Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 4 z 4
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000

    Diagnoza pracy silnika na 3 cylindrach

    Witam,

    Od jakiegoś czasu borykam się z jednym mankamentem wcześniej nie było to uciążliwe jak zrobiło się mniej więcej od początku maja. Gdy noc jest wilgotna jak i poranek odpalam samochód od razu dobrze załapuje ale słychac dziwną pracę silnika taką strzelającą nie ciche mruczenie tylko ten odgłos pracy silnika jest taki specyficzny ostry dla ucha i da się zauważyć, zwiększone latanie silnika ale nieznaczne. Wsiadam wrzucam 1 bieg wciskam gaz i samochodem szarpie jak cholera dam na maksa gaz to jest dziura i jakbym nie wcisnął gazu czy nawet go puścił jakbym trzymał wciśnięty hamulec i na maksa gaz. Dopiero jak juz delikatnie się rozpędzi to od 3 tyś jakoś jedzie ale ten dźwięk silnika nadal jest od 3 tyś strasznie strzelający. Dopiero przejadę jakieś 10km jak silnik się nagrzeje i wszystko ustaje. Ale ustawało do czasu... teraz nawet po długiej jeździe przerywa od 1500 do 2500 tys. na wyższych już ok ale czasami nawet portafi szarpnąć przy 3-3.5 tyś obrotów.

    Obstawiam przewody, gdyż rano na silniku osiada rosa mimo iż jest przykryty ale wilgotność na nim osiada i na różnych kablach w tym może w/n ? Przy rozgrzanym silniku umiarkowanie paruje i po odparowaniu wilgoci silnik pracuję normalnie. Tylko mam dziwne uczucie, że to nie jest ta dynamika jak wcześniej. Zamówiłem u znajomego już świece i przewody w/n (świece katalogowe oryginalne ngk, przewody też ngk łącznie wyniosło mnie 180zł).

    Czy Wasze silniki 1.2 też mają taki dziwny dźwięk jak leci już koło 3tyś obrotów, chodzi o taki ostro strzelający. Tłumik sprawdzony zresztą niedawno wymieniany był więc odpada. Cały czas mi chodzi po głowie ten cylinder czy na 3 jak pali to może być objaw tego dźwięku strzelającego na ssaniu i na wyższych obrotach.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Mi to wszystko też pasuje do wypadającego zapłonu. Możesz sprawdzić czy pali na 3 gary wyciągając fajki na pracującym silniku. Jeżeli po wyciągnięciu którejś auto będzie pracowało bez zmian to już wiesz że ten gar i tak nie pali..
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    16 październik 2011
    Skąd
    Legionowo
    Postów
    522
    Auto
    Bravo 1.2 16v
    Rocznik
    02/2000
    Wymieniłem świece i przewody, wszystko wróciło do normy i bardzo ładnie równiutko pracuje

    Dodam iż stara NGK pierwsza od prawej strony było kompletnie niezabrudzona jak nówka, ten koniec co wychodzi z niego elektroda (od dołu świecy) był całkiem biały, a reszta świec w tym miejscu czarna albo mocno brązowa. Dziwne, że tak długo na tym jeździłem i dopiero ostatnio zauważyłem dziwną pracę silnika? hmm.

  5. #4
    Moderator
    Dołączył
    14 październik 2010
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    13,644
    Auto
    Peugeot 407SW
    Rocznik
    2004
    Najważniejsze że się udało naprawić i nic poważnego nie było
    Ktoś Ci pomógł? Odwdzięcz się i kliknij gwiazdkę reputacji.

    >> Peugeot 407SW 2.0 + LPG 12.2004

    Był: Fiat Bravo 1.8GT


 

Podobne tematy

  1. Diagnoza Gaz
    Napisany przez grzeziu na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-05-2012, 20:22
  2. Potencjometr pedału przyspieszenia - diagnoza
    Napisany przez rieper na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 21-03-2012, 12:17
  3. map sensor diagnoza
    Napisany przez remikelektronik na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 31-10-2010, 15:14
  4. brak prawidłowej pracy we wszystkich cylindrach
    Napisany przez archishark na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 02-01-2010, 19:49
  5. Przyczyny przerywanej pracy
    Napisany przez joshua79 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 16-08-2008, 19:13

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

praca silnika na trzech cylindrach

praca silnika na 3 cylindrach

silnik pracuje na 3 cylindrach

objawy pracy na 3 cylindrach

pali na 3 cylindry

praca na 3 cylindrach objawy

pali na 3 cylindry objawy

pali na 3 gary objawy

auto chodzi tylo na 3cylindrach

samochod chodzi na 3 cylindrach

praca na trzy garyprzyczyny pracy samochodu na trzech cylindrachsilnik chodzi na 3 cylindrach objawyco zrobic jak fiat chodzi na 3 garyfiat marea pali na 3 garysilnik chodzi na 3 garypraca silnika na 3 cylindrypraca silnika jakby na 3 cylindryfiat brawa nie pracuje na 3 cylindrzechodzi na 3 garachsiena ciezko odpala na trzech cylindrachfiat brava pracyje jakby na 3 cylindrachfiat bravo pali na 3 garyobjawy pracy silnika na 3 cylindrypraca silnika na trzy cylindry

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl