Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: Szaweł Dzisiaj, 11:48 Idź do ostatniego postu
    pioneer81

    [usługa] Rozkodowanie radia Stilo Visteon

    Autor wątku: pioneer81

    Witam, jak ktoś ma zakodowane radio w stilo lub nie pamięta kodu. Pisać rozkoduje je za darmo w 2 sekundy. Pozdrawiam Trochę Ci temat przerobiłem,...

    Autor ostatniego posta: asarx Wczoraj, 20:25 Idź do ostatniego postu
    ak11

    Kampania nawrotowa Fiat Tipo

    Autor wątku: ak11

    Czy ktos dostal wiadomosc przeslana przez fiata o zgloszeniu sie do dealera w celu wykonania bezplatnej naprawy w fiacie tipo opening 1.4 16 95 cv...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:08 Idź do ostatniego postu
    tipolino

    Ile palą nasze auta?

    Autor wątku: tipolino

    Sprawdzaliście ile palą nasze autka? Może zrobimy ankietę jeśli jest taka możliwość? Chyba najlepiej będzie podać jaki motor (benzyna/diesel), typ...

    Autor ostatniego posta: SAMSAM Wczoraj, 20:32 Idź do ostatniego postu
    66pawel

    Tipo a LPG

    Autor wątku: 66pawel

    Zadałem pytanie centrali FCA Poland , czy wersja sedan będzie dostępna z fabryczną instalacją Lpg . W odpowiedzi dowiedziałem się , że wersje kombi...

    Autor ostatniego posta: t.tomek Wczoraj, 22:56 Idź do ostatniego postu
    Nihat

    Katowice i okolice !

    Autor wątku: Nihat

    Witam serdecznie Szukałem podobnego tematu - nie znalazłem, więc pozwoliłem sobie stworzyć takowy. Właśnie, czy ktoś aktywny jest z tych...

    Autor ostatniego posta: pako Dzisiaj, 10:04 Idź do ostatniego postu
    Ridi

    Tipek by Ridi

    Autor wątku: Ridi

    Tak i oto nadszedł czas na wątek o moim Tipku! Standardowe 1.4 95 kucyków które tylko na mnie czekają aż gdzieś pojedziemy. Wersja POP kolor czarny...

    Autor ostatniego posta: Ridi Wczoraj, 20:59 Idź do ostatniego postu
    GROCH30

    Mata do bagażnika

    Autor wątku: GROCH30

    Czy ktoś z Kolegów kupił i posiada matę do bagażnika. Interesuje mnie oczywiście tylko i wyłącznie wyrób firmy Rezaw-Plast. Czy jest idealnie...

    Autor ostatniego posta: tedybear Wczoraj, 22:11 Idź do ostatniego postu
    chrabol

    wyświetlacz mono 3,5" a radio i nawi

    Autor wątku: chrabol

    Na początku chciałbym się przywitać jako nowy użytkownik. Mam wersję opening edition plus z radiem nawigacją i wyświetlaczem mono 3,5 cala między...

    Autor ostatniego posta: Fafikdog Wczoraj, 21:38 Idź do ostatniego postu
    guldzio

    Tipo 1.4 16 95 km ubytki oleju

    Autor wątku: guldzio

    Witam w moim tipo zaobserwowałem ubytek oleju silnikowego ma przejechane 3000 km i ubywa jakieś 150/200 ml na tysiąc km w instrukcji napisali że po...

    Autor ostatniego posta: krowka1978 Dzisiaj, 10:39 Idź do ostatniego postu
  • Opony przyszłości

    Niewielu kierowców zdaje sobie z tego sprawę, ale świat motoryzacji w najbliższych latach przejdzie niespotykaną w dotychczasowej historii zmianę. Testy samochodów autonomicznych są już na porządku dziennym. W najbliższych latach samosterujące pojazdy będą co raz częściej pojawiać się na naszych drogach. Wraz z pojawieniem się takich pojazdów świat motoryzacji zmieni się nie do poznania. Dotyczy to nie tylko wyglądu samochodów, ale także opon.


    (fot. Tradycyjna opona)

    Tradycyjne opony, jakie znamy z dzisiejszych pojazdów, mogą zostać zastąpione przez opony sferyczne. Taką przyszłość sugeruje przynajmniej Goodyear, który na ostatnich targach w Genewie zaprezentował opony przyszłości. W sklepach z oponami, takich jak chociażby https://oponytanio.pl/, jeszcze długo ich nie znajdziemy. Jeśli w ogóle kiedykolwiek się w nich pojawią...

    Opony te nie będą przeznaczone do współczesnych aut, a do samochodów autonomicznych. Opona Eagel-360 zaprezentowana przez oponiarskiego giganta posiada bieżnik wzorowany na korze ludzkiego mózgu. Z pozoru przypadkowe zygzaki na ogumieniu tworzą wielokierunkowy wzór, który idealnie nadaje się do opon, które mogą obracać się w dowolny kierunku. Przestrzenie między bieżnikami zawierają materiał, który imituje gąbkę. Miękną w kontakcie z mokrą nawierzchnią, aby chłonąć wodę i zwiększać przyczepność.


    (fot. Tradycyjna opona)

    Szeroki centralny lamel może obracać się prostopadle do kierunku jazdy na suchej nawierzchni oraz równolegle do mokrej drogi tworzą tunel do odprowadzania wody znajdującej się pod oponą. Specjalne czujniki wbudowane w opony będą w stanie odczytywać warunki panujące na drodze oraz poziom tarcia, a informacje będą przekazywane do komputera pokładowego, który będzie decydował o doborze odpowiedniej prędkości.

    To wszystko brzmi niewiarygodnie prawda? I prawdopodobnie na zawsze pozostanie w sferze marzeń konstruktorów opon. Dlaczego? Wynalazcy zakładają, że opony będą łączyły się z pojazdem na zasadach przyciągania pola magnetycznego. Taka technologia istnieje i jest już wykorzystywana, ale na obecnym etapie jej rozwoju magnesy, które musiałby zostać zamontowane w samochodzie, zwiększałyby wagę auta kilkukrotnie. Opony przyszłości byłby napędzane przez silnik elektryczny oraz specjalne baterie zamontowane we wnętrzu, których ładowanie przebiegałby bezprzewodowo. Pozostała pusta przestrzeń w oponie wypełniona byłaby specjalną twardą pianką.