Witamy na Fiat Klub Polska
  • CEO Ferrari chce, aby marka była... bardziej ekskluzywna

    Tytuł może wydawać się śmieszny, ale to prawda - zdaniem CEO Ferrari, marka nie jest wystarczająco ekskluzywna. Z pewnością inni producenci, którym zależy jedynie na zyskach i sprzedaży czytając te słowa złapią się za głowę krzycząc: "Powariowali!".



    Czy Waszym zdaniem marka Ferrari jest mało ekskluzywna i pospolita? Takie właśnie obawy ma CEO Ferrari - Luca di Montezemolo. Uważa on, że marka powinna skupić się na tym, aby być bardziej ekskluzywna zapominając na jakiś czas o wielkości sprzedaży, zyskach etc. Dość dziwne podejście - jesteśmy raczej przyzwyczajeni do tego, że prezesi wypruwają sobie flaki, żeby tylko zwiększyć ilość sprzedanych modeli.

    Jest w tym jednak ziarnko prawdy. Oferta modelowa Ferrari jest większa niż niektórych producentów dla "Kowalskiego". W katalogu Ferrari znajdziemy model California, 458 Italia oraz Spider, oprócz tego mamy F12 Berlinettę i FF, zaś wkrótce wystartuje produkcja modelu LaFerrari, który i tak został już wyprzedany. W zeszłym roku włoski producent sprzedał 7 318 modeli.

    Ciężko zrozumieć producenta, który chce sprzedawać mniej, ale zarabiać więcej. No i o co chodzi z tą ekskluzywnością? Czy Ferrari jest aż tak pospolite, że marka boi się o swój wizerunek? Musimy szczerze przyznać, że jest w tym małe ziarenko prawdy. Niestety to już duch czasów. Kiedyś Ferrari kojarzyło się z totalnym kosmosem finansowym, niszą i samochodami, na które mogą sobie pozwolić tylko nieliczni.

    Dziś praktycznie byle celebryta może sobie kupić lub wypożyczyć topowy model, a następnie wylądować na zdjęciach w tabloidzie łamiąc zakaz parkowania na pasach bezpieczeństwa. Takie zdjęcia, nie tylko w Polsce, nie wpływają pozytywnie na wizerunek marki. Ale co zrobić? Zakazać sprzedaży aut tej marki osobom, które mają pieniądze, ale nie mają inteligencji?

    Być może receptą jest postępowanie podobne do tego, jakie zastosował producent w przypadku modelu LaFerrari. Kosmiczna cena, limitowana liczba i jedynie wyselekcjonowani klienci, prawdziwi wybrańcy. Jeśli Ferrari zacznie produkować topowe modele w bardzo wysokich cenach i limitowanych ilościach, jedynie najwięksi fani i zapaleńcy zaczną walczyć o każdy model.
    Kamil Rogala

    Źródło: CEO Ferrari chce, aby marka była... bardziej ekskluzywna • Nowości • Newsy • AutoCentrum.pl
    Ten artykuł powstał na podstawie tematu: CEO Ferrari chce, aby marka była... bardziej ekskluzywna utworzonego przez ciril Zobacz oryginalny post
    wypowiedzi 1 wypowiedź
    1. Avatar byrrt
      byrrt -
      Pozwoliłem sobie opublikować
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl