Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004

    Question Instrukcja wymiany rozrządu w BBM 1.8

    Witam!

    Panowie czas już na rozrząd dawno, okazało się również że leci mi z pompy wody i to dość ostro stąd nagła potrzeba wymiany całości. Zastanawiam się aby zabrać się za to samemu. Nie mam blokad. Czy ktoś dysponuje jakąś instrukcją jak rozebrać i założyć nowy rozrząd? Tam napinacz jest automatyczny czy to to się naciąga jakoś z dynamometrem?

    Pozdrawiam
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    No muszę powiedzieć, że w stosunku do BBTP to średnio FKP odpisuje w takich tematach
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,747
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Niestety ale od jakiegoś czasu strasznie się tu wyludniło.Nie mam pojęcia dlaczego.
    A co do 1.8 to jest trochę mało tego silnika i myślę że z opisem też będzie gorzej.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Jakoś też to zauważyłem..
    Na bbtp utworzyłem wątek i dowiedziałem się z niego praktycznie wszystko co wiedzieć powinienem:
    Bravo Brava Team Polska :: Instrukcja wymiany rozrządu w BBM 1.8
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    A więc dla potomnych - sprawa jest dość banalna

    Na skrzyni biegów jest wziernik do ustawienia GMP - pod pokrywką, której nawiasem u mnie już nie ma..
    Wywaliłem akumulator, jego podstawę aby lepiej się do niego dostać (jest zaraz pod termostatem).

    CameraZOOM-20151021181948327.jpg

    1. Podnosimy auto, zwalamy prawe koło, ściągamy osłonę osprzętu (2 śruby i spinka),
    2. Ściągamy pokrywę świec, wykręcamy świece,
    3. Ściągamy pasek osprzętu (długi klucz i odciągamy napinacz, następnie ściągamy pasek i puszczamy),
    4. Ściągamy osłonę rozrzadu,
    5. Zakładamy albo poligon albo klucz nasadowy na centralną śrubę na kole pasowym i blokujemy o dolną łapę silnika,
    6. Kluczem Torx z przedłużką od strony silnik odkręcamy wszystkie 4 śruby i ściągamy koło pasowe,
    7. Ustawiamy GMP kręcąc wałem zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara - na wale i kole pasowym jest znacznik, który powinien wypasać na dole. Dokładne położenie ustalamy właśnie na wzierniku skrzyni.
    8. Robimy znaczniki kół wałków flamastrem czy czymś podobnym,

    CameraZOOM-20151021181938391.jpg

    9. Luzujemy napinacz, ściągamy delikatnie pasek, rolkę prowadzącą, napinacz,
    10. Odkręcamy osłonę rozrządu, która przykręcona jest do pompy powy (2 śruby - na pompie oraz od czoła silnika) - taki mały kawałek plastiku,
    11. Odkręcamy i usuwamy pompę wody. Najlepiej jest wcześniej spuścić płyn, ja tego nie robiłem bo i tak go miałem mało w układzie z powodu awarii tejże właśnie pompy. Tak czy inaczej mi się trochę polało więc na przyszłość - spuszczać,
    12. Dokładnie czyścimy gniazdo pompy (żyletka, ja nawet papierem 1200 wodnym przejechałem aby gładź była dobra bo porobiły się chropowate zacieki od cieknącej pompy,
    13. Montujemy w odwrotnej kolejności, pompa, rolka prowadząca, napinacz, pasek uważając aby znaczniki na kołach się ustawiły dobrze. Koła wałków na pewno się delikatnie przekręcą - ja je cofnąłem na prawidłową pozycje kluczem nasadowym. Oczywiście jak mamy blokady tematu nie ma.
    14. Wstępnie naciągamy napinacz (jest do tego specjalny mimośród, ale jak go się nie ma to można napinacz postukać przez wkrętak od strony chłodnicy i ustawić odpowiednio. Oczywiście na za koło zębate
    15. Wykonać 2-3 obroty wałem i ponownie ustawić GMP, sprawdzić znaczniki na wałkach, jeżeli coś jest nie tak ustawiamy ponownie,
    16. Ustawić napinacz tak aby cypelek wskazywał kółeczko (jest to w każdej instrukcji pokazane),
    17. Podkładać wszystko do kupy, zalać płyn, odpowietrzyć i cieszyć się z około 300PLN w kieszeni

    CameraZOOM-20151021221629171.jpg

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 23-10-2015 o 09:37
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1.8 16v
    Rocznik
    1999
    Chciałem odnowić temat
    mam Marea Weekend z silnikiem 1.8 16v 113koni

    znalazłem taki film



    i takie blokady wałków przy których trzeba odkręcić pokrywę zaworów
    blokady marea.jpg
    Czy bez tych blokad mogę też bezproblemowo wymienić pasek i pompę wody?
    Bo na filmie załączonym prze zemnie powyżej mechanik poluzowuje koła wałków.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mas_Marea Zobacz post
    Chciałem odnowić temat
    mam Marea Weekend z silnikiem 1.8 16v 113koni

    znalazłem taki film



    i takie blokady wałków przy których trzeba odkręcić pokrywę zaworów
    blokady marea.jpg
    Czy bez tych blokad mogę też bezproblemowo wymienić pasek i pompę wody?
    Bo na filmie załączonym prze zemnie powyżej mechanik poluzowuje koła wałków.
    Mając blokady radziłbym ich użyć. Koła luzuje się by pasek dobrze się ułożył i nie było naprężeń między zębami (ma to wpływ na trwałość paska).

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Gliwice
    Postów
    3
    Auto
    Marea Weekend 1.8 16v
    Rocznik
    1999
    właśnie nie mam tych blokad i zamierzam je kupić przed wymianą dlatego pytam co i jak (takie z allegro się nadają?)

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2015
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    3
    Auto
    bravo 1.8 GT
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał Mas_Marea Zobacz post
    właśnie nie mam tych blokad i zamierzam je kupić przed wymianą dlatego pytam co i jak (takie z allegro się nadają?)
    Te ze zdjęcia wyglądają na prawidłowe ja właśnie takich używam - zielone z metalicznym połyskiem (zielone lakierowane musiałem odesłać - miały za głębokie wycięcia). Potrzebny jest klucz blokujący koła rozrządu przy przykręcaniu ich do wałków (ja taki sobie zrobiłem z pomocą spawarki i płaskownika). Uwaga na czujnik położenia wałka ssącego aby go nie uszkodzić przy blokowaniu koła rozrządu. Czujnik zegarowy też by się przydał do precyzyjnego ustawienia tłoka w górnym martwym punkcie (poza tym daje kontrolę czy podczas zakładania paska zębatego nie przestawił się wał korbowy i ewentualną jego korektę). Taki przyrząd też sobie wykonałem z kawałka rurki fi12,kawałka pręta i starej świecy zapłonowej jedynie kupiłem sam czujnik zegarowy za 25,-. Natomiast klucz do napinania paska rozrządu znacznie ułatwia to zadanie ,ale można sobie bez niego poradzić choć trzeba się trochę nagimnastykować ,żeby poprawnie to wykonać. Jeszcze jedno piszesz o wymianie paska i pompy wodnej ,a co z rolką prowadzącą i napinaczem (jak stanie będzie po zawodach). Co 120 000 km wymienia się cały komplet ,a pasek rozrządu nie rzadziej niż raz na 4 lata bez względu na jego stan.


 

Podobne tematy

  1. Rozsądny czasookres wymiany paska rozrządu
    Napisany przez vitos na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 27-11-2017, 16:34
  2. Porady dotyczące wymiany rozrządu.
    Napisany przez cygan_1_ na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-07-2015, 19:38
  3. [szukam] Mechanika do wymiany rozrządu Stilo- Świdnica
    Napisany przez rafal89pl na forum ASO, dobre warsztaty, szukam warsztatu
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-01-2014, 19:16
  4. Pilnie potrzebuje porady co do wymiany sprzęgła, rozrządu
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 27-01-2011, 07:17
  5. instrukcja wymiany paska rozrządu
    Napisany przez brener na forum Ulysse
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 31-08-2010, 20:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl