Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 7 z 7
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2014
    Skąd
    Włostowice
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Rocznik
    1997

    Gaśnie na biegu jałowym - Brava 1.6 16v 97r

    Witam
    Koledzy doradźcie mi co może być przyczyna gaśnięcia silnika na biegu jałowym , kiedy silnik osiąga optymalna temperaturę pracy okołu 90 stopni
    czyściłem już silniczek krokowy , przepustnice takim sprejem do czyszczenia przepustnic i gaźników pewnie wiecie o co chodzi, wymieniłem świece bo były w fatalnym stanie .
    Silnik na zimnym silniku pracuje okej tylko po nagrzaniu niskie obroty około 1000 falują w dol i gaśnie czy na luzie czy na sprzęgle np przy skrzyżowaniach , na postoju .
    Zastanawiam się czy to nie sonda lambda może być powodem tej męczącej usterki .
    Kto ma jakiś pomysł na rozwiązanie problemu proszę o pomoc z góry dziękuje auto nie posiada instalacji LPG



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2014
    Skąd
    Włostowice
    Postów
    16
    Auto
    Brava 1.6 16v
    Rocznik
    1997
    dobrze ze to Wstawiłeś wydaje mi się ze potencjometr przepustnicy pasowałoby sprawdzić przynajmniej w tamtym przypadku pomogła wymiana lub regulacja może i u mnie jest podobnie. Ogółem dzięki kolego za naprowadzenie

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2015
    Skąd
    szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Bravo1.2
    Rocznik
    1998
    napiszę jaki ja miałem problem praktycznie taki sam szarpał z rana, gasł na skrzyżowaniach kiedy wcisnąłem sprzęgło ,obroty falowały ,robiłem cuda aby coś z tym zrobić świece wymieniłem ,silniczek krokowy zmieniłem,przepustnicę wyczyściłem i na nic to się zdało aż jedna mądra osoba uświadomiła mnie że zawory trzeba wyregulować dlatego szarpie na zimnym i wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym i tak też zrobiłem no i problem znikł silnik pracuję równo ,obroty też są idealne ,nie gaśnie i do tego ma więcej mocy ,powiem że tak miałem w mojej lagunie, żona ma Bravo i w jej samochodzie też obroty zaczęły falować, a z rana czasem gasł ,wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym i problem znikł

  6. #5
    Master
    Dołączył
    11 kwiecień 2012
    Skąd
    Łódź
    Postów
    2,222
    Auto
    Bravo 1.4 tjet '09
    Rocznik
    2009
    Cytat Napisał Bravo1.2 Zobacz post
    aż jedna mądra osoba uświadomiła mnie że zawory trzeba wyregulować
    Szczególnie, że w tym silniku zaworów się nie reguluje - są hydrauliczne popychacze które to załatwiają, można je co najwyżej wymienić jak się zużyją.

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał Bravo1.2 Zobacz post
    napiszę jaki ja miałem problem praktycznie taki sam szarpał z rana, gasł na skrzyżowaniach kiedy wcisnąłem sprzęgło ,obroty falowały ,robiłem cuda aby coś z tym zrobić świece wymieniłem ,silniczek krokowy zmieniłem,przepustnicę wyczyściłem i na nic to się zdało aż jedna mądra osoba uświadomiła mnie że zawory trzeba wyregulować dlatego szarpie na zimnym i wymienić uszczelkę pod kolektorem ssącym i tak też zrobiłem no i problem znikł silnik pracuję równo ,obroty też są idealne ,nie gaśnie i do tego ma więcej mocy ,powiem że tak miałem w mojej lagunie, żona ma Bravo i w jej samochodzie też obroty zaczęły falować, a z rana czasem gasł ,wymieniłem uszczelkę pod kolektorem ssącym i problem znikł
    wymieniłem kolektor ssący zakładając przy okazji montażu nową uszczelkę i... pupa. problem z falowaniem obrotów w 1.6 16V jest bardziej złożony o czym świadczy ilość stron w temacie poświęconym temu zagadnieniu.
    Nie pomagam na PW. Masz problem, załóż temat albo dopisz się do istniejącego.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 maj 2015
    Skąd
    szczecin
    Postów
    3
    Auto
    Bravo1.2
    Rocznik
    1998
    Cytat Napisał markshall Zobacz post
    Szczególnie, że w tym silniku zaworów się nie reguluje - są hydrauliczne popychacze które to załatwiają, można je co najwyżej wymienić jak się zużyją.
    napisałem że to była laguna /a w Bravo wymieniłem tylko uszczelkę na ssącym


 

Podobne tematy

  1. brava 1.6 16v zgasł podczas jazdy na biegu jałowym
    Napisany przez adisek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-08-2014, 19:00
  2. Dym na biegu Jałowym
    Napisany przez Bathory na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-07-2014, 18:27
  3. Trzaskanie na biegu jałowym
    Napisany przez marcin4200 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 06-04-2014, 12:26
  4. wyższe obroty na biegu jałowym
    Napisany przez PaUzA na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 02-01-2014, 18:57
  5. Czasem gaśnie na biegu jałowym
    Napisany przez abbott40566 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 14-12-2010, 14:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

focus 1.6 16v gasnie

fiat bravo jtd gasnie silnik 90 stopni

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl