Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 12 z 12
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 12V LPG

    1.4 12V Bravo - niebieski dym

    cześć, kupiłem swoje bravo 4 miesiące temu no i do teraz nie miałem z nim większego problemu, do przed wczoraj kiedy to zaczął bardzo kopcić na niebiesko bez gazu jak i po dodaniu pod czerwony poziom widać chmurkę . w czasie jazdy nie widać smugi dymu za mną, ogólnie wiem co może być nie tak czyli UPG albo pękniecie głowicy na kanaliku olejowym uszczelniacze albo pierścienie na tłokach. Ogólnie to mam lpg, temperatura nie skacze, nie mam ubytków płynu chłodniczego, no i olej oczywiście bierze wlałem jak narazie 1.5L na 2800km jak myślicie co i jak posprawdzać u siebie w domu i jaka jest najbardziej prawdopodobna awaria a puźniej jak zajdzie taka potrzeba a pewnie tak się stanie to oczywiście do mechanika się wybiorę, jak macie jakieś pytania z checią odpowiem Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez arturos ; 13-04-2012 o 21:33



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    06 kwiecień 2012
    Skąd
    Łoniów
    Wiek
    31
    Postów
    148
    Auto
    brava 1.6
    Cytat Napisał arturos Zobacz post
    jak zajdzie taka potrzeba a pewnie tak się stanie to oczywiście do mechanika się wybiorę, Pozdrawiam
    Napewno bez mechanika sie nie obejdzie powodów jest duzo: głowica, uszczelka, pierscienie, uszczelniacze.
    W domu ciezko będziesz miał określić.
    Pozdrawiam i życze jak najmniej kosztownej naprawy

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2008
    Skąd
    Trzebinia
    Wiek
    32
    Postów
    111
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    arturos zjawisko występuje na zimnym silniku przy odpalaniu czy na rozgrzanym również ?

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 12V LPG
    występuje na rozgrzanym silniku na zimnym jest zwykły białawy

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 12V LPG
    odświeżam temat

  7. #6
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    Jak chcesz sprawdzić pierścienie to masz na to dwa sposoby:
    1. na rozgrzanym i pracującym silniku wyjmij bagnet od sprawdzenia oleju. Jak zaczną lecieć spaliny po jego wyjęciu to pierścienie ci przepuszczają . Tylko nie myl powietrza ze spalinami. Powietrze( przezroczyste) zawsze będzie lecieć jest to spowodowane obracaniem wału korbowego który wytwarza ruch powietrza w skrzyni korbowej. Spaliny będą miały albo niebieską barwę albo biała.
    2. Przeprowadź próbę olejową. Na ciepłym motorze pomierz ciśnienie w cylindrach a następnie do każdego cylindra dolej odrobinę oleju silnikowego i zmierz ponownie ciśnienie. Jak wzrośnie to pierścienie do wymiany. Jeżeli ciśnienie sprężania masz małe poniżej 10 i nie wzrośnie po próbie olejowej to masz problem z górą silnika tz. głowicą - uszczelniacze, UPG, pęknięta głowica.
    Zazwyczaj jak masz uszkodzone uszczelniacze to przy odpalaniu zimnego motoru powinna wydobywać się niebieska chmura dymu - jest to spowodowane spływaniem oleju po trzonkach zaworowych i dostawanie się go do komory spalania. Jakbyś miał uszkodzoną UPG to w większości przypadków ubywało by Tobie bardzo dużo płyny chłodzącego i auto kopciło by na biało. Bardzo rzadko się zdarza że podczas uszkodzonej UPG olej dostaje się do komory spalania a nie płyn chłodzący no chyba że uszczelka jest jak sito ale to by brało i płyn i olej.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 12V LPG
    dzięki za info, jutro jak wrócę z pracy posprawdzam, tylko jeszcze jak możesz powiedzieć jak sprawdzić ciśnienie na tłokach ??? w googlach piszą coś o rozwiercaniu starej świecy i włożeniu ciśnieniomierza jakiś inny sposób chyba jest ???

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    05 styczeń 2011
    Skąd
    Olsztyn, Barczewo
    Postów
    1,028
    Auto
    Marea 1.9 TD 75
    Cytat Napisał arturos Zobacz post
    w googlach piszą coś o rozwiercaniu starej świecy i włożeniu ciśnieniomierza jakiś inny sposób chyba jest ???
    to są jakieś amatorskie rozwiązania, co mierzenia ciśnienia w cylindrach są ciśnieniomierze ze specjalną gumową końcówką, wygląda to mniej więcej tak
    pcs-2.jpg
    " .... i spojrzał Pan na naszą pracę i był zadowolony a potem zapytał o nasze zarobki i gdy się dowiedział - usiadł i zapłakał..."

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    tak jak kolega qolejowy napisał. Do sprawdzania ciśnienia sprężania służą specjalne przyrządy. Jest to przyrząd zegarowy z którego idzie rurka a na jej końcu masz mosiężną nakrętkę nagwintowaną którą wkręcasz zamiast świecy iskrowej. Następnie kręcisz silnikiem tak z 5 sekund i odczytujesz pomiar. Tylko trzeba pamiętać o wykręceniu wszystkich świec bo w przeciwnym wypadku silnik może odpalić na 3 garach

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    26 marzec 2012
    Skąd
    Pszczyna
    Wiek
    34
    Postów
    38
    Auto
    Fiat Punto 1.9 JTD
    Rozgrzej silnik dość mocno i zobacz czy na wolnych obrotach lub po lekkim przegazowaniu auto kopci, jeśli tak- gumki zaworowe, jeśli nie to pierścienie i tylko wymiana pierścieni to poprawi.

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    02 kwiecień 2012
    Skąd
    Kraków
    Wiek
    26
    Postów
    10
    Auto
    Fiat Bravo 1,4 12V LPG
    Cytat Napisał arturos Zobacz post
    1. na rozgrzanym i pracującym silniku wyjmij bagnet od sprawdzenia oleju. Jak zaczną lecieć spaliny po jego wyjęciu to pierścienie ci przepuszczają . Tylko nie myl powietrza ze spalinami. Powietrze( przezroczyste) zawsze będzie lecieć jest to spowodowane obracaniem wału korbowego który wytwarza ruch powietrza w skrzyni korbowej. Spaliny będą miały albo niebieską barwę albo biała.
    zrobiłem jak mówiłeś, przez otwór bagnetu nie lecą spaliny nawet najmniejsza ilość dobrze się przypatrzyłem leci tak jak mówiłeś powietrze.
    Z tego co dzisiaj też zaobserwowałem to dymu nie było prawie wogóle, stojąc w korku i był on bardziej biały i jakby ogólnie się polepszyło, może to być przez pogodę i temperaturę chyba nie?

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 wrzesień 2009
    Skąd
    Ząbki
    Wiek
    31
    Postów
    1,492
    Auto
    BRAK
    pojedź do mechanika na sprawdzenie kompresji z próbą olejową . Zapłacisz może te 50-100zł i będziesz wiedział w jakim stanie jest twój motor


 

Podobne tematy

  1. niebieski dym ....
    Napisany przez marcin1325 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 26-07-2012, 18:51
  2. Niebieski dym z okolic alternatora. Bravo TD100
    Napisany przez prezesek20 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 07-02-2011, 14:14
  3. Czarny dym z rury wydechowej we Fiacie Bravo 1,9td
    Napisany przez lamoderna na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 27-10-2009, 22:05
  4. fiat bravo 1.4 12v lpg
    Napisany przez agie na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 24-09-2009, 22:09
  5. [silnik] szaro niebieski dym w marei 1.9 td
    Napisany przez daro na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post: 08-06-2008, 22:19

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

niebieski dym na zimnym silniku

fiat marea kopci 16 przy przegazowaniu

fiat brava 1.4 12v bierze olej

fiat bravo 1.4 12v niebieski dym

fiat brava 1.4 12v kopci

stilo lpg niebieski dym po odpaleniu

na gazie niebieski dym

fiat brava 1.4 12v gaz dymi

fiat bravo 1.4 kopci

niebieskawy dym przy odpalaniu fiat

dym z bagnetu

fiat brava 1.4 kopci

1.4 12v dymi

fiat bravo 1 4 12v kopci

pierscieniedofiatabrawo

fiat brava 1.4 12v kopci z rury wydechowejfrat bravo dymipo mocnym przegazowaniu dymi na niebieskobravo 1.4 12v kopci przy odpalaniufiat bravo 1.4 12v dymi z rurysilnik Fiat Punto 1 9 kopci na niebiesko dlaczego

Tagi dla tego tematu

http://www.iparts.pl