Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 15 z 15
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019

    Regulacja tylnej belki??

    Siemka mam pytanie typowo techniczne.

    Dzisiaj pojechałem na zbieżność do zaprzyjaźnionego diagnosty i okazało się, że tej zbieżności nie może mi ustawić. Koła przednie mają prawidłowe wartości, ale problem pojawił się z tylnym lewym kołem.


    Różnica jest 7mm na odcinku zaznaczonym na zdjęciu między tylnymi kołami. Dlatego też ściąga mnie na prawo i kierownica jest delikatnie w tą stronę przestawiona.

    20230426_114629.jpg

    Pytanie zasadnicze: Czy jest jakaś możliwość poprawnego ustawienia tego koła? Znajomy podsunął mi myśl (tak jak to ma miejsce np. w VW – nie pamiętam modelu) że można spróbować poluzować 4 śruby od belki i wtedy ustawić to koło. Nie wiem czy w Tipo istnieje jakieś pole manewru.

    20230426_114657.jpg 20230426_114728.jpg

    Tył był sprawdzany na szarpaku i z tulejami jest wszystko OK.


    Chyba, że jest jakieś inne rozwiązanie??



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    29 listopad 2016
    Skąd
    Chęciny
    Postów
    1,917
    Auto
    500L 1,3 jtd,500X 1,6 jtd2
    Rocznik
    ,2013,2020
    Troche regulacji tam bedzie,moze te 7mm, "naciągniesz". Moze masz nieznacznie "wygiętą tylną belkę, gdzies po walnięciu w przeszkodę, dziure na drodze, itp.Masz tak od nowosci? Moze w gre wchodzi niechlujny montaż przez Turasów. Zmierz sobie odleglosci rozstawu osi z lewej i prawej strony, wymiary powinny byc jednakowe.

  4. #3
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Da się w ten sposób, też miałem poprawianą geometrię tylną.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Ok, dzięki Panowie.

    Mam jeszcze pytanie odnośnie tych śrub - z jaką siłą je dokręcić? Pewnie jest jakaś zalecana wartość?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Da się w ten sposób, też miałem poprawianą geometrię tylną.
    Kojarzysz jak Ci to ustawiali? W taki sposób jak opisałem to w pierwszym poście? czyli:

    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post
    Pytanie zasadnicze: Czy jest jakaś możliwość poprawnego ustawienia tego koła? Znajomy podsunął mi myśl (tak jak to ma miejsce np. w VW – nie pamiętam modelu) że można spróbować poluzować 4 śruby od belki i wtedy ustawić to koło. Nie wiem czy w Tipo istnieje jakieś pole manewru.

    Dzisiaj byłem na ustawieniu i męczyliśmy się prawie 2 godziny. Nie udało się tego tyłu "naprostować" zgodnie z prawidłowymi wartościami. Auto mam od nowego i nie miałem żadnej kolizji, w nic nie uderzyłem i w żadną dużą dziurę nie wjechałem więc nie rozumiem co dzieje się z tym przeklętym autem!

    Pomiar z dzisiejszej wizyty:
    20230512_104143.jpg


    Czy zna ktoś warsztat rzetelny i godny polecenia w kujawsko pomorskim, który miałby wiedzę i umiejętności żeby uporać się z moim problemem?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    ZAWSZE jest możliwość regulacji (nawet jak wykształciuchy w serwisówkach napiszą, że dana rzecz jest "nieregulowana").
    Zacząć można by od stanu wszystkich amortyzatorów i sprężyn (przód i tył) i ich poduszek. Stan tulei tylnej belki.
    Jak auto źle leży, to i kąty geometrii uciekają. Jak auto ściąga, to może by zacząć od ogarnięcia przodu (bo też miał złe wyniki)?
    Stwierdzenie, że stara część była zła, jest często możliwe dopiero po wymianie na nową (wtedy czuć różnicę). Niestety.
    Przeglądy są śmiechu warte - nie piszcie więcej o "szarpakach" w SKP. To niczego nie wykrywa.
    To, że przeszło przegląd, to wcale nie oznacza sprawnego auta.
    Na koniec felgi, opony - ma być rozmiar homologowany do danego modelu (do twojej konkretnej wersji).

    Przestawienie belki na mocowaniach do budy (przy tulejach) jest oczywiste (że można).
    Po drugie mocowanie piast tylnych do belki, tam też są jakieś śruby (a więc i luz na otworach).

    W serwisówkach do Grande (identyczna konstrukcja tylnego zawiasu) było pokazane prawidło, specjalna rama do celów wymiany tulei i montażu belki do podwozia. Połowa blokad, przymiarów, sprawdzianów, prawideł, to nadgorliwość producenta (albo ślepe małpowanie rozwiązań z linii produkcyjnej, niepotrzebnych w późniejszym serwisowaniu), ale może tym razem coś jest na rzeczy. Jak wielcy spece od geometrii nie ogarniają, to może ASO tym razem będzie lepsze (wybadać temat, czy oni używają tych ram i czy to faktycznie pomaga, czy ściema i można tradycyjnie).

    PS
    Co ten "diagnosta" niby robił przez 2h, skoro nic nie zrobił (chyba, że nastawianie przodu tyle trwało)?
    Sugeruje przestawienie belki, ale tego nie zrobił? Dlaczego? Zmień go (prawdopodobnie każdy inny warsztat to ogarnie).
    Ostatnio edytowane przez GrandePunto8V ; 12-05-2023 o 21:24

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    30 sierpień 2019
    Skąd
    Waganiec/Włocławek
    Wiek
    38
    Postów
    78
    Auto
    Tipo HB 1.4 T-Jet
    Rocznik
    2019
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    PS
    Co ten "diagnosta" niby robił przez 2h, skoro nic nie zrobił (chyba, że nastawianie przodu tyle trwało)?
    Sugeruje przestawienie belki, ale tego nie zrobił? Dlaczego? Zmień go (prawdopodobnie każdy inny warsztat to ogarnie).
    No właśnie próbował. Odkręcał śruby i regulował, ale jak obserwowałem na wyświetlaczu monitora jak jedno koło "nastawiał" to drugie zmieniało wartości na czerwone i na odwrót.
    Tak jak tłumaczył że "najprawdopodobniej coś może być nie tak z belką" i nie mógł ustawić w prawidłowym zakresie.

    >> wcześniej tylne lewo koło było za bardzo zbieżne, a prawe prosto (przód ustawiony idealnie) - dlatego kierownica była skręcona na prawo,
    >> teraz obydwa koła są zbieżne (przód ustawiony idealnie) - miało być dobrze, a kierownica skręcona w lewo i to jeszcze bardziej niż przedtem w prawo.

    Nic z tego nie rozumiem. W tygodniu pojadę na jeszcze jedno ustawienie zbieżności, jeśli nie pomoże to się poddaje.

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Z wlasnych doswiadczen wiem ze niektore serwisy maja nie aktualizowane oprogramowanie doryczace ustawien aut. Mi z AC chcieli ustawiac w zakladzie "partnerskim" bez licencji, bez protokolu koncowego itp. na co nie wyrazilem zgody. Ustawialem w zakladzie gdzie mieli aktualny soft do Huntera. Takze wszystko dalo sie ustawic jak nalezy.

  10. #9
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Bronsky masz zbieżność sumaryczną tylnej belki poza zakresem. To by świadczyło że jest krzywa. Ja miałem taki przypadek że sumaryczna zbieżność tylnej osi była w prawidłowym zakresie, ale pojedyńcza na każde koło poza zakresem i bez problemu można było ustawić luzujac sruby belki. Napisz do mnie, gdzieś mam podrukowane te protokoły jak to u mnie wyglądało.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Może by załączyć na forum, wszyscy skorzystają z przykładu.

  12. #11
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Odkopałem dane z 2019r wtedy kiedy z tym samym walczyłem. Wrzucam dane z elearn Fiata odnośnie danych geometrii tylnej osi. W Twoim przypadku Bronsky wychodzi na to że masz zbieżność sumaryczna wg serwisowki w górnej granicy. Po ustawieniu zbieżności, zbieżności jednostronne na tyle masz zbliżone. Kat znoszenia czyli geometryczna os jazdy jest prawie równa 0 więc auto nie powinno ściągać. Oczywiście przed regulacja koło kierownicy powinni Ci ustawić idealnie na wprost i do tego ustawienia koła kierownicy ustawiać zbieżność na przodzie.



    Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    02 sierpień 2018
    Skąd
    X
    Postów
    469
    Auto
    GP 1,4 8V LPG
    Rocznik
    2009
    Z drugiego obrazka nic nie można odczytać (nie ma opcji powiększenia - obraz w osobnej karcie nie jest lepszy), wygląda to jak załączona miniatura obrazu (a nie właściwy obraz), albo forum automatycznie przerobiło zbyt duży obraz na mniejszy...

  14. #13
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    07 sierpień 2013
    Skąd
    Zabrze
    Wiek
    51
    Postów
    735
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge
    Rocznik
    2020
    Cytat Napisał Bronsky Zobacz post


    Chyba, że jest jakieś inne rozwiązanie??

    tak z ciekawości tylko powiem że po zakupie fabrycznie nowego auta mialem wrazenie ze buja dupą na nierównościach
    pozniej zauwazylem ze tylne kola stoją nierówno - tzn lewe jest bardziej schowane w nadkole niz drugie.
    Regulacja nie pomogla, wymieniono na gwarancji belkę.
    Problem rozwiązany. Obecnie 65000km i jest OK.

    podobno byla jakas partia wadliwych belek.
    Stowarzyszenie Blechhammer1944

    https://www.facebook.com/blechhammer1944/

  15. #14
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,784
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    To tłumaczy kilka głosów jakie tu były swego czasu o tym bujaniu i niestabilnym tyle.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał GrandePunto8V Zobacz post
    Może by załączyć na forum, wszyscy skorzystają z przykładu.
    W załączeniu skan parametrów dla HB i Kombi 1.4 95 km. Ustawienia robione na Hunterze WA 360 Elite.

    Geometria-Hb-1.4 95_Strona_1.jpg

    Geometria-Hb-1.4 95_Strona_2.jpg

    Geometria-Hb-1.4 95_Strona_3.jpg
    Dołączone pliki Dołączone pliki


 

Podobne tematy

  1. tuleje tylnej belki
    Napisany przez kwinto92 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 15-05-2020, 11:43
  2. Wymiana tylnej belki
    Napisany przez NRGizer na forum Multipla
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 19-08-2019, 23:03
  3. Tulejki tylnej belki koszy
    Napisany przez Durosts na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 22-10-2016, 18:04
  4. Tuleje belki tylnej
    Napisany przez ryzo1 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 12-08-2011, 12:14
  5. [zawieszenie] tuleje tylnej belki
    Napisany przez ahamay na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 14-02-2010, 14:36

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl