Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Co raz większy muł  

  1. #1
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004

    Co raz większy muł

    W maryśce jest muł na piątym biegu i przyśpiesza gdy popuszczam pedał gazu z maksymalnej pozycji.Wczoraj pojechałem wyczyścić EGR i nawet go zaślepić,ale okazało się że ktoś dociął już blaszkę i układ jest odcięty,więc nie działa.Na niskich biegach bardzo ładnie się odpychał,ale na piątce jest cienko.
    Autko kupiłem dwa tygodnie temu z nie działającą turbiną.Jakiś tam mechanik stwierdził że nie działa przepływka i to jest winowajca nie sprawnej turbiny.Nawet klienci byli już kupić maryśkę,ale przez nie sprawne turbo jej nie wzięli.Podczas oględzin okazało się że nie był podpięty(pękł koniec i spadł) przewód od gruchy przy turbinie (zmienne geo) i po założeniu auto ożyło 8) ale ma muła Więc przepływka jest funkiel nówka.Dzisiaj wracałem z pracy i jeszcze było oki,ale w okolicach 19.00 wskoczyłem w autko jeszcze i co się okazało że dopadł maryśkę totalny muł.Autko prawie nie reaguje na pedał gazu.Coś tam przyśpiesza,ale nie ma różnicy ile wciśnięty jest padał gazu,dopiero tak gdzieś od 2500 tyś zaczyna się odpychać.Wiecie może gdzie wsadzić ręce W sobotę może uda mi się rozebrać zaworek elektromagnetyczny (overboost) od sterowania geo i sprawdzę czy się nie przycina.
    Czekam na wasze sugestie o pomoc
    Aha marchewa jak do tej pory milczy.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Toruń
    Wiek
    34
    Postów
    5,290
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Na moje oko to ciągle problem z turbiną. Możliwe, że geo od turbiny się zawiesza. Zacznij tutaj szukać problemu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu,

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic
    Audi A6 2.8l V6, mulitronic (CVT)
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Manometr w dolot wpiąc i zaraz będzie wszystko jasne czy to wina turbo lub overboosta.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2010
    Skąd
    Warszawa
    Postów
    20
    Auto
    Marea 1.9 TD
    tak dla rozluznienia abys sie tak abrdzo nie zamartwial :p ja przesiadlem sie na maree 1.9 jtz z mondeo 2.0 136KM Gaz i tez byla mułowata w porownaniu z mondeo, dopiero kolega mnie uswiadomil ze tak ma byc :p na wlasnej skorze przekonalem sie ze nie mozna schodzic z moca w dól :p powodzenia przy szukaniu usterki
    Moj nowy nabytek od 2 miesiecy, poprzednio Mondeo 2.0 LPG

  6. #5
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo, tylko teraz jestem wyczyszczony z kasy,więc nawet nie podjeżdżam pod żaden warsztat Dzisiaj przyglądałem się i wychodzi na to że auto zaczyna ciągnąć od 2,5 tysia i to nawet ładnie.Jak ruszam z jedynki to bardzo powoli się toczy a jak wcisnę do dechy to nic się nie zmienia,tylko wtedy puszcza czarną smugę

    mr_yagooda, ja się przesiadłem z Tempry 1.6 75KM więc powinno byś ssanie hehe.

    EDIT:kolega który troszkę zna diesle posłuchał i powiedział że to na pewno nie turbina,bo nawet bez niej powinien wkręcać się w miarę na obroty na luzie a tu jest problem.Oczywiście wykrakałem i zaświeciła się marchewa.Odpiąłem wtedy przepływkę i silnik zaczął wkręcać się na obroty,tylko zaczął okropnie kopcić podłączyłem ją i wróciłem do domu i podczas jazdy marchewa zgasła,ale mul został.
    Panowie jeszcze jedno,muszę kupić kabel i chciał bym wiedzieć czy ten będzie dobry ALLEGRO Potrzebny mi będzie owy kabel i komputer i coś jeszcze?? Proszę o odpowiedź.
    A overboosta rozebrałem i był tylko ciut przybrudzony i działa bez zarzutu i wymieniłem przewody podciśnieniowe w układzie sterowania turbiny.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Kabel kup sobie najtańszy VAG KKL, na jedno wychodzi czy dasz z niego 35 czy 80zł. Funkcjonalność ta sama.

  8. #7
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo, podobno ten zrobi mi też poduchy i ABS.Czy możesz zapodać jakiś link do kabla o którym mówisz i on też obskoczy Absy i jaśki
    Podobno przepływka musi być dobrze dobrana a w tej co mam nie ma uchwytów montażowych,więc pewnie jest nie taka jak trzeba.
    A czy nie jest to wina czujnika doładowania który jest w kolektorze ssącym
    A tym kablem chciał bym też obskoczyć Lybre 1.9 JTD 2000r.Da radę
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Do zwykłego dorobisz przełącznik i też będziesz robił poduchy i abs i ecu. Dopłacać 50zł za przełącznik? wg mnie to bez sensu


    A przepływki z tego co pamiętam to tam były z końcówka 308 i 309. Tylko nie pamiętam która w CF3.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    161
    Auto
    Fiat Bravo 1.9 Multijet
    Rocznik
    2008
    W kwestii przepływki tylko orginał Bosch. Do silnika CF-3,końcówka nr. 308. Taki był, i taki sam kupiłem. Problemy były te same. Po wymianie ustąpiły. Cena 300zł.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Panowie ratujcie
    Przyszedł dzisiaj kabel i od razu po pracy pojechałem łączyć się z maryśką 8)
    Dobrze że miałem duży monitor to zmieściły się wszystkie błędy hehehe.Ale do rzeczy
    Takie coś odczytałem po pierwszym podłączeniu

    Po wykasowaniu błędów i odpaleniu silnika wszystkie widoczne wyżej błędy wróciły.
    A to dane z wolnych obrotów

    To screen z 2500 rpm

    A takie coś wyskakuje po skasowaniu błędów i ponownym włączeniu tylko samego zapłonu

    Mam nadzieję że nakierujecie mnie na odpowiedni trop,bo nie wiem od czego zacząć.
    I czy wiecie o co chodzi z tą mechaniczną przepustnicą.Czy to chodzi o przepustnicę na wlocie kolektora ssącego
    Ale koszty mnie przerażają
    Przepływki podobno nie kupuje się używanej,ale czy na pewno i czy można kupić czujnik ciśnienia doładowania z odzysku bo tylko przy zakupie nowych części nie wyrobie się po prostu z kasą bo jestem cały czas zadłużony
    Czekam na waszą opinię.Maryśka do roboty czy do Wisły
    12Lompy16 lubi to.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  12. #11
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Przepływka tylko nowa, chyba że kupisz taką co ma na 1000000% około 30tyś najechanne to coś z niej będzie jeszcze.

    Podgrzewanie to albo masz gdzieś zwarcie albo żadna świeca nie grzeje, zależy co rozumiemy przez krytyczny sygnał.

    Przepustnica to nie przepustnica tylko klapa gasząca na wlocie do kolektora, sterowana silniczkiem krokowym, bynajmniej u mnie, zobacz czy coś tam się z instalacją nie stałą i czy sama klapa się rusza.


    EGR kaput chyba ale tym sie nie ma co przejmować bo kontrolki nie pali, śmiało można całkiem zaślepić.

    Z podgrzewaniem filtra też wygląda na jakis defekt w instalacji.

    Tak na to wszystko patrze i się zastanawiam jak to waść tego woza kupował ....

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo, autko słabo jechało,jak go testowałem przed zakupem,ale po założeniu wężyka od sterowania turbiną zapie....ał jak nie wiem co.
    Oglądałem tą klapkę i ją nawet czyściłem i jest sterowana siłownikiem podciśnieniowym firmy Pierburg.Czyli trzeba sprawdzić czy elektrozawór się otwiera.
    A co powiesz o alarmie P0236-Sygnał ciśnienia turbo.Czy to chodzi o czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym

    Od czego zacząć naprawę
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Zielony
    Czy to chodzi o czujnik ciśnienia doładowania w kolektorze ssącym
    Na kolektorze siedzi mapsensor ale raczej on powinien być Ok, chyba że jeszcze jakiś czujnik jest. Tyle ze to akurat nie znaczy ze coś źle jest z czujnikiem, może ciśnienie jest za niskie bo geo powiedzmy się blokuje i stąd odczytuje za niską wartość i zgłasza błąd.

    A od czego zacząć naprawę ... no przepływka w pierwszej kolejności to już się dwóch błędów pozbędziesz,

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    39
    Postów
    2,744
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo na kolektorze ssącym jest taki czujnik KLIK i jeszcze tu KLIK tylko u mnie w aucie ma numer 0 281 002 215, no i pora zacząć zbierać na przepływkę.
    Mam tylko nadzieję że obecne ogromne spalanie jest spowodowane przez owe usterki,bo żre jak kraz
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9JTD ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Jest:Fiat Stilo MW 1.9 16v JTD 04'

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    No normalny mapsensor jak pisze


 
Strona 1 z 7 123 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik turbiny bravo td

fiat turbina za male cisnienie

zawor overboost bravo TD

fiat marea 1.9td zawor sterujacy turbo

1.9td marea zawor overboost

za male cisnienie doladowania croma

Jak naprawic elektrozawor fiat brava

bravo 1.9TD nie dziala sztanga

klapa gaszaca jtd

1 9td wastgate

fiat bravo wieszajacy sie zawor

dzialanie turbiny fiat bravo1.9.td

jak sprawdzic.zawor.na turbinie bravo td

overboost raz dziala raz nie jtd

http://www.iparts.pl