Witamy na Fiat Klub Polska
  • Fiat Punto 2012, odświeżenie modelu

    Na salon motoryzacyjny Frankfurt 2011 marka Fiat przygotowała premierę odświeżonego modelu Punto. W sprzedaży na rynkach europejskich samochód pojawi się już na początku przyszłego roku.

    Nowy model posiada wszystkie cechy, które wyróżniały poprzednią, szeroko cenioną wersję Punto, a delikatne zmiany stylistyczne nadwozia jeszcze bardziej podkreślają wyjątkową osobowość rodziny Grande Punto. Do gamy dodano także nowe wersje kolorystyczne nadwozia i nowe wzory tapicerki, a także wprowadzono najnowszy silnik 0.9 TwinAir Turbo o mocy 85 KM, oraz zmodyfikowaną wersję jednostki 1.3 Multijet 85 KM.



    Od razu zwraca uwagę odmieniony przód samochodu. Nowa nakładka w ciemniejszym kolorze obudowuje kierunkowskazy i maskuje zupełnie nowy grill. Tylną klapę nieznacznie zaokrąglono wokół miejsca na tablicę rejestracyjną i wyraźnie zaznaczono reflektory. Wewnątrz zastosowano zupełnie nowe materiały, nowe wzory obicia foteli i oryginalne wstawki na desce rozdzielczej, które nadają przestrzeni jeszcze większej elegancji. Zmiany stylistyczne uzupełniają 15-calowe felgi aluminiowe o zmienionej stylistyce, oraz trzy nowe kolory nadwozia: turkusowy, czerwony Ruby i szary Graphite. Podobnie jak w model 500, tak i nowe Punto dostępne będzie w specjalnej wersji wyposażenia TwinAir, zawierającej nie tylko w rewolucyjny dwucylindrowy silnik, ale także w wiele innych unikalnych elementów wykończenia.

    Fiat Punto w wersji na rok 2012 potwierdza standardy wyznaczone przez poprzednika: dynamikę i elegancję nadwozia, oraz doskonałe połączenie włoskiego ducha z najnowszymi osiągnięciami technologii. Punto to pierwszy model w swojej klasie, w którym zastosowano najbardziej zaawansowane nowinki techniczne, jak na przykład zaawansowany system multimedialno-nawigacyjny Blue&Me. Jego nabywcy mogą również korzystać z użytecznego oprogramowania ecorive Info, które pozwala na bieżąco analizować styl jazdy i wskazuje drogę do ograniczenia kosztów podróży poprzez zmniejszenie zużycia paliwa.

    Fiat Punto to także lider w dziedzinie wprowadzania nowoczesnych jednostek napędowych. Wszystkie dostępne w gamie silniki, zarówno w wersjach diesla (MultiJet), jak i benzynowe (MultiAir) są żywotne a zarazem oszczędne i przyjazne dla środowiska. Dowodem na to niech będzie wprowadzenie jednostek zasilanych gazem LPG, czy wyposażanie wszystkich jednostek spełniających normę emisji spalin Euro V w system Start&Stop i graficznego asystenta zmiany biegów. Asystent wskazuje kierowcy optymalny moment zmiany biegu dzięki czemu możliwe jest zredukowanie zużycia paliwa nawet o 15% w cyklu miejskim.

    Model Punto na rok 2012 doskonale wpisuje się w tę bogatą tradycję innowacyjności poprzednika dzięki wprowadzeniu do oferty dwóch najnowszych osiągnięć inżynieryjnych: silnika TwinAir Turbo 85 KM i nowej, zmodyfikowanej wersji 1.3 MultiJet o takiej samej mocy.


    Silnik 0.9 TwinAir turbo 85 KM
    Rewolucyjny TwinAir produkowany przez Fiat Powertrain został uhonorowany wieloma nagrodami, m.in. dla najlepszego silnika roku International Engine of the Year 2011, najlepszego debiutu Best New Engine 2011 i najbardziej ekologicznej jednostki napędowej Best Green Engine 2011. Teraz ta doskonała jednostka wchodzi do samochodów segmentu B produkowanych przez Fiata.

    Wydajne silniki z rodziny TwinAir stanowią maksymalne osiągnięcia koncepcji downsizing; dysponują ponadto wyrafinowaną technologią MultiAir dla inteligentnego zarządzania zaworami dolotowymi, co zapewnia wysokie osiągi i jednocześnie zmniejszają zużycie paliwa oraz emisję CO2. Specjalne zestrojenie silnika i połączenie z sześciobiegową skrzynią biegów pozwoliło osiągnąć idealne wyważenie pomiędzy ekologią (98g CO2 /km) i dynamiką (moc 85 KM uzyskuje przy 5500 obr./min i posiada moment 145 Nm przy 2000 obr./min). Jednostkę wyposażono także w funkcję ECO, która poprzez optymalne sterowanie pracą zaworów pomaga jeszcze bardziej zredukować emisję zanieczyszczeń i zużycie paliwa.

    Posiadacze Punto z silnikiem TwinAir mogą więc wybierać między dwoma trybami jazdy: Normal (z pełnym wykorzystaniem mocy silnika) i ECO (zapewniającym ekonomiczną i ekologiczną podróż).

    1.3 MultiJet 85 KM
    Silnik 1.3 16V Multijet 85KM (maks. moment obr. 200 Nm przy 1500 obr./min) - to doskonała technicznie jednostka. Dzięki systemowi kontroli wtrysku IRS w technologii MultiJet II i specjalnie opracowanej sprężarce oraz zastosowaniu dwóch najnowocześniejszych technologii (inteligentnego alternatora i inteligentnej regulacji przepływu cieczy chłodzącej) jednostka osiąga poziom emisji CO2 wynoszący zaledwie 90g/km. Inteligentny alternator pozwala zoptymalizować proces ładowania podczas fazy zamknięcia zaworów. Drugie rozwiązanie optymalizuje obieg chłodzący poprzez zastosowanie pompy oleju o zmiennej objętości. Oba rozwiązania wraz z zastosowaniem w skrzyni biegów oleju o niskiej lepkości sprawiają, że Punto jest jednym z rekordzistów pod względem niskiej emisji CO2 wśród samochodów z silnikami Diesla.

    Gama Punto na rok 2012
    W roku 2012 Fiat odnawia gamę modelu Punto. Celem jest przystosowanie obecnych już na rynku modeli Grande Punto i Punto Evo do wyrazistego stylu pozostałych modeli marki.

    W nowej ofercie samochód dostępny będzie w trzech wersjach wyposażenia (Pop, Easy i Lounge) w połączeniu ze zróżnicowaną gamą jednostek napędowych, oraz dodatkowo w wersji TwinAir ze specjalnie dedykowanym do tego silnika wyposażeniem.

    Wersja Pop przeznaczona jest dla osób oczekujących dostępnego, nieskomplikowanego i funkcjonalnego wyposażenia. Kolejna wersja wyposażenia (Easy) jest najbardziej wszechstronną w gamie modelu Punto. Oferuje bogate wyposażenie w przystępnej cenie. Dostępne są trzy kombinacje kolorystyczne wnętrza: czerwona, niebieska i szara, dzięki czemu samochód w tej wersji odzwierciedla ducha młodości, energii, stylu i nowoczesności. I na koniec, dla tych, którzy pragną posiadać Fiata, który odzwierciedlałby ich modny styl życia, topowa wersja Lounge wyposażona we wszelkie nowinki techniczne, która zapewnia najwyższy stopień komfortu i nadaje autu wyraźny, elegancki, sportowy charakter.

    W odnowionej gamie Punto znajdziemy również wersję TwinAir dostępną dla modeli wyposażonych w nowe, dwucylindrowe jednostki napędowe. Wersję tą można będzie nabyć w charakterystycznym, limonkowym kolorze nadwozia Verde Lime, połączonym z błyszcząco czarnym lakierowanym dachem. Dodatkowo, ta wersja wyposażenia wyróżnia się charakterystycznymi detalami nadwozia jak na przykład: ciemne felgi ze stopów lekkich o specjalnym wzorze, błyszczące, czarne słupki nadwozia i lusterka, oraz przyciemniane klosze reflektorów. Znakiem rozpoznawczym wersji TwinAir będzie także charakterystyczne logo w tylnej części nadwozia.

    Wewnątrz również znajdziemy kilka wyróżniających elementów takich jak czarno-szara tapicerka Sportex, czy wyszywane szarą nicią logo TwinAir na zagłówkach foteli i w centralnym punkcie deski rozdzielczej.

    Źródło:Fiat
    wypowiedzi 8 wypowiedzi
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      Patrzac na same zdjęcia nie zgadł bym co sie zmieniło .
      W punto cały czas brakuje 1,6 jtd 120 konnego ...
    1. Avatar seth
      seth -
      no takie praktycznie Punto Evo
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      To nabralem sie jeszcze lepiej - ja myslalem ze to Evo po lifcie
    1. Avatar tomasz_
      tomasz_ -
      kurde jestem ciekaw jak ten silnik 0.9 chodzi.. na logikę straszny muł z taka mocą ale piszą że moment przy 2k rpm.. nie najgorzej tym bardziej ze to benzynka
    1. Avatar Jelcyn
      Jelcyn -
      Ten silnik 0.9 to ma dwa cylindry. Jak w maluchu normalnie, tylko szklankę pojemności więcej
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      Cytat Napisał tomasz_ Zobacz post
      kurde jestem ciekaw jak ten silnik 0.9 chodzi.. na logikę straszny muł z taka mocą ale piszą że moment przy 2k rpm.. nie najgorzej tym bardziej ze to benzynka
      W nowej ypsilonce 0.9 "targa" super tym samochodem - dynamika jest co najmniej zadowalająca - punto nie duzo wieksze wiec mysle ze sprawdzac sie bedzie dobrze. Pozostaje problem spalania ... delikatnie jezdzac mozna w 5 sie zmiescic ale przy dynamicznej jezdzie jest duze ... bardzo duze . Przejechalem tym silnikiem paredziesiat kilometrow i spalaniem bylem porazony ... .Aha jeszcze dzwięk ... jak ktoś lubiał go w maluchu albo 700setce - to tu też bedzie mu pasować .
    1. Avatar miszko
      miszko -
      A jak z drganiami? Chyba nie jest tak źle? Ja mam 1.6 i są 4 cylindry, czyli 400cm/cylinder. A tutaj mamy 2 i 0.9, więc niedużo więcej, chociaż i tak myślałem, że poniżej 3 nikt z producentów nie zejdzie
    1. Avatar BART_osz
      BART_osz -
      W porównaniu do typowych 1,2 , 1,4 które ewentualnie lekko drżą tym rzuca jak nie wypoziomowaną pralką , jest jednak tak zawieszony i wytłumiony że nie przenosi sie to na karoserie i tego nie czuć . Ale przy pierwszym otwarciu klapy silnika zdziwienie jak bardzo silnikiem trzepie jest duże