Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 39
Like Tree4lubi to!

Temat: Fiat Brava jako pierwsze auto :)  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    A bo już myślałem że to jakiś złom. nie znam się na tym za bardzo i myślałem że takie rzeczy są droższe



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 styczeń 2016
    Skąd
    Zielona Góra
    Wiek
    28
    Postów
    64
    Auto
    Brava 1.2 16V
    Rocznik
    2000
    Ostatnio kupiłem Brava do zadań specjalnych i polecam się upewnić w jakim stanie jest podwozie i progi. Jeśli planujesz autko zostawić sobie na dłużej, to zabrał bym się za podwozie i progi: czyszczenie i konserwacja.
    Christopherek lubi to.

  4. #18
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Dużego pola manewru to nie masz napewno z tunningiem mechanicznym gdyz 1.4 12v to najgorsza jednostka. Musisz dbać o regularne wymiany oleju gdyż nagar lub inne śmieci których nie wyłapie filtr zapychają na potęge magistrale olejową przez o wyciera sie wałek rozrządu. Co do lamp soczewki ale tylko Valeo zapłać więcej a unikniesz nerwów i rzeźbenia... Sam mam dj auto... doprowadzenie ich do stanu używalności troche zajęło... Bravo to nie brava gnic zbytnio nie powinno gdyż na lączenach poszyc jest cynkowane natomiast jesli bylo walniete ruda zacznie wyłazić.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    Cytat Napisał lukasss256 Zobacz post
    Dużego pola manewru to nie masz napewno z tunningiem mechanicznym gdyz 1.4 12v to najgorsza jednostka. Musisz dbać o regularne wymiany oleju gdyż nagar lub inne śmieci których nie wyłapie filtr zapychają na potęge magistrale olejową przez o wyciera sie wałek rozrządu. Co do lamp soczewki ale tylko Valeo zapłać więcej a unikniesz nerwów i rzeźbenia... Sam mam dj auto... doprowadzenie ich do stanu używalności troche zajęło... Bravo to nie brava gnic zbytnio nie powinno gdyż na lączenach poszyc jest cynkowane natomiast jesli bylo walniete ruda zacznie wyłazić.
    Bravo to nie Brava ? a ja mam Bravę właśnie xd hm nie chodziło mi o tuning źle się wyraziłem tylko o kosmetykę słyszałem o tym że najgorsza jednostka już nie wymieniam świateł , najpierw mechanik potem błotnik do malowania a potem wymiana zderzaka bo miałem stłuczkę ...

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    06 sierpień 2015
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    27
    Postów
    122
    Auto
    Bravo 1.4 12v sw@p 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Moj błąd nie zerknąłem w profil Brava ma parę dodatkowych drzwi bravo juz nie Co do kosmetyki ja wiem... wydech , lotka na tylna klape, ewentualnie bra na klape ale to kwestia gustu same lampy tez dodaja uroku
    Christopherek lubi to.

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    Lukasss256 , mówisz o soczewkach ? Chyba zostanę przy oryginalnych heh narazie słaby ze mnie kierowca już mam do wymiany zderzak xd

  8. #22
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    64
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    he he he. Weź głęboki oddech

    Aktualnie posiadam taką Bravę - nie wiem w jakim stanie kupiłeś, co z autem się działo wcześniej i jaki ma przebieg. U mnie jest to auto z Belgii po kilku właścicielach z przebiegiem ponad 220 tys. i wymienić musiałem już:
    - filtr powietrza, oleju, paliwa, olej (olej+filtr i filtr powietrza to jest coroczny obowiązek!)
    - przełączniki zespolone (zacznij wymontowywać na szrotach
    - wahacz (aktualnie czuję, że szykuje się wymiana końcówki drążka kierowniczego)
    - wentylator od chłodnicy - może się poluzować i nie da się tego skleić (+ co jakiś czas trzeba dolać płyn bo lubi uciekać)
    - czujnik od wentylatora od chłodnicy (przepali się i chłodnica nie pracuje)
    - klocki i tarcze z przodu, z tyłu szczęki i bębny (na szczęście moje udało się przetoczyć, choć mechanik powiedział, że to ostatni raz)
    - cała podłoga (progi szczęśliwie zdrowe) - był tak zgnity, że nie chcieli go puścić na przeglądach - zrobiłem, bo gość powiedział, że w tych autach nie ma szyny i podłoga to w zasadzie kluczowy element bezpieczeństwa przy zderzeniu
    - przeguby z obu stron
    - ogumienie przy skrzyni
    - ręczny ledwo trzyma (mimo napinania linki)
    - rozrusznik
    - amortyzatory tylne
    - te takie pneumatyczne amortyzatory od bagażnika
    - przewód hamulcowy z jednej strony

    - wiem, że wymieniony był też rozrząd

    Aktualnie - coś rozwaliło mi skrzynię biegów (albo nawet dwie) i walczę ze zbyt mocnymi światłami mijania (aktualnie znalazłem przepalenie przy skrzynce z bezpiecznikami i moja diagnoza jest następująca - mi świecą mijania w trybie świateł drogowych, bo kabel od mijania jest upalony, bezpieczniki od drogowych nie działają i przełącznik zwiera - no ale nie mogę tego potwierdzić bo auto stoi u mechanika ze skrzynią)

    Polecam wymienić olej od skrzyni

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    No to sporo ... Opłaca się to wszystko robić? Rozumiem jest powiedzenie że auto jest skarbonka bez dna ale jeśli tyle by było do zrobienia to nie wiem czy bym go nie sprzedał heh bo same naprawy przekraczają wartość auta, a później i tak nie sprzeda się go za jakąś kasę. Fajnie się nim jeździ dobrze wygląda duży w środku ale zastanawiam się czy nie pomyśleć o punto I jednak i wiem że muszę pamiętać o instalacji gazowej bo jeszcze z moją jazdą kiedy nawet nie wiem czy dobrze biegi zmieniam bez obrotomierza to pali jak smok, ale zobaczymy co powie mechanik jak go znajdę

  10. #24
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    punto miałem i brava lepsza jest i to dużo.

  11. #25
    pix
    pix jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2015
    Skąd
    Jelenia Góra
    Postów
    64
    Auto
    Bravo 1,6 Multijet
    Rocznik
    2009
    No wiesz - wszystko zależy od tego co możesz zrobić samemu, czy masz kanał i czas. Większość rzeczy da się zrobić przy tym aucie samodzielnie, ale jak nie masz kanału/czasu/umiejętności/chęci - to nie za bardzo. Niestety - głupie przeguby mogą pochłonąć 500 zł w warsztacie, ale cena spadnie o połowę - jak podejmiesz się sam. Przełącznik zespolony - ze szrotu wymienisz szybko za ok 50-70 zł, ale co się namęczysz przy szukaniu dobrego - to twoje. Rozrusznik i skrzynia - trudniejsze w samodzielnej wymianie, no i dosyć kosztowne w zakupie.

    Myślę, że auto dobre do samodzielnej nauki napraw

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    Gorzej że nie mam wgl talentu do napraw dziś rozkrecilem toster i niezbyt dobrze go złożyłem więc specjalnie nie rwę się do napraw zwłaszcza że jestem kompletnym laikiem zwłaszcza że to pierwsze auto z jakim wgl bliżej obcuje bo rodzice nie mieli nigdy auta i kanału nie mam nawet jakiegoś pomieszczenia do ktorego mógłbym wjechać niestety . Asykom mówisz że punto gorsze ? A na czym polegała ta różnica w środku od razu widać że bravka ciekawiej wygląda, bo jeśli chodzi o kwestie przewozowe to zaszalalem bo prawdę mówiąc najczęściej sam jeżdżę a nie planuje rodziny powiększać wiec i tak najczęściej tylko przednie miejsca by były zajmowane ale chciałbym się dowiedzieć na czym polegają te różnice pozdrawiam

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 styczeń 2016
    Skąd
    Płock
    Wiek
    22
    Postów
    87
    Auto
    fiat brava 1.2 16V steel
    Rocznik
    1997, 2001fl
    Witam sorry, że tutaj o to pytam ale ktoś się orientuje w cenach wymiany rozrządu (takiej jak się robi najczęściej po kupnie "nowego" samochodu no i co to są kasatory (chyba tak to się nazywa) Ps. Czy można wymienić jeden zawór cylindra ? Bo mi klekocze głośno i byłem z nim u mechanika i jest wszystko w miarę spoko zero rdzy itp jednocześnie czy opłaca mi się wymieniać rozrząd albo pasek rozrządu bo nie wiem do końca jutro będę wiedział no i coś z tymi kasatorami ale mechanik powiedział że to nie jest takie nagłe a może być drogie no i w sensie czy opłaca mi się to wszystko robić jak chciałbym go sprzedać ? Bo jednak przerzucam się na coś mniejszego i bardziej ekonomicznego

  14. #28
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2016
    Skąd
    Ostrołęka
    Wiek
    20
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1998 grudzień
    Powiem krótko, sam mam Fiata, nie jest to na pewno samochód idiotoodporny, a szczególnie silnik 1,4. Nie można katować.

  15. #29
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    34
    Postów
    641
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    Punto ma dużo mniej mocy nic brava,bałem się wyprzedzać. Brava lepiej wygodniej się jeździło,zero wycieku wszystkiego w bramie, a w Punto cały czas problemy z olejem były.przez 10 lat robiłem kilka razy miskę i uszczelka pod pokrywą zaworów.spalanie prawie takie same. Punto mniej ma miejsca i dużo plastików co latały, a i nagrzewnica zaczynała mi cięć i wentylator od chłodzenia piszczały cały czas.moze pierdół ale...

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    05 kwiecień 2016
    Skąd
    Ostrołęka
    Wiek
    20
    Postów
    11
    Auto
    Brava 1.6 16V
    Rocznik
    1998 grudzień
    No ja akurat na swój egzemplarz nie narzekam, olej nie kapie, od wymiany do wymiany nie dolewam nawet grama, sprawdzam tylko stan zawsze rano przed wyjazdem. Ostatnio miałem problem z kontrolką "marchewki" ale była to pierdółka bo czujnik temperatury cieczy chłodzącej nie miał masy. Ogólnie jak się dba tak się ma, mój kolega miał i zakatował(jeździł jak wariat), nie mówię, że ja jeżdżę i co 2k obr zmieniam bieg, czasem przeciągam do 5k czy 6k, ale to profilaktycznie żeby nie zamulać autka.


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Fiat CC na pierwsze auto.
    Napisany przez Dean_14 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 04-03-2015, 19:49
  2. Bravo jako pierwsze auto - porady
    Napisany przez qbek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-01-2013, 18:06
  3. Pierwsze auto - POMOCY
    Napisany przez albert107 na forum Kupujemy samochód
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 17-06-2012, 08:51
  4. brava 1,2 12v co wymieniac pierwsze :/
    Napisany przez shane83 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-12-2011, 12:48
  5. Pierwsze Auto ! Siena
    Napisany przez Sito na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 20-06-2011, 23:39

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl