Napęd na cztery koła nie należy do rozwiązań technicznych często kojarzonych z marką Fiat, ale w wypadku miejskiej Pandy jej odmiana 4x4 to już prawdziwa klasyka gatunku. Panda 4x4, wyposażona w układ napędowy Steyr-Pucha, pojawiła się w 1983 roku i zdobyła dużą popularność za sprawą swych sporych zdolności terenowych. Odmiany 4x4 nie zabrakło także w produkowanej w Polsce Pandzie drugiej generacji, a wprowadzona w tym roku do sprzedaży nowa Panda wkrótce także doczeka się odmiany terenowej.
Oficjalna premiera nowej Pandy 4x4 odbędzie się za miesiąc podczas salonu samochodowego w Paryżu, ale Fiat już teraz zaprezentował pierwsze zdjęcia tego modelu i ujawnił nieco danych technicznych. Dostępne będą dwa silniki: benzynowy 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem rozwijający 85 KM oraz wysokoprężny 1.3 Multijet II o mocy 75 KM. Układ napędowy, określany przez producenta mianem "Torque on demand", zawiera elektronicznie sterowane sprzęgło automatycznie załączające napęd tylnych kół w chwili utraty przyczepności przez przednie koła.
Seryjny układ ESP spełnia także funkcję elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD - Electronic Locking Differential) . Działanie tego systemu polega na przyhamowywaniu kół tracących przyczepność, dzięki czemu większy moment obrotowy trafia do kół, które mają lepszą trakcję. Funkcję ELD można włączyć przyciskiem umieszczonym przy dźwigni zmiany biegów, ale jej działa ona tylko do prędkości 50 km/h. Zawieszenie zostało podwyższone; z przodu zachowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zastosowano specjalnie zaprojektowaną belkę skrętną. Obręcze kół z lekkich stopów mają 15 cali średnicy, a opony typu M+S mają rozmiar 175/65.
Źrodło: mototok.pl na podstawie caradisiac.com
Pęknięta sprężyna w kole zmiennych faz.
Autor wątku: rc36Witam. W trakcie wymiany napędu rozrządu zauważyłem, że wariator gdy go poruszyć ręką lata luźno w całym swoim zakresie pracy, pomyślałem że ten typ...
Autor ostatniego posta: GrandePunto8V Dzisiaj, 00:01