Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.

    korektor siły ham bravo oraz wahacze przód

    1 po wizycie na przeglądzie dostałem info że mam zbieżność -6 przez wahacze niby( przód) wiec są do wymiany i mam pytanie czy w bravo 1.9 TD można coś z samymi tymi gumami kombinować?? czy od razu nowe kupować z tego co czytałem to dobrze jest kupić Delphi lub TRW jaka może być ich cena bo na allegro nie ma albo nie mogę znaleźć
    2 chodzi o ten nieszczęsny korektor siły hamowania którego nówka kosztuje 280 zeta oryginał
    muszę to rozwiązać wreszcie jakoś i z tego co czytałem na tym forum i na TTT i po rozmowach z paroma mechaniorami doszedłem do wniosku że mogę:
    I )ominąć korektor za pomocą redukcji i trójnika i tu mam pytanie jak to będzie bo słysze trochę że na śliskim kicha albo że jest dobrze tylko trzeba o tym pamiętać za jakieś 50 zł + wymiana płynu w sumie 70 zł bym to miał zrobione gdyby żadne rurki się nie pokruszyły***(na końcu pytanie do tego faktu) duże ryzyko z tymi przewodami?
    II)podjąć się regeneracji jeden mechanik powiedział że nie ma co bo jeśli nawet ruszy to się będzie lał płyn ( tylko od niego tą obawę słyszałem jest w tym coś prawdy??) i zakładam wyjęcie a może lepiej nie ruszać żeby sobie kłopotu nie narobić z tymi przewodami ( wchodzi wtedy zdjęcie baku chyba itp)
    *** no właśnie jak to jest z dostępnością tych miedzianych przewodów i ich ceną (oryginalny kształt) żeby mi auto nie stało miecha bo przewód się sypnął a ja nie moge nic spasować czekam na info chłopaki pozdro
    BRAVO i wszystko jasne...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Ad. 1
    TRW/LUCAS - nie warto ponad 400zł sztuka
    Delphi - rzadko występuje na allegro cena nań była około 160zł szt, w sklepie 220zł
    Wymiana samych gum można o ile są sztywne sworznie wahacza poza tym robocizna drożej niż w przypadku wymiany całych wahaczy.
    Najlepiej kup jakiś komplet na allegro za ~200zł i pojeździsz niewiele mniej niż gdybyś kupił TRW
    Ad 2. I
    Cytat Napisał lenar90
    duże ryzyko z tymi przewodami?
    Tak przewody są stalowe , oryginalne przewody stalowe są bardzo drogie, mechanicy często kupują miedziane przewody i "na miejscu" je zarabiają.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał lenar90
    I )ominąć korektor za pomocą redukcji i trójnika i tu mam pytanie jak to będzie bo słysze trochę że na śliskim kicha albo że jest dobrze tylko trzeba o tym pamiętać za jakieś 50 zł + wymiana płynu w sumie 70 zł bym to miał zrobione gdyby żadne rurki się nie pokruszyły***(na końcu pytanie do tego faktu) duże ryzyko z tymi przewodami?
    Na 100% odczujesz lepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.

    Cytat Napisał lenar90
    II)podjąć się regeneracji jeden mechanik powiedział że nie ma co bo jeśli nawet ruszy to się będzie lał płyn ( tylko od niego tą obawę słyszałem jest w tym coś prawdy??) i zakładam wyjęcie a może lepiej nie ruszać żeby sobie kłopotu nie narobić z tymi przewodami ( wchodzi wtedy zdjęcie baku chyba itp)
    Na TTT masz opis regeneracji reduktora od Tipo/Tempry. Nie jest to trudna sprawa i można to samemu zrobić.

    Co do przewodów miedzianych to wpierw mierzysz pod autem ile potrzebujesz idziesz do sklepu i zamawiasz takie.
    Przewody są gietkie, wieć rwiesz stare i nowe "profilujesz" pod stare.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    09 styczeń 2008
    Skąd
    Heilbronn
    Wiek
    33
    Postów
    1,381
    Auto
    Alfa Romeo 159
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał miszko
    Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.
    Nie przesadzaj ja jeździłem temprą bez korektorów i spokojnie się jeździło w ziemie, tylko trzeba było się przyzwyczaić.
    K.W.A. - Kamikaze Wariaty Alkoholicy

    Przy 200 ciężko jest zobaczyć 40 na znaku



    www.tomekmichalik.pl

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Oczywiście, ale w krytycznej sytuacji nie będziesz się zastanawiał czy tylne koła się zblokują czy nie, więc wciskasz pedał hamulca do oporu, a wtedy koła się blokują i tył ucieka.

    To znaczy idzie jeździć, jest ok, ale trzeba być bardziej ostrożnym na śliskim, a już tymbardziej w zimie.

    Ja wyrwałem korektor i puściłem bezpośrednio. Efekt, auto lepiej hamuje, bo tył lepiej hamuje, ale fakt faktem, że na śliskim nie mam już tej pewności, że tył się nie zblokuje.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    Cytat Napisał waho.
    Najlepiej kup jakiś komplet na allegro za ~200zł i pojeździsz niewiele mniej niż gdybyś kupił TRW
    Ale właśnie jakiej firmy wyhaczyć??

    Cytat Napisał miszko
    Na 100% odczujesz lepsze hamowanie na suchej nawierzchni. Za to horror przyjdzie w zimie kiedy będziesz chciał mocniej przyhamować. Tylne koła na 100% szybciej się zblokują niż przednie. Więc się zastanów.
    ale zimą nie mając ABS jeżdże powoli i jestem nastawiony że w ogóle mogę stracić panowanie nad autem. Więc przy hamowaniu na granicy poślizgu przednimi to tył już zablaokowany jest ??

    Cytat Napisał miszko
    Co do przewodów miedzianych to wpierw mierzysz pod autem ile potrzebujesz idziesz do sklepu i zamawiasz takie.
    Przewody są gietkie, wieć rwiesz stare i nowe "profilujesz" pod stare.
    uff ulga że to taki uniwersalny sposób

    Rozumie się że jak uda mi się ruszyć ten korekrtor to jak wyregulować?? śmigać po trawie?? 8)
    BRAVO i wszystko jasne...

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał waho.
    Ad. 1
    TRW/LUCAS - nie warto ponad 400zł sztuka

    A gdzieś Ty widział takie drogie wahacze ? nawet ASO sobie tyle nie woła. Kupowałem ostatnio TRW do maryśki na hurtowni to zapłaciłem po znajomości kolegi 260zł.A czt warto? sądze że tak bo trw dłużej wytrzymuje i najpierw wysiadają gumy a sworzeń się wytrzymuje nawet drugą parę gum.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Hipo, weź pod uwagę że masz inne wahacze :>
    Cena za TRW była dokładnie 425zł sztuka w ASO 5 miesiący temu, obecnie na http://sklep.intercars.com.pl/ 405zł.
    A nie każdy ma znajomości
    Cytat Napisał Hipo
    najpierw wysiadają gumy a sworzeń się wytrzymuje
    Zobaczymy jak będzie u mnie bo obecnie też mam TRW
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    W IC bez dobrego numeru klienta nic się nie załatwi ale są inne hurtownie części gdzie jak się pogada to dobrą cenę można dostać.
    Ja jak wymieniałem to mimo, że mogłem wymienić na TRW po okazyjnej cenie to zdecydowałem się na 2 razy tańsze DELPHI a też dobre. Można też kupić FORTUNA LINE po 80zł (cena z moją zniżką nie wiem ile kosztuje bez) ale ja tego rozwiązania nie polecam.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    No fakt, maryśka ma inne wahacze, jednak nie polecam generalnie kupowania taniego szajsu, po prostu nie warto. Z w miarę dobrych zamienników to sprawdza się też Febi.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    24 styczeń 2009
    Skąd
    Skierniewice
    Postów
    131
    Auto
    bravo 1,9TD 100GT 97r.
    czyli chłopaki mówicie delphi albo Febi zorientuje się ile w sklepie za to i na necie. jak ktoś zna jeszcze jakąś dobrą markę i wiadomo w rozsądnej cenie to niech pisze

    A co do regeneracji regulatora to da się samemu ustawić w miare a potem gdzieś podjechać na dokładne ??
    BRAVO i wszystko jasne...


 

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] Obniżenie zawieszenia przód
    Napisany przez soul2000 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 14-07-2010, 12:58
  2. [zawieszenie] Wahacze Marea.. Jakich producentów polecacie a
    Napisany przez BadSpider na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 19-11-2008, 22:46
  3. [zawieszenie] Wahacze firm Fast QAP
    Napisany przez jackulec na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 06-11-2008, 16:14
  4. Problem z odpaleniem rano, oraz kopcenie z rury wydech.
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 23-09-2008, 15:45
  5. Jak wyciągnąć żarówkę... oraz symbole żarówek.
    Napisany przez tomaschek30 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 26-08-2008, 17:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czy mozna ominac korektor sily hamowania

forum tempra korektor

kolektor sily hamowania wymiana cena

wymiana korektora hamowania fiat brava

korektor hamowania fiat bravo 98

fiat bravo 1.6 korektor sily chamowania wyszstko o nim

fiat bravo co nalezy wymienic zeby lepiej hamowal

korektor sily hamowania fiat bravo

http://www.iparts.pl