Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 93
Like Tree1lubi to!

Temat: Co raz większy muł  

  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 lipiec 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    93
    Auto
    Brava 1.2 16v 99r. SX
    Zielony, żre Ci właśnie na 99,9% przez przepływkę - zmore 1.9, 2.4 bodajże też.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    LaPlagne, nareszcie jakieś dobre info słyszę hehehe.
    Kupiłem czujnik znaczy się owy map sensor,używkę trzy dyszki z gwarą rozruchową więc zobaczymy czy to od niego jest ten błąd i czy to coś pomoże i czy zniknie P0236.

    EDIT:przepływka zamówiona i będzie w poniedziałek (nówka oryginał).Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym miał być wczoraj ale nie dotarł (używka oryginał) mam jeszcze pytanie odnośnie sterownika świec i potencjometru-pedału gazu.
    Wypiąłem wtykę ze sterownika świec i pomierzyłem świece po kolei i wszystkie mają 1Ω czyli tyle ile nowa sztuka-sprawdzałem bo miałem pod ręką akurat.Wygląda na sterownik,bo po wyjęciu go są ślady śrubokręta na nim(już ktoś chciał się do niego dostać).Próbowałem go otworzyć ale odpuściłem żeby go całkiem nie połamać.Czy jest jakiś sposób na reanimację lub chociaż na otwarcie go

    A druga sprawa to czy można jakoś sprawdzić-pomierzyć owy pedał gazu i czy on też czasem nie robi zamieszania.Żeby ruszyć to muszę delikatnie i równocześnie z przyśpieszaniem wciskać pedał,bo jak tylko ciut mocniej wcisnę to z tyłu robi się chmura popiołu z wulkanu a autko przyśpiesza dalej tak samo czyli prawie w ogóle

    Czy ktoś wie jaką ma mieć rezystancję grzałka w obudowie filtra paliwa i gdzie jest od niej przekaźnik i bezpiecznik??I po co wchodzą do owej grzałki dwie wtyczki Jedna to grzałka a czy druga to nie czasem jakiś czujnik temperatury paliwa
    Dziękuję z góry za odpowiedzi 8) 8)
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  4. #18
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał Zielony
    I po co wchodzą do owej grzałki dwie wtyczki Jedna to grzałka a czy druga to nie czasem jakiś czujnik temperatury paliwa
    Jedna od podgrzewania z grubymi kablami a druga od czujnika obecności wody, chyba że masz tą wersje co od spodu idzie czujnik to wtedy nie wiem.

    Cytat Napisał Zielony
    A druga sprawa to czy można jakoś sprawdzić-pomierzyć owy pedał gazu i czy on też czasem nie robi zamieszania.
    Pedał gazu raczej nie powodował zamieszania tylko wtyczka od niego, tyle że wtedy jak chciałeś przyśpieszyć to nie mogłeś bo auto nie reagowało wcale na gaz, była dziura po prostu.

  5. #19
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Właśnie jest wtyka na spodzie filtra paliwa.A gdzie znajduje się czujnik temperatury paliwa

    Co do pedału gazu to niby jest reakcja bo zaczyna walić sadzami hehe.
    Taki u mnie siedzi Pedał gazu.jpg

    Hipo a co ze sterownikiem świec Można dostać się do niego
    Ostatnio edytowane przez Zielony ; 27-09-2011 o 10:12
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  6. #20
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Dłubałem ale jeszcze w starym w Tipku, tutaj mi wszystko smigało to nie było potrzeby skubać tam więc nic Ci nie doradze rozsądnego.

  7. #21
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Hipo
    A od czego zacząć naprawę ... no przepływka w pierwszej kolejności to już się dwóch błędów pozbędziesz,
    Witam.Właśnie zamontowałem nówkę przepływkę Boscha i używany czujnik doładowania/map sensor.Po podpięciu pod kompa pokazały się tylko 3 błędy.
    P0638-Przepustnica zmechan.(obwód)
    P0404-Ster zaworu EGR
    P0380-Centralka podgrzewania
    Jutro śmignę do pracy i jak wrócę to zobaczę czy nie pojawił się jeszcze jakiś nowy.

    Ale Panowie auto dalej ma muła i jest problemem ruszyć z miejsca(tak jak przed zmianą czujników).Teraz śmignąłem przez miasto to zauważyłem że jak złapie obroty to ciągnie lepiej niż na starej przepływce i dużo mniej kopci.Wygląda na to że walnięty jest też pedał gazu.
    Czytałem że jakaś wtyczka biała nie ma kontaktu,ale u mnie potencjometr nie ma wypuszczonego przewodu tylko wtykę wkłada się bezpośrednio w pedał,więc pewnie te przewody idą od razu do kompa.Panowie jakieś sugestie bo dalej ruszam na samym sprzęgle i dopiero jak złapie to dodaje gazu,a to na skrzyżowaniu nie wygląda zbyt dobrze
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  8. #22
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hm mnie się pomysły wyczerpały.

  9. #23
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,362
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A wtryski przypadkiem nie szwankują? Wiesz ten czarny świadczy o złym spalaniu lub zbyt bogatej mieszance. Bez turba fakt, kopa nie będzie miał. Powiedzmy powinien się coś tam odpychać, nie aż tak, że się boisz, że spod świateł nie ruszysz.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał Hipo
    Hm mnie się pomysły wyczerpały.
    Nie no tylko nie Tobie



    Dzisiaj na próbę odpiąłem przewód podciśnieniowy od gruchy przy turbinie i myk jest teraz taki że mogę ruszyć prawie że normalnie,ale od 2 tysi zaczyna się muł.Gdy go przycisnąłem na trzecim biegu to obroty doszły tylko do 3 tysi i nie miał już siły.I jeszcze jedna wskazówka:jak auto jeździło w miarę to po wykręceniu do 3.5-4 tyś. wysprzęgleniu i puszczeniu pedału gazu(luz) było słychać tyknięcie przekaźnika gdzieś za schowkiem.Teraz słychać go dużo wcześniej.Wystarczy jakieś 2.5 tyś i już się odzywa.Wiecie od czego on?

    Miszko teraz jak zmieniłem przepływkę na nowy oryginał to przestał kopcić.Przy ruszaniu puści bączka a tak to nie jest źle.Przedtem jak wcisnąłem gaz do spodu to mimo że przyśpieszał dalej tak samo to zaczynał walić sadzami hehheehe a teraz nic takiego nie ma miejsca.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #25
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Nie wiem czy pisałeś czy nie ale nie chce mi sie od początku czytać tego, filtr paliwa zmienony i powietrza? sprawdź jeszcze czy masz szczelny dolot czy nie ma gdzieś dziury, począwszy od puszki filtra aż do kolektora. Czy opaski mocno siedzą itd.

    A przekaźnik może czasem być od pompy paliwa, zobacz czy z nią też wszystko ok.

  12. #26
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    45
    Postów
    2,861
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD 16v
    Rocznik
    2004
    Hipo, filtr powietrza nowy a paliwa jeszcze nie ruszałem.Ale na 4 biegu jadąc 100km/h wciskam pedał do oporu to autko idzie do przodu jak szalone Aż głowę wygina do tyłu hehe.
    Dzisiaj zamontowałem inny pedał gazu ale to nic nie pomogło.Dalej to samo.Znajomy patrzył pod maskę dzisiaj i jak tylko dodam gazu to od razu grucha od turbiny wciąga trzpienia i muli,ale jak przyblokował trzpień aby się nie ruszał to silnik lepiej wkręcał się na obroty.Czy wiesz może jakie jest potrzebne podciśnienie żeby ruszyć gruchę przy turbinie,bo u mnie chodzi to strasznie lekko.
    Aktualnie zostały mi dwa błędy.Sterownik świec żarowych i przepustnica zmechanizowana.Podobno ma się zamykać podczas gaszenia silnika,ale u mnie nie działa więc to pewnie od niej ten błąd,ale to nie ma wpływu na jazdę.

    Jutro jadę na kanał,ściągam osłonę z pod silnika i biorę się za turbinę.Przeglądnę od razu cały dolot czy nie ma jakiejś nieszczelności.
    Czy można sprawdzić jakoś gruchę przy turbinie i zawór overboost
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  13. #27
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Hm sztanga do gruchy ma lekko chodzić, pytanie czy nie chodzi za lekko bo zdarzało się że zrywany był czpień który poruszał kierownicą i mimo że sztanga chodziła to i tak nie zmieniało geo.

  14. #28
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    hmmm to u mnie sztanga od gruchy na turbo chodzi bardzo ciezko reka nie jestem w stanie tego ruszyc i czasem ma kopa a czasem nie wiecej razy nie czy mozna cos z tym zrobic czy turbo regenerowac?

    [size=2][ Dodano: 2010-05-29, 10:56 ][/size]
    a czy w 2.4td jak turbo nie hula to silnik wchodzi w tryb sewrisowy?
    i wtedy wlasnie mi pali 10litrow niezaleznie czy jade wolno czy cisne?

  15. #29
    Master
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    W 2.4 działa to inaczej, przedewszystykim tam jest westgate który ma cięzko chodzić bo cisnienie spalin go otwiera.

  16. #30
    Klubowicz
    Dołączył
    29 listopad 2009
    Skąd
    warszawa
    Postów
    202
    Auto
    fiat marea kombi 2.4td
    ale moze byc tak ze sie zacina i zawor jest do konca nie zamkniety albo sam zawor jest zanieczyszczony lub ma luz co powoduje przyspieszenie dopiero od 3 lub nawet 3.5 tys obr?a nie jak powinno od 2tys
    co do 2tys moge sie mylic wiec mnie poprawcie ale wydaje mi sie ze 2tys to strzal w 10-tke

    [size=2][ Dodano: 2010-05-29, 19:45 ][/size]
    acha i czy od nie sprawnej turbiny wchodzi wtedy w tryb serwisowy?


 
Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234 ... OstatniOstatni

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik turbiny bravo td

fiat turbina za male cisnienie

zawor overboost bravo TD

fiat marea 1.9td zawor sterujacy turbo

1.9td marea zawor overboost

za male cisnienie doladowania croma

Jak naprawic elektrozawor fiat brava

bravo 1.9TD nie dziala sztanga

klapa gaszaca jtd

1 9td wastgate

fiat bravo wieszajacy sie zawor

dzialanie turbiny fiat bravo1.9.td

jak sprawdzic.zawor.na turbinie bravo td

overboost raz dziala raz nie jtd

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl