Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105

    Jaki olej do Bravo 1.9 JTD ?

    Witam
    Moje pytanie brzmi jaki bylby dobry olej do mojego Bravo 1.9 JTD ?
    poprzednik zapewnial ze wymienial olej w kwietniu br. a jak musialem połatac dziurki miski olejowej to sie okazalo ze olej wyglada jak smoła..
    Ponoc był wtedy lany Mobil 1 S 2000 Diesel 10W-40 (jakos tak)
    Obecnie znajomy ktory mi to wsyztsko robil zalal mi Titanem 10w-40 (dokladnie nie pamietam jaki..)

    Co sadzicie o Titan Syn MC 10W40?
    Czy jak przed wymiana jezdzil na polsyntetyku a obecnie wlany syntetyk, nic sie nie stanie? Troszke dziwne dzwieki czasem silnik wydaje, tak jakby sie jakies szczotki ocieraly i nie wiem co to takiego.. :/

    Prosze o porade..
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    167
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Moim zdaniem jesli silnik byl zalany wczesniej pol syntetykiem to nie powinienes zmieniac na syntetyk.piszesz ze teraz jest zalany Titanem 10W-40 dla mnie jest to pol syntetyk.od wielu lat leje do silnika olej mobil i jestem zadowolony i jesli wczesniej takim byl zalany to trzeba bylo przy nim zostac.te samochody nie sa juz nowe i maja swoje przebiegi i wydaje mi sie ze najlepszym wyjsciem jest zalanie silnika olejem pol syntetycznym i trzymac sie jednej firmy produkujacej olej.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    12 październik 2009
    Skąd
    Sokołów Podlaski
    Wiek
    26
    Postów
    431
    Auto
    Brava 1.9 JTD
    Rocznik
    2000
    kolega ma rację, jeżeli masz zalany półsyntetykiem to najlepiej najlepiej zalej półsyntetykiem, syntetyku nie możesz nalać.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 czerwiec 2010
    Skąd
    Katowice
    Postów
    126
    Auto
    Bravo GT 1.9 JTD 105
    dzieki Panowie
    miska dalej gdzies przecieka wiec zas mnie bedzie czekalo dlubanie na garazu :/ jak w koncu upoluje nowa miske bo ta jest jak sitko...

    [size=2][ Dodano: 2010-07-19, 15:39 ][/size]
    a jeszcze pytanie, poprzednik mowil ze wymienial olej (mobil 1) w kwietniu br, ja niedawni wymienialem i sie okazal czarny jak smola... Poprzednik ciu**ł czy cos jest nie tak ze w takim krotkim czasie olej zmienil tak mocno barwe ...?
    Bravo GT 1.9 jTD 105KM

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał bubuu77
    Moim zdaniem jesli silnik byl zalany wczesniej pol syntetykiem to nie powinienes zmieniac na syntetyk.piszesz ze teraz jest zalany Titanem 10W-40 dla mnie jest to pol syntetyk.
    A no wlasnie 10W40 nie koniecznie musi byc polsyntetykiem, tym bardziej to 'SYN' w nazwie (SYNtetyc), a ze polsyntetyku nie wolno zmieniac na syntetyk to tez nie do konca, wszystko zalezy od kondycji motoru ale to temat rzeka, wiec zostawiamy. Zapytaj znajomego jaki ci to olej wlal, chyba tak bedzie najprosciej.
    pawsta1989 ja sam jezdze na polsynetyku i wymianialem go w zeszlym tygodniu i tez wyglada jak smola, to normalne ze jest czarny, wiec moim zdaniem poprzedni wlasciciel cie nie oszukal, poza tym jaki mialby w tym cel?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    167
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    Ja wymienilem u siebie w MW olej we wrzesniu 2009r do tej pory przejechalem jakies 3 tys km i olej mam nadal jasny.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał bubuu77
    Ja wymienilem u siebie w MW olej we wrzesniu 2009r do tej pory przejechalem jakies 3 tys km i olej mam nadal jasny.
    nie wierze...
    'wypalanie' sie oleju to normalna sprawa, kazdy silnik troche zuzywa, wiecej badz mniej, tak wiec przy wymianie zawsze zostanie troche starego oleju w silniku i ten stary olej barwi nowy juz na starcie, chyba ze jestes po generalnym remoncie silnika i wlales nowy olej na nowiutkie i lsniace czesci...

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2009
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    167
    Auto
    Bravo II 1.4 16v 90kM
    nie jestem po remoncie silnika,a olej jest tylko ciut ciemniejszy przezroczysty jak zaraz po wymianie i nie jest czarny ani ciemny jak to kolega luca89cn pisal.przebieg samochodu mam 93000 km olej to mobil 10W-40.
    bravo 1.4 sc 1,1 doblo 1,2 marea 2,0 bravo II 1.4 16v

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    22 czerwiec 2009
    Skąd
    Cieszyn
    Wiek
    28
    Postów
    263
    Auto
    Audi S3 8L BAM
    Rocznik
    2002
    bubuu77, tylko my z pawsta1989, jezdzimy dieslami...teraz widze ze ty jezdzisz benzyniakiem, wiec jest inaczej...

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    poznan
    Postów
    152
    Auto
    Marengo 1.9 jtd 2001r
    Oczywiscie, ze jest inaczej.
    W dieslu olej sie odrazu robi czarny
    Tak to juz jest.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Trzymaj się 10W-40.
    W dieslu olej robi się czarny od razu, raczej należy patrzeć na jego lepkość i czystość. Jak ostatnio wymieniałem po 10kkm to był jeszcze w niezłej formie
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW


 

Podobne tematy

  1. Jaki olej???
    Napisany przez madmodeno na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post: 17-04-2012, 19:11
  2. Spalanie, stacje. przebiegi, olej
    Napisany przez Albercik na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 70
    Ostatni post: 14-09-2011, 13:35
  3. Olej silnikowy
    Napisany przez wencu na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 21-02-2010, 20:26
  4. [osprzęt silnika] jaki olej
    Napisany przez pawlonik na forum Punto II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 01-02-2009, 22:15
  5. Jaki to kod koloru?
    Napisany przez mihal85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-07-2008, 10:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

jaki olej do bravo jtd

fiat bravo 1.9 jtd jaki olej

fiat punto2 1 9jtd jaki olej do silnika

jaki olej do fiata bravo 1.9 jtd

wymiana oleju fiat doblo 1.9jtd

fiat brava 1.9 jtd jaki olej

fiat bravo 2 1.9 jtd jaki olej

fiatbravoklub olej silnikowy

olej silnikowy fiat bravo 2 1 9

jaki olej do 1 9 jtd

1.9 jtd 105 jaki olej

jaki olej do diesla 1.9 jtd

jaki olej 1.9 jtd

bravo 1.9 jtd 105 wymian oleju

jaki olej do punto 1 9 jtd

jaki olej do fiata 1.9 jtd

jaki olej do bravy 1.9jtd

punto 2 1.9 jtd olej fiat marea 1 9 jtd jaki olejjaki olej do fiata doblofiat doblo 1.9 jtd ile olejujaki olej do fiata punto 1 9jtdfiat doblo 1.9 jtd olejfiat bravo 1.9 jtd jaki olej do silnikamobil 1 do 1.9
http://www.iparts.pl