Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 84
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Tzn powiem Tobie tak - mam znajomego, który ma kanał, narzędzia itp.. Jego tata miał kiedyś mechanikę pojazdową i blacharstwo a on teraz zajmuję się tam produkcją mebli Tyle że ten kanał z reg. jest zastawiony cały czas i prosić go po raz enty o użyczenie to trochę mi już głupio (a byłem tam ze 3x swoim i 1 z samochodem mojej luby). Ale przemyślę.. W najgorszym wypadku wiem gdzie jest możliwość wynajęcia podjazdu/kanału u mnie w mieście ale cena jest wg. mnie ostro przesadzona - pierwsze 10min zdaje się z 5zł, potem leci ostro w dół ale za parę godzinek i tak wyjdzie parędziesiąt złoty..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Taka prośba do kolegów: jeśli ktoś zakupi owe gumy od Iveco, to prosiłbym o podzielenie się numerem części, albo chociaż konkretnym modelem, bo Daily to były 3 generacje Wszystkich nas wcześniej czy później czeka wymiana, a jak już robić, to robić porządnie

  4. #33
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Akurat do stabilizatora lepiej chyba podnieść auto aby nie był on napięty..
    Wydaje mi się że dla napięcia stabilizatora nie ma znaczenia czy auto stoi na kołach czy jest uniesione, ważne jest aby obie strony były w jednej pozycji. Kiedyś stary znajomy mechanik tłumaczył mi żeby nie powodować jednostronnego naprężenia elementów gumowych najlepiej wszelkie śruby czy nakrętki wahaczy, gum stabilizatorów dokręcać gdy auto stoi na kołach.

  5. #34
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    mamut-tme jak tylko upewnię się, że drążek mam 16mm to zamówię części.. albo może po 10tym bo znów u mnie bida tym bardziej, że jeszcze hamulce czekają na wymianę rurek.. Ale generalnie po tym co zostało napisane tu na forum kolega z motoryzacyjnego bezproblemowo znalazł te części..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  6. #35
    Klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2011
    Skąd
    Gdańsk
    Wiek
    26
    Postów
    386
    Auto
    Fiat Marea Sedan 1.8 ELX
    Rocznik
    1997
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    myślicie, że przy podniesionym całym przodzie nie będzie problemu aby wymienić gumy samemu?
    chlopie zebys ty wiedział co ja robiłem z samego podnośnika i kilku cegiełek troszke się namęczysz ale dasz rade

  7. #36
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Wczoraj dorwałem te gumy od IVECO Daily na fi 16 mm.
    Faktycznie są inne niż te z Maryśki. Dużo twardsze, w środku brązowa guma oblana czarną. Ciężko je rozewrzeć.
    Niestety kształt do dopasowania dla obejmy w kształcie elipsy.
    Dla chętnych podaję co pisze na opakowaniu:
    "GOMMA LINEA RICAMBI 93803961
    BOCCOLA BARRA STABILIZZATRICE DAILY fi 16mm (D)
    EE-100850"
    Jutro będą założone... o wrażeniach napiszę.
    TataNka

  8. #37
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Dobra wracam do tematu bo mi naparza już tak zawieszenie że nerwicy dostaje.. Dziś podniosłem auto i zmieżyłem średnicę drążka stabilizatora - 23mm. I teraz nie wiem, czy są też takie gumy od Iveco czy muszę szukać takich od Bravo..?!? Tak to wstępnie oglądałem i wydaje mi się, że dam radę to wymienić sam..
    A wygląda to tak:
    DSC01263.jpg
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  9. #38
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    byrrt szukaj, pewnie są. Popytaj w dobrym moto sklepie o porządne gumy od innego auta o tej średnicy i zbliżonych wymiarach zewnętrznych. Drobne różnice kształtu da się dopasować - przecież to tylko guma.
    Co do samodzielnej wymiany, to prawa strona (pasażer) jak najbardziej dasz sobie radę. Co do lewej tu na zdjęciu to potrzebny dobry kolega z dłońmi jak u dziecka. Jak sam widzisz "delikatnie" maglownica przeszkadza. O ile przy wymianie na oryginał w sensie kształtu wszystko spoko się układa do siebie, to o tyle przy przerabianiu gumy wskazana pomoc kogoś kto przytrzyma to wszystko podczas gdy Ty będziesz od spodu działał. Wskazana cierpliwość... ale do wykonania
    Jutro zakładam u siebie te od Iveco... ufam że przelatają znacznie więcej niż fiatowskie... inaczej kogoś z forum zastrzelę
    Gumy są, zestaw przeciw nerwowy czteropak też już chłodzi się, podnośnik zaklepany.
    A tak już poza tematem... jakie wahacze Macie u siebie?? Wymieniałem tuleje... ale niestety coś widzę że przed zimą jeszcze mnie wymianka kompletu dopadnie.
    niby obstaje przy TRW ale różne rzeczy słyszę... co fiat to inna opinia.
    Pochwalcie się tym co u siebie Macie, zastrzegam że chodzi mi o ciężar diesla pod maską.[COLOR="Silver"]

    [SIZE=1]---------- Post dodany o 17:45 ---------- Poprzedni post dodany był o 16:59 ----------[/SIZE]

    [/COLOR]PS. Wyczytałem że przy tej "imprezie" kilka osób odkręcało łączniki stabilizatora.
    Wg. mnie ma to sens gdy są w miarę niedawno zakładane, tj. wszystko da się łatwo odkręcić.
    Z własnego doświadczenia nie polecam, znacznie więcej czasu i ew. problemów.
    Zawsze się znajdzie oporna nakrętka i często nawet kilku dniowe wyprzedzenie w postaci spryskiwania WD-40 daje żałosne efekty.
    Ale gdy łączniki są ok a mają już kilka miechów od instalacji wszystko lekko jest rdzą uwalane naciągnięte kurzem etc, etc...
    Po zluzowaniu obejm gum stabilizatora zachowuje się on jak drążek chodzący w osi obu łączników.
    Kolega poddał mi pomysł dania śrub o 1 cm dłuższych... większe pole do manewru przy dociąganiu obejm nawet gdy lekko odstają.
    Ale to tylko moja opinia
    TataNka

  10. #39
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Cytat Napisał byrrt Zobacz post
    Dziś podniosłem auto i zmieżyłem średnicę drążka stabilizatora - 23mm.
    Czyli masz tak samo jak u mnie w Lybrze.
    Ja chcę kupić te, podobnież dobre, a kto wie jakie będą.
    GUMA STABILIZATORA LYBRA PRZÓD ORYGINAŁ GUMY (1849434751) - Aukcje internetowe Allegro

    Co do wymiany samemu, spokojnie. 2h roboty gdy wiesz co robić, 3h gdy nie wiesz


    Cytat Napisał sur-gard Zobacz post
    Wyczytałem że przy tej "imprezie" kilka osób odkręcało łączniki stabilizatora.
    Ja innego sposobu nie widzę, aby je wymienić i nie odkręcać drążka. Bardzo trudno by było wymienić te gumy z drążkiem przykręconym. Tak po odkręceniu mogłem nim poruszać we wszystkie strony i ustawić tak gumę, aby przykręcić całość.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  11. #40
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    miszko faktycznie te gumy wyglądają na jakby wzmacniane.. Ciekawe czy podeszłyby do Bravo Jedyne gumy do Bravo na allegro wyglądają raczej średnio

    Co do drążka to ja i tak zamierzam wymienić końcówki (bo pewien co mi tam stuka nie jestem - za jednym zamachem kupie to i to) tak więc odkręcać i tak będę
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  12. #41
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Identycznej budowy kupiłem w moto sklepie u siebie. Inny kształt i średnica. Właśnie one padły i od nich rozpocząłem temat.
    Gumy id IVECO nie założone... praca zawodowa do zbyt późnej pory.
    Odkręcać łączniki można... tylko co jak Ci śruba "stanie" a główka zacznie się obracać??
    Wiem że na końcach są otwory na klucze ampulowe... ale pół litra temu kto przy ich pomocy odkręcił łączniki które mają np. 2 zimy za sobą...
    TataNka

  13. #42
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Moje były od nowości i dały się odkręcić. Trzeba było więcej siły użyć no i gwint też już zaszedł rdzą, więc nie kręcił się jak nowe.
    Zaś później gdy kupiłem auto wymieniłem je (kupiłem Delphi (stalowe)). Później po pół roku wymieniłem gumy i łączniki też szło ładnie odkręcić.


    Cytat Napisał sur-gard Zobacz post
    Inny kształt i średnica.
    Ale taki na Fi 23mm nie ma?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #43
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Cytat Napisał sur-gard Zobacz post
    Odkręcać łączniki można... tylko co jak Ci śruba "stanie" a główka zacznie się obracać??
    Wiem że na końcach są otwory na klucze ampulowe...
    W mojej Marejce łączniki można było zablokować kluczem 17 z tyłu.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  15. #44
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Ok. Każdy robi jak lubi...
    Gumy po drobnych okrojeniach kształtu założone. Pośmigamy zobaczymy.
    Kończę temat.
    TataNka

  16. #45
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    sur-gard kolego napisz mi tylko taką rzecz.. Czy stabilizator w Twoim aucie ma faktycznie 16mm? Bo u mnie ma 23 a wszyscy sprzedawcy twardo twierdzą, że występował tylko jeden rozmiar..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 
Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 12345 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] jak wymienić gumy stabilizatora
    Napisany przez marea1.9. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2010, 20:37
  2. wiązka silnika doblo 2008r
    Napisany przez majchrzok na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-09-2010, 22:46
  3. guma stabilizatora 2.4
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-05-2010, 19:25
  4. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20
  5. ksiązka z instrukcją obsługi
    Napisany przez jasiu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-06-2008, 16:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana gum stabilizatora fiat marea

wymiana gum stabilizatora marea

gumy stabilizatora marea

wymiana gumy stabilizatora fiat marea

stabilizator fiat marea

gumy stabilizatora Fiat Bravo 1.9 TD 100

tuleje stabilizatora brava

gumy stabilizatora fiat siena

gumy stabilizatora fiat brava

gumy stabilizatora fiat bravo

wymiana gum stabilizatora fiat bravaGUMA NA KONCOWKE DRAZKA FIAT BRAVAjak wymienic gumy stabilizatora fiat marea gumy na stabilzatorze mareagumy drazka stabilizatora lybraguma stabilizatora fiat mareadrazek reakcyjny marea weekendmarea gumy stabilizatora

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl