Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 47
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    39
    Auto
    bravo gt 1.9 JTD
    Rocznik
    1998

    Kontrolka świec w 1.9 JTD, P0380

    Witam. Dużo było tematów tego typu jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Problem wygląda następująco: Odkąd kupiłem moją bravke świeci kontrolka od świec, tzn po odpaleniu auta mruga i po ok 20 sec gaśnie, od razu było wiadomo, że trzeba wymienić. Kolega mechanik sprawdzał je amperomierzem i wszystkie ok. Potem pojechałem na serwis, który specjalizuje się w fiatach aby podpiąć pod kompa, bo mógłby to być tylko błąd i pokazało "świeca "A" do wymiany" No i wymieniłem świece "A" (gość powiedział, że to pierwsza od rozrządu) a lampka dalej mruga. Kupiłem kable do kompa żebym mógł sam podłączać i MES pokazuje błąd P0380- Preheating control unid - "powodem tego błędu jest fakt, że ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika. Błąd obecnie nie jest aktywny. Skasuj błędy i obserwuj czy nie powrócą. Kontrolka na desce nie została włączona przez ten błąd"(mam screena jeżeli potrzeba) jednak cały czas świeci a ja nie mam pomysłu co zrobić. Dodam, że od kupna wsadziłem trochę pieniędzy i jeszcze muszę do niego włożyć a wydaję mi się, że to mógłbym zrobić sam z waszą pomocą. Proszę was o opinie i ewentualne instrukcje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Witam. Przede wszystkim zmierz opór każdej świecy(nawet nowej) powinno być około 1,4-1,6 oma na każdej następnie sprawdź czy jest sprawny obwód grzałki omomierzem (niestety wartości nie znam ) jak wszystko o.k to wina centralki , można ją rozebrać bo może styk przekaźnika się upalił . u mnie też migała spiralka - 3 świece i centralka powiedziały papa a 2 miesiące po wymianie padła jeszcze jedna założyłem NGK .

  4. #3
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał mizi14 Zobacz post
    Dużo było tematów tego typu jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
    Nie znalazłeś, bo nie ma konkretnej odpowiedzi. W każdym przypadku trzeba wziąć miernik w dłoń i tak jak napisał pit zmierzyć opór świec.
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    sprawdź czy jest sprawny obwód grzałki omomierzem
    której grzałki? Tej od płynu chłodzącego? Nie każde auto miało takie coś.
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    powinno być około 1,4-1,6 oma na każdej
    w temperaturze około 0°C - jeśli będziesz mierzył na ciepłym lub gorącym silniku opory będą inne. Zasada jest jednak taka, że opór świecy powinien być mierzalny i wynosić od 1 do kilkudziesięciu omów.

    Błąd może byś spowodowany też centralką - ja kupiłem używaną, niby sprawną, w której grzała tylko jedna świeca.
    Uszkodzona centralka - YouTube

    Tak 'grzeje' dobra centralka:
    http://www.youtube.com/watch?v=3w4Q8F67RjA
    Ostatnio edytowane przez karwoj25 ; 26-02-2014 o 18:39
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    której grzałki? Tej od płynu chłodzącego? Nie każde auto miało takie coś.
    każda 105 z 99r miała podgrzewacz filtra paliwa nawet alfa
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    w temperaturze około 0°C - jeśli będziesz mierzył na ciepłym lub gorącym silniku opory będą inne. Zasada jest jednak taka, że opór świecy powinien być mierzalny i wynosić od 1 do kilkudziesięciu omów.
    świeca to grzałka , a nie termistor nie zmienia oporu w zależności od temperatury . opór świecy powinien wynosić od 1,2 -2,2 oma w zależności od producenta . im więcej om tym gorsza świeca , mam z innych bryk świece niby sprawne - bo grzeją , ale wartości są od 28- 430 ohm
    Ostatnio edytowane przez pit14 ; 26-02-2014 o 19:57

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Mizi najlepiej odepnij wtyczkę z modułu grzania i po kolei sprawdź miernikiem rezystancję każdej ze świec (jeden koniec miernika przyłóż do silnika a drugi do styków we wtyce).Może jest problem z przewodem.

    Pit,kolega Karwoj napisał o układzie grzania płynu chłodniczego,a nie o podgrzewaczu paliwa.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    tomaszow
    Wiek
    34
    Postów
    441
    Auto
    Służbowe
    Rocznik
    12.2000
    ze swiecami moge tylko potwierdzic to co pisze karwoj25. Opornosc zmienia sie zaleznie od temperatury, Sterowniki renault nawet w ten sposób sprawdzaja ile tzreba grzac swiece.
    Jesli kazda swieca ma podobny opór to OK.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2014
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    39
    Auto
    bravo gt 1.9 JTD
    Rocznik
    1998
    Panowie, pomagacie, lecz dla mnie to trochę mało. Moglibyście jakieś instrukcje wysłać? To jest moje pierwsze autko i dopiero się uczę. Nie wiem jeszcze co jest czym. Ale takie rzeczy wchodzą mi szybko więc bez obaw, nie jestem jakimś żółtodziobem

  9. #8
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Na środku grodzi poniżej zaworu podciśnienia jest centralka świec. Wyciągasz ją, odpinasz czarny wtyk od świec, miernik ustawiasz na pomiar oporu (najniższa skala). Minus gdzieś do masy, plus na kolejne piny we wtyku. I będziesz wiedział, czy świece są OK.
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    świeca nie jest termistorem !! nie zmienia oporu względem otoczenia , a sterowniki mają czujniki temperatury !!! 1- otoczenia , 2 temp paliwa . ŚWIECA MA STAŁY OPÓR I NIE WAŻNE CZY -30 CZY +50

  11. #10
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    świeca to grzałka , a nie termistor nie zmienia oporu w zależności od temperatury
    Nie słyszałeś nigdy o wpływie temperatury na rezystancję przewodnika? To zmierz sobie opór żarówki po czym podłącz ją pod prąd, zmierz napięcie i prąd i przelicz oporność, zdziwisz się. Na świecach aż takich różnic nie będzie, lecz ważne aby wszystkie miało zbliżoną rezystancję (no i jakąś sensowną wartość oczywiście).
    Generalnie im mniejszy opór, tym większa moc świecy a co za tym idzie szybciej się nagrzeje.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Nie słyszałeś nigdy o wpływie temperatury na rezystancję przewodnika? To zmierz sobie opór żarówki po czym podłącz ją pod prąd, zmierz napięcie i prąd i przelicz oporność, zdziwisz się. Na świecach aż takich różnic nie będzie, lecz ważne aby wszystkie miało zbliżoną rezystancję (no i jakąś sensowną wartość oczywiście).
    Generalnie im mniejszy opór, tym większa moc świecy a co za tym idzie szybciej się nagrzeje.
    nie da się Twojego przykładu poddać w normalnych warunkach z miernikami klasy china . Fakt ! prawo Ohma ale mamy warunki warsztatowe a nie labolatoryjne

  13. #12
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    nie da się Twojego przykładu poddać w normalnych warunkach z miernikami klasy china .
    Oczywiście, że się da. Do pomiaru prądu zmiennego możesz użyć bocznika. Ale nie będziemy "offtopować"

  14. #13
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    sterowniki mają czujniki temperatury !!! 1- otoczenia , 2 temp paliwa
    Z tego co wiem, sterownik świec żarowych odczytuje wartość z czujnika temperatury cieczy w termostacie. Po co mu wiedzieć, jaka jest temperatura na zewnątrz? Może być nawet -40, a jeśli silnik jest ciepły to świece nie będą włączone.

    Co do podgrzewacza to nie jestem pewnie (jeśli się mylę to popraw), ale tam jest chyba zwykły włącznik termometryczny OE: 9941953 - więc on po prostu załącza grzanie bez ingerencji komputera.
    http://hurtownia.euroforin.eu/wylacz...st-p-7119.html
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Z tego co wiem, sterownik świec żarowych odczytuje wartość z czujnika temperatury cieczy w termostacie. Po co mu wiedzieć, jaka jest temperatura na zewnątrz? Może być nawet -40, a jeśli silnik jest ciepły to świece nie będą włączone.

    Co do podgrzewacza to nie jestem pewnie (jeśli się mylę to popraw), ale tam jest chyba zwykły włącznik termometryczny OE: 9941953 - więc on po prostu załącza grzanie bez ingerencji komputera.
    UKŁAD ZASILANIA I WYDECHU - Wyłącznik termometryczny filtra paliwa Marea/Multipla/Bravo/Brava/Siena/Palio/Cr -
    silnik +90 temp zewnętrzna -30 świece i tak podgrzewają -sygnał z czujnika temp . powietrza . Tak - podgrzewacz filtra paliwa ma termowyłącznik załączany z kompa

  16. #15
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    -sygnał z czujnika temp . powietrza
    który to dokładnie czujnik?
    Cytat Napisał pit14 Zobacz post
    silnik +90 temp zewnętrzna -30 świece i tak podgrzewają
    sprawdzałeś?

    Napisz mi jeszcze z łaski swojej który pin w centralce odpowiada za połączenie z "czujnikiem temperatury powietrza". Do wyboru masz piny 31, K, 86, ST, Di.
    Ostatnio edytowane przez karwoj25 ; 26-02-2014 o 22:23
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Kontrolka świec żarowych, zapala się
    Napisany przez cips na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-10-2013, 19:57
  2. Świecąca się kontrolka od silnika
    Napisany przez damian87szc na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2013, 11:28
  3. Świecąca sie kontrolka ABS i hamulca recznego
    Napisany przez Joohny1990 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 20-05-2013, 18:18
  4. Kontrolka świec żarowych
    Napisany przez wezyr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2013, 15:19
  5. świecąca kontrolka poduszki
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 02-08-2010, 20:08

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

p0380 fiat

p0380 1.9 jtd

punto 2 blad P0380

fiat p0380

po380

po380 fiat

po380 puntop0380 fiat puntomarea grzanie swiecblad P0380 stilostilo p0380alfa kod p0380blad p 0380 stilokod bledu p0380 fiat stilopunto blad p0380fiat blad p0380p0380 mruga kontrolka swiecfiat punto 1.9 jtd blad PO380fiat punto blad p0380Fiat stilo po 380

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl