Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Barchetta

    [Brava] SWAP 1.2 na 1.9JTD

    Witam
    czesc z Was pewnie mnie kojarzy z działu Barchetta (jeśli nie to zapraaszam do profilu swojego samochodu)
    Do teo dzialu zawialo mnie na prosbe mojej mamy, ktora jest fanatycznym wielbicielem swojego fiata brava 1.2 80
    z tym ze caly czas narzeka ze brakuje jej mocy (co nie jest specjalnie dziwne biorac pod uwage ze toczydelko ma 80kuni..)

    no wiec teraz pytanie - czy ktos cwiczyl swapowanie silnika 1.9jtd do bravy 1.2/1.6?
    poza samym silnikiem i wiazka pewnie trzeba jeszcze sporo gratow podmienic?
    ukl. hamulcowy?
    zawieszenie?
    zegary (skala obrotomierza)?
    cos jeszcze?

    no a jesli to wszystko, to moze ktos ma np przednia czesc bravy 1.9 do sprzedania?
    pozdrawiam
    mckoval



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 maj 2008
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    110
    Auto
    Bravo 1,9TD
    He he no to Cię poniosła fantazja....

    Praktycznie goła skorupa zostałaby z tego 1,2. Silnik, komputer, skrzynia z półosiami....naprawdę weź pod uwagę inną opcję.

    Nie chciałbym Cię zniechęcać bowiem szanuję wynalazców-eksperymentatorów-kaskaderów za odwagę, więc może niech wypowiedzą się inni koledzy.

  4. #3
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    Najprostsze rozwiazania sa zawsze najlepsze. Sprzedac 1,2 kupic HGT i mocy mamusi nie braknie, nawet przy wyprzedzaniu Braknac moze natomiast paliwa, bo spalanko napewno nie bedzie identyczne

    IMO niespecjalnie sie wogole oplaca przekladac silniki w przypadku tego wozidelka: po primo za silnik dasz troche kasy, za przekladke, do tego komputery, wiazki, zegary, cuda cuda ze o glupich amortyzatorach nie wspomne (bo benzyny maja inne a diesle inne).. a tymczasem wartosc zmian juz przerosla wartosc samochodu..

    Po secondo latwiej sprzedac jedno i kupic drugie. A juz na 100% taniej. Takie autko mozna kupic za 1500 euro na zachodzie a w Polsce to swoje 1,2 odpicujecie i za 6k pojdzie jak nic na alledrogo albo i nawet na gieldzie

    Pozdrawiam.
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Barchetta
    no za to 1.2 dealer fiata chce dac od reki 13k bo samochod mimo rocznika (2001) ma przebieg rzedu 70k
    no i dzis zasiali mateczce ziarnko niepewnosci, bo proponuja jej w dobrej cenie nowe bravo w zamian..

    ja jestem zwolennikiem tego pomyslu
    anyways, jakby sie okazalo ze staruszka brava jednak zostaje i bedzie modowana to bede informowal na forum o postepach prac

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Praktycznie wszystko musisz zmienić. Zawieszenie, niektóre wiązki elektryczne, układ wydechowy, oczywiście silnik, skrzynię osprzęt, układ hamulcowy, układ napędowy, nie wspominając o komputerach sterujących. itd. Koszty tego mogą przewyższyć wartość samochodu dwukrotnie i nie ma pewności, że wszystko będzie ładnie pracować, a jeśli tak, to jak długo.. Łatwiej byłoby Ci zamienić to 1.2 na inny benzynowy np. 1.6 , 1.8.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  7. #6
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    18
    Postów
    1,121
    Auto
    Fiat Marea Weekend 1.9JTD
    Rocznik
    1999
    Tak jak pisze Sm0kus, sprzedaj 1.2 i kup 1.9JTD. Oszczędzisz masę rzeźbienia, pieniędzy, czasu i nerwów. Poza tym z przeróbka benzyniaka na klekota jest masa problemów.
    Cytat Napisał mckoval
    za to 1.2 dealer fiata chce dac od reki 13k
    jeśli chce tyle dać, to ja bym nie czekał, sprzedał i kupił HGT albo GT
    They see me trollin', they hatin'
    Marea Weekend 1.9 JTD CF2 oraz: Focus MK2 1.6TDCi, Thalia 1.4 i Nuova Bravo 1.4 T-Jet
    Nie pomagam przez PW

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    08 grudzień 2009
    Skąd
    Chrzanów
    Postów
    208
    Auto
    Bravo 1,9 JTD, 105CV (CF2), Lis '98
    13k ale chyba w momencie kupna nowego Bravo u dealera (w sensie na nowe dadza znizke 13k - czytaj wezma twoje auto za 6k a dadza ci 7k "upustu" ktory i tak by ci dali jak bys auta nie zostawial w rozliczeniu) :> Chyba ze chca wyplacic 13k na reke i sie pozegnac, to wtedy nie ma sie co zastanawiac;P A Nuova Bravo kupic roczne czy 2 letnie, w sensie dolozyc te 20-30k. No bo pewnie u dealera z 50 nie zeszli nawet po wzieciu starego w rozliczeniu

    Jak nowe Bravo to tylko T-Jet albo Dynamic 150CV Przynajmniej ja takiego zdania jestem. Zalezy czy byl bym tutaj (W Polszy) czy w Itali W Itali wzial bym T-Jeta bez zastanowienia ze wzgledu na warunki (doplata do auta 2,5k euro za "ekologie" i duzo nizsze oplaty typu ubezpieczenie w stosunku do diesla a spalanie do zaakceptowania W Itali T-jet u dealera kosztuje 12,5k euro -2,5k ktore dostaje sie od rzadu Wiec 10k euro to jakies 40400zl na nasze przy dzisiejszym kursie i mniej wiecej taka jest wartosc tego samochodu. A polski dealer musi z czegos zyc Pojawia sie pytanie z czego zyje wloski dealer Ale to juz nie moj buissnes

    Pozdrowki i milego uzytkowania Nuova Bravo
    www.checkengine.com.pl - Ewolucja.

    Bolek, Zasiadający Po Prawicy Mistrza Loży Prześmiewców

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Swap nie ma sensu, owszem jest możliwy i jak chcesz dla sportu go wykonać to nie ma przeciwwskazań, tylko ciekawe co na to twój portfel ... jak już to bym wolał swapować na 2.0 20VT z coupety, wiekszy fun jak zagada i będzie jeździć

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Barchetta
    no ale to ma byc dla 60 letniej kobiety - czyli mojej mamy..
    chyba jednak olala temat swapa - cos mowila mi dzis przez tel, ze chyba jutro pojedzie wplacic zaliczke na nowe bravo

    no ale rozwialiscie moje watpliwosci - myslalem.. w zasadzie nie wiem co myslalem
    myslalem ze moze wbrew zdrowemu rozsadkowi i logice okazaloby sie ze skonczy sie na silniku, skrzyni i wiazce..

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Cytat Napisał mckoval
    myslalem ze moze wbrew zdrowemu rozsadkowi i logice okazaloby sie ze skonczy sie na silniku, skrzyni i wiazce..
    Niestety ale rzeczywistość okazuje się brutalna po krótce wypisze Ci taką skromą listę co trzeba wymienić ;

    - silnik ze skrzynią
    - półosie napędowe
    - zwrotnice
    - poduszki zawieszenia zespołu napędowego
    - kompletny wydech
    - hamulce przód
    - amortyzatory i sprężyny przód
    - chłodnice
    - dodać IC
    - zderzak przód
    - nie wiem czy chłodziwo nie siedzi z drugiej strony
    - komputer z wiazka
    - sterowanie świecami dodać
    - pompa paliwa w baku
    - dodać filtr paliwa pod maską
    - zegary

    Nie wspominam o ogromnej ilości pierdołków które wychodzą między czasie typu brak jakiegoś kabelka, wężyka itd ... Ja przerabiałem swap zamieniając w Tipo 1.9D na 1.9TD i już miałem o wiele łatwiej bo nie ma tam jeszcze elektroniki i zasilanie pod paliwo gotowe i instalacja ale mimo wszystko był to ogrom roboty.

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    09 styczeń 2010
    Skąd
    Kraków
    Postów
    48
    Auto
    Barchetta
    temat do zamkniecia
    dwa dni temu rodzicielka odebrala bravo dynamic120 wiec juz nie bedzie pomyslow na swap'a

    pzdr

  13. #12
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    14 styczeń 2008
    Skąd
    dziki kraj
    Postów
    3,467
    Auto
    osobowe
    Rocznik
    nieistotny
    Niech zostanie ku przestrodze ;]


 

Podobne tematy

  1. Fiat Marea 1.9JTD
    Napisany przez Pawel-P55 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 29-07-2012, 12:41
  2. [osprzęt silnika] filtr paliwa w fiacie brava 1.9jtd?
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 06-12-2008, 14:51
  3. Komputer - Marea 1.9JTD 2001
    Napisany przez pp13dhkoty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 15-11-2008, 00:27
  4. Problem z niedziałającym klaksonem w brava 1.9jtd-pomocy
    Napisany przez radii na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 23-10-2008, 15:16
  5. Ksiązka do Bravo 1.9jtd
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 22-10-2008, 19:20

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

swap benzyna na diesel fiat

fiat tipo td swap jtd

barchetta swap

swap diesel na benzyne fiat

bravo 1.8 gt swap do 1.9 td

fiat swap z 1.9d na 1.9td

fiat barchetta swap 1.2

fiat 1.2 czy 1.9

fiat barchetta swap

fiat 1.8 16v swap na diesla

przekladka silnika fiat brava z benzyny na diesla

zmiana silnika z benzyny na diesla fiat brava

swap bravo 1.2 na 1.8

zmiana silnika 1.9d na 1.9 jtd

swap 1 9 jtd

scenic ii swap benzyna do diesla

zamiana silnik 1.9d brava

swap 1.3 jtd

fiat bravo zmiana silnika benzynowego na disla

swap sprezyn z jtd

http://www.iparts.pl