Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
  1. #1
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017

    Regulacja hamulca ręcznego

    Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    pewnie jak w większości fiatów pod tunelem

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,299
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....
    Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
    Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.

  5. #4
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
    Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.
    A jak dokopać się do wnętrza tunelu? mam podłokietnik, czy tam są jakieś zatrzaski? śruby? może spinki?. Nie chcę na początki czegoś połamać, bo potem wkurwa będę miał do siebie za zniszczenia spowodowane głupotą...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    4,299
    Auto
    Grande Punto Emotion 1.4 8v, 500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo
    Rocznik
    04.2007, 04.2016
    W porównaniu z GP uprościli sprawę. Narzędziami do plastików trzeba ściągnąć przypiętą na zatrzaskach tylną osłonę tunelu - czyli tylny płat. Jest na 6 zatrzaskach, po 3 na stronie. Umieszczone są na górze, pośrodku i na dole. Po zdjęciu powinna być wówczas w głębi widoczna śruba regulacyjna.
    Sama regulacja wygląda już tak samo jak dla GP.
    1. Przy włączonym silniku dopompowanie hamulcem do oporu około 10 razy, albo do braku pstrykania samoregulatora, jeżeli przy wymianie szczęk się za bardzo go skręciło.
    2. Ustawienie dźwigni ręcznego na piątym ząbku.
    3. Ustawić tak śrubą, żeby koła nie były na tym ząbku zblokowane - brzmi kuriozalnie, ale tak ma być. W przypadku mojego GP po wymianie linki ręczny łapie przy takim ustawieniu już na drugim ząbku - w czasie normalnego używania samoregulatory jeszcze "dojdą" podciągając przy tym linkę - jeżeli ktoś widział jak wygląda układ w bębnie, to od razu skojarzy dlaczego tak się dzieje, i dlaczego potem nie trzeba jej już regulować.
    4. Potem ręczny na 0 i sprawdzenie, czy koła obracają się luźno.

    Po ustawieniu zabawa dźwignią ręcznego też spowoduje obniżenie poziomu łapania.

    Jednak warunkiem poprawnego działania są sprawne samoregulatory. Jeżeli samorgulator nie będzie z czasem rozpierał szczęk (jego korozja itp), to będzie miało to wpływ na hamulec ręczny jak i na zasadniczy, bo szczęki będą daleko oddalone od bębna.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-05-2019 o 11:38

  7. #6
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Krówka - bardo dziękuję za szczegółowe rozjaśnienie ciemności w moim deklu.... To wyjaśnienie znacząco upraszcza sprawę

  8. #7
    Master
    Dołączył
    02 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    3,382
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem

  9. #8
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    760
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem
    Dzięki- na Ciebie też zawsze można liczyć


 

Podobne tematy

  1. Osłona hamulca ręcznego
    Napisany przez Frequency440 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-03-2019, 10:07
  2. regulacja hamulca ręcznego
    Napisany przez ezquerro na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2016, 20:18
  3. Kieszeń Osłona hamulca ręcznego
    Napisany przez Byku221 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2015, 09:45
  4. włączyła się kontrolka ABS i hamulca ręcznego
    Napisany przez uqaniek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-11-2012, 21:25
  5. Regulacja hamulca ręcznego
    Napisany przez grzesko23 na forum Idea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-03-2012, 10:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

https://www.iparts.pl