Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 45
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996

    Brava 1.4 12V nie odpala - FF 136

    Witam,

    Brava po wymianie uszczelki pod głowicą nie chce odpalić. Podpięliśmy ją pod komputer i pokazuje błąd FF 136:
    Powodem tego błędu jest Nieznany. Obecny status błędu to Wyst. uderzenie/ Przejściowy/ Obecny. Wartość liczebna błędu to 136.
    Jako, że udaje się go odpalić raz na 100, to parametry są na wyłączonym silniku:

    Obroty silnika: 0/min
    Temp. wody: 14'C
    Temp. powietrza: 13'C
    Wyprzedzenie zapłonu: 5,40
    Pozycja zaworu przepustnicy: 11,52
    Napięcie akumulatora: 12,80 V
    Napięcie sondy lambda: 429,57 mV
    Integrator sondy lambda: 0.00 %
    Adaptacja ogólna mapy: 2,73 %
    Oczekiwanie obrotu biegu jałowego: 1450 obr/min
    Otwarcie zaworu EVAP: 0 %
    Kod uniwersalny: Not received
    Rozruch silnika: Allowed


    Tak jak mówiłem, nie chce za bardzo odpalić. Jak już złapie, to strasznie "terkocze" jak traktor. Urąbane były kabelki od Lambdy, ale je naprawiliśmy i dalej to samo.

    Jakieś sugestie?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Widać, że czytacie Fiat ecu scanem - ff 136 o ile dobrze pamiętam w przypadku 1.4 12v = brak błędów, błąd oprogramowania który chyba nie został rozwiązany do dnia dzisiejszego
    Jak nie chce odpalić to bym sprawdził poprawność ustawienia rozrządu np. mierząc kompresję.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    A możliwe jest by źle założyć pasek? Ustawiony jest wg fabrycznych znaczków i na pasku i na obudowie.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Fabrycznych znaczków?
    Ja w 1.4 12v z tego samego roku nie miałem żadnych oznaczeń
    Mniejsza o to:
    Cewka daje iskrę na każdy cylinder? Kable nie pomylone? Cewka ma oznaczenia cylindrów i działa parami, tj. w trakcie jednego cyklu pracy tłoka strzela iskrą dwa razy - w czasie sprężania i wydechu.
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 09-10-2014 o 11:09
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Fabrycznych znaczków?
    Ja w 1.4 12v z tego samego roku nie miałem żadnych oznaczeń
    Mniejsza o to:
    Cewka daje iskrę na każdy cylinder? Kable nie pomylone? Cewka ma oznaczenia cylindrów i działa parami, tj. w trakcie jednego cyklu pracy tłoka strzela iskrą dwa razy - w czasie sprężania i wydechu.
    Na kole od wału była wybita biała kreska i wg niej ustawiałem do znaku na pasku. To samo jeśli chodzi o pompę. Ustawialiśmy to wg rysunku w Fiat Ecuscan. Przy próbie odpalenia czasem strzela. A kable i są podpięte dobrze. Iskra też w każdej świecy.

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    A samostart/plak próbowaliście w dolot podczas kręcenia?

    BTW paska na odwrót nie założyliście?
    Ostatnio edytowane przez waho. ; 09-10-2014 o 11:46
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    A samostart/plak próbowaliście w dolot podczas kręcenia?
    Tak. Próbowaliśmy i nic.

    BTW paska na odwrót nie założyliście?
    Powiem może jak idiota... ale ... to się da? I czy zgadzały by się wtedy znaki na kole i pompie oraz pasku? Ale sprawdzę na wszelki wypadek.

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Wszystko się da jak masz napisy i oznaczenia na pasku to można napisami w kierunku silnika lub błotnika ustawić i zapewne ustawienia wałka w stosunku do wału będzie przesunięte . Zmierz sprężanie na cylindrach i będziesz miał odpowiedź czy rozrząd dobrze ustawiony czy źle.
    Profilaktycznie wyłącznik inercyjny pod fotelem możesz przycisnąć też.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Zmierz sprężanie na cylindrach i będziesz miał odpowiedź czy rozrząd dobrze ustawiony czy źle.
    Jutro będę miał miernik i sprawdzę.
    Profilaktycznie wyłącznik inercyjny pod fotelem możesz przycisnąć też.
    To wczoraj mi podpowiedział już znajomy. Nie wiedziałem nawet, że coś takiego istnieje.

  11. #10
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    34
    Postów
    2,366
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Coś zadziałałeś? Udało się?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Coś zadziałałeś? Udało się?
    Doszedłem do wniosku, że moje kompetencje chyba się kończą. Skończyła się na 100% moja cierpliwość i oddałem go do mechanika, który już wcześniej ją reanimował. Na pierwszy rzut oka powiedział, że chyba jednak źle poustawiany jest ten rozrząd, ale upewni się (tak jak sugerowałeś) mierząc sprężanie na cylindrach.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Mechanik, który mierzył ciśnienie w cylindrach powiedział, że jest bardzo słabe. Chyba trafi na złom jednak.

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Na 3 cylindrach ciśnienie po 1, a na 1 - zero. Idzie na żyletki, nie ma już między nami chemii

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    29
    Postów
    592
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Nie znam zupełnie tego silnika i poprawcie mnie jak się mylę, ale IMHO, jak kręciłeś wałem po założeniu paska i nie było oporu, to cały czas jest chyba szansa że zawory się nie pogięły i wystarczy porządnie ustawić rozrząd ?

  16. #15
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    30
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    Nie znam zupełnie tego silnika i poprawcie mnie jak się mylę, ale IMHO, jak kręciłeś wałem po założeniu paska i nie było oporu, to cały czas jest chyba szansa że zawory się nie pogięły i wystarczy porządnie ustawić rozrząd ?
    Rozrząd jest ustawiony wg znaków i na pasku i na silniku, więc ciężko mi pomyśleć, że jednak to wina złego ustawienia. Ale czy wtedy ciśnienie na zaworach byłoby tak małe, albo brak?

    BTW. Jest jakaś szansa, że właśnie zawory są całe i wystarczy ustawić rozrząd?

    Dla mnie dziwne jest to, że przed wymianą uszczelki, aut paliło od kopa. Grzało się jak cholera, ale paliło. Teraz nie odpali za cholerę. Mechanik powiedział, że zawory mogły się pójść J*** po zagrzaniu się auta. Ok, ale po tym nadal pięknie odpalał i chodził równo, tyle, że się grzał. Po wymianie uszczelki zaliczył padaczkę.

    Zaznaczę coś, co powinno być powiedziane na początku.. głowica nie była planowana.
    Ostatnio edytowane przez pawelll1987 ; 14-10-2014 o 10:00


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 12V - kręci, ale nie odpala
    Napisany przez pawelll1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-01-2014, 12:34
  2. Brava 1.9 JTD - Nie odpala
    Napisany przez mouthwired na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-04-2013, 07:36
  3. brava nie odpala
    Napisany przez t.tom na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-02-2013, 17:52
  4. Brava 1.2 nie odpala!
    Napisany przez uhuhuhu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 01-01-2013, 14:01
  5. Ciężko odpala Fiat Brava 1.6 16v
    Napisany przez Alone na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-03-2012, 18:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

adaptacja ogolna mapy brava 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl