Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 36
  1. #16
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Czyli świece były jednak do wymiany pomimo tego, że grzały?
    Co do EGR - od jakiegoś czasu mam już zaślepiony pełną blaszką. Jak kupiłem auto zdjęty był wężyk od EGR przy podszybiu co sugerowało, że zawór niedomaga. Po założeniu wężyka żadnej różnicy nie było. Zaślepiłem EGR ponieważ mam od początku jeszcze jedną przypadłość - jadąc ze stałą prędkością na 2, 3 biegu tak w okolicach 2000 obr/min silnik lekko poszarpuje, przydławia się. Myślałem, że zaślepienie EGR pomoże - niestety nie pomogło.
    Co do buczenia zaworka po zgaszeniu silnika - przez dłuższą chwilę coś tam słychać spod maski takie właśnie buczenie.
    A może być to objaw tej dwumasy co sugerował mechanik? Co do przydławiania się w czasie jazdy wspomniał też, że może być winny jakiś zaworek przy turbinie?
    Jak sprawdzić to wszystko i jak zrobić ten test przelewowy?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    jesli masz zaslepiony EGR to wogóle bym go skreslił z listy winnych.



    baca skąd ty dokładnie jestes
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  4. #18
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Jestem z Rawicza.

  5. #19
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Kurcze trochę daleko ode mnie.
    masz ewidentnie cos nie tak ze sterowaniem zmiennego geo.
    Masz dostep do FESa zeby logi zrobic
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Nie bardzo - ewentualnie mogę pojechać do warsztatu podpiąć się pod kompa. Jak byłem widziałem, że mają program Delphi - czy tam wszystko pokaże?
    A co to znaczy, że mam problem ze sterowaniem zmiennego geo?

  7. #21
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ze zmienną geometrią doładowania, ja stawiam na ten zawór overboost.
    Mam jeden używany w garażu od Lybry, w Stilo powinien byc taki sam, mogę ci go podeslac i sobie sprawdzisz, jak bedzie chodzil to sie dogadamy, chyba, ze w Nowy Rok do Leszna chce ci sie podjechać, bo akurat tam bede
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    A jakie jest dojście do tego zaworu - chętnie bym sprawdził chyba, że trzeba rozebrać pół auta? Piszesz, że masz używany od Lybry - czy będzie on pasował do mojego JTD 105 km?
    Myślę, że do Leszna mógłbym w Nowy Rok podjechać - możesz podać tel. kontaktowy to się odezwę?

  9. #23
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    to jest 105 i chyba nie będzie miała zmiennej geometrii turbiny

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    http://www.youtube.com/watch?v=Gaqx9ATOg3A tu obejrzyj test przelewowy

  10. #24
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
    Obejrzałem filmik - moje Bravo nie ma jednak problemu z odpalaniem więc czy test przelewowy jest nadal wskazany?

  11. #25
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    tak były do wymiany . Jeśli buczy Ci pod maską po zgaszeniu to zaworek masz sprawny i to on podaje błędy bo nie wykrywa spalin trochę źle że zaślepiłeś EGR nie podpinając zaworka i nie kasując błędów bo EGR mógł być sprawny u mnie tak było - jak kupiłem , wężyk roztrzaskany , błąd EGR więc kupiłem nowy kawałek gumowego założyłem błąd skasowałem i o dziwo wszystko ok

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Cytat Napisał baca7 Zobacz post
    Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    Pit14 - a może Ty możesz jeszcze jakoś pomóc czy coś podpowiedzieć w moim przypadku?
    Obejrzałem filmik - moje Bravo nie ma jednak problemu z odpalaniem więc czy test przelewowy jest nadal wskazany?
    jak długo musisz kręcić rano ? czy szybko łapie czy po jakichś 3-4 sekundach ? u mnie też nie było problemów z odpaleniem (3 świece zdechnięte , moduł świec zdymiony , i 2 wtryskiwacze lały )

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    masz silnik 182B4000 ? bo tak przypuszczam

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    podpięcie na kompa masz jeszcze 3 pinowe czy OBD ?

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    Ano tak, nie doczytalem, ze ty masz 105KM, to faktycznie masz stałą geometrie łopatek.
    Co do EGR to w silnikach ze sterownikiem EDC15 nie powinien on miec az duzego znaczenia.
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2013
    Skąd
    Wielkopolska
    Postów
    29
    Auto
    Bravo 1.9 JTD 105 SX
    Rocznik
    08.2000
    Przed zaślepieniem EGR podpiąłem wężyk ale różnicy nie było. Co do odpalania - trzeba kręcić tak około 2- 3 sekund, silnik mam ten co piszesz i podpięcie jeszcze na 3 piny pod maską. To auto jest z salonu polskiego tak więc masz wszystkie dane z dokumentów i książki serwisowej.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał baca7 Zobacz post
    Przed zaślepieniem EGR podpiąłem wężyk ale różnicy nie było. Co do odpalania - trzeba kręcić tak około 2- 3 sekund, silnik mam ten co piszesz i podpięcie jeszcze na 3 piny pod maską. To auto jest z salonu polskiego tak więc masz wszystkie dane z dokumentów i książki serwisowej.
    tak jak napisał Ci przed chwilą Kolega Egon nie wyczujesz różnicy przy EGRze bo to jest ekologia ale było podpiąć i skasować błąd , zaślepienie Egru poczujesz po czasie bo spaliny nie mają ujścia i zasyfiają turbinę tak więc i tu Egon może mieć rację bo turbo może nie domagać . Te silniki palą na dotyk tj 2-3 przekręcenia kołem i pali jeśli 2-3 sekundy to wtrysk może lać , a tak dla świętego spokoju warto raz do roku taki test zrobić żeby wiedzieć na czym się jeździ

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    błąd EGR-u jest chyba stały i trzeba go kasować w komputerze

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    a najśmieszniejsze z tego wszystkiego jest to że marchewka nie świeci się przy uszkodzonym wtryskiwaczu

  15. #29
    Administrator
    Dołączył
    11 styczeń 2008
    Skąd
    Pleszew
    Wiek
    35
    Postów
    3,713
    Auto
    Lancia Lybra 1,9JTD 115KM CF3
    Rocznik
    2002
    W sterownikach EDC15 jaki ma kolega, tego bledu nie trzeba kasować,, bo jest on nie groźny i przestawia silnika w jakis tryb awaryjny albo cos, ten błąd jest w postaci informacji, ze cos jest nie tak z EGR w tym przypadku jest zaślepiony.

    Ja mam u siebie zmienne geo i EGR zaslepiony i nic sie nie dzieje
    VW Polo 9N 1,2 12V - żony
    LANCIA LYBRA 1,9 JTD 115KM

    Fiat Brava
    Lancia Lybra


    Jeśli uważasz, ze ktoś Ci pomógł, kliknij "gwiazdkę" reputacji przy jego poście

    Tak mało, a tak może pomóc Składka Klubowa

  16. #30
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    19 marzec 2013
    Skąd
    kraśnik
    Wiek
    50
    Postów
    702
    Auto
    marea 1,9 JTD 105 / Bravo 1,4 12V
    Rocznik
    1999
    Cytat Napisał egon Zobacz post
    W sterownikach EDC15 jaki ma kolega, tego bledu nie trzeba kasować,, bo jest on nie groźny i przestawia silnika w jakis tryb awaryjny albo cos, ten błąd jest w postaci informacji, ze cos jest nie tak z EGR w tym przypadku jest zaślepiony.

    Ja mam u siebie zmienne geo i EGR zaslepiony i nic sie nie dzieje
    nie trzeba kasować bo on chyba na blacie się sam kasuje , aby w kompie trza wyrzucić i fakt jest niegroźny bo to eko ale turbina jak wcześniej wspomniałeś może być zasyfiona bo tak się dzieje jak spaliny nie mają ujścia - gdzieś mają pójść więc najbliższa jest turbina , przy zmiennej geo łopatki sobie poradzą bo się przestawią - przy stałej już nie to co się na syfi to już nie zleci dlatego Kolega ma problem przy ok3000 obrotów łopatki są zasyfiałe

    [COLOR="gray"](Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.[/COLOR]

    i turbina nie domaga


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Odpowiedzi: 26
    Ostatni post: 21-10-2013, 19:01
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-07-2013, 22:58
  3. Kontrolka świec żarowych
    Napisany przez wezyr na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 27-01-2013, 15:19
  4. [silnik] Migająca żółta kontrolka świec żarowych i dym z wyd
    Napisany przez adebski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post: 24-10-2012, 16:25
  5. [silnik] Bravo 1.6 16V 99r. nierówna praca silnika, kangurze
    Napisany przez Mariusz26 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 18-04-2011, 21:06

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

marea jtd miga kontrolka

bravo mruga grzanie swiec

brawa 19td 98 po odpaleniu dlugo swieci spirala grzania swiec

fiat nie odpala po wymianie swiec zarowych

fiat 1.9 jtd miga swieca

miga silnik marea

fiat bravo 2 po wymianie swiec zarowych swieci sie kontrolka

fiat bravo kontrolka swiec

silnik 19 jtd fiat brawa po zapoleniu miga kotrolka swiecy zarowej

1.9 jtd mruga kontrolka swiec

kontrolka swieca zarowa lancia

po odpaleniu miga kontrolka swiec zarowych

fiat brawa katrolka grzania swiec mruga po odpaleniu

mrugajaca kontrolka swiec zarowych fiat 1 9jtd

migajaca kontrolka swiec zarowych brava jtd

nieruwna praca silnika lancia libra 1 9jtd

fiat bravo 1.9 kontrolka swiec

jakie kontrolki po prxekreceniu kluczyka fiat bravo 1.9 jtd

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl