Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 34
  1. #16
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Dzis sprawdziłem jeszcze raz przy dziennym świetle... czuję się troszkę zażenowany swoją poprzednią wypowiedzią... 1.6 16V nie ma EGR-u. Ten niby dodatek do dokumentacji okazał się że to był początek opisu innego silnika (tak jakoś się wydrukowało.)

    Wiec, ten wężyk od kolektora ssącego podłączony jest do rurki z bagnetem, wychodzi na to ze to druga rurka odmy. Czyli dymek to po prostu opary oleju...



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    dokładnie a ja mam pytanie. czy w kadłubie silnika skąd wychodzi odma jest jakiś zaworek? mechanior zauważył, że tworzy mi się podciśnienie od odmy czyli silnik zasysa sobie dodatkowe powietrze, które może mieć wpływ na przygasanie silnika...

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 sierpień 2009
    Skąd
    Gdynia/Lębrok
    Postów
    11,078
    Auto
    FF 1.8 TDCi
    Rocznik
    2001
    To może ja tylko dodam od siebie, że ostatnio bardzo dużo słyszę pozytywnych opinii na temat montowania na odmie filterka powietrza o takiego: FILTR ODMY, ODMA - 9, 12, 25, 35 mm - WAWA !!!!! (2917406081) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.
    To takie małe wtrącenie

    Przed założeniem nowego tematu zapoznaj się z :
    Regulamin | Szukaj | Skargi |
    Kontakt| Zanim stworzysz nowy temat

    Jest:
    -rower
    -FF 1.8 TDCi
    Było:
    -Brava 1.4 S 75 KM
    -Marea 1.9 JTD na FKP

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    w moim przypadku przydałoby się raczej kilka prawdziwych i pozytywnych opinii na temat rewilatalizerów do silników typu Xado AMC 1 Stage Maxiumum czy Liqui Moly 3721

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    dokładnie a ja mam pytanie. czy w kadłubie silnika skąd wychodzi odma jest jakiś zaworek? mechanior zauważył, że tworzy mi się podciśnienie od odmy czyli silnik zasysa sobie dodatkowe powietrze, które może mieć wpływ na przygasanie silnika...
    Podciśnienie w odmie wynika z tego ze drugi wężyk jest podłączony do kolektora ssącego. Podejrzewam że to czy zasysa czy dmucha również zależy od prędkości/obciążenia silnika (dobrze byłoby mieć czujnik ciśnienia podłączony do odmy żeby to potwierdzić)

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Wystarczy go na moment zdjąc i palcem zatkać dziurę w kolektorze i zobaczysz czy dmucha czy ssie, ale na 99% ssie, bo w kolektorze ssącym, przy odpalonym silniku zawsze tworzy się podciśnienie i nie ma inne opcji (oczywiście mówimy tu o silnikach wolnossących)
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #22
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    to raczej oczywiste a mnie zależy na informacji jak to wyglada u Was kiedy odepniecie z układu wąż odmy. dmucha z niej czy zasysa na wolnych obrotach?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    53
    Auto
    Brava 100 16V
    Rocznik
    1999 FL
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    to raczej oczywiste a mnie zależy na informacji jak to wyglada u Was kiedy odepniecie z układu wąż odmy. dmucha z niej czy zasysa na wolnych obrotach?
    W kolektorze jest kalibrowany krociec do ktorego podlacza sie cienki wezyk odmy,dodame ze krociec jest za przepustnica,wiec tam gdzie jest podcisnienie a gruby przewod podlaczony jest przed przepustnica. wlew oleju w miejscu gdzie wchodzi w blok uszczelniony jest oringiem.

    Polecam sprawdzic szczelnosc calego ukladu odmy,poniewaz w moim samochodzie przynioslo to poprawe pracy silnika.

    Wracajac do zaworu EVAP,moj podczas jednostajnej jazdy terkocze,podczas hamowania silnikiem jest wylaczony,tak samo jak podczas przyspieszania.

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał zwora2 Zobacz post
    Dzis sprawdziłem jeszcze raz przy dziennym świetle... czuję się troszkę zażenowany swoją poprzednią wypowiedzią... 1.6 16V nie ma EGR-u. Ten niby dodatek do dokumentacji okazał się że to był początek opisu innego silnika (tak jakoś się wydrukowało.)

    Wiec, ten wężyk od kolektora ssącego podłączony jest do rurki z bagnetem, wychodzi na to ze to druga rurka odmy. Czyli dymek to po prostu opary oleju...
    Ten cienki wezyk polaczony jest w wlewem oleju tak samo jak gruby.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    cienki wężyk odmy w BBMach przed liftem wchodzi w króciec na przepustnicy (od dołu). mnie cały czas interesuje czy odma u Was dmucha czy zasysa

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 kwiecień 2011
    Skąd
    Łódź
    Postów
    53
    Auto
    Brava 100 16V
    Rocznik
    1999 FL
    Cytat Napisał boch Zobacz post
    cienki wężyk odmy w BBMach przed liftem wchodzi w króciec na przepustnicy (od dołu). mnie cały czas interesuje czy odma u Was dmucha czy zasysa
    Po zdjeciu przewodow bedzie dmuchac z racji wyzszego cisnienia w komorze korbowej,po podlaczeniu opary trafiaja do komory spalania.

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Cytat Napisał modjo Zobacz post
    Po zdjęciu przewodów będzie dmuchać z racji wyższego ciśnienia w komorze korbowej,p
    Po założeniu węza, jest juz odwrotnie, bo podciśnienie w kolektorze jest wyższej wartości niz nadciśnienie w komorze korbowej (jesli wiecie o czym pisze ) oczywiście nie wszędzie tak jest, bo nie każdy silnik jest tak samo zbudowany.
    boch co cię tak nadchnęło nad tą odmą ;?:
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #27
    Klubowicz
    Dołączył
    01 styczeń 2013
    Skąd
    malopolska
    Postów
    74
    Auto
    Marea 1.6 16V
    Rocznik
    99
    Wyższe ciśnienie w komorze silnika dla mnie to jest sygnał że zbliża się remoncik...

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    zwora2 ale tu nikt nie pisze o nie wiadomo jakich ciśnieniach, po prostu tam jest zawsze minimalnie wyższe ciśnienie, a odma jest po to, żeby je zniwelował, tyle
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  15. #29
    Moderator
    Dołączył
    03 wrzesień 2010
    Skąd
    .
    Postów
    4,625
    Auto
    Stilo MJTD 1.9 8V 120 KM
    Rocznik
    2006
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    boch co cię tak nadchnęło nad tą odmą ;?:
    wczorajasza wizyta u mechaniora powiedział, że to jest prawdopodobnie powód moich problemów z silnikiem, a dokładnie z obrotami. wiesz, chcę ten temat w końcu wyjaśnić, bo niedługo braknie miejsca na serwerach

  16. #30
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Pierwsze słyszę, żeby to miało, aż takie znaczenie, odma jest odpowiedzialna za "odpowietrzanie" komory korbowej i tyle, ja na twoim miejscu w ogóle bym sobie tym głowy nie zawracał, ewentualnie posprawdzaj wszystkie węzę, wężyki czy nie maja gdzieś przetarć, albo cos i tyle
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Wysokie obroty i cykający zawór pochłaniacza par paliwa.
    Napisany przez qolejowy na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 08-01-2012, 15:19
  2. Marea 1998 2,4 TD Elektrozawór blokady silnika
    Napisany przez Andyk na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 29-07-2011, 13:40
  3. elektrozawór oparów paliwa
    Napisany przez kris5896 na forum Punto
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post: 18-04-2010, 13:34
  4. Elektrozawór? Nie słychać przełączenia na LPG!
    Napisany przez tiraeth na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 12-10-2009, 09:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

uklad pochlaniania par paliwa

zawor par paliwa

filtr recyrkulacji par paliwa w punto

zawor elektromagnetyczny filtra oparow paliwa zdjecie

zawor elektomagnetyczny filtra oparow paliwa fiat zdjecie

objawy zepsutego elektrozaworu par paliwa polo

filtr recylkulacji par paliwa w punto

http://www.iparts.pl