Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    cac
    cac jest nieaktywny
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 styczeń 2018
    Skąd
    Poznan
    Wiek
    45
    Postów
    72
    Auto
    Tipo 1.6 MJ
    Rocznik
    2017

    Tarcze przód Mjet - zuzycie

    aloha, oddałem tipka na przegląd serwisowy 60k licząc się że klocki będą do wymiany (na poprzednim przeglądzie podobno było 60% zużycia, ostatnio pojawiły się jakies piski podczas toczenia i drgania przy hamowaniu powyżej 90). A tu nagle telefon i miły pan mówi ze tarcze na przodzie także są do wymiany - zużycie 90%. Nigdy nie zdarzyło mi się wymieniać tarcz poniżej 100k. Internety piszą że teraz w większości marek samochodowych tarcze są z gównolitu i podobno ludzie przy 30k muszą nawet wymieniać.

    Jak u was wygląda przebieg i ewentualna wymiana?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Mam 32000 i bicie przy hamowaniu, bez względu na stan zużycia pójdą niebawem do wymiany :-(
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,003
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Aktualnie tarcze niekoniecznie muszą dwa komplety klocków wytrzymać. Np tarcze do 1.4 B, 1.6 B i 1.3 D ( sa takie same) i mają fabrycznie 22 mm a minimalna grubosc to 20.2 wiec zuzyc mogą się po 0.9 mm na strone to nie dziwne ze pan z serwisu wykonał telefon. Ja mam aktualnie 45 tys, sporo po mieście. Kończą się klocki i będe je w poniedzialek wymieniał razem z tarczami. Nie chce wkładać nowych klockow na tarcze ktore maja posluzyc znowu ze dwa lata. Teraz czuc juz rancik, nie mam takiej suwmiarki do tarcz wiec nie wiem jak miałyby wytrzymac kolejne 40 tys. Dodatkowo wymieniam razem z tym plyn hamulcowy. Nie chce za chwile kupowac kompletu bo pomimo grubych klocków tarcza dostanie bicia. Takie chyba czasy ale to nie tylko w Fiacie, mechanik mi mowil ze ostatnio w Mondeo wymienial komplet przod i tyl przy 60 tys. Oczywiscie tarcze to eksploatacja wiec nie ma reguły.
    Ostatnio edytowane przez brylancik13 ; 26-09-2019 o 07:47

  5. #4
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał brylancik13 Zobacz post
    Teraz czuc juz rancik, nie mam takiej suwmiarki do tarcz
    Nie trzeba mieć specjalnej suwmiarki do tarcz, przecież dasz radę na jednej stronie tarczy odmierzyć wysokość rantu zwykłą Mnożysz pomiar x2 i masz wynik, albo dzielisz maksymalne zużycie /2 i porównujesz.
    Co więcej na tarczy zazwyczaj jest w jednym punkcie wytłoczenie wyznaczające minimalną grubość tarczy, wystarczy sobie zwykłą suwmiarką porównać.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Nie trzeba mieć specjalnej suwmiarki do tarcz, przecież dasz radę na jednej stronie tarczy odmierzyć wysokość rantu zwykłą Mnożysz pomiar x2 i masz wynik, albo dzielisz maksymalne zużycie /2 i porównujesz.
    Co więcej na tarczy zazwyczaj jest w jednym punkcie wytłoczenie wyznaczające minimalną grubość tarczy, wystarczy sobie zwykłą suwmiarką porównać.
    Co do wytłoczenia - to nie wiem czy jest na pewno, ale na pewno każdą suwmiarką zmierzysz stopień zużycia. Wielkiej wiedzy i filozofii ku temu nie potrzeba...

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 maj 2019
    Skąd
    Świdnica
    Wiek
    35
    Postów
    232
    Auto
    Fiat Tipo HB 1.6 Mjet
    Rocznik
    2017
    Ja mam 60K przejechane. Kolcki mają jeszcze tak z 5 mm, tarcze mają już znaczne wgłębienie.
    W poprzednim Bravo 2 (tam jest ta sama średnica tarcz - tylko że teraz jest 5 otworów na śrubę) oryginały wymieniałem przy 75k. Zmieniłem komplet na TRW (nie wiem jak w Tipo ale w bravo sprawowały się super) i na klockach zrobiłem 120k, tarcze miały jeszcze 0,4 mm do grubości minimalnej.

    BTW ta grubość minimalna to śmiech na sali, bo nasze tarcze mogą zużyć się max 1,8 mm - także jak ktoś się tego będzie trzymał to zawsze wymiana klocków wyjdzie z tarczami (co sam polecam i wykonuję - koszt niewiele wyższy, a mniej problemów)

  8. #7
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    18 styczeń 2017
    Skąd
    Warszawa
    Wiek
    55
    Postów
    826
    Auto
    Tipo SW 1,4 T-Jet Lounge
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Qvadrat Zobacz post
    Mam 32000 i bicie przy hamowaniu, bez względu na stan zużycia pójdą niebawem do wymiany :-(
    To całkiem jak u mnie przy podobnym przebiegu. Klocków mam już też końcówkę, więc dojadę do blach i wyrzucam wszystko. Jeżdżę głównie miasto i dość dynamicznie i u mnie klocki to zazwyczaj max 30000-35000 km.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    239
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Bardzo dużo tematów o tarczach i klockach jest. Więc żeby nie dokładać kolejnego:
    Fiat Tipo 1.6 Mjtd 130 KM 2021r.
    Przymierzam się do wymiany zestawu hamulców z przodu. Zacząłem od oferty z ASO. Oto ich oferta: 2550 zl za: tarcze 1470zl klocki 769 zl wymiana 315 zl.
    Ja znalazłem części OE Fiat 520 zł za tarcze, 319 zł za klocki, o koszty robocizny się jeszcze nie pytałem.
    Tak mnie jeszcze kusi, żeby jeszcze bardziej pokazać jaka ogromna różnica jest między ofertą ASO a ceną oryginalnych części wyszukanych w Internecie.
    Znalazłem klocki ze starszych modeli Fiata/Lancii/Alfy. Cena 180 zl. Wymiary się zgadzają, system Bosch w Tipo to tarcze są 281/26, ale klocki mimo tych samych wymiarów mają dodatkowo czujnik zużycia w postaci kabelka z wtyczką.
    A jak wiadomo w Tipo jest jakaś blaszka co w przypadku zużycia sygnalizuje ten fakt akustycznie.
    Wydaje się, że wystarczy pozbyć się kabelka, co oczywiście w praktyce oznacza brak sygnalizacji jakiejkolwiek, ewentualnie tylko wzrokowej.
    Czyli 520 + 180= 700 zl za cały zestaw w cenie jednej tarczy z ASO.
    Na zestawy Brembo, Ferodo, Jurid wystarczy nawet 500-550 zl.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Brembo czy ferodo będą nawet lepsze od zestawu oem. Polecam jeszcze ATE (dokładnie takie litery i w takiej kolejności)
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    239
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Problem w tym że ostatnio jakość zamienników ostro się pogorszyła.
    Zakup takich to obecnie zwyczajna loteria.
    Części OE to jednak większą szansa na święty spokój po montażu.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    No u mnie akurat oe okazały się kupa gowna.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    25 sierpień 2009
    Skąd
    W-aw
    Postów
    239
    Auto
    Fiat Tipo 1.6 Mulijet 130 KM
    Rocznik
    2021
    Zapomniałem dodać, że ta jakość może oznaczać w praktyce towar podrabiany. Akurat przeczytałem artykuł: jak rozróżniać produkty Brembo.
    Wszystko fajnie ale czy ten oryginalny hologram na opakowaniu oznacza, że oryginalną zawartość znajdziemy w środku czyli tarcze i klocki?
    Uznałem, że chcę bez eksperymentów w postaci dopasowania się tarcz do klocków lub na odwrót, zakupić komplet jednego producenta.
    Wg ePRA mam hamulce o kodzie 4TA system Bosch czyli 281x26, klocki szer. 151.
    Ale bałagan w katalogach jest nie tylko między system Bosch a Mando w poszczególnych modelach Tipo, ale w oficjalnym sklepie Zimmerman jest taki zestaw: tarcze 281x26 + klocki szer 133 system Mando ???
    Zabawa w kupowanie i zwracanie mi nie odpowiada.
    Gdy się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    13 sierpień 2018
    Skąd
    JE
    Wiek
    48
    Postów
    139
    Auto
    500x 1.0
    Rocznik
    2020
    W kwestii różnić oryginał vs zamiennik to na pewno CENA na niekorzyść produktów z logo FCA. Ja od wielu lat kupuję zamienniki znanych producentów, często te same, które montowane są przez fiata w fabryce i nie narzekam. Z hamulców najczęściej wybieram TRW, które i tak nie są tanie, ale dużo tańsze niż części z ASO.


 

Podobne tematy

  1. Tarcze hamulcowe przód
    Napisany przez brylancik13 na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 06-09-2019, 08:04
  2. tarcze i klocki przód
    Napisany przez italiano95 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 22-03-2019, 21:19
  3. Klocki i tarcze przód do Brava 1.2 '99
    Napisany przez TenTypMiś na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 17-02-2015, 22:23
  4. jaki tarcze przód
    Napisany przez k66 na forum Croma
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post: 20-08-2014, 16:17
  5. BRAVA tarcze przód
    Napisany przez PaweeeeK na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 10-06-2013, 00:43

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl