Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Posty od 31 do 45 z 47
  1. #31
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    z tego co czytałem wersje 90KM były produkowane właściwie wyłącznie na rynek niemiecki i stamtąd właśnie pochodzi moje auto. przesłanki typowo ekonomiczne mające przełożenie na tańszą eksploatacje auta z tytułu opłat, ubezpieczeń takich tam. generalnie silniki są identyczne. diabeł tkwi w sterowniku i prawdopodobnie w wałkach rozrządu. na sterownikach silników 90KM znajduje się odpowiednia informacja o mocy silnika.

    kiedy należy zmieniać bieg? gadałem kiedyś z kolesiem który dłubie we Fiatach. jego zdaniem tak należy zmieniać bieg, aby obroty po zmianie biegu nie były niższe od punktu przecięcia się krzywych na wykresie charakterystyki mocy i momentu obrotowego. w przypadku Fiata Bravo 1.6 16V jest to ok. 2200÷2300 obr/min. bieg zmieniam po przekroczeniu 3000 tys. obr/min. czy tak powinno być? hmmm, pierwsze tankowanie powinno coś wyjaśnić do tej pory zmieniałem przy 2500 tys. obr./min.
    Ostatnio edytowane przez boch ; 25-04-2012 o 17:28



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #32
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Myślałem że przy zmianie niższej niż 2000 oszczędzam silnik i paliwo

  4. #33
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to zależy jaki masz moment obrotowy w swoim silniku. chyba na tym forum czytałem, że zmiana biegów przy zbyt małej prędkości obrotowej wpływa negatywnie na panewki.

  5. #34
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    A na spalanie? : P
    Gdzie można sprawdzić moment obrotowy?

  6. #35
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w książce "Sam naprawiam". w mojej nic o silniku 1.2 nie ma. ewentualnie jestem ślepy. co do spalania... sporo jeździłem na bence i średnio palił 10L/100 (tryb miejski; krótkie odcinki). zimą oczywiście więcej. zobaczę jak będzie teraz, kiedy kręcę silnik wyżej...

    poniżej znajdziesz kilka ciekawych informacji dot. eco-driving'u:

    Motointegrator - części do Twojego auta z montażem.

  7. #36
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    na wykresie Twojego silnika powinien być w instrukcji albo gdzieś na internecie
    wpisz w google grafika wykres moment/moc i Twój silnik
    LINK
    tutaj link
    jeździsz w tym zakresie obrotów gdzie moment jest w miare płaski i wysoki tak jest najzdrowiej dla silnika bo ponoć w tyym przedziale obr. istnieje największa bezwładność wału i elementów ruchomych silnika, widać też po tym że nie warto wkręcać silnika do odcięcia bo pod koniec obrotomierza nasze autko już nie przyspiesza

    278503152-c20nemoment.JPG
    foto ze strony autokacik.pl
    Ostatnio edytowane przez jacjacek ; 25-04-2012 o 17:24

  8. #37
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Spalanie przy obrotach <2000 RPM będzie mniejsze, ale faktycznie nie jest to najprzyjemniejsze dla słabego silnika. Jeśli mamy małe auto i duży silnik (ew. silnik z dużym momentem przy niskich obrotach) to można tak robić bez obaw.

    krzywe.jpgkrzywe2.jpg
    (w drugim pliku oczywiście jest błąd w podpisie ostatniej charakterystyki, chodzi o silnik 2.0)

    No i teraz analizując, silnik 2.0 ma poniżej 2000 RPM ok 145 Nm, czyli właściwie tyle co 1.6 ma maksymalnie. Samochód zakładamy, że jest ten sam (taka sama masa, drobne różnice wynikające z rozmiaru i budowy silnika), energia potrzebna do poruszenia takiej masy jest taka sama.

    Jak widać silnik 100 16V ma "ciekawą" charakterystykę z dołkiem. I szczerze mówiąc wydaje mi się, że u mnie w modelu z 1996 r. tak właśnie jest.

    Coś czuję, że ten temat zostanie podzielony przez moderatora, bo troche zboczyliśmy z tematu

    edit:
    Przy okazji można zauważyć, jak łatwo manipulować danymi: prorównując wykresy 100 16V i 1.6 16V widzimy, że zastosowano podobną rozpiętość na skali przy 2x mniejszej odległości. Jakby podobnie ścisnąć wykres silnika 100 16V to pewnie dołek stałby się niewidoczny
    Przy okazji sprawdziłem, silnik 100 16V to ten nowszy - poliftowy, o ciut większej pojemności.
    Ostatnio edytowane przez mamut-tme ; 25-04-2012 o 17:39

  9. #38
    Klubowicz
    Dołączył
    04 listopad 2011
    Skąd
    Mielec/Ostrowiec Św./Kielce
    Wiek
    29
    Postów
    285
    Auto
    Bravo 1,9JTD GT
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    z tego co czytałem wersje 90KM były produkowane właściwie wyłącznie na rynek niemiecki i stamtąd właśnie pochodzi moje auto. przesłanki typowo ekonomiczne mające przełożenie na eksploatacje auta z tytułu opłat, ubezpieczeń takich tam. generalnie silniki są identyczne. diabeł tkwi w sterowniku i prawdopodobnie w wałkach rozrządu. na sterownikach silników 90KM znajduje się odpowiednia informacja o mocy silnika.
    Na niemcy zazwyczaj ograniczali moc żeby uniknąc opłat honda 1,4 miała tam 75KM chociaż fabryka dawała 90 ale na szczeście wystarczało wyjąć zwężkę z dolotu i wszystko wraca do normy

  10. #39
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Ja zmieniam biegi przy około 2400 i spalanie jest na zadowalającym poziomie:d

    Powiem szczerze że do jazdy szesnastką trzeba się po prostu przyzwyczaić.
    Ja teraz wiem żeby np. nie próbować z 5 redukować przy 70 na czwarty bieg bo nie ma to najmniejszego sensu trzeba zbić dwa biegi do 3 jeśli chce się wyprzedzić kogoś dynamicznie.
    To taki przykład...

  11. #40
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    miałem okazję jeździć zarówno Fordem Escortem 1.6 16V 90KM jak i obecnie Fiatem Bravo 1.6 16V z identyczną stadniną pod maską i albo trafiłem na "zmęczony" motor w Bravulcu, albo moment obrotowy, przyspieszenie w Fordzie podobało mi się bardziej - było odczuwalne od samego dołu
    Ja przed bravką miałem escorta 1.6 16v i tu chyba był odwrotny przypadek co u kolegi boch-a dopiero w bravie 1.6 czyje że autko przyspiesza bo w forcie czulem sie jak w polonezie (nie obrażając fanów poldków) no może powyzej 4tys miał lepsze przyspieszenie ale ogólnie golfy 1.4 brały mnie z miejsca

  12. #41
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Ford, którym smigałem miał dwa razy mniejszy przebieg niż Bravo. nie posiadał również instalacji gazowej... a co do Poldka... Poldkiem też pociskałem. silnik 1.6 GLI 87 kucy + gaz, czyli to samo co moje Bravo. i właściwie... bujał się podobnie. wiem, że to zabrzmi jak herezja, ale wielu mechaników jest zdania, że gaz pogarsza dynamikę silnika. coś w tym chyba jest.

  13. #42
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    boch, polonez 1.6 GLI to silnik z jednopunktowym wtryskiem paliwa, na 99% była tam instalacja gazowa z mikserem (II generacja). A mikser jak wiadomo nieco dławi dolot, więc spadają osiągi i na gazie i na benzynie. W przypadku IV generacji efektu nie powinno być, zakładając oczywiście, że elementy są dobrze dobrane i wszystko jest dobrze wystrojone.
    Ja w moim aucie nie zauważyłem różnicy w dynamice po założeniu instalacji.

  14. #43
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,624
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    ja wiem, że Poldek to jednopunkt. chodziło mi bardziej o moc silnika. co do LPG... ja tego porównania nie mam, bo auto kupiłem z gazem. musiałbym znaleźć w okolicy posiadacza Bravo bez gazu z tym samym motorem i się po prostu przejechać

  15. #44
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    tak się składa że przed escortem miałem poldka 1.6 gsi na wielopunkcie z lpg nie wiem jaki tam był mikser gaz włączało sie po przegazówce powyzej 2tys obr.
    Powiem szczerze że chodziło to bez problemu zednych komplikacji w przeciwieństwie do poprzedniego gli

  16. #45
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał damiano860 Zobacz post
    ale ogólnie golfy 1.4 brały mnie z miejsca
    To nie umiałeś nim jeździć
    Ja objeżdżam 100 konne diesle.. ( fakt dużą role odgrywają tu umiejętności)
    Zetecki to takie silniki którymi trzeba się nauczyć operować obrotami od 3200 do 4800 nie więcej nie mnie bo inaczej to to nie jedzie


 
Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Ukryta kostka
    Napisany przez frytek161 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 08-10-2012, 11:05
  2. Brava spadające obroty/moc podczas jazdy
    Napisany przez Grzechv na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 13-05-2012, 16:53
  3. Proglem z mocą w Fiacie Brava 1.9TD 100
    Napisany przez tomek23 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 16-04-2012, 21:19
  4. Brava 1.9JTD,problem z mocą na zimnym silniku
    Napisany przez loso na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 13-07-2010, 12:24
  5. Fiat Marea 1.8 16V słaba moc!!!!
    Napisany przez aris1977 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 23-05-2009, 21:31

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat brava 1.2

fiat bravo 1.2

wykres momentu i mocy fiat 1 2Fiat Brava 1.2 BENZYNAwykres z hamowni 1 2 16v fiatfiat bravo 1.2 chipfiat bravo 1 2fiat marea 1.6 jak zwiekszyc mocmomenty obrotowe fiat brava 1.6 16vwykres momentu obrotowego silnika fiat bravo 2 90 kmbrava 1 2 moczwiekszenie mocy marea 2.0fiat brava 1 2fiat brava podniesienie mocyBoyska bravo 1.2brava 103Km krece do 2 5 jaki moment obrotowy ma fiat brava 1 6 16vjak zwiekszyc moc w brava 1.2brava 1.2 chipfiat bravo 1.6 16v benzyna chipsilniki fiata 1 2 charakterystyka 90kmfiat punto ii 1.2 podniesienie mocyfiat brava wiecej mocy

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl