Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 45
  1. #16
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał pawelll1987 Zobacz post
    BTW. Jest jakaś szansa, że właśnie zawory są całe i wystarczy ustawić rozrząd?
    Jest, zwłaszcza że pokazuje 1bar


    Cytat Napisał pawelll1987 Zobacz post
    Zaznaczę coś, co powinno być powiedziane na początku.. głowica nie była planowana.
    Mueheheh, a dokręciliście w ogóle głowicę tak jak książka nakazuje?
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Mueheheh, a dokręciliście w ogóle głowicę tak jak książka nakazuje?
    Tak. To tak. Po prostu znajomy obejrzał głowicę i powiedział, że "nie trzeba". Jednak wychodzi na to, że trzeba

    Pomyślałem o tym, czytając, że po przegrzaniu się silnika należy splanować głowicę. Dotarło do mnie, że zacząłem od d**y strony to wszystko nie planując głowicy. Możliwe, że to jest właśnie powodem niskiego ciśnienia na zaworach i tego, że auto przestało odpalać?

    Pytanie jest czy opłaca się to wszystko rozkręcać na nowo i planować głowicę? Czy uszczelka będzie się do czegoś jeszcze nadawała, czy raczej jednorazowa przy każdym zdjęciu głowicy?
    Ostatnio edytowane przez pawelll1987 ; 14-10-2014 o 13:39

  4. #18
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2013
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    36
    Postów
    618
    Auto
    Brava 1.6
    Rocznik
    2001
    Głowicę trzeba planować po każdym zdjęciu, bez względu na to czy był przegrzany, czy nie. Po przegrzaniu należy jeszcze sprawdzić powierzchnię bloku. Uszczelka jest zdecydowanie jednorazowa.

    Na moje oko, jeśli pomiar jest poprawny, to świadczy on o tym, że puszcza górą, lub jest jakaś inna konkretna dziura. Jeśli wcześniej dół był dobry, to nawet jakby się rozsypał po przegrzaniu to jakieś ciśnienie na którymś by było - a tu równomiernie nic. Można jeszcze spróbować zrobić próbę olejową, ale przy takich pomiarach jej wynik to pewnie byłaby jedynie wskazówka a nie jednoznaczna odpowiedź.

    A tak w ogóle, on był przegrzany ? Bo jeśli tak, to mogą wyjść jeszcze różne kwiatki.

  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał marcij Zobacz post
    A tak w ogóle, on był przegrzany ? Bo jeśli tak, to mogą wyjść jeszcze różne kwiatki.
    Generalnie sytuacja wyglądała tak, że stojąc na światłach patrzę a spod maski biało. Popatrzyłem na poziom temperatury, a tam już na czerwonym. Wyłączyłem silnik i czekałem, aż się ostudzi (myślałem, że padł wentylator). Później wpadłem na pomysł, że jeśli to tylko wentylator to jadąc z określoną prędkością dojadę do domu bez niego. Jednak okazało się to błędem i musiałem po drodze zatrzymywać się co 1km (na autostradzie). Po zjeździe z autostrady, zholowałem auto do domu. Tylko, że odpalał po tym normalnie i grzał się po prostu szybko. Dopiero po wymianie tej uszczelki zaliczył kaplicę i nie odpala.

  6. #20
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Zregeneruj głowicę, załóż nową uszczelkę, rozrząd ustawiasz tak (mam nadzieję, że wytłumaczę to zrozumiale;P) Obudowy rozrządu - górną ściągasz, dolną odkręcasz ale nie ściągasz tak samo jak koło pasowe. Więc tak:

    a. Koło pasowe wału korbowego:
    Na owym kole jest małe wycięcie zaraz przy krawędzi (NIE POD KOŁEM NA PIAŚCIE A NA SAMYM KOLE PASOWYM!). To wycięcie ustawiasz do strzałki na obudowie rozrządu (dolnej).

    b. Koło wałka rozrządu:
    Na tym wałku z kolei jest kolejne wycięcie, które ustawiasz do strzałki na obudowie pod rozrządem. Mówiąc prościej. Strzałka ta znajduje się od przodu silnika (stojąc przodem do samochodu po lewej stronie masz rozrząd a strzałka jest na łączeniu pokrywy zaworów z głowicą, często się te strzałki urywają wtedy wystarczy ustawić koło wałka znakiem do miejsca łączenia głowicy z pokrywą zaworów i będzie dobrze)

    Ustawiałem tak rozrząd w niejednym 1.4 12v i zawsze działa jak należy.

    Pozdrawiam

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Dolna część ma być ustawiona tak jak na zdjęciu?

    1.
    82_1207999767.jpg

    A pasek na dole ustawić jak?
    Ostatnio edytowane przez pawelll1987 ; 15-10-2014 o 09:08

  8. #22
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    Ustawiałem tak rozrząd w niejednym 1.4 12v i zawsze działa jak należy.
    Znasz dobrze ten silnik, więc powiedz mi. Jak przy źle założonym pasku odpaliłem silnik, to możliwe jest, że zawory są do niczego już?

  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Rozrząd złożony wg wskazówek kolegi wyżej i ciśnienie na cylindrach zerowe.

  10. #24
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Czapa w górę i do planowania przy okazji trzeba sprawdzić zawory czy trzymają, nowa uszczelka i skręcanie.
    Podczas kęcenia wyciągnij bagnet i zobacz czy nie dmucha przez niego.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  11. #25
    Klubowicz
    Dołączył
    13 listopad 2012
    Skąd
    Nowy Sącz
    Wiek
    32
    Postów
    346
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 12V
    Cytat Napisał luki183 Zobacz post
    Dolna część ma być ustawiona tak jak na zdjęciu?
    Nie Załóż koło pasowe, to co na zdjęciu (to po którym biega pasek osprzętu: od alternatora itp)

    WAŁ KORBOWY:

    13639754311058_A.jpg

    Na czerwono masz zaznaczony znak który musi się zgrać z tym znakiem na dolnej osłonie, która podczas ustawiania też musi być założona:

    images.jpg

    Gdzieś w tym miejscu jest STRZAŁKA narysowana wyraźnie. Te znaki muszą się pokrywać.

    WAŁEK ROZRZĄDU:

    11_1207999572.jpg

    Znak NIEBIESKI ma się pokryć ze strzałką oznaczoną kolorem CZERWONYM.

  12. #26
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Panowie, doszedłem do wniosku, że zezłomować to najłatwiej i rozebrałem to wszystko na nowo, tak by wiedzieć przynajmniej co mnie pokonało. Najprawdopodobniej źle złożyłem za pierwszym razem rozrząd (był "zabezpieczony" drucikiem, żeby się pasek nie przesunął ) i klepnąły zawory. Część z nich pogięło. Do tego obejrzałem dokładniej wałek rozrządu i okazało się, że krzywka na 4 cylindrze jest do niczego. Na szczęście tłoki nie ucierpiały na kolizji, a pierścienie trzymają. Kupię więc całą głowicę z zaworami i wałkiem, bo to się już do niczego nie nada

  13. #27
    Master
    Dołączył
    23 styczeń 2009
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    41
    Postów
    2,364
    Auto
    Peugeot 406 - z dużym sercem
    Rocznik
    2001
    Pamiętaj że głowicę którą dostaniesz też należy splanować.
    Too[color=blue] Fiat [/color]Too Furious - R.I.P.

  14. #28
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    26 maj 2014
    Skąd
    lubuskie
    Wiek
    41
    Postów
    674
    Auto
    brava 1.6 16v
    Rocznik
    1998
    u mnie teraz wymieniałem w 1.6 16v i niema znaków oryginalnych ,samemu musiałem robić .....

  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał waho. Zobacz post
    Pamiętaj że głowicę którą dostaniesz też należy splanować.
    Nie no tym razem zrobię wszystko krok po kroku, jak należy

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    26 styczeń 2014
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    37
    Postów
    36
    Auto
    Brava SX 1.4 12V
    Rocznik
    1996
    Ok Panowie..

    No głowica założona. Rozrząd ustawiony na znakach. Odpala, ale....

    Po odpaleniu obroty chodzą samoczynnie jakby ktoś dodawał mocno gazu i strzela jakby zapłon był źle ustawiony. Odczepione są wszystkie kable od lambdy, bo się urwały ostatnio. To może być to czy iść w inną stronę. Zrobienie tego samochodu to już sprawa honoru


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Brava 1.4 12V - kręci, ale nie odpala
    Napisany przez pawelll1987 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 27-01-2014, 13:34
  2. Brava 1.9 JTD - Nie odpala
    Napisany przez mouthwired na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 04-04-2013, 08:36
  3. brava nie odpala
    Napisany przez t.tom na forum Forum ogólne o Fiat
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 04-02-2013, 18:52
  4. Brava 1.2 nie odpala!
    Napisany przez uhuhuhu na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 01-01-2013, 15:01
  5. Ciężko odpala Fiat Brava 1.6 16v
    Napisany przez Alone na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 09-03-2012, 19:48

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

adaptacja ogolna mapy brava 1.4 12v

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl