Witamy na Fiat Klub Polska
  • Nowy Fiat Ducato i Doblo Work Up- Prezentacja na Śląsku

    W dniu 9 września 2011 roku w hali Expo w Sosnowcu odbyła się prezentacja nowych samochodów Fiat Professional. Nowy Fiat Doblo jest już 6 generacja tego modelu. Pierwsza generacja zadebiutowała w roku 1981 i do dnia dzisiejszego łączna sprzedaż wszystkich generacji przekroczyła już 2,2 mln egzemplarzy.


    FIAT DUCATO
    Fiat zaprezentował 4 nowe jednostki diesla, które będę napędzać odświeżonego Fiata Ducato. Wszystkie silniki zostały wyposażone w bezpośredni wtrysk Multijet i zostały. połączone z 5- lub 6-biegową skrzynią biegów. Co ważne, okres pomiędzy przeglądami został wydłużony do 48.000km.


    Oprócz zmian pod maską, Fiat zdecydował się na odświeżenie wnętrza, które dostępne jest teraz w trzech nowych poziomach wyposażenia. Nowością jest zastosowanie systemu Traction + które zwiększa przyczepność samochodu na trudnych i śliskich nawierzchniach. Urządzenie wykrywa uślizg koła, aktywując hydrauliczny obwód w celu rozpoczęcia hamowania koła o mniejszej przyczepności i przeniesienia momentu obrotowego silnika na koło o wyższej przyczepności. System można włączyć przy użyciu klawisza na desce rozdzielczej i pozostaje on aktywny do prędkości 30 km/h.


    Technologia Multijet II
    Wszystkie jednostki napędowe Nowego ducato zostały stworzone w oparciu o 4 cylindrowa rzędową jednostkę diesla z czterema zaworami na cylinder oraz dwoma wałkami rozrządu w głowicy. Głowica została wykonana ze stopu aluminium, natomiast blok odlany jest z żeliwa. Silniki 2.0 oraz 2.3 o mocy 130 KM posiadają turbinę o stałej geometrii z intercoolerem, podczas gdy dwa mocniejsze silniki: 2.3 o mocy 148 KM oraz 3.0 o mocy 177 KM wyposażone są w turbinę o zmiennej geometrii. Wszystkie silniki posiadają system EGR z recyrkulacją i jednoczesnym chłodzeniem gazów wydechowych, kontrolowany przez centralkę silnika.
    W stosunku do silników zmienił się system zasilania na Multijet II generacji, który może pracować szybciej i sprawniej,. Główna zmiana jaka zaszła dotyczy ciśnienia wtryskiwanego paliwa, które może być podawane pod ciśnieniem 1800 bar, w porównaniu do 1600 bar w technologi Multijet I generacji. Zastosowanie nowych wtrysków oraz systemu “Injection Rate Shaping” (dwa wtryski następujące po sobie).pozwoliło na optymalizację całego procesu spalania, co spowodowało to spadek zużycia paliwa oraz zmniejszenie emisji szkodliwych gazów, tak by nowe silniki spełniały normy Euro5.


    System Start&Stop oraz Wskaźnik Zmiany Biegów (Gear Shift Indicato).
    Kolejne technologie pozwalającą na zmniejszenie zużycia paliwa są system Start&Stop oraz wskaźnik zmiany biegów. Pierwszy z wymienionych został zaprojektowany z myślą o jeździe po mieście, gdzie oszczędności są największe. Urządzenie włącza/wyłącza się za pomocą przycisku umieszczonego na desce rozdzielczej. Jest ono dostępne dla silnika o pojemności 2.3, który posiada również wskaźnik zmiany biegów proponujący włączenie biegu na wyższe poprzez ikonę na desce rozdzielczej. Wnętrze samochodu zostało przeprojektowane tak, że radioodtwarzacz został zespolony z deską rozdzielczą na której znalazło gniazdo przystosowane do nawigacji Tom Tom.


    Nowy fiat Ducato seryjnie został wyposażony w system Car audio składający się z się z radioodtwarzacza samochodowego oraz systemu 4 głośników (2 x średnie i 2 x tweeter) o mocy 30W do których, w wersji Panorama, dochodzą jeszcze dwa głośniki full range o mocy 30W. Opcjonalnie dostępne jest urządzenie Blue&Me–TomTom LIVE, pozwalające zarządzać (za pomocą praktycznego kolorowego ekranu dotykowego) telefonem, nawigacją, Kolejną innowacją jest system eco:drive Professional. Aplikacja ta została stworzona specjalnie dla samochodów dostawczych i pozwala na analizę trasy, średniego spalania oraz potrafi udzielić cennych wskazów dotyczących ekonomiki jazdy.

    Nowy Fiat Doblo
    Dostępny jest teraz dostępny w polskiej ofercie Fiat Professional w nowej wersji Work-Up. Jest to samochód z dwudrzwiową kabiną, wyposażony w fabryczną skrzynię ładunkową. Auto powstało na platformie wersji Pianale z długim rozstawem osi, dlatego skrzynia ładunkowa mierzy 2,30 m długości i 1,82 m szerokości i może pomieścić 3 europalety, które mogą zostać załadowane z trzech stron (wystarczy opuścić burty). Kabina pasażerska chroniona jest przed przewożonym towarem ramą z kratownicą. Pozwoliło to na uzyskanie możliwości przewiezienia nawet tony ładunku za jednym razem (maks. naciski na osie: przód: 1120 kg; tył: 1450 kg). Gama jednostek napędowych opiera się na silnikach diesla o mocy od 90 do 135 KM. Alternatywę dla silników benzynowych i diesla stanowi jednostka o pojemności 1.4l zasilana gazem ziemnym.


    W nowym Doblò Work-up dostępne są do wyboru trzy turbodiesle (1.3 Multijet o mocy 90 KM, 1.6 Multijet o mocy 105 KM i 2.0 Multijet o mocy 135 KM).

    Auto z podstawową jednostką wysokoprężną 1.3 MultiJet/90 KM kosztuje 62 300 zł netto. Mocniejszy wariant 1.6 MultiJet/105 KM został wyceniony na 66 350 zł netto. Najsilniejszy Doblò Work-up napędzany silnikiem 2.0/135 KM Euro5 jest dostępny od 73 300 zł netto.


    Nowe silniki w Fiacie Scudo.
    Gama jednostek napędowych w fiacie Scudo została odświeżona pod kątem optymalizacji spalania oraz emisji szkodliwych gazów, tak by spełniać normę EURO5. Samochód oferuje do 1200 Kg ładowności oraz 7m3 pojemności ładunkowej. Załadunek towaru ułatwiony jest przez obniżenie poziomu progu załadowczego, który w wersji z zawieszenie pneumatycznym wynosi 48 cm od ziemi.









    Źródło: IBRM/samar.pl