Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2010
    Skąd
    Niemcza
    Postów
    93
    Auto
    Seicento VAN 1108

    Bravo 1.6 16v 103KM problemy z chlodzeniem

    Nagrzewnica Thermotec: Nowa (nie przecieka) ale przez odpowietrznik leci tylko para, a nie gorący płyn i nie grzeje ciepłego powietrza do środka. Po wymianie samej nagrzewnicy było grzanie po krótkiej chwili, teraz ustało.
    Chłodnica Thermotec: Nowa, na górnym przewodzie wodnym gorąco, na dolnym zimno, przez odpowietrznik leci tylko para. Spod korka bulgocze, po odkręceniu korka wylatuje płyn.
    Zegar: pływa, a potem stoi 2 kreski pod czerwonymi.
    Termostat Carlosat: jakiś czas temu wymieniany, wiec raczej sprawny.
    Wentylator: się nie włącza pewnie przez zimna chłodnicę na dole.
    Podczas jazdy na gazie w środku pachnie benzyna.
    Jeśli jest ciepły to ma problemy z odpalaniem. Rozrusznik ciężko kręci.

    Osobiście mam już dosyć tego samochodu... Ktoś pomoże mi rozwiązać problem ???
    http://www.facebook.com/BLUJanuszMalolepszy
    http://www.lepszeczesci.pl

    Zapraszamy do współpracy



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Cytat Napisał spaf_antynazi Zobacz post
    Jeśli jest ciepły to ma problemy z odpalaniem. Rozrusznik ciężko kręci.
    Myśle że to nie jest związane z problemem.
    Coś może być nie tak z podłączeniem instalacji gazowej.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    07 grudzień 2012
    Skąd
    Bielsko
    Wiek
    57
    Postów
    1,709
    Auto
    Bravo 1,4 i Grande1.2
    Rocznik
    2011 ........ i ......2009
    Na chłodnicy też powinien być korek do odpowietrzenia . Spróbuj jesze raz dobrze odpowietrzyć . Między silnikiem ,a nagrzewnicą i na chłodnicy.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Prawdopodobnie zapowietrzony układ chłodzenia (odpowietrznik na chłodnicy i zaworek przed nagrzewnicą). Zapach benzyny nie ma związku z układem chłodzenia (sprawdź szczelność przewodów paliwowych). Problem z odpalaniem ciepłego silnika też bez związku z chłodzeniem. Do sprawdzenia sterowniki zapłonu. Ciężkie kręcenie rozrusznika - słaby akumulator, lub słaba masa, ewentualnie przebicia na wiązce elektrycznej.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    31 styczeń 2010
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    414
    Auto
    Brava 1,6 103KM +LPG (BRC SQ24L)
    Rocznik
    1996
    Cieżkie palenie i zapach benzyny? Regulator ciśnienia paliwa w listwie paliwowej do sprawdzenia (o ile jest, po lifcie chyba jest inny układ zasilania benzyną).

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2010
    Skąd
    Niemcza
    Postów
    93
    Auto
    Seicento VAN 1108
    Prawdopodobnie mam do wymiany uszczelkę pod głowicą. Gdzieś pompuje powietrze z tłoków do płaszcza wodnego, przez to powietrze pcha do układu chłodzenia, a jak się wyłączy na ciepłym silniku, to płyn paruje w tłoku i powstaje nadciśnienie, którego rozrusznik nie może przepchać. Czy taka teoria jest możliwa ???
    http://www.facebook.com/BLUJanuszMalolepszy
    http://www.lepszeczesci.pl

    Zapraszamy do współpracy

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    08 kwiecień 2013
    Skąd
    TOS
    Wiek
    25
    Postów
    14
    Auto
    Punto 1
    Rocznik
    1996
    nigdy w zyciu sie nie spotkalem z takim czyms. po pierwsze powiedz nam czy jest cisnienie w ukladzie chlodzenia. a co do uszczeliki pod glowica to mial bys objaw nierownej pracy silnika mniej mocy para z wydechu. sprawdz czy czuc spaliny w zbiorniczku wyrownawczym. a w zwiazku z zapachem benzyny w srodku musisz szukac jakiejs nieszczelnosci w ukladzie paliwowym.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2010
    Skąd
    Niemcza
    Postów
    93
    Auto
    Seicento VAN 1108
    Podczas wywalania płynu przez korek odkręcam odpowietrznik na chłodnicy i tylko para leci. Zakręcam odpowietrznik od chłodnicy, odkręcam odpowietrznik od nagrzewnicy i leci para. Ciągle wywala płyn z korka i bulgocze.
    http://www.facebook.com/BLUJanuszMalolepszy
    http://www.lepszeczesci.pl

    Zapraszamy do współpracy

  10. #9
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Z pewnością masz problem z UPG. Gazy dostają się do układu chłodzenia i dlatego wybija płyn. Ciśnienie gazów może skutecznie blokować przepływ płynu, stąd problemy z ogrzewaniem. Problem z rozrusznikiem nie ma związku z tym powyżej. Raczej słaba masa, akumulator, zatarte łożyska, lub też inny problem w samym rozruszniku (szczotki, zwarcie).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    15 styczeń 2012
    Skąd
    Brzeszcze City
    Wiek
    28
    Postów
    406
    Auto
    VW Passat 2.8 V6 Syncro ,Fiat Punto 1.1
    Co do ciężkiego palenia na ciepłym to sprawdź sobie jeszcze sonde.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 lipiec 2010
    Skąd
    Niemcza
    Postów
    93
    Auto
    Seicento VAN 1108
    Rozrusznik jest na pewno dobry. A co to ten UPG ???
    http://www.facebook.com/BLUJanuszMalolepszy
    http://www.lepszeczesci.pl

    Zapraszamy do współpracy

  13. #12
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,131
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Ten UPG, to uszczelka pod głowicą. Z objawów, które opisałeś wynika, że tam tkwi przyczyna (trzeba ją koniecznie wymienić). Lepiej - dla pewności - sprawdzić też samą głowicę, czy zawory są szczelne, czy nie ma mikropęknięć (przegrzana głowica lubi pękać). Wskazane jest też planowanie głowicy.
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.


 

Podobne tematy

  1. Problemy z Bravo
    Napisany przez gren1000 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 08-05-2013, 19:45
  2. bravo 1,4 12v 1998 problemy
    Napisany przez JAREKH na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post: 24-01-2013, 09:27
  3. Bravo 1.4 12V problemy z silnikiem
    Napisany przez Radek 85 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 23-11-2012, 19:58
  4. Napinacz paska rozrządu bravo 1.6 16V 103KM.
    Napisany przez ps-ski na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 29-09-2012, 10:05
  5. FIAT BRAVO,..LPG Problemy
    Napisany przez luukasz09 na forum LPG - Liquified Petroleum Gas
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 28-02-2012, 20:28

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat bravo 1 6 16v 103km rozrusznik

para z odpowietrznika seicento

zimna chlodnica goracy silnik marea 16

fiat brava 1 6 16v chlodzenie

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl