm na LPG.
    Przebiegi pół na pół trasa i miasto.
    To 100 w modelu jest dość istotne - szczególnie przy kupowaniu części.
    Dodatkowo w modelu tym termostat jest z obudowa i trzeba go wymainiac w cąłosci.
    To samo z silniczkiem krokowym który jest zintegrowany z przepustnicą –i tez wg serwisu trzeba wymieniać w całości.
    Przez ostatnie 4 lata od kiedy mam Maryśkę nie było problemów – a teraz musze się trochę podszkolić w mechanice ;/

    Teraz problem:
    Przez kilka dni miałem problemy z „pływającymi obrotami” Na zimnym silniku auto dość często gasło. I na Pb i na LPG. Czasem przy redukcji z dużej prędkości na luz tez gasło. Gdy silnik się nagrzał – przy redukcji z dużej prędkości już nie gasło na Pb–a na LPG nadal się mu to zdarza. Silnik musi być cały mocno nagrzany (nie tylko wskazówka do połowy i włączony wentylator –ale cała komora msui się nagrzać - jak popracuje jakeis 30 minut w normalnym ruchu) żeby w ogóle przestał gasnąc i na LPG i na PB. Aczkolwiek przy redukcji na luz i staniu np. na światłach obroty nadal pływają na LPG – tak do 500, później rosną na 1200 i normują się koło 900. Na Pb te wahania są mniejsze. I co dziwne – gdy stoi na luzie – delikatnie trzesie całym autem – a gdy pływają obroty lekko przygasają światła i światełko w środku auta (oświetlenie nie kontrolki).
    Przy normalnej jeździe brak jakichkolwiek oznak kłopotów -pełna moc, reaguje na pedla gazu itd -wszytko ok.

    W aucie poskładało się w jednym czasie kilka rzeczy do roboty –tak wiec ostatnio wymieniłem:
    -wahacze
    - nagrzewnice
    - rolke napinacza od alternatora, pompy wspomagania itd.
    -uszczelnienie skrzyni biegów (+ 0,7 l oleju)
    - świece (na bosh) , kable na NGK
    - Termostat (sic całość 160 pln a nie 40 jak u innych) +zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego
    -wyczyszczona została przepustnica i silnik krokowy (na ile się dało –czyli od strony rpzepsutnicy)
    - sprawdzony został alternator (bo wydawało mi się to to łożyska szumią) ale okazało się że pompa wspomagania powoli będzie się kończyć.

    Po tych wymianach objawy nie ustały. Gaśnie jak gasł na zimnym, gaśnie przy redukcji. Na luzie na parkingu trzęsie się cały.
    Komputer nic nie pokazuje –żadnych błędów –chyba ze chłopaki żel szukają. Jedynie wskazało brak I biegu wentylatora.
    Teraz pytanie – co i jak dalej sprawdzać –czego szukać?
    Mechaników mam takich ze co każe to zrobią ale jakiejś inwencji aby szukać samemu itd. im brakuje. Poza tym teraz robią w lepszych i nowszych furach i moja to tak po znajomości obsługują.
    W przyszłym tygodniu jadę na wymianę filtrów LPG (obecne maja już zrobione z 14 kkm) i podepnę go jeszcze pod komputer od LPG. Żadnego syfskiego paliwa nie tankowałem –zawsze na sprawdzonych stacjach-tych samych od lat.
    Boje się że może to być silnik krokowy, jakiś czujnik na przepustnicy albo czujnik położenia wału.
    Niestety ponieważ krokowy jest zintegrowany z przepustnica- nie wiem czy można go jakoś wymienić , sprawdzić czy tylko całość? Czy wyrwać na siłę kombinerkami i założyć nowy (da się kupić taki sam i jakoś zamontować –na kleju?)
    Czy po czyszczeniu trzeba zawsze robić adaptacje krokowego ( ściganie klemy na godzinne, później praca aż do włączenia wentylatora?) –bo po ostatnim czyszczeniu nic takiego nie było robione.
    Sprawdzałem filtr powietrza i rury doprowadzajcie go do przepustnicy –wyglądają ok –można to jakoś jeszcze sprawdzić czy nie łapie lewego powietrza? A jeżeli łapie „lewe powietrze” to szkodliwe jest które –na odcinku do filtr -przepustnica czy przepustnica silnik?
    Gdzieś tam czytałem żeby odpinać wtyczki – od krokowego i od czujnika na przepustnicy –tylko nie wiem jakich efektów się spodziewać?
    Ponieważ na mechanice się nie znam – będę wdzięczny za łopatologiczne wskazówki i pytania.
    Ewentualnie może ktoś może mi polecić jakiś dobry warsztat w Warszawie lub okolicach który ma rozpracowane BBM i jest godny polecenia?
    Będę wdzięczny za pomoc i opisze ewentualne rozwiązanie problemu.
    g



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Po pierwsze jaki masz gaz (II generacja czy tzw. sekwencja)? Po drugie czujnik położenia wału możemy wykluczyć bo by auto nie odpalało wcale, ew. gasło czasem bez możliwości prędkiego ponownego odpalenia. Po trzecie najbardziej szkodliwe jest lewe powietrze na odcinku przepustnica - silnik (komputer myśli że mniej powietrza zassało niż w rzeczywistości). Niestety pokreślenie przyczyny problemu nie jest wcale proste, może to być nawet wiązka elektryczna.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999
    Instalacje mam sekwenscyjna BRC Sequenty.
    Wczoraj zrobiłem kilkadziesiąt km tylko na Pb –i jak by trochę lepiej. Tzn. już nie gaśnie przy szybkiej redukcji i obroty mniej faluja. Trzęsienie zostało.
    Niestety na LPG bez większych zmian. Tak wiec z najbliższym możliwym terminie umawiam się do gazowników profilaktycznie żeby wszystko posprawdzać, wymienić filtry i ustawić instalacje na zimę.(mam serwis BRC nie daleko na Bielanach kolo AWF –chyba ze znacie jakiś lepszy serwiś BRC w Warszawie?)

    Wczoraj jeszcze odcinek przepustnica –silnik sprawdziłem i nie widzę tam żadnych pęknięć, dziurek ani niczego podobnego ;/
    Jeżeli wizyta u gazowników nie pomoże – trzeba będzie szukać dalej.
    Tylko najlepiej pewno byłoby by wymieniać część po części i sprawdzać czy jest poprawa?
    A czy jest jakiś patent na tego krokowca zintegrowanego z przepustnica? Żeby go wymienić albo sprawdzić? Jakieś odpinanie wtyczek? Czy cos? Jak auto powinno się zachowywać po odpięciu wtyczki od krokowca, a jak po odpięciu przepustnicy ( na wolnych obrotach i przy gazowaniu)?
    Czy na wszelki wypadek jeszcze raz dobrać się do przepustnicy i obficie przeczyścić ją środkiem do czyszczenia gaźników i przepustnic? Wtedy podobno trochę tez krokowiec się czyści?
    Czy to nie ma za bardzo sensu?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    W takich problemach pierwsze co robie to podłączenie się kompem i sprawdzenie czy są jakieś błędy oraz czy wszystkie czujniki podają poprawne parametry. Po tym można brać się do brudnej roboty

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999
    Mati a skąd wziąć parametry referencyjne? są od razu w programie czy trzeba posługiwać się jakaś tabelą zewnętrzna?
    Rozumiem że do takich testów potrzebny jest ktoś kto już jest trochę ogarnięty w temacie?
    Auto było podpinane pod kompa -ale bardziej w celu poszukiwania błędów. Mechanik chyba nie testował wszystkich czujników.
    A czy takie testy można zrobić samemu w domu? Ile kosztuje odpowiedni kabel i skąd można pobrać oprogramowanie?
    g

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999
    Boch, a da się to samemu obsługiwać? jest jakiś programik po polsku z instrukcją? Nie znam się na tym za dobrze, a nie chciał bym sobie narobić problemów.

    g

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    06 październik 2012
    Skąd
    Radom
    Postów
    396
    Auto
    Brava 1.6 16v Stilo 1.9 16v Punto 1.2 16v ELX Speedgear
    Rocznik
    1996 2005 2001
    Najlepiej jakby ktoś z podkarpacia miał taki kabelek i zgadać się i zdiagnozować, na pewno ktoś kto tego używa znajdzie problem jeżeli ecu taki ma,

    sam przewód to wydatek jeszcze ok, program kosztuje więcej

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    kupując kabelek na stronie Viakena, dostaniesz płytkę z programem Multiecuscanem, którego link wlepiłem wcześniej. na płycie powinna znajdować się instrukcja obsługi tego programu w pliku PDF. program jest w języku polskim, nie pamiętam czy domyślnie, czy trzeba przełączyć w menu. obsługa jest prosta, nie powinieneś nic zepsuć
    aha, program będzie w wersji niekomercyjnej w związku z czym jego działanie będzie ograniczone funkcjonalnością, np. czasem działania sesji. wszystkiego dowiesz się z instrukcji.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999
    Dziękuje Panowie!
    Coraz bardziej skłaniam się do tezy-ze to przez LPG wszystkie te problemy. Na benzynie jest już prawie dobrze. Zakręciłem zawór z gazem, jeżdżę tylko na benzynie i problemy praktycznie zniknęły –albo sa już mało odczuwalne.
    Jak auto zgaszę na benzynie i odpalę po nocy – nie a większych problemów.
    Za to jak odkręciłem gaz, zrobiłem na nim kilka km – mocne pływanie obrotów nadal występuje, rano na zimnym silniku –pomimo tego ze teoretycznie chodzi na Pb zanim się nagrzej –pływa i się lekko dusi –myślę ze sterownik LPG coś musi mieszać.

    Jak znajdę trochę czasu podjadę do gazoników na ul Podleśna – sprawiają wrażenie całkiem sensownych –może wyregulują. Może podczas wymiany rozrządu, później czyszczenia przepustnicy i wymianie termostatu ( w sumie aku był odpięty od auta 3 razu po kilka godzin) coś się poprzestawiało w LPG.
    Ostatecznie – może się okazać ze wtryski LPG do wymiany –bo maja już zrobione z 150 Kkm.

    Tyle póki co przychodzi mi do głowy. A jak wyreguluje LPG i nic się nie zmieni–będę szukał kogoś z kablem na Podkarpaciu albo w W-wie i okolicach. Będziemy diagnozować dalej.

    g

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Archanioł Zobacz post
    Ostatecznie – może się okazać ze wtryski LPG do wymiany –bo maja już zrobione z 150 Kkm.
    wrzuć zdjęcie spod maski, tak żeby było widać reduktor (parownik) i wtryskiwacze. jeśli masz czerwone Valteki, to po przebiegu 150 tys. km nadają się wyłącznie na śmietnik.

  13. #12
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    czujnik temp. lub sonda źle wskazuje wartości dawki paliwa

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 maj 2013
    Skąd
    Rzeszów
    Postów
    11
    Auto
    Marea Weekend 1.6 100 16v
    Rocznik
    06.1999
    Moje wtryskiwacze sa niebieskie / LPG BRC niebieska listwa/.
    BRC RAIL jak na fotce w załączniku.

    LISTWA WTRYSKIWACZE BRC SEQUENT 09SQ99020001G Uzywane czesci samochodowe

    A co do czujnika – to ja mam jeden na 3 piny wkręcany w termostat.
    I chyba dobrze pokazuje temperaturę, w odpowiednim momencie włącza wentylator(połowa skali), chyba ze jest „częściowo” walnięty albo o inny czujnik chodzi.
    A sonda jak może być walnięta? Lambda? Bo była pod kompa podpinana i diagnosta mówił że wszystko z nią ok.

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    1. od odłączania klemy z aku nic się w sterowniku gazu namieszać nie powinno. jedyne co się stanie, to znikną wykresy benzyny i gazu, ale to nie ma znaczenia. wyrysują się ponownie.
    2. masz instalację BRC więc poszukaj warsztatu, w którym BRC regulują.
    3. termostat w wersjach poliftowych posiada jeden wspólny czujnik temp. do kompa i na wskaźnik na desce, więc jeśli na połowie skali włącza się wiatrak, to można przyjąć, że z czujnikiem jest wszystko ok.
    4. jeśli diagostyka nie wyłapała błędu sondy lambdy, to można przyjąć, że działa poprawnie.
    5. po przebiegu 150 tys. na gazie przydałoby się sprawdzić wtryskiwacze gazowe i reduktor. prawdopodobnie czeka je regeneracja/wymiana.

  16. #15
    Master
    Dołączył
    04 grudzień 2012
    Skąd
    Łęczyca
    Wiek
    23
    Postów
    1,564
    Auto
    1.6 16V Brava
    odbnij sonde i pojeździ troche i zobacz czy lepiej, łatwy sposób na sprawdzenie czy sonda dobrze chodzi czy nie


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. falujące obroty
    Napisany przez CichyJerry na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 22-04-2013, 20:19
  3. punto hgt falujące obroty
    Napisany przez adziu21 na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-03-2013, 18:21
  4. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 11:35
  5. Falujące obroty w Marea 2.0 20v, czasem gaśnie
    Napisany przez Misiek213 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-12-2010, 07:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat marea obroty plywaja

falujace obroty fiat bravo 1.6 16v

09SQ99020001G

fiat brava 1.4 16v lpg tomaszow lubelski i okolice

Punto 55 na niskich obrotach nie pali na wszystkie cylindry czy to objaw wypalonych zaworow

blokady rozrzadu fiat rzeszow

faluhace obroty brava

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl