Zielony, żre Ci właśnie na 99,9% przez przepływkę - zmore 1.9, 2.4 bodajże też.
Zielony, żre Ci właśnie na 99,9% przez przepływkę - zmore 1.9, 2.4 bodajże też.
LaPlagne, nareszcie jakieś dobre info słyszę hehehe.
Kupiłem czujnik znaczy się owy map sensor,używkę trzy dyszki z gwarą rozruchową więc zobaczymy czy to od niego jest ten błąd i czy to coś pomoże i czy zniknie P0236.
EDIT:przepływka zamówiona i będzie w poniedziałek (nówka oryginał).Czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym miał być wczoraj ale nie dotarł (używka oryginał) mam jeszcze pytanie odnośnie sterownika świec i potencjometru-pedału gazu.
Wypiąłem wtykę ze sterownika świec i pomierzyłem świece po kolei i wszystkie mają 1Ω czyli tyle ile nowa sztuka-sprawdzałem bo miałem pod ręką akurat.Wygląda na sterownik,bo po wyjęciu go są ślady śrubokręta na nim(już ktoś chciał się do niego dostać).Próbowałem go otworzyć ale odpuściłem żeby go całkiem nie połamać.Czy jest jakiś sposób na reanimację lub chociaż na otwarcie go
A druga sprawa to czy można jakoś sprawdzić-pomierzyć owy pedał gazu i czy on też czasem nie robi zamieszania.Żeby ruszyć to muszę delikatnie i równocześnie z przyśpieszaniem wciskać pedał,bo jak tylko ciut mocniej wcisnę to z tyłu robi się chmura popiołu z wulkanu a autko przyśpiesza dalej tak samo czyli prawie w ogóle
Czy ktoś wie jaką ma mieć rezystancję grzałka w obudowie filtra paliwa i gdzie jest od niej przekaźnik i bezpiecznik??I po co wchodzą do owej grzałki dwie wtyczki Jedna to grzałka a czy druga to nie czasem jakiś czujnik temperatury paliwa
Dziękuję z góry za odpowiedzi 8) 8)
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Jedna od podgrzewania z grubymi kablami a druga od czujnika obecności wody, chyba że masz tą wersje co od spodu idzie czujnik to wtedy nie wiem.Napisał Zielony
Pedał gazu raczej nie powodował zamieszania tylko wtyczka od niego, tyle że wtedy jak chciałeś przyśpieszyć to nie mogłeś bo auto nie reagowało wcale na gaz, była dziura po prostu.Napisał Zielony
Właśnie jest wtyka na spodzie filtra paliwa.A gdzie znajduje się czujnik temperatury paliwa
Co do pedału gazu to niby jest reakcja bo zaczyna walić sadzami hehe.
Taki u mnie siedzi Pedał gazu.jpg
Hipo a co ze sterownikiem świec Można dostać się do niego
Ostatnio edytowane przez Zielony ; 27-09-2011 o 11:12
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Dłubałem ale jeszcze w starym w Tipku, tutaj mi wszystko smigało to nie było potrzeby skubać tam więc nic Ci nie doradze rozsądnego.
Witam.Właśnie zamontowałem nówkę przepływkę Boscha i używany czujnik doładowania/map sensor.Po podpięciu pod kompa pokazały się tylko 3 błędy.Napisał Hipo
P0638-Przepustnica zmechan.(obwód)
P0404-Ster zaworu EGR
P0380-Centralka podgrzewania
Jutro śmignę do pracy i jak wrócę to zobaczę czy nie pojawił się jeszcze jakiś nowy.
Ale Panowie auto dalej ma muła i jest problemem ruszyć z miejsca(tak jak przed zmianą czujników).Teraz śmignąłem przez miasto to zauważyłem że jak złapie obroty to ciągnie lepiej niż na starej przepływce i dużo mniej kopci.Wygląda na to że walnięty jest też pedał gazu.
Czytałem że jakaś wtyczka biała nie ma kontaktu,ale u mnie potencjometr nie ma wypuszczonego przewodu tylko wtykę wkłada się bezpośrednio w pedał,więc pewnie te przewody idą od razu do kompa.Panowie jakieś sugestie bo dalej ruszam na samym sprzęgle i dopiero jak złapie to dodaje gazu,a to na skrzyżowaniu nie wygląda zbyt dobrze
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Hm mnie się pomysły wyczerpały.
A wtryski przypadkiem nie szwankują? Wiesz ten czarny świadczy o złym spalaniu lub zbyt bogatej mieszance. Bez turba fakt, kopa nie będzie miał. Powiedzmy powinien się coś tam odpychać, nie aż tak, że się boisz, że spod świateł nie ruszysz.
Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu
Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM
Nie no tylko nie TobieNapisał Hipo
Dzisiaj na próbę odpiąłem przewód podciśnieniowy od gruchy przy turbinie i myk jest teraz taki że mogę ruszyć prawie że normalnie,ale od 2 tysi zaczyna się muł.Gdy go przycisnąłem na trzecim biegu to obroty doszły tylko do 3 tysi i nie miał już siły.I jeszcze jedna wskazówka:jak auto jeździło w miarę to po wykręceniu do 3.5-4 tyś. wysprzęgleniu i puszczeniu pedału gazu(luz) było słychać tyknięcie przekaźnika gdzieś za schowkiem.Teraz słychać go dużo wcześniej.Wystarczy jakieś 2.5 tyś i już się odzywa.Wiecie od czego on?
Miszko teraz jak zmieniłem przepływkę na nowy oryginał to przestał kopcić.Przy ruszaniu puści bączka a tak to nie jest źle.Przedtem jak wcisnąłem gaz do spodu to mimo że przyśpieszał dalej tak samo to zaczynał walić sadzami hehheehe a teraz nic takiego nie ma miejsca.
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Nie wiem czy pisałeś czy nie ale nie chce mi sie od początku czytać tego, filtr paliwa zmienony i powietrza? sprawdź jeszcze czy masz szczelny dolot czy nie ma gdzieś dziury, począwszy od puszki filtra aż do kolektora. Czy opaski mocno siedzą itd.
A przekaźnik może czasem być od pompy paliwa, zobacz czy z nią też wszystko ok.
Hipo, filtr powietrza nowy a paliwa jeszcze nie ruszałem.Ale na 4 biegu jadąc 100km/h wciskam pedał do oporu to autko idzie do przodu jak szalone Aż głowę wygina do tyłu hehe.
Dzisiaj zamontowałem inny pedał gazu ale to nic nie pomogło.Dalej to samo.Znajomy patrzył pod maskę dzisiaj i jak tylko dodam gazu to od razu grucha od turbiny wciąga trzpienia i muli,ale jak przyblokował trzpień aby się nie ruszał to silnik lepiej wkręcał się na obroty.Czy wiesz może jakie jest potrzebne podciśnienie żeby ruszyć gruchę przy turbinie,bo u mnie chodzi to strasznie lekko.
Aktualnie zostały mi dwa błędy.Sterownik świec żarowych i przepustnica zmechanizowana.Podobno ma się zamykać podczas gaszenia silnika,ale u mnie nie działa więc to pewnie od niej ten błąd,ale to nie ma wpływu na jazdę.
Jutro jadę na kanał,ściągam osłonę z pod silnika i biorę się za turbinę.Przeglądnę od razu cały dolot czy nie ma jakiejś nieszczelności.
Czy można sprawdzić jakoś gruchę przy turbinie i zawór overboost
Włoszczyzna-Hmm to jest to!
Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
Lancia Lybra 1.6 16v 01'
Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'
Hm sztanga do gruchy ma lekko chodzić, pytanie czy nie chodzi za lekko bo zdarzało się że zrywany był czpień który poruszał kierownicą i mimo że sztanga chodziła to i tak nie zmieniało geo.
hmmm to u mnie sztanga od gruchy na turbo chodzi bardzo ciezko reka nie jestem w stanie tego ruszyc i czasem ma kopa a czasem nie wiecej razy nie czy mozna cos z tym zrobic czy turbo regenerowac?
[size=2][ Dodano: 2010-05-29, 10:56 ][/size]
a czy w 2.4td jak turbo nie hula to silnik wchodzi w tryb sewrisowy?
i wtedy wlasnie mi pali 10litrow niezaleznie czy jade wolno czy cisne?
W 2.4 działa to inaczej, przedewszystykim tam jest westgate który ma cięzko chodzić bo cisnienie spalin go otwiera.
ale moze byc tak ze sie zacina i zawor jest do konca nie zamkniety albo sam zawor jest zanieczyszczony lub ma luz co powoduje przyspieszenie dopiero od 3 lub nawet 3.5 tys obr?a nie jak powinno od 2tys
co do 2tys moge sie mylic wiec mnie poprawcie ale wydaje mi sie ze 2tys to strzal w 10-tke
[size=2][ Dodano: 2010-05-29, 19:45 ][/size]
acha i czy od nie sprawnej turbiny wchodzi wtedy w tryb serwisowy?