Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 22
Like Tree5lubi to!

Temat: Regulacja hamulca ręcznego  

  1. #1
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017

    Regulacja hamulca ręcznego

    Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    pewnie jak w większości fiatów pod tunelem

  4. #3
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    Cytat Napisał jacek2 Zobacz post
    Czy ktoś coś kombinował przy hamulcu ręcznym? Bardzo wysoko podnosi mi się dźwignia przy zaciąganiu hamulca. Na czym polega regulacja linki hamulca i jak jej dokonać? Podpowie ktoś? Czy może to się robi na rozpierakach w bębnach hamulcowych przez specjalnie do tego dedykowany otwór w bębnie.....
    Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
    Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.

  5. #4
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał krowka1978 Zobacz post
    Zainteresowałbym się samoregulatorami w bębnach. Układ jest tak zrobiony, że do momentu wyciągnięcia szczęk, wymiany itp. linki nie trzeba regulować. To zadanie realizują właśnie samoregulatory.
    Regulacja śrubą w tunelu, należy zluzować przy odczepianiu szczęk.
    A jak dokopać się do wnętrza tunelu? mam podłokietnik, czy tam są jakieś zatrzaski? śruby? może spinki?. Nie chcę na początki czegoś połamać, bo potem wkurwa będę miał do siebie za zniszczenia spowodowane głupotą...

  6. #5
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2016
    Skąd
    Toruń
    Postów
    5,590
    Auto
    500X Lounge 1.4 16V MultiAir Turbo, Seat Ateca Xperience 1.5 TSI Evo 2
    Rocznik
    04.2016, 05.2023
    W porównaniu z GP uprościli sprawę. Narzędziami do plastików trzeba ściągnąć przypiętą na zatrzaskach tylną osłonę tunelu - czyli tylny płat. Jest na 6 zatrzaskach, po 3 na stronie. Umieszczone są na górze, pośrodku i na dole. Po zdjęciu powinna być wówczas w głębi widoczna śruba regulacyjna.
    Sama regulacja wygląda już tak samo jak dla GP.
    1. Przy włączonym silniku dopompowanie hamulcem do oporu około 10 razy, albo do braku pstrykania samoregulatora, jeżeli przy wymianie szczęk się za bardzo go skręciło.
    2. Ustawienie dźwigni ręcznego na piątym ząbku.
    3. Ustawić tak śrubą, żeby koła nie były na tym ząbku zblokowane - brzmi kuriozalnie, ale tak ma być. W przypadku mojego GP po wymianie linki ręczny łapie przy takim ustawieniu już na drugim ząbku - w czasie normalnego używania samoregulatory jeszcze "dojdą" podciągając przy tym linkę - jeżeli ktoś widział jak wygląda układ w bębnie, to od razu skojarzy dlaczego tak się dzieje, i dlaczego potem nie trzeba jej już regulować.
    4. Potem ręczny na 0 i sprawdzenie, czy koła obracają się luźno.

    Po ustawieniu zabawa dźwignią ręcznego też spowoduje obniżenie poziomu łapania.

    Jednak warunkiem poprawnego działania są sprawne samoregulatory. Jeżeli samorgulator nie będzie z czasem rozpierał szczęk (jego korozja itp), to będzie miało to wpływ na hamulec ręczny jak i na zasadniczy, bo szczęki będą daleko oddalone od bębna.
    Ostatnio edytowane przez krowka1978 ; 22-05-2019 o 12:38

  7. #6
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Krówka - bardo dziękuję za szczegółowe rozjaśnienie ciemności w moim deklu.... To wyjaśnienie znacząco upraszcza sprawę

  8. #7
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem

  9. #8
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,111
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał marx30 Zobacz post
    dodatkowo gdyby nie pomogło zdjęcie samego tyłu, na tunelu są dwie śruby pod zaślepkami, z przodu pod deklami tez dwie i jedna na torx pod kubkiem
    Dzięki- na Ciebie też zawsze można liczyć

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    29 lipiec 2017
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    196
    Auto
    FIAT TIPO EASY 1.4 16V 95KM
    Rocznik
    2016
    Jak wyregulować ręczny na tarczach z tyłu?
    Dzisiaj wyregulowałem ręczny śruba pod tunelem 3-4 ząbek na wzniesieni auto stalo jak przykleione do asfaltu po 2 godzinach. Na tym samym wzniesieniu zaciągam ręczny 3-4 ząbek auto się stacza. Dzwignie ręcznego mogę podnieść 6-7 ząbek. Czy możliwe że sam się rozregulował a może coś źle robię. Tarcze klocki nowe wymieniane w czwartek.
    Przed wymiana było wszystko ok.

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    04 maj 2012
    Skąd
    Elbląg
    Wiek
    34
    Postów
    139
    Auto
    Fiat Tipo Lounge 1.4
    Rocznik
    12.2017
    Cytat Napisał BrzozaPL Zobacz post
    Jak wyregulować ręczny na tarczach z tyłu?
    Dzisiaj wyregulowałem ręczny śruba pod tunelem 3-4 ząbek na wzniesieni auto stalo jak przykleione do asfaltu po 2 godzinach. Na tym samym wzniesieniu zaciągam ręczny 3-4 ząbek auto się stacza. Dźwignie ręcznego mogę podnieść 6-7 ząbek. Czy możliwe że sam się rozregulował a może coś źle robię. Tarcze klocki nowe wymieniane w czwartek.
    Przed wymiana było wszystko ok.
    Cześć,

    Udało Ci się wyregulować ten ręczny? Też jestem po wymianie klocków z przodu i tyłu i dźwignia ręcznego strasznie wysoko się podnosi. Jak ją wyregulować? pod tunelem, czy gdzieś przy tarczach?

  12. #11
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    Pod tunelem jest regulacja naciągu. Przy tarczach jest inny samoregulator ale zasada podobna i naciag wstepny wlasnie tymi srubami
    Ostatnio edytowane przez marx30 ; 20-10-2021 o 18:40

  13. #12
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Pod tunelem naciąg, a dostęp do niego od spodu auta, czy ze środka? Co trzeba zdemontować?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  14. #13
    Master
    Dołączył
    03 sierpień 2010
    Skąd
    Częstochowa
    Postów
    4,589
    Auto
    Fia Tipo T-Jet 120/ AR Mito 1,4 16V
    Rocznik
    2017
    tunel, dostęp jest od środka, w sumie to by chyba wystarczyło tylne śruby tunelu odkręcić i to ciulstwo na torx pod kubkami unieść go tyłem do góry i troche gimnastyki. Klucz chyba 10 zarowno do naciągu jak i śrub tunela

  15. #14
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    45
    Postów
    2,373
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja kiedyś regulaowalem u siebie hamulec
    ręczny, wystarczy tylko zdjąć tylna osłonę tunela, jest na
    spinkach i mamy dostęp do śruby regulacyjnej.
    Nic więcej nie trzeba odkręcać.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  16. #15
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,950
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    A jak ja mam podłokietnik to śrub szukać w środku pod denkiem?
    Lepszy
    Power
    Gamoniu


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Osłona hamulca ręcznego
    Napisany przez Frequency440 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 28-03-2019, 11:07
  2. regulacja hamulca ręcznego
    Napisany przez ezquerro na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 05-11-2016, 21:18
  3. Kieszeń Osłona hamulca ręcznego
    Napisany przez Byku221 na forum Akcesoria i gadżety, kosmetyka auta, oleje silnikowe
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 24-03-2015, 10:45
  4. włączyła się kontrolka ABS i hamulca ręcznego
    Napisany przez uqaniek na forum Ducato III
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 14-11-2012, 22:25
  5. Regulacja hamulca ręcznego
    Napisany przez grzesko23 na forum Idea
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 11-03-2012, 11:02

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537regulacja-hamulca-recznego-44632

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537regulacja-hamulca-recznego-446322

regulacja hamulca recznego fiat tiporegulacja hamulca recznego fiat tipo 2regulacja hsmulcs recznego tipo

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl