Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 84
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100

    Gumy drązka stabilizatora.

    Drodzy Forumowicze.
    Proszę o poradę odnośnie gum stabilizatora.
    Kupiłem Maryśkę coś stukało w prawym przodzie. Okazało się że drążek stabilizatora przesuwał się na wytartych gumach i przez to śruba jego łącznika zaczepiała o element zawieszenia.
    Wymiana na nowe poskutkowało spokojem na 3 tysiące km. Teraz znowu to samo.
    Gumy kupowałem z średniej półki 50 zł za obie. Teraz mechanior mi stwierdził że drążek się wytarł bo gumy są ok.
    Co poradzicie? domowe sposoby?? Jakiej firmy gumy będą ok?? Dać 100 ale mieć spokój....
    Inne podpowiedzi??
    TataNka



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja w Lybrze mam bardzo podobnie rozwiązanie zawieszenie drążka stabilizatora. Kupiłem gumy, też za 50zł komplet i co prawa nie tak w krótkim jak u Ciebie, ale drążek znowu mi stuka. Tak więc raczej tym razem nie wydam 50zł, a kupię coś porządniejszego.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Dziś sprawdzałem na na jeździe auto gdyż zbliża się przegląd i stwierdziłem że mam do wymiany lewy łącznik stabilizatora i i te nieszczęsne gumy.
    Wymieniał ktoś osobiście te gumy ?? będę bardzo wdzięczny za wszelkie wskazówki .
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Przeszukałem trochę neta i już mniej więcej wiem jak się zabrać za wymianę. Pozostaje jeszcze pytanie jakiej firmy kupić te gumy.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Zacytuję.

    Podnosisz auto - cały przód z dwóch stron. Ściągasz wcześniej poluzowane na śrubach przednie koła.
    Rozłączasz łączniki stabilizatora, z dwóch stron, od stabilizatora - tylko ostrożnie żeby ich nie uszkodzić, jeśli ciasno pracują to są ok, jeśli latają swobodnie to do wymiany.
    Odkręcasz osłonę plastikową silnika ( jeśli masz ), odkręcasz dodatkową blachę/osłonę od strony kierowcy, tylko zrób to z głową tzn. są 3 rzędy po 2 śruby na klucz 13, zostaw w środkowym rzędzie jedną śrubę a tą osłoną przekręć do pozycji która Ci spasuje - nie będzie przeszkadzać.
    W kołysce masz od spodu śruby wkręcone do trzymania (sprasowanych blaszek) gum stabilizatora (chyba na klucz 10) - odkręcasz je z dwóch stron.
    Jak już dojdziesz do tego etapu bierzesz młotek najlepiej 1.5 kilogramowy i długi płaski śrubokręt, wsadzasz śrubokręt między te sprasowane blaszki trzymające gumę i nawalasz póki nie puszczą - technika dowolna, tak żeby czegoś obok nie ubić czy też uszkodzić. Jak uda Ci się zaprasowane blaszki rozbić np. z jednej strony to jest możliwość kręcenia nimi i ściągasz spokojnie wtedy gumę i blaszki wyciągasz na stół. Nie ma co się cieszyć bo teraz trzeba wziąć pilnik płaski i miejsca gdzie blaszki były zaprasowane doprowadzić do tulejkowatości aby wyciągnięte blaszki spokojnie się składały/zazębiały.
    Po wyciągnięciu trzymania gumy masz w ręku dwie blaszki - jedna z dwoma otworami, druga z dwoma zaprasowanymi na wierzchołkach tulejkami. Te zaprasowania musisz zmienić w równy walec, aby blaszki się zeszły równo.

    Tylko niech nie przyjdzie Ci do głowy w jednej z blaszek całkowite usunięcie tego zaprasowanego wierzchołka do zera bo jak to skręcisz i dojdzie do "przeciążenia" to blaszki się rozpadną i śruby je mocujące zerwą. Dobrze ale powiedzmy że blaszki są gotowe do złożenia, a więc wkładasz gumę (jest ogranicznik na stabilizatorze więc za głęboko sobie nie wsadzisz, chyba że za ogranicznik, ale to trzeba mieć rączki jak panienka) zakładasz zazębiające się blaszki i przesuwasz do ogranicznika na stabilizatorze. Skręcasz do kołyski śrubami (dwiema na rozmiar klucza chyba 10) - tu uwaga żebyś nie zerwał/ukręcił śrub przy dokręcaniu. Robisz tak z dwiema stronami. Jak już masz przykręcony stabilizator z nowymi gumami, to dopiero skręcasz do niego łączniki (delikatnie) żeby ich nie uszkodzić.
    Zakładasz/skręcasz osłony, jeśli tę blaszaną od strony kierowcy zostawisz na śrubie środkowej to nie musisz się wkurzać z jej zamontowaniem bo tylko ją obracasz i chwytasz na śrubach z jednego i drugiego końca i dokręcasz. Zakładasz koła, wyciągasz podkład spod auta, opuszczasz przód, dokręcasz śruby kół i ROBOTA ZROBIONA.
    Od siebie.
    Ja robiłem to pierwszy raz. Zeszło 2.5h pracy. Najgorzej wychodzi zakładanie gum, miejsca nie jest tam dużo, ale idzie zrobić. Lybra ma blachę taką wzmacniającą tutaj pod kierowcą. Przykręcona na 6 śrub i one zasłaniają śruby od mocowania stabilizatora. Marysia chyba nie ma tej blachy, więc pomijasz ten etap. Do rozbicia sprasowanych blach użyłem długiego śrubokręta, spłaszczonego. Dobry młotek, jedno uderzenie i rozeszły się bez problemów.

    Gumy lepiej kup lepsze. Moje były całe z gumy, od wewnętrznej strony zalane czymś czerwonym co miało polepszyć pracę drążka. No i tak widać, że po 10 miesiącach znowu stukają.
    Drugi typ widziałem jako gumowe i środek wyłożony jest takim włóknem syntetycznym, jakby obcięta rurka. Coś jak to.
    1822688329.jpg

    Takie chce teraz założyć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Dzięki Miszko za odpowiedz, jutro podjadę do sklepu i zobaczę jakie gumy mają w ofercie. Zapytam też w ASO co mi zaproponują.
    Podobno z IVECO pasują i mają dłuższą żywotność.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  8. #7
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Daj znać jak będziesz coś wiedział. Jestem ciekaw co do tego IVECO!
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 kwiecień 2011
    Skąd
    Chełm
    Wiek
    42
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD 100
    Witam, znalazłem patent na IVECO gumy.
    Guma użyta do naprawy to guma stabilizatora od Iveco Nuovo Daily 35.8-30.8 średnica fi 16mm, która jest wykonana z dwóch rodzajów gumy i są dużo dużo wytrzymalsze od fabrycznych.
    Dokładny patent znajduje się w dziale downloads.
    Szukam tych gumek i na tygodniu dokonam wymiany.
    Opisze co i jak po wymianie.
    Pozdrawiam.
    TataNka

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Też słyszałem o tych gumach od kolegi z motoryzacyjnego Mówił właśnie, że w ciemno kupować te gumy od Iveco bo są zwyczajnie lepsze. Następny problem to to, że drążek stabilizatora w nowych gumach potrafi się przesuwać i np. w Marei 1.9TD jest tak zbudowane zawieszanie, że przesunięcie go powoduje obijanie się końcówek o coś tam.. Kolega miał wspawywane blokady koło gum co by się nie przesuwał..

    Powiedzcie mi jak w ogóle sprawdzić czy stukają gumy? U mnie zawieszenie wg. diagnosty idealne a jednak coś naparza i podejrzewam właśnie te gumy..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W Lybrze są jakby podkładki takie na drążku. I drążek nie ma prawa się przesunąć. Widocznie w BBM tego nie zrobili...
    A co do pukania. U mnie puka gdy wjadę na drobne nierówności, ale położone blisko. Wtedy gdy koło zaczyna pracować w górę i dół, ale w szybkich odstępach czasu.
    Bo tak przy reszcie nierówności jest mało słyszalny lub czasami wcale.
    Fi 16mm mówicie, kurka ja mam w Lybrze grubszy drążek, nie pamiętam już Fi 21mm. Od jakiegoś Iveco podpasuje?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    To trochę mało precyzyjne Da się wejść pod auto i jakoś sprawdzić czy te gumy są do wymiany? U mnie faktycznie tak raz to słychać raz nie.. Ale mam wrażenie że się pogarsza.. Trzeba się brać przed zimą za takie wymiany bo potem nic przyjemnego w nieogrzewanym garażu
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Najprościej to ściągnąć koło, odpiąć drążek od stabilizatora i poruszać samym stabilizatorem. Tak właśnie doszedłem, że na nim mam luzy, gdy pierwszy raz wymieniałem gumy.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  14. #13
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Ja sprawdzałem stan łączników stabilizatora i okazało się że w czasie ruszania łącznikiem był wyczuwalny luz na stabilizatorze.
    Gumy nie wymieniane od nowości , więc najwyższy czas je wymienić.

    Żeby sprawdzić to tak jak Miszko napisał , najlepiej odpiąć łącznik i poruszać samym stabilizatorem.

    Właśnie znalazłem na allegro że są dwie średnice gum i dwa kształty .
    Średnice to jeszcze można zmierzyć, a wie ktoś jaki jest kształt do Marei 1,8 ??

    http://allegro.pl/fiat-marea-poduszk...823917022.html
    Ostatnio edytowane przez bob96 ; 19-09-2011 o 16:48
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,746
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał miszko Zobacz post
    W Lybrze są jakby podkładki takie na drążku. I drążek nie ma prawa się przesunąć. Widocznie w BBM tego nie zrobili...
    W downloadzie jest i mój manual z wymiany owych gum i jest tam wspomniane o tych blokadach.Są one w JTD i przez nie właśnie jest ciężej założyć gumę przy tym właśnie uchwycie.
    U mnie jak na razie cisza ale widocznie muszę jeszcze poczekać
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jakie kupiłeś?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM



 
Strona 1 z 6 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [zawieszenie] jak wymienić gumy stabilizatora
    Napisany przez marea1.9. na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-09-2010, 20:37
  2. wiązka silnika doblo 2008r
    Napisany przez majchrzok na forum Doblo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 02-09-2010, 22:46
  3. guma stabilizatora 2.4
    Napisany przez nervus-ek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-05-2010, 19:25
  4. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20
  5. ksiązka z instrukcją obsługi
    Napisany przez jasiu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 29-06-2008, 16:40

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

wymiana gum stabilizatora fiat marea

wymiana gum stabilizatora marea

gumy stabilizatora marea

wymiana gumy stabilizatora fiat marea

stabilizator fiat marea

gumy stabilizatora Fiat Bravo 1.9 TD 100

tuleje stabilizatora brava

gumy stabilizatora fiat siena

gumy stabilizatora fiat brava

gumy stabilizatora fiat bravo

wymiana gum stabilizatora fiat bravaGUMA NA KONCOWKE DRAZKA FIAT BRAVAjak wymienic gumy stabilizatora fiat marea gumy na stabilzatorze mareagumy drazka stabilizatora lybraguma stabilizatora fiat mareadrazek reakcyjny marea weekendmarea gumy stabilizatora

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl