Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 16
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]

    Stukanie przy skręcaniu w prawo i charczenie przy hamowaniu

    Witam
    Mój tipek ma już 85k i niestety pojawiają się już pierwsze problemy z zawieszeniem.
    Dzisiaj wymieniłem pęknięta gumkę od tłumika (w ASO zaledwie 60zł zamiennikow jeszcze nie ma), a wcześniej także łącznik stabilizatora.
    Problem mam taki że obecnie przy skręcie w prawo coś puka tak jakby się przesuwało, a przy hamowaniu charczy.
    Byłem z tym u diagnosty i stwierdził że to prawy przegub i robiłbym to od ręki tylko zastanawia mnie to, że prawy przegub raczej powinien stukać przy skręcaniu w lewo a nie prawo. I po to założyłem temat - uważacie że powinienem ten przegub robic, czy raczej to jest coś innego? Jeśli coś innego to ma ktoś jakiś pomysł?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2017
    Skąd
    KSU
    Postów
    174
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał mfighter Zobacz post
    Byłem z tym u diagnosty i stwierdził że to prawy przegub i robiłbym to od ręki tylko zastanawia mnie to, że prawy przegub raczej powinien stukać przy skręcaniu w lewo a nie prawo
    nie mogłeś tego powiedzieć diagnoście?

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]
    Cytat Napisał firemanek Zobacz post
    nie mogłeś tego powiedzieć diagnoście?
    zorientowałem się dopiero po wyjeździe od diagnosty, że coś nie gra.

    Zresztą kwestia jest taka, że oddawałem auto już do 2 mechaników, żeby znaleźli co jest przyczyną i żaden nie jest w stanie niczego wskazać, dlatego też założyłem temat na forum - może ktoś miał podobny przypadek w poprzednim aucie.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    14 listopad 2017
    Skąd
    Gdańsk
    Postów
    1,115
    Auto
    Duster 1.5 dCi 4x2 2018/Jimny 1,3 AT 2003
    Rocznik
    2017
    Podnieść auto na podnośniku. Skręcić kołami. Jeden trzyma koło, drugi łapie za półoś i kręci. U mnie też 2 tyg. szukali. Na prostych kołach był prawie nie wyczuwalny luz. Półoś poszła do wymiany. Można sam przegub wymienić w Tipo.

    Inna sprawa łączniki stabilizatora. Schrzanili to zawieszenie jeszcze w fazie projektowania. Na szarpakach luzu na łącznikach nie wyczujesz. Trzeba go trzymać ręką i bujać budą żeby coś wyczuć. Szkoda, że dwóch nie wymieniłeś, bo może też taki efekt przy skręcaniu robić drugi łącznik. One są w tym aucie wyjątkowe. Walą przy skręcaniu, wychyleniu nadwozia, poprzecznych/podłużnych nierównościach.

  6. #5
    Klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    118
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    FiatPrime jaki masz obecnie przebieg? przy jakim robiłeś półoś?

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]
    a co mi tam wrzucę filmiki jak stuka - może ktoś rozpozna po dźwięku co może nie grać.
    Co ciekawe zrobiłem test i na nierównej nawierzchni stuka niemal zawsze, na idealnie gładkiej nawierzchni pod marketem właściwie wcale.

    https://www.youtube.com/watch?v=JGK3c-4N3FY

    w tym filmiku słychać od 30s.
    https://www.youtube.com/watch?v=yFJHWaSIaXw

    ma ktoś jakiś typ?
    łącznik stabilizatora profilaktycznie wymienie i z lewej bo dużo mu życia zapewne nie zostało, ale bardziej mnie interesuje przyczyna tych stuków.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    03 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    29
    Postów
    118
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał mfighter Zobacz post
    a co mi tam wrzucę filmiki jak stuka - może ktoś rozpozna po dźwięku co może nie grać.
    Co ciekawe zrobiłem test i na nierównej nawierzchni stuka niemal zawsze, na idealnie gładkiej nawierzchni pod marketem właściwie wcale.

    https://www.youtube.com/watch?v=JGK3c-4N3FY

    w tym filmiku słychać od 30s.
    https://www.youtube.com/watch?v=yFJHWaSIaXw

    ma ktoś jakiś typ?
    łącznik stabilizatora profilaktycznie wymienie i z lewej bo dużo mu życia zapewne nie zostało, ale bardziej mnie interesuje przyczyna tych stuków.
    Stuka Ci na prostych kołach? Czy tylko na maksymalnym skręcie? Przy ostrzejszym manewrze? Przy delikatnym tez?

    Kiedyś miałem w albei, ze przy skręcie w lewo stukało coś w prawej, mechanicy twierdzili ze to przegub, ale żeby jeszcze pojeździć, później w międzyczasie wymieniałem tuleje wahaczy a odgłos stukania już nie powrócił...

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]
    na prostych nigdy na maksymalnym skręcie bardzo często, ogólnie zasada jest taka, że jeśli jest nierówne podłoże to wtedy stuka, przy delikatnym skręcie rzadko kiedy, przy ostrzejszych manewrach niemal zawsze. Auto w środę idzie do mechanika - to każe się przyglądnąć tulejom wahaczy

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2017
    Skąd
    KSU
    Postów
    174
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    a nie jest przytarte łożysko mcpersona i sprężyna "nie nadąża" za amortyzatorem? ale to by ci stukało na podniesionym przodzie podczas kręcenia kierownicą lewy prawy,
    ale znając życie to pewnie ten nieudany łącznik stabilizatora, jak już tu inni pisali

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]
    wstepna diagnoza to poduszka amortyzatora - sprawdzą i dadzą znać.
    Jeśli mają rację to będę albo o 1000zł lżejszy albo zrobie zamówienie w niemczech na zamiennik, bo w polsce niedostępne xD (12 euro za firme pośredniczącą jako bonus ^^)
    Ostatnio edytowane przez mfighter ; 12-06-2018 o 18:42

  12. #11
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    10 styczeń 2017
    Skąd
    .
    Postów
    60
    Auto
    Fiat Tipo
    Rocznik
    [2016]
    zasadniczo odpowiem sam sobie no ale nieważne .
    Generalnie problem był z łącznikiem stabilizatora - lewy też mi się wybił i prawdopodobnie to skrzypiało.
    Poduszki amortyzatora też mi skrzypią ale to podobno inny dźwięk.
    Mam nauczkę by takie rzeczy wymieniać parami a nie tylko wadliwą - dzięki swojej głupocie jestem w plecy około 150zł .
    A i poduszka amortyzatora to koszt ok. 140zł w aso - czyli taniej niż za zamienniki xD.

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 lipiec 2017
    Skąd
    KSU
    Postów
    174
    Auto
    Tipo 1.4 t-Jet LPG
    Rocznik
    2017
    Wszyscy ci mówili, doradzali, podnieś przód i poruszaj itp. wystarczy łyżka do kół, tak wiem, gimby nie znajo, i można obadać łączniki i gałki.
    Ja miałem metaliczne stukanie podczas skręcania w Oplu, przyczyna?, pęknięty i zgubiony kawałek ostatniego zwoju sprężyny, reszta sprężyny ułożyła się trochę krzywo i tak sobie grała na skrętach.
    Ostatnio edytowane przez firemanek ; 14-06-2018 o 09:14

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Mnie teraz dopadło: stuka z prawej skrzypi z lewej.... podejrzewam łącznik, bądź łączniki. Telefon w rękę i zadzwoniłem do swojego ASO. Umówiłem się na sobotę.... zobaczymy co wymyślą. Ale pewnie dwóch nie zechcą wymienić jednocześnie- jeżeli uszkodzony będzie tylko prawy.....
    Zobaczymy....

  15. #14
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Jestem po serwisie w ASO. Stwierdzono wyeksploatowany łącznik od strony pasażera. To zgadzało się z moją diagnozą. Nie wymienili dwóch, tylko jeden- tak jak przewidziałem. Zgłosiłem jeszcze głośną klimę- Pan z serwisu nie widział problemu- więc jeżdżę dalej. Wrócę jeszcze do tego tematu w ASO. Zgłosiłem też lekkie drgania kierownicy przy hamowaniu od ok 100km/h do 60km/h. Diagnoza- wyważyć przednie koła...... Zrobiłem to w ASO przy okazji wizyty i zaleceniu kierownika serwisu. Jazdę próbą odbył kierownik sam osobiście bez mojej obecności- po prostu zostawił mnie na środku placu i pojechał..... Wrócił i stwierdził że żadne drgania na kierownicy już nie występują.... Oczywiście jak były tak są dalej mimo wyważenia kół. Pojeżdżę troch - nabiję jeszcze kilometrów parę- i wrócę do nich. Może zacznie kiera mocniej drżeć. Jeszcze gwarancji zostało trochę i przebiegu również (18000 nakręcone obecnie)

  16. #15
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    30 kwiecień 2016
    Skąd
    LUBUSKIE
    Wiek
    31
    Postów
    884
    Auto
    TIPO EASY+ PAKIETY DODATKOWE 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Prawdopodobnie tarcze hamulcowe kwalifikują się do wymiany skoro drgania występują podczas hamowania


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Charczenie przy kreceniu kierownica na postoju
    Napisany przez TipoSedan na forum Zawieszenie i układ hamulcowy Tipo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post: 21-11-2017, 13:34
  2. Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 28-05-2015, 01:17
  3. Stukanie przy przyśpieszaniu na 4 i 5 biegu.
    Napisany przez wronicz na forum Ducato II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 14-02-2015, 18:18
  4. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-11-2011, 20:21
  5. Maryśka gaśnie przy skręcaniu w lewo.
    Napisany przez garfield1988gse na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 01-07-2009, 08:23

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

stukanie przy hamowaniu i skrecaniu

cos strzela w prawym kole przy.skretach grande punto

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl