Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 55
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001

    Exclamation Fiat Brava 1.2 16V Falujące obroty [Brak rezultatów po naprawach]

    Witam Serdecznie..
    Jestem posiadaczem Fiata Brava 1.2..
    Samochód sprawuje się w porządku nie licząc falujących obrotów które spadają poniżej 1000..
    Silniczek krokowy był kilka razy wymieniany nic to nie pomogło..
    Kable również..
    Przepustnica była czyszczona..
    Silnik był rozbierany i szlifowane były zawory itp..
    Czujnik temp. ok.. Wymieniany był również wentylator do chłodnicy ponieważ mechanik stwierdził że tamten nie działał..
    Ale temperatury są w normie..
    Jak da mu się porządna przygazówe to uspokaja się na krótki czas..
    A potem znowu to samo..
    Wymieniałem również akumulator na nowy..
    I już nie mam siły do tego samochodu..
    Wszystkie powyższe operacje pomogły na krótki czas..
    Ale problem znów się pojawia..
    Zauważyłem że sporo osób ma ten sam problem...
    Czy ktoś ma na to jakieś rozwiązanie?
    Proszę o porady..
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 11-09-2011 o 22:25



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Sprawdź ustawienie przepustnicy tzn.wymontuj ją a potem popatrz od strony kolektora ssącego pod mocną żarówką czy jest równo uchylona na górze i dole.Jak nie to trzeba poluzować śrubki na osi i ustawić równo.UWAGA:nie wolno ruszać śruby uchylenia przepustnicy.To jedno a drugie:na przegrodzie czołowej za kolektorem ssącym masz pudełko z przekaźnikiem albo jednym długim albo 2 małe kwadratowe.Wyciągnąć przekaźnik(i) rozebrać osłonkę i wyczyścić drobnym papierem ściernym nr.1000-1200 styki.Przerabiałem to w kiedyś w Bravie 1,6 16V.Najpierw ustawiłem dobrze przepustnicę i było przez pół roku ok.Potem znowu wariowały obroty wymieniłem niepotrzebnie silnik krokowy i dopiero później doszedłem do tego ze styki są brudne na przekaźnikach i napięcie na komputerze i pompie paliwa było o prawie 3V niższe niż powinno być.Potem po czyszczeniu był już spokój aż do sprzedaży.
    Ostatnio edytowane przez artur 2310 ; 12-09-2011 o 10:35
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Nieszczelności na dolocie nie ma? Przepływomierz, lambda, czujnik położenia przepustnicy sprawne?
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Niby wszystko ok.. a czy silnik krokowy z bravy 1.4 pasowałby do bravy 1.2? Bo koszt aż 500 zł mnie trochę przeraża ;/

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,621
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    na jakims forum wyczytalem, ze serwis Fiata przewiduje ok. 20 przyczyn falowania obrotow. jest wiec pole do popisu :/

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    1.2 i 1.4 to zupełnie inne jednostki więc nie sądzę.. Najpierw postaraj się sprawdzić ten krokowiec..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    199
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Co znaczy , że obroty spadają poniżej 1000 ?
    Napisz jakie objawy czy gaśnie czy faluje jeżeli faluje to w jakim zakresie
    i jak zachowują się obroty po odpaleniu .
    Silniczek krokowy był kilka razy wymieniany nic to nie pomogło.
    Czy po wymianie był robiony reset przepustnicy , lub reset parametrów adaptacyjnych ?
    Silnik był rozbierany i szlifowane były zawory.
    Co działo się z silnikiem?
    Przewody zapłonowe wymieniałeś ale nie wszystkie będą działać poprawnie z M1.5.5.
    Akumulator wymieniłeś więc można go wykluczyć.
    Ostatnio edytowane przez asarx ; 13-09-2011 o 18:18

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2011
    Skąd
    Brzeg
    Wiek
    45
    Postów
    39
    Auto
    fiat bravo 80 sx
    Rocznik
    1999
    U mnie takie falowanie też się zdarza czasami.
    A obroty falują między 800 a 1000, gdzie przy normalnej pracy to jest ok. 800.
    W serwisie powiedzieli mi ze to normalne.

  10. #9
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Mój błąd.. Obroty spadają poniżej 800 obrotów..
    Później silnik zaczyna się jakby dławić.. Spadają obroty i zaczyna gasnąć..
    Świecą się wszystkie kontrolki..
    Wszystko było resetowane..
    Silnik miał podobno pęknięta uszczelkę i cały był poddany renowacji..
    Po wszystkim chodził tak z miesiąc dobrze..
    Później znów to samo..

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    199
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Wydaje mi się ,że potencjometr przepustnicy czyli krokowiec
    Oj to chyba jednak 2 różne podzespoły! byrrt

    zgubił nastawy i nie widzi pozycji pedału przyśpieszenia
    trzeba będzie spróbować zrobić reset parametrów adaptacyjnych .
    Sprawdź masę pod rozrusznikiem idącą na ECU i czujniki czy jest dobrze dokręcona .
    I przekażnik przy akumulatorze czy styki nie zaśniedziały.

    Wszystko było resetowane.
    W jaki sposób i czym było resetowane ?
    Ostatnio edytowane przez byrrt ; 14-09-2011 o 22:22

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał asarx Zobacz post
    Wydaje mi się ,że potencjometr przepustnicy czyli krokowiec
    Kolega coś myli.. Krokowiec (który de fakto nie musi być silnikiem krokowym) czyli siłownik biegu jałowego to nie to samo co potencjometr przepustnicy (czujnik położenia)!!!
    Potencjometr podaje wartość bezwzględną tak więc nie ma mowy o utracie pozycji!
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    26 wrzesień 2008
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    41
    Postów
    199
    Auto
    Bravo 1,2 16v , 2000r Stilo 1.2 16v , 2002r
    Rocznik
    2000 / 2002
    Siłownik biegu jałowego to nie to samo co potencjometr przepustnicy (czujnik położenia)!!!

    Pisząc potencjometr przepustnicy myślałem o tym elemencie .

    pp.JPG

    Więc jeżeli uszkodzeniu ulegną szczotki czy też bieżnia lub jest jakieś inne
    uszkodzenie w komunikacji np. uszkodzony ,naderwany przewód to co na o ECU ?

    Myślę że podłączenie do komputera diagnostycznego powinno wyjaśnić jaka
    jest przyczyna gaśnięcia a Rick coś o niej napisze .

    Proponuje sprawdzić jeszcze czujnik ciśnienia i temperatury w kolektorze ssącym ,
    czujnik położenia wału i przewody zapłonowe .

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Po wyczyszczeniu styków kontrolki sterowania i innych widocznych elementów razem z przekaźnikami do akumulatora.. Po zresetowaniu działał pięknie! jak w zegarku.. Przejechałem 40 km i.. znowu to samo..
    Najgorsze jest to że komputer diagnostyczny nic szczególnego nie pokazuje.. w zasadzie to nic nie wykrywa...
    Czy samemu mogę sprawdzić czujnik ciśnienia i temperatury?
    I jak sprawdzić położenie wału oraz te przewody?
    Mogę prosić o jakieś porady choćby na zdjęciu?
    Dziękuje za zainteresowanie się tym tematem..

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2008
    Skąd
    Stare Bojanowo
    Postów
    528
    Auto
    Renault Scenic I ph II 1.9 Dci
    Rocznik
    2001
    Sprawdź jeszcze jak pisałem wyżej ustawienie przepustnicy względem otworu.
    Chcesz mieć coś zrobione dobrze, to musisz za to zapłacić.
    Chcesz mieć coś zrobione jako tako, to zapłacisz mniej.
    Chcesz mieć coś zrobione za darmo, to zrób to sobie sam.

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2011
    Skąd
    Katowice
    Postów
    846
    Auto
    Była Brava 1.2 16V jest Audi A3 8l i Punto 2 1.2 8V [Kobiety]
    Rocznik
    2001
    Przepustnica była już i czyszczona i regulowana..
    3 razy.. Więc to napewno jest ok.. Już mi się kończą pomysły.. Samochód zagadka..

    Co odkryłem:
    Pp odpięciu styków z akumulatora wszystko wraca do normy.. oczywiście po dłuższej jeździe znów to samo..
    Ostatnio edytowane przez Rick ; 16-09-2011 o 18:23


 
Strona 1 z 4 123 ... OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 16:11
  2. Sprzedam części Fiat Marea (Bravo, Brava) 1.6 16V 1.8 16V
    Napisany przez pawelek_krak na forum Sprzedam
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 25-07-2012, 20:44
  3. [osprzęt silnika] Brak iskry Brava 1.6 16V
    Napisany przez longer2007 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 05-05-2011, 17:08
  4. Falujące obroty 1.4 12V
    Napisany przez rafal735r na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 25-03-2011, 11:35
  5. [silnik] Fiat Barvo 1.8 16V GT - falujące obroty i kontrolka
    Napisany przez byrrt na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-10-2010, 19:17

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

silnik krokowy fiat brava 1.2 16v

przepustnica fiat brava 1.2 16v

silniczek krokowy fiat brava 1.2 16v

przepustnica fiat bravo 1.2

fiat 1.2 16v falujace obroty

przepustnica fiat brava 1 6 16v

fiat brava falujace obroty

adaptacja przepustnicy fiat brava 1.2

fiat brava 1.2 falowanie obrotow

fiat brava 1.2 16v

przepustnica fiat 1.2 16v

fiat brava obroty

fiat brava 1.2 16v przepustnicasilnik krokowy fiat brava 1.2pompa paliwa bravo 1.2fiat bravo 1.2 16vfiat brava brak

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl