Witamy na Fiat Klub Polska
  • Ostatnio aktywni

    miszko

    Dzień dobry! Jestem nowy!! (tu się witamy)

    Autor wątku: miszko

    W tym temacie witamy się z nowymi użytkownikami forum. Ja również pragnę wszystkich powitać.

    Autor ostatniego posta: sneyc Dzisiaj, 15:13 Idź do ostatniego postu
    Rafal79

    Drgania-sprzęgło?

    Autor wątku: Rafal79

    Od pewnego czasu ( może 3 miesiące) zauważyłem, że przy pierwszym ruszaniu z 1 biegu lub bieg wsteczny tj. puszczaniu sprzęgła wyczuwalne są...

    Autor ostatniego posta: Rafal79 Dzisiaj, 13:58 Idź do ostatniego postu
    FiatTom

    Filtr paliwa Fiat Bravo II

    Autor wątku: FiatTom

    Witam! Co ile powinno się wymieniać filtr paliwa w samochodzie Fiat Bravo 2007r. ?

    Autor ostatniego posta: petarda Wczoraj, 21:42 Idź do ostatniego postu
    Rafal79

    Stukanie zawieszenia

    Autor wątku: Rafal79

    Witam Słuchajcie od jakiegoś czasu zacząłem słyszeć różnicę w pracy przedniego zawieszenia tj różnica miedzy lewą a prawą stroną. Od strony pasażera...

    Autor ostatniego posta: Rafal79 Dzisiaj, 06:04 Idź do ostatniego postu
    Flesiu

    Sprężyny obniżające

    Autor wątku: Flesiu

    Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest sens zakładać sprężyny obniżające na seryjne amortyzatory ?

    Autor ostatniego posta: petarda Wczoraj, 20:04 Idź do ostatniego postu
    krzysztov08

    Opony zimowe

    Autor wątku: krzysztov08

    Witam, jako że niedługo zima, powoli trzeba przymierzać się do kupna opon zimowych. Jeżdżę HB z tego roku w wersji POP i chciałbym zrobić taki myk że...

    Autor ostatniego posta: kjk Dzisiaj, 17:05 Idź do ostatniego postu
    hak64

    Przekręt allegro.

    Autor wątku: hak64

    Miałem niedawno okazję przekonać się o oszukańczych praktykach stosowanych przez portal aukcyjny allegro. Nie bawiąc się zbytnio w opisywanie...

    Autor ostatniego posta: wpfiat Wczoraj, 21:17 Idź do ostatniego postu
    pako

    Brava 1.6 ELX

    Autor wątku: pako

    Witam Chciałem Wam przedstawić mój samochód :) Od 27 marca 2015 roku stałem się szczęśliwym posiadaczem Fiata Brava 1.6 SX 16V 103 KM 2000r. ...

    Autor ostatniego posta: pako Wczoraj, 18:25 Idź do ostatniego postu
    pit3rp

    Otwieranie drzwi metodą tradycyjną - z kluczyka

    Autor wątku: pit3rp

    Cześć, dość przypadkowo zauważyłem w swoim Bravo dość dziwny problem - kluczykiem, którym klasycznie odpalam auto czy też odkręcam wlew paliwa,...

    Autor ostatniego posta: zeflik Dzisiaj, 10:44 Idź do ostatniego postu
    Ayran46

    Układ kierowniczy

    Autor wątku: Ayran46

    Witam serdecznie Chciałbym przedstawić objaw jaki występuje w mojej Cromie. A mianowicie podczas pokonywania nierówności (szczególnie na kocich...

    Autor ostatniego posta: Stoszek Dzisiaj, 10:55 Idź do ostatniego postu
  • Fiat Panda 4x4 - pierwsze oficjalne zdjęcia

    Napęd na cztery koła nie należy do rozwiązań technicznych często kojarzonych z marką Fiat, ale w wypadku miejskiej Pandy jej odmiana 4x4 to już prawdziwa klasyka gatunku. Panda 4x4, wyposażona w układ napędowy Steyr-Pucha, pojawiła się w 1983 roku i zdobyła dużą popularność za sprawą swych sporych zdolności terenowych. Odmiany 4x4 nie zabrakło także w produkowanej w Polsce Pandzie drugiej generacji, a wprowadzona w tym roku do sprzedaży nowa Panda wkrótce także doczeka się odmiany terenowej.

    Oficjalna premiera nowej Pandy 4x4 odbędzie się za miesiąc podczas salonu samochodowego w Paryżu, ale Fiat już teraz zaprezentował pierwsze zdjęcia tego modelu i ujawnił nieco danych technicznych. Dostępne będą dwa silniki: benzynowy 0.9 TwinAir z turbodoładowaniem rozwijający 85 KM oraz wysokoprężny 1.3 Multijet II o mocy 75 KM. Układ napędowy, określany przez producenta mianem "Torque on demand", zawiera elektronicznie sterowane sprzęgło automatycznie załączające napęd tylnych kół w chwili utraty przyczepności przez przednie koła.


    Seryjny układ ESP spełnia także funkcję elektronicznie blokowanego mechanizmu różnicowego (ELD - Electronic Locking Differential) . Działanie tego systemu polega na przyhamowywaniu kół tracących przyczepność, dzięki czemu większy moment obrotowy trafia do kół, które mają lepszą trakcję. Funkcję ELD można włączyć przyciskiem umieszczonym przy dźwigni zmiany biegów, ale jej działa ona tylko do prędkości 50 km/h. Zawieszenie zostało podwyższone; z przodu zachowano kolumny MacPhersona, a z tyłu zastosowano specjalnie zaprojektowaną belkę skrętną. Obręcze kół z lekkich stopów mają 15 cali średnicy, a opony typu M+S mają rozmiar 175/65.

    Źrodło: mototok.pl na podstawie caradisiac.com
http://www.iparts.pl