Witam, sprawdzałem świece jak mi kazaliście i g1-3 są wporzo za to g4 nie reaguje w ogóle. Miernik bez reakcji. Co jest grane? Centralka?
Witam, sprawdzałem świece jak mi kazaliście i g1-3 są wporzo za to g4 nie reaguje w ogóle. Miernik bez reakcji. Co jest grane? Centralka?
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
Myśl jaka mi przyszła to to, że gdzieś coś nie styka. Rekcja to 1, i bez zmian ta jedynka. Jak sprawdzić czy jest podłączona? Czy końcówka jest przykręcona do niej? Gdybym chciał ją wymienić to jak mam się do niej dostać?
Ostatnio edytowane przez karwoj25 ; 27-02-2014 o 18:25
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
Koledzy - może i ja dodam moje 3 grosze na ten temat, ku pożytkowi innych.
Po przesurfowaniu netu okazuje się, że jest to bardzo popularna usterka w różnych autach. Mnie też się przytrafiła, ni stąd ni zowąd pojawił się komunikat: „Błąd w systemie świecy żarowej- grzałka A” ale auto pali bez problemu, na dotyk.
Jako że nie jestem specem od elektrotechniki samochodowej, zapytałem znajomego mechaniko-elektryka czy mógłby coś z tym zrobić. Zapewnił, że oczywiście, nie ma sprawy. Zostawiłem autko rano, po południu odbieram z diagnozą: upalona świeca + wydruk testu diagnostycznego jw. Kod usterki P0380. Mechanik zalecił kupno świec; kupiłem kpl. Bosch i mechanik zamontował – ale okazało się, że komunikat o błędzie dalej wyskakuje. Mechanik zalecił więc kupno przekaźnika; kupiłem, zamontował – i dalej to samo, błąd nie znika. Mechanik mi mówi, że trzeba kupić kpl. przewodów – ale mnie już spieniło, olałem go i pojechałem do profesjonalnego warsztatu elektrotechniki; zostawiłem auto, obejrzeli i diagnoza: najprawdopodobniej przekaźnik, mogą zakupić, koszt ok. 400 zł. Podziękowałem i pojechałem gdzie indziej, też do warsztatu profesjonalnego, zażądali pozostawienia auta na 2 dni i koszt szacunkowy naprawy 400 – 500 zł. Było to dla mnie stanowczo za dużo więc pojechałem do jeszcze innego speca. Zostawiłem auto i wieczorem diagnoza (50 zł): świece, przekaźnik i przewody są OK., błąd jest natomiast w komputerze samochodu; oni sami nie naprawiają tylko oddają do firmy elektroniki samochodowej do naprawy; koszt naprawy komputera min. 400 zł + robocizna, testy; razem ok. 500 zł.
To wszystko było dla mnie nie do przyjęcia – i wreszcie trafiłem do takiego speca złota rączka (bez warsztatu) a ten, w mojej obecności i asyście, w ciągu 2 godzin na podwórku używając tylko miernika uniwersalnego przebadał obwody wszystkich 4 świec i znalazł tą usterkę: przerwa w obwodzie świecy tej najbliższej akumulatora. Okazało się, że ten pierwszy mechanik, który wymieniał świece najprawdopodobniej zakładając z powrotem „fajki” uszkodził gniazdo fajki, tak że nie dawała dobrego styku z trzpieniem główki świecy; dlatego też, mimo wymiany świec, komunikat nie znikał. Złota rączka szczypcami przygiął trochę blaszkę gniazda fajki, wykasował błąd laptopem, za fatygę wziął 20 zł i po sprawie.
Jakie stąd wnioski? Pomijając tego mechanika który zakładał świece i przypadkiem uszkodził styk fajki, to sprawa z tymi „profesjonalnymi” warsztatami elektrycznymi jest całkiem inna: albo grzeszą niekompetencją, lub co gorsza, dobrze znają charakter i koszt usunięcia usterki, jednak sprawdzają się najlepiej w sztuce odchudzania portfela. Aspekt etyczny, niech każdy sam oceni.
Witam. Wymienilem swiece i wszystko dzialalo- do dzis. Nagle mi sie zaswiecila ta sama kontrolka + od poduszek. Co moze byc grane? sprawdzalem swiece i 2 nie reaguja a 2 pokazuje 07 ohma. Moze byc to przekaznik? A co do poduszek to co moglo sie stac? jakis czas temu kasowalem bledy poduszek.
mizi14 podejrzewam, ze bez podpięcia pod kompa się nie obejdzie, bo tak to możemy sobie zgadywać tylko
VW Polo 9N 1,2 12V - żony
LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM
LANCIA LYBRA INTENSA SW 2,4 JTD 150KM
Lancia Lybra
Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście
Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa
Jak wymieniłeś tylko jedna świece, to możliwe, że poleciały kolejne. Jak wymieniać to komplet i to dobrej jakość. Jak mierzysz bezpośrednio na odłączonej świecy, i miernik pokazuje przerwę to świece spalona. Żeby mieć pewność zawsze możesz wykręcić, świece w imadło i podać na chwilkę napięcie.
Jeśli jednak spaliła się znów ta sama świeca to warto się zastanowić dlaczego tak się dzieje. Sprawdź, czy przypadkiem nie grzeją się cały czas.
ALe miernik powinen pokazac ok 1.5 wartosc. pokazal 2x 0.7 i 2x nic.
mierzenie swiec miernikiem to czasem sie nie sprawdza, weź żarówke na kablach, najlepiej 55w
jeden koniec do plusa a drugim sprawdzaj swiece, najlepeij na kostce sterownika, bo ewentualnie wykryjesz przerwe na kablach
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
jak jest przerwa to jest jasne, niewiem gdzie jeszcze szuka problemu
Centralka jest ok. Sprawdzilem. Potem postanowilem jeszcze raz sprawdzic swiece po kolei, i wyszlo 0.8 ohm, 3.0, bez reakcji, bez reakcji,. Czyli 2 ostatnie do wymiany. Teraz pytanie dlaczego 2 pierwsze maja rozne pomiary?
Bo mogłeś źle przyłożyć styki miernika, bo może któraś nakrętka jest źle dokręcona, może jedna z jeszcze sprawnych świec ma się ku końcowi, może silnik miałeś ciepły. Wymień wszystkie i będziesz miał spokój.
They see me trollin', they hatin'
308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena
ja mam taka zasade, ze jak wiecej jak jedna swieca jest zła to wymieniam komplet, a u ciebie to tylko jedna prawdopodobnie jest dobra.
przyjmuje sie ze ponizej 5ohm jest prawidłowo, zwykle jest to 2-3 ohm na zimnym silniku, gdy swieca sie grzeje opór rosnie