Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Komputer pokładowy  

  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD

    Komputer pokładowy

    Witam! Mam takie troszkę głupie pytanie a mianowicie czy w BBM był oferowany komputer pokładowy pokazujący spalanie? Chciałbym sobie coś takiego założyć ale nie potrafię znaleźć :/ Jedyne co spotkałem to elektroniczny wskaźnik kilometrów opisywany jako komputer pokładowy. Z góry dzięki za pomoc.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie było czegoś takiego niestety.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    A może instalował ktoś już uniwersalny komputer? Np
    http://allegro.pl/item490702189_komp..._obudowie.html
    http://allegro.pl/item490702279_komp...dego_auta.html
    Jak tak to czy to się dobrze spisuje i podaje prawidłowe dane.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Co do komputerów pokładowych we Fiatach, to należy podchodzić ostrożnie. Większość informacji które potrzebujesz już jest w sterowniku silnika (nazywają to chyba ECU).
    Można sie do niego dostać albo za pośrednictwem własnego urządzenia opartego o mikro-kontroler poprzez szyne danych (gniazdo diagnostyczne), albo kupując sobie "ręczny czytnik" tzw kalkulator do ECU zamiast komputra. Jednym z transmitowanych na zewnątrz ECU sygnałów jest spalanie na 100 km.
    Można się w to bawić, jak się ma czas i niezłe wiadomości na temat dość archaicznego interface'u i protokołu wymiany danych. Pytanie: PO CO?
    Szczególnie, że przy wymianie marki samochodu na niemiecki, japoński, czy amerykański uczyni urządzonko zupełnie bezużytecznym.
    Chwilowy pomiar spalania jest niemiarodajny, dopiero spalanie na dłuższym odcinku trasy ma jakąś wartość użytkową. A to dokładnie zrobisz sobie ręcznie używając taniego kalkulatorka za 5 zł, licznika do benzyny - na dystrybutorze i dziennego licznika km - w samochodzie, do tego potrzebny jakiś notesik i 60 sekund czasu, żeby wpalcować i podzielić dwie liczby przez siebie.

    Przyglądałem się linkom.
    Wchodzenie na czujnik z równoległym pomiarem jest niebezpieczne dla czujnika, sterownika samochodowego - ECU i istnieje realna grośba jesłi nie uszkodzenia, to zafałszowania pomiaru poprzez współdzielenie słabych sygnałów pomiedzy dwa odbiorniki - układy pomiarowe. Żaden z domorosłych sprzedawców nie poinformował o impedancji wejściowej swoich wynalazków, zabezpieczeniach przed przebiciem??? Może być bardzo niska i tłumić sygnał z czujnika. Nie daj boże przebicia w układzie i pójścia napięcia na ECU z tego pseudo komputerka.
    Parę dodatkowych setek leci w dym. Temat niebezpieczny szczególnie dla osoby nieświadomej poruszającej się w temacie po omacku.
    Ja to określam dosadniej "na małpę".
    Można sporo doprawić do smaku (spieprzyć).

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Wartość spalania chwilowego wbrew pozorom dużo daje jeśli potrafi się z niej korzystać. Jeżdżąc autem z ekonomizerem zauważałem, że jechanie z tą sama stałą prędkością może być opłacane rożnym spalaniem w zależności od wychylenia gazu i przełożenia i nie zawsze wyższy bieg oznacz niższe spalanie. Tak samo różnice w przyśpieszaniu potrafią być olbrzymie - lepiej przez 3 s spalać 30l niż przez 7 25l. Ogólnie dzięki ekonomizerowi udało mi się zejść o niecałe 2 litry na 100km(troszkę różnic wynikało pewnie z prozaicznego "nauczenia się auta" ale ekonomizer też pomógł w doskonaleniu techniki jazdy). Jeżdżę dość dynamicznie i dużo wiec przydałaby się informacja kiedy najlepiej zmienić bieg aby jechać szybko i oszczędnie.
    P.S. Wg mnie informacje szkoły auto co do eco driving'u nie są dość dokładne i nie obniżają znacząco zużycia paliwa jeśli ktoś wcześniej nie jeździł non stop do odcięcia.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Jeździłem z czymś takim.
    Seryjnie układ podciśnieniowy ma łada, a wcześniej majstrowałem takie cudo w maluchu za młodych lat.
    Patrzyłem na to przez pierwsze 2 tygodnie, potem zapomniałem o istnieniu.
    Tyle sie wciska gazu ile w danej chwili potrzeba. Raz mocniej, raz mniej. Raz się np wyprzedza i nikt nie będzie się przyglądał na ekonomizer czy wskaźnik spalania, tylko uciekał z przeciwnego pasa jak najszybciej.
    Inna skrajność to toczenie się pod czerwone światło, tutaj nikt nie (powinien) gazować, bo i po co?
    Przy skumulowanym zużyciu (u mnie co 300 km) mam podstawy do porównania. Na tych 300 km mniej więcej ilość depnięć i odpustów jest porównywalna, za to ewidentnie widać co się dzieje z samochodem, jeśli 2-3 kolejne tankowania dają takie same złe wyniki. Od razu wychodzą: obcierające hamulce. sonda, zapłon (maluch), czy inne.
    Kwestia jedynie właściwej interpretacji wyników i poprawnej diagnozy usterki.

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    17 wrzesień 2008
    Skąd
    Katowice
    Postów
    1,003
    Auto
    Nuovo Bravo 1,6 multijet Brava 1,9JTD
    Ja mam takie cudo w bemce i naprawdę mi to pomogło ograniczyć spalanie. Wiadomo, że jak wyprzedzasz na dwukierunkowej to redukujesz i dajesz ile fabryka dała ale na autostradzie już możesz przyspieszać z głową. U mnie w 316 jest tak, że jadąc 60km/h spalam około 4 l na 100km a na 5tce 6lna 100, a na 3ce 8ll na 100. Tak samo przy przyśpieszaniu jeżdżenie do maksymalnego momentu obrotowego nie jest najbardziej ekonomiczne-jest ekonomiczniejsze niż jeżdżenie do odcięcia ale uwzględniając chwilowe spalanie można przyspieszać lepiej i taniej.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2008
    Skąd
    Bacówka
    Postów
    15
    Auto
    Marea 1,6/16V/97r/automat/kombi
    Ja to przetrenowałem jak była posucha i benzyna na kartki.
    Wyczuliłem ucho i to zarówno na obroty jak i na zaduszenie silnika gazem a maluchu to nie był problem.
    Może dlatego przestało mnie to już bawić, ja to czuje pod butem i potwierdza mi się to w moich 300-tkach bo mniej więcej co tyle km dolewam paliwa od połowy do pełna zbiornika.
    Daje to kilka korzyści:
    - zbiornik teoretycznie mniej rdzewieje i pływak pracuje,
    - nie zapala mi się rezerwa, co w niektórych prymitywniejszych bryczkach groziło eksplozją zbiornika w razie zwarcia żaróweczki (potencjalnie iskrzący styk wewnątrz zbiornika!!!).
    - zawsze mam zapas w razie awaryjnego wyjazdu,
    - pozornie mniej płacę na CPN, niż za cały zbiornik. :-)


 

Podobne tematy

  1. Bravo, którego nie da się podpiąć pod komputer
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-08-2012, 18:37
  2. komputer
    Napisany przez tomrs6 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 12-04-2010, 20:14
  3. [ukł. zapłonowy] komputer do palio 1,6 98
    Napisany przez k_k na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 25-05-2009, 21:54
  4. Komputer
    Napisany przez rysio84 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 16-01-2009, 08:14
  5. Komputer - Marea 1.9JTD 2001
    Napisany przez pp13dhkoty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2008, 00:27

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

komputer pokladowy marea

uniwersalne komputery samochodowe fiat brava 1.9

komputer pokladowy fiat bravo

fiat bravo komputer

komputer pokladowy fiat

marea komputer spalania

komputer spalania bravafiat brava a chwilowe spalanie
http://www.iparts.pl