Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat wygrywa plebiscyt Engine of the Year 2011!

    Europejczycy produkują najlepsze silniki – tak przynajmniej wynika z rozstrzygnięcia konkursu International Engine of the Year 2011. Tym razem wygrał fiatowski TwinAir.

    W poprzednich latach dominowały silniki Volkswagena, a deszcz nagród spadł na niemieckie 1,4 TSI. Teraz Niemcy musieli uznać wyższość Włochów, ale nadal ich jednostka jest w czołówce. Mały silnik Fiata o pojemności 875 cm3, wyposażony w turbosprężarkę, zdobył tytuł Silnika roku 2011, Najlepszego silnika debiutującego w tym roku oraz nagrodę dla Najbardziej ekonomicznej jednostki. Ten motor jest montowany m.in w Fiatach 500 i 500C. To dwucylindrowa konstrukcja produkująca 85 KM mocy.


    Drugie miejsce w plebiscycie zajął zwycięzca dwóch poprzednich edycji konkursu, a więc wspomniana jednostka Volkswagena 1.4 TSI Twincharger. Trzecie miejsce przypadło silnikowi 4,5 V8 znany z Ferrari 458 Italia. Tegoroczna edycja konkursu jest pierwszą w jego historii, w której zwyciężali wyłącznie przedstawiciele europejskich koncernów. Głosowało 76 dziennikarzy (w tym jeden Polak) ze wszystkich stron świata.

    Najlepszy silnik roku 2011:

    1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) – 372 głosy
    2. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) – 346 głosów
    3. Ferrari 4,5 (V8) – 278 głosów
    4. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6)- 275 głosów
    5. Audi 2,5 Turbo (R5) – 192 głosy

    Najlepszy debiut:

    1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) – 352
    2. Nissan (układ z modelu Leaf) – 161
    3. Ford 1,6 Turbo (R4) – 154
    4. BMW Diesel 2,0l (R4) – 152
    5. Porsche 3,6 Boxer Turbo (B6)- 111

    Najlepszy silnik ekologiczny:

    1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) – 258
    2. Toyota 1,8 Hybrid (R4) – 204
    3. Nissan (układ z modelu Leaf) – 185
    4. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) – 184
    5. Mitsubishi (układ z modelu iMiEV) – 92

    Najlepszy silnik poniżej 1,0 litra:

    1. Fiat 0,9 TwinAir (R2) – 479
    2. Toyota 1,0 (R3) – 257
    3. Hyundai/Kia 1,0 (R3) – 178
    4. Smart Diesel 0,8 (R3) – 141
    5. Mitsubishi 1,0 Turbo (R3) – 135

    Najlepszy silnik 1,0-1,4 litra:

    1. Volkswagen 1,4 TSI Twincharger (R4) – 365
    2. Fiat 1,4 MultiAir Turbo (R4) – 248
    3. Volkswagen 1,2 TSI (R4) – 196
    4. Volkswagen 1,4 TSI Turbo (R4) – 124
    5. Fiat-GM Diesel MultiJet 1,3 (R4) – 91

    Najlepszy silnik 1,4-1,8 litra:

    1. BMW 1,6 Turbo (R4) – 246
    2. Alfa Romeo DI Turbo 1,75 (R4)- 226
    3. Toyota 1,8 Hybrid (R4) – 199
    4. Audi 1,8 TFSI (R4) – 149
    5. BMW-PSA Diesel 1,6(R4) – 124

    Najlepszy silnik 1,8-2,0 litra:

    1. BMW Diesel 2,0 TwinTurbo (R4) – 210
    2. Audi 2,0 TFSI II (R4) – 204
    3. Audi 2,0 TFSI I (R4) -151
    4. Honda 2,0 i-VTEC (R4) – 77
    5. BMW Diesel 2,0 (R4) – 73

    Najlepszy silnik 2,0-2,5 litra:

    1. Audi 2,5 Turbo (R5) – 400
    2. Mercedes-Benz CDI 2,1 (R4) – 267
    3. Subaru 2,5 Turbo (R4) – 199
    4. BMW 2,5 DI (R6) – 171
    5. Peugeot-Citroën-Ford Diesel 2,2 (R4) – 153

    Najlepszy silnik 2,5-3,0 litra:

    1. BMW 3,0 DI TwinTurbo (R6) – 421
    2. BMW Diesel 3,0 TwinTurbo (R6) – 237
    3. Porsche 2,9 DI (B6) – 147
    4. VW/Audi 3,0 TDI (V6) – 145
    5. Audi 3,0 DI Supercharged (V6) – 140

    Najlepszy silnik 3,0-4,0 litra:

    1. BMW 4,0 (V8) – 364
    2. Porsche 3,8 (B6) – 191
    3. McLaren 3,8 (V8) – 173
    4. Porsche 3,4 (B6) – 121
    5. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) – 110

    Najlepszy silnik powyżej 4,0 litrów:

    1. Ferrari 4,5 (V8) – 230
    2. Mercedes-AMG 6,2 (V8) -188
    3. BMW 4,4 DI Turbo (V8) – 127
    4. Porsche 4,8 Turbo (V8) – 109
    5. Jaguar 5,0 Supercharged (V8) – 105

    Najlepszy silnik wyczynowy:

    1. Ferrari 4,5 (V8) – 194
    2. Porsche 3,8 (B6) – 126
    3. Mercedes-AMG 6,2 (V8) – 118
    4. Nissan 3,8 TwinTurbo (V6) – 97
    5. McLaren 3,8 (V8) – 89
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar miszko
      miszko -
      A to od zawsze wiadomo, że Fiat robi bdb silniki
http://www.iparts.pl