Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 24
Like Tree1lubi to!

Temat: Fiat Brava zgasły światła podczas jazdy  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995

    Fiat Brava zgasły światła podczas jazdy

    Witam, mam fiata Brava z 1995 roku. Dziś podczas jazdy zgasły mi światła mijania. Najechałem na próg zwalniajajcy, zjechałem z niego światła zgasły zapaliły sie na ułamek sekundy i zgasły. Zatrzymałem sie podniosłem maske poruszałem kablami i nic. bezpieczniki całe, ale od roku bezpiecznik od jednej mijania (ten pod kierownica) topi sie. Przewodzi ale jego obudowa jest ztopiona. Drugi od drugiej lampy jest cały. wymieniłem go ale nadal nic. Światła nie świeca jak sa wlaczone mijania (swieca tylko pozycje). Jak wlacze długie (dzwignia od siebie) to tez nic. ale jak pociagne dzwignie do siebie to zapalaja sie i długie i krotkie, wiec to nie wina zarowek. Dojechałem do domu wyciagajac zarowki z dlugich i trzymajac cały czas dzwignie aby mijania dzialaly. Mysle ze to jakas kostka sie rozłaczyła ale gdzie? ruszałem kablami pod maska jak i pod kierownica kolo bezpiecznikow i nic! Ma ktos jakis pomysł? W ciagu dnia moge na dziennych jezdzic ale wyjezdzam wczas wczesnie i przyjezdzam wieczorem gdy juz ciemno jest. Od czego zaczac poszukiwania?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    T-ów
    Wiek
    30
    Postów
    72
    Auto
    fiat brava
    Rocznik
    1997
    Mialem to samo, zdejmij sobie obudowę kierownicy i posprawdzaj te kabelki ktore ida do pająka ,to są te 4 wtyczki. Odepnij kazda i zobacz czy nie ma gdzies zwarcia. U mnie nie działały swiatla mijania, dlugie, wycieraczki i dmuchawa a to wszystko przez jeden kabelek z lewej strony kierownicy idący do pająka. Jezeli to Nie to prawdopodobnie pająka trzeba zdjac i albo wymienic albo zregenerować. Wybor nalezy do CB. To nie jest takie trudne jak sie wydaje. Powodzenia

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    dzis bede z tym walczyl, zobaczymy co wyjdzie , a tak a propo obudowe kolumny zdejmuje sie odkrecacac te wkrety od spodu?
    Ostatnio edytowane przez niwekewin ; 17-10-2016 o 11:01

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    21 luty 2013
    Skąd
    T-ów
    Wiek
    30
    Postów
    72
    Auto
    fiat brava
    Rocznik
    1997
    tak, i jak bedziesz odkrecal kierownice to uwazaj na poduche, wczesniej odlacz sobie akumulator zeby ci nei wybuchla ale mysle ze to kwestia tych kabelkow, poruszaj nimi, odlacz(strasznie ciężko schodzą, trzeba użyć śrubokręta albo mieć dużo siły w palcach) i popatrz czy nie sa gdzies przypalone styki

  6. #5
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    33
    Postów
    591
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    zaznacz sobie kierownicę w jakiej pozycji jest.Jak to przełącznik zepolony to rozłóż go wyczyść wszystkie blaszki ,rościągnij sprężynki wszystkie i będzie działać

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Wczoraj i dziś po pracy walczyłem z tym. Po przestudiowaniu schematu i podlaczeniu na krotko wnioskuje ze to przełacznik zespolony. Zdecydowałem, że zakupie uzywany z gwarancja rozruchowa niedaleko mnie. Wyglada tak samo jak moj. rownież ma taśme do puduszki i klaksonu. Podlacze go i sprawdze. Chyba ze bede miał jakis dzien wolny w tym tygodniu to go rozbiore i przeczyszcze. A wie ktoś może czy rozmiar klucza 24 do kierownicy to jakiś standardowy ktory moze byc w zestawie narzedzi czy jakis wiekszy ktory trzeba dokupić? Nie pamietam dokladnie ale najwiekszy jaki mam to jest do najwiekszego rozmiaru świec iskrowych. Dziwi mnie tylko, dlaczego teraz ani nie mrugną ani nic. W niedziele to właczyłem je, jadac nic nie mrugało, a jak zjechałem z progu to przestało swiecic Napisze pozniej relacje z prac

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    33
    Postów
    591
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Klucz 24 nasadka i przedłużka, wyciągnij podkładki chyba 2 i zrób rysy w jakiej pozycji ma być kierownica

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    tak wiec: zakupilem przelacznik, przekaznik, nasadke 24, zdjalem airbaga, i za chiny nie da sie odkrecic nakretki, meczylm sie z nia 2h i nic. czy kluczem, czy nawe majzlem i mlotkiem. tak wiec taczej nie odkrece tego. a mam jeden pomyal, czy jakbym podlaczyl poprzez przekaznik sw mijania do wyjscia aktywacji przeciwmgielnyh tylnych, szaroniebieski kabel, czy beda dzialac, oraz czy beda wtedy dzialac dlugie? bo teraz nie mam ani mijania, ani dlugich, moge tylko blyskac swiatlami pociagajac manetke do siebie.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    514
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Podjedz na wulkanizację, to kluczem udarowym powinno się odkręcić.

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Tylko własnie jak pozniej wroce do domu. A jakbym zabrał wiertarke akumulatorową z udarem i regulacja momenu obrotowego i predkosci i sprobował nią odkrecić? jest ona dośc mocna.

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    28
    Postów
    514
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Jak nie odkręciłeś 30 centymetrowym kluczem i siłą Twojej ręki, to z wkrętarką nawet nie podchodź. Jak ruszy i odkręcisz gdziekolwiek, to zakręcisz ręka, albo delikatnie kluczem i wrócisz spokojnie.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Byłem u wulkanizatora, zdarzyłem jeszcze i odkrecił mi to zwykła grzechotką bez problemu (moze dlatego ze wczoraj popsikałem to podróbą WD40 ). Jeden problem z głowy, ale mam drugi. Jedyny przelacznik jaki udało się dostać to taki z samochodu bez air bagu. Zamiast taśmy ma pierścień i wodziki. Czytałem niedawno ze da sie to przerobić na taśme, ale czy jest to prawda? Czy bedzie to działać? Patrzałem dziś i prawie niczym to sie nie różni oprocz tego pierscienia ktory mozna wyjac. Jutro bede rozbierał i zamieniał i dokładał przekaźnik na mijania

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,636
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Pająk do airbaga chyba nie ma nic do rzeczy...
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  15. #14
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    10,969
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    Ma, chodzi właśnie o taśmę, jednak z tego co kiedyś czytałem można to przełożyć jeśli brakuje.

    Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 październik 2015
    Skąd
    Piekary Śląskie
    Postów
    54
    Auto
    Brava 1.6 S
    Rocznik
    1995
    Tak więc wczoraj wymieniałem przełacznik. Odkrecenie banalnie proste, tylko wiadomo, za mocno szarpłem kierownicą i sie cała taśma rozwineła ale pozwijałem i zpaakowałem. W przelaczniku trzeba tylko zdjac pierscien z wodzikami oraz zmienić blaszki od klaksona z tymi od starego przelacznika, do tego cienkie szczypce i zapalniczka do stopienia plastiku aby sie one trzymały. POzniej zakładamy w odwrotnej kolejnosci. Dzis dołozyłem przekaźnik do mijania i dziala cudnie. Tylko musze naprawić długie bo już druga zgasła


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Doblo 1,3 zgasł silnik podczas jazdy
    Napisany przez darkla na forum Doblo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-05-2016, 09:35
  2. brava 1.6 16v zgasł podczas jazdy na biegu jałowym
    Napisany przez adisek007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-08-2014, 19:00
  3. Bravo 1.4 12v 95' zgasł podczas jazdy
    Napisany przez Luckey13 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 17-04-2014, 19:26
  4. Gaśnie podczas jazdy Fiat brava 1.6 16V PILNE
    Napisany przez slawol1994 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 39
    Ostatni post: 22-11-2012, 07:25
  5. Siena zgasła podczas jazdy i nie odpala? 1.6 16V 97r
    Napisany przez Damiano9 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-06-2011, 13:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu