Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2010
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    38
    Auto
    bravo 2 1,9 mjet, palio 2 1,2 16v

    [alternator] alternator/ akumulator

    Witam, jako, że na elektryce samochodowej za bardzo się nie znam i znaleźć coś nie mogę tego co szukam to poproszę o wasze odpowiedzi : w jaki sposób sprawdzić miernikiem elektrycznym jakie jest napięcie i jakie daje alternator ( mam na myśli co ustawić w mierniku i do czego przyłożyć czy do akumulatora czy do klem ) i czy na wyłączonym silniku czy na włączonym, i jakie powinny być prawidłowe wartości.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Q..
    Q.. jest nieaktywny
    Klubowicz
    Dołączył
    20 wrzesień 2009
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    44
    Postów
    168
    Auto
    Stilo 1.9 & Barchetta & Focus 1.6
    Rocznik
    2003 & 1995 & 2013
    Miernik nastaw na voltomierz , pomiar na akumulatorze , przy wyłączonym silniku pokarze napięcie akumulatora , przy włączonym silniku napięcie ładowania alternatora , powinno być około 14,5 V - pewnie ktoś poda precyzyjniejszą wartość.

  4. #3
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    jak będzie powyżej 13 to też jeszcze tragedii nie ma. 14,5 to taki ideal ale naprawde wystarczy już 13,20
    możesz sprawdzić też czy masz dobra mase alternatora. jedną stronę woltomierza przytykasz do + na akumulatorze a minusem dotykasz alternatora. i zobaczysz wtedy czy nie ma różnicy napięcia.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 styczeń 2008
    Skąd
    Jastrzębie Zdrój
    Wiek
    56
    Postów
    1,158
    Auto
    Cromka 1.9 automat
    Rocznik
    2010
    Pomiar najlepiej zrobić pod obciążeniem, mam na myśli włączone światła, ogrzewanie szyby,załączoną dmuchawę.
    Była Marea Weekend ELX 1,8 , BRC sekwencja
    Przez 7 latek Tempra 1,6 gażnik
    Uniden 78 elite

    „Ciężka praca i brak rozrywek sprawiają, że będziesz cholernym nudziarzem, a twoja żona bogatą wdową.” Edward Evan Evans-Pritchard. Pamiętajcie o wypoczynku!

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    06 lipiec 2008
    Skąd
    Kalisz
    Postów
    373
    Auto
    Fiat Stilo MW 1.9 JTD
    Rocznik
    2003
    Napięcie ładowania sprawnego alternatora i regulatora napięcia powinno wynosić między 13,9 a 14,5 (na zaciskach "+" i "-" akumulatora). Napięcie poniżej lub powyżej tych wartości sugeruje uszkodzenie w układzie ładowania i jest "niezdrowe" dla akumulatora i innych elementów wyposażenia elektrycznego.
    Wyznaję zasadę F, kupować Fiaty, Fordy, Francuskie, NIE kupować Folkswagenów ! /F/I/A/T/

  7. #6
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Madaw, nie zgodze sie z tobą owszem większe to ok ale 13,2 nie jest tragedią. a co do włączonych różnych odbiorników to najpierw sprawdź na wyłączonym wszystkim a potem włącz sobie światełka i jak nie spadnie poniżej 13,2 to jest gitara

    [ Dodano: 2010-03-07, 19:01 ]
    Madaw,
    NIE kupować Folkswagenów
    pisze sie Volkswagen bo to jakoś po oczach daje za bardzo

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    06 marzec 2010
    Skąd
    Trójmiasto
    Postów
    38
    Auto
    bravo 2 1,9 mjet, palio 2 1,2 16v
    dzięki za odpowiedzi, pomierzyłem i wyszły takie rzeczy : akumulator na wyłączonym silniku ma 12,49 V , na włączonym silniku bez obciążenia 13,96 V , ze światłami radiem i nawiewem 13,74 V , a ze wszystkim co się da jednocześnie włączyć to wyszło w przybliżeniu 12,93 V ( mijania, drogowe, przeciwmgłowe przednie, tylne, ogrzewanie szyby, radio, nawiew max, opuszczanie 2 szyb naraz , oświetlenie wnętrza i awaryjne ) a ampery wyglądają tak : wszystko wyłączone 0,04 A a z włączonym alarmem 0,05 A,duże to zużycie prądu ?? Wygląda na to, że akumulator ma już dość dodam, że ma ponad 6 lat i miał kiedyś 72 Ah ( bo po tym czasie to pewnie o wiele mniejszą pojemnością dysponuje) i czy jest jakiś sposób sprawdzenia rzeczywistej pojemności akumulatora jaką dysponuje poza stanem elektrolitu, który zbadałem aerometrem

  9. #8
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    ogółem jakbyś miał miernik do aku to byś sobie przemierzył ale zapewne nie masz takowego. do0,1 A jest jeszcze ok
    a dlaczego a dlatego że jak masz akumulator może rzędu 55-60Ah, i przy poborze nawet 0,1A strata po 50h wychodzi 5,0A tak więc nic złego się nie dzieje. śpij spokojnie. a jak masz problemy z odpalaniem to może faktycznie zainwestuj w aku bo po 6 latach to już ma prawo szwankować. tanie i dobre są Sakur'y

  10. #9
    Moderator
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    39
    Postów
    90
    Auto
    156 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał jurgen
    dzięki za odpowiedzi, pomierzyłem i wyszły takie rzeczy : akumulator na wyłączonym silniku ma 12,49 V , na włączonym silniku bez obciążenia 13,96 V , ze światłami radiem i nawiewem 13,74 V , a ze wszystkim co się da jednocześnie włączyć to wyszło w przybliżeniu 12,93 V ( mijania, drogowe, przeciwmgłowe przednie, tylne, ogrzewanie szyby, radio, nawiew max, opuszczanie 2 szyb naraz , oświetlenie wnętrza i awaryjne ) a ampery wyglądają tak :
    Jak na moje to tu jest jawnie uszkodzony regulator napięcia. Jeśli auto jest użytkowane na co dzień akumulator nie ma prawa zejść poniżej 12,5V na wyłączonym silniku. A ładowanie powinno być w granicach 14,2-14,4V. A przy włączonych odbiornikach może spaść NIEZNACZNIE! Jak spadnie poniżej 13,5V to już jest niedobrze!

  11. #10
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    weź pod uwagę że włączył wszystko nawet grzanie tylnej szyby co jest prądożerne bardzo. a znamionowe napięcie alternatora jakie jest?? 13 czy 12 V?? robiłem w elektryce długo i zapewniam że tu nie ma się co czepiać. a co do twojego pomysłu że to regulator to gdyby tak było to falowałoby napięcie albo coś innego się działo a skoro wraca po wyłączeniu tak wielu odbiorników do normy to może nie przesadzajmy to jest 6 letni aku więc też ma już ograniczone zasoby prądochłonności

    [ Dodano: 2010-03-11, 22:47 ]
    jurgen, ja stawiam jedz do elektryka niech zmierzy ładowanie i wtedy powiesz kto miał racje ja uważam że jest ok mieści się w granicach zarówno w poborze jak i ładowaniu.

  12. #11
    Moderator
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    39
    Postów
    90
    Auto
    156 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    seth67, owszem, ale skoro robiłeś w elektryce długo (ja jestem elektrykiem z zawodu) to powinieneś wiedzieć, że zadaniem regulatora napięcia jest utrzymanie wytwarzanego napięcia na stałym poziomie. Oczywiście w pewnym stopniu jest to zależne od obciążenia altka i od obrotów silnika, ale to nie znaczy, że napięcie może spadać w tak oczywisty sposób, jak opisał to jurgen. Dla przykładu, w mojej Temperówce ładowanie wynosi 14,4V bez żadnych odbiorników. Po włączeniu świateł, ogrzewania szyb i lusterek, radia cd, radia cb, wycieraczek, awaryjnych i stopu mam... 14, 1V. W takiej starej Temprze jest to możliwe, a w Bravie nie?

    Co fakt, akumulator zapewne też pozostawia wiele do życzenia. Powinien utrzymywać (na kilka godzin po ładowaniu) napięcie 12,6V, tymczasem spada poniżej 12,5V a to wskazuje z kolei na niedoładowanie bądź uszkodzenie akumulatora.

  13. #12
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    a o grzaniu tylnej szyby zapomniałeś a jest 2 co do prądożerności stworzeniem zaraz po rozruszniku. i będzie spadało napięci. ale skoro tak uważasz ja się nie będę kłócił. ja uważam że jest ok przy tylu odbiornikach i starym aku nawet najlepszy regulator nie wyrówna tego. jest skok napięcia ale jakby to był padnięty regulator to wogóle by nie ładował a tak jednak ładuje. ja swoje zdanie powiedziałem i nie mam nic do dodania.

  14. #13
    Moderator
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    39
    Postów
    90
    Auto
    156 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał seth67
    a o grzaniu tylnej szyby zapomniałeś a jest 2 co do prądożerności stworzeniem zaraz po rozruszniku
    nie zapomniałem, nie doczytałeś

    Cytat Napisał seth67
    jakby to był padnięty regulator to wogóle by nie ładował a tak jednak ładuje. ja swoje zdanie powiedziałem i nie mam nic do dodania.
    bo mylisz się, i to grubo. Uszkodzony regulator może powodować tak samo brak ładowania, skoki, jak i zbyt duże ładowanie. Z własnego doświadczenia wiem, że regulator może też zniszczyć akumulator np. napięciem 19-20V!!!
    Było:
    Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
    Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
    Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
    Bravo 1.6 16V 103KM Pb
    Jest:
    156 1.9JTD 135KM

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    15 wrzesień 2008
    Skąd
    Biała Podlaska
    Wiek
    30
    Postów
    8,249
    Auto
    Peugeot 407
    Rocznik
    2004
    Cytat Napisał ciechu
    Uszkodzony regulator może powodować tak samo brak ładowania, skoki, jak i zbyt duże ładowanie.
    ale my tu mamy do czynienia z dobrym ładowaniem tyle że spada do 1V przy włączonych odbiornikach. ale nie tak żeby nie ładowało aku jest na granicy. zacząć trzeba od sprawdzenia stanu aku a potem mysleć co dalej. najlepiej wymienić regulator i dalej może być to samo zapominasz cały czas o 6 letnim aku. czy może nie zapominasz a uważasz że to nie ma znaczenia??

  16. #15
    Moderator
    Dołączył
    09 lipiec 2008
    Skąd
    Leszno
    Wiek
    39
    Postów
    90
    Auto
    156 1.9JTD
    Rocznik
    2001
    Cytat Napisał seth67
    ale my tu mamy do czynienia z dobrym ładowaniem tyle że spada do 1V przy włączonych odbiornikach. ale nie tak żeby nie ładowało aku jest na granicy. zacząć trzeba od sprawdzenia stanu aku a potem mysleć co dalej. najlepiej wymienić regulator i dalej może być to samo zapominasz cały czas o 6 letnim aku. czy może nie zapominasz a uważasz że to nie ma znaczenia??
    kolego, o czym Ty do mnie rozmawiasz? Jeśli chodzi o regulator napisałem to dla Twojej informacji, bo Ty z kolei twierdzisz, że regulator może być uszkodzony tylko na jeden sposób. Więc sprostowałem. Nie zapominam o aku, napisałem przecież, że prawdopodobne jest, że i on jest uszkodzony. Jak widzę, masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem.

    Cytat Napisał seth67
    ale my tu mamy do czynienia z dobrym ładowaniem tyle że spada do 1V przy włączonych odbiornikach.
    więc ładowanie nie jest dobre!

    Najlepszą metodą sprawdzenia regulatora jest sprawdzenie napięcia bezpośrednio na wyjściu z altka, omijając w ten sposób uszkodzony czy też nie, ale na pewno sześcioletni akumulator
    Było:
    Tempra "bleu lord" 1.6 86KM z LPG
    Tempra "smoczyca" 1.6ie 75KM z LPG
    Tipo "el niño" 1.4ie 3D 70KM Pb
    Bravo 1.6 16V 103KM Pb
    Jest:
    156 1.9JTD 135KM


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. [akumulator] Ładowanie aku w Bravo
    Napisany przez W4MP na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post: 20-03-2010, 13:36
  2. [alternator] SEICENTO - ładowanie??
    Napisany przez gawor06 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 03-02-2009, 11:48
  3. [akumulator] Akumulator "Silver"
    Napisany przez csnv na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 12-12-2008, 13:28
  4. Alternator
    Napisany przez forteca35 na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 07-11-2008, 22:07
  5. Akumulator ?
    Napisany przez masmisbl na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-08-2008, 18:30

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

alternator fiat temra

alternator fiat tempra

roznica napiec na akumulatorze i alternatorze

gdzie jest alternator w fiat tempra

napiecie ladowanie akumulatora renault fluence

jak sprawdzic alternator fiat palio

za duze napiecie ladowania seicento

fiat skacze ladowanie alternatora

alternator renault master 2011

http://www.iparts.pl