Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 17 z 18 PierwszyPierwszy ... 715161718 OstatniOstatni
Posty od 241 do 255 z 259
Like Tree39lubi to!

Temat: Klocki Hamulcowe  

  1. #241
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    29 maj 2018
    Skąd
    Trójmiasto
    Wiek
    37
    Postów
    39
    Auto
    Fiat Tipo SW 120KM +BRC
    Rocznik
    2016
    Ktoś pisał na forum o klockach ZIMMERMANN 22220.170.1, znalazłem ATE o 13.0460-2793.2 ATE. Z opisu wydają się pasować... Tylko teraz myślę czy z tarczą też nie ma jakichś historii... Tarcze mam ATE 24.0110-0378.1.
    Cały czas mówię o tylych hamulcach T-jet kombi, 2016r.

    Nie myślałem, że tak potrafią zmieniać elementy, w starym samochodzie bez większego sprawdzania wszytko pasowało, a teraz przegląd całego internetu, zamawiam i tak nie pasuje.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #242
    Master
    Dołączył
    08 marzec 2017
    Skąd
    Sosnowiec
    Wiek
    41
    Postów
    2,004
    Auto
    Tipo Sedan 1.4 N/A Lounge
    Rocznik
    2016
    Częsci używane przez producenta róznią sie zależnie od roku i miesiąca produkcji. Dlatego lepiej nie celować na ślepo tylko szukać po VIN w jakimś sklepie.

  4. #243
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,921
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Oznaczenia klockow i tarcz do tjet

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Nikt nic nie zmienia w oznaczeniach. Są dwa typy układów hamulcowych z tylu i z przodu. Różnią się wielkościami tarcz i klocków. W t jet są takie jak na zrzucie z katalogu ate. Po numerach części mozecie sobie wyszukać w dowolnym sklepie motoryzacyjnym i sprawdzić dokładne wymiary. Aczkolwiek i tak trzeba uważać.
    Dołączone zdjęcia Dołączone zdjęcia
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  5. #244
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 luty 2012
    Skąd
    Bytom
    Wiek
    47
    Postów
    67
    Auto
    stilo 1.9 jtd 115 2002 r,
    Rocznik
    2002
    Mam pytanie ma Pan zestaw rotinger i TRW klocki . TRW w opinii są twarde a rotinger zaleca miękkie klocki. Jak ten zestaw się spusuje

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał Fiat_One Zobacz post
    Jakiś czas temu pisałem o piszczeniu hamulców w moim SW. Okazało się że się zapiekły. Wymieniłem klocki, przód się kończyły a tył miał jeszcze połowę klocka a związku z tym wszystko już było rozebrane to również tył został wymieniony. Wybrałem klocki Remsa, u mnie system zacisków Mando. Wymiana na oryginalne tarcze, rant minimalny ok 1,5mm. U mnie tarcze przód 284mm i grubość 22mm a tył 264mm i grubość 10mm.
    Jak się spisują te klocki remsa czy są twarde czy miękkie , różnie piszą. Myślałam o nich do rotingerow . Oryginały przód 45 tys pierwsze klocki i tarcze śmieci już.

  6. #245
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    W weekend zająłem się u siebie w tipo przeglądem hamulców po okresie zimowym. Nie zagladałem tam od poprzedniego lata, kiedy to wymieniłem komplet tarcz i klocków na przodzie. Grzebać jeszcze nie było potrzeby w hamulcach bo się nic nie działo, ale uznałem że sprawdzić by należało. Oto wnioski: Układ w miarę czysty nie zapylony, klocki w jarzmie pracowały bez zarzutu.Trzpienie w osłonkach gumowych czyste, z pozostałością smaru z poprzedniego przeglądu, ale już ciężko się przesuwały. Szczególnie na uwagę zasługuje trzpień z wkładką plastykowo-gumową, czyli ten na wyjściu zgodnie z obrotami tarczy hamulcowej. Niby jest uzasadnienie zakładnia tej osłonki- gumki na trzpień w celu wyeliminowania pewnego rodzaju drgań układu tarcza-klocek podczas hamowania, ale niestety. Na dłuższą metę bez rozbierania tego elementu trzpień się mimo woli zaciera w jarzmie i ciężko chodzi co powoduje blokowanie hamulców. U mnie to nie nastąpiło, ale słyszę ogólnie narzekania na tego typu rozwiązanie. Myślę przyszłościowo o wywaleniu tej gumki. Wtedy nie będzie tendencji do zacierania się tego trzpienia w zacisku, przy odpowiednim wypapraniu tego specjalnym smarem.... Co myślicie na temat tego patentu??

  7. #246
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    Te nakładki są już w zaciskach bravo II i w moim przypadku usunięcie tej gumy wymusił ich stan. W lewym jarzmie z jakiegoś powodu ta guma napuchła i w czystej prowadnicy chodziła z oporem, po dodaniu niewielkiej ilości smaru praktycznie nie było możliwości jej poruszenia. Porównałem wymiar z prawą stroną, która pracowała dobrze i okazało się, że lewa guma jest grubsza. Guma więc zniknęła, prowadnica działa prawidłowo.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  8. #247
    Master
    Dołączył
    12 wrzesień 2017
    Skąd
    Bystrzyca Kłodzka
    Postów
    1,106
    Auto
    tipo 1,4 sedan 2017r, ix 35-2,0crdi 2010, Fiat 125p 1988, Polonez 1,5- 1989, Polonez Caro 1,6-1994,
    Rocznik
    03.2017
    Cytat Napisał karwoj25 Zobacz post
    Te nakładki są już w zaciskach bravo II i w moim przypadku usunięcie tej gumy wymusił ich stan. W lewym jarzmie z jakiegoś powodu ta guma napuchła i w czystej prowadnicy chodziła z oporem, po dodaniu niewielkiej ilości smaru praktycznie nie było możliwości jej poruszenia. Porównałem wymiar z prawą stroną, która pracowała dobrze i okazało się, że lewa guma jest grubsza. Guma więc zniknęła, prowadnica działa prawidłowo.
    No i właśnie w moim tipo zaczyna się też ten problem . guma jest z jednej strony spuchnięta i chyba będę musiał ją wywalić. W pozostałych autach z hamulcami tego typu też występuje taki sam problem z tymi gumo- tłumikami drgań.
    Tak więc pojeżdże trochę, a na wakacje te gumki wywalę. Będę spokojniejszy że w zimie mi się hamulce nie będą blokować jak gumki się całkiem rozpuchną....

  9. #248
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    37
    Postów
    2,268
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Jakim smarem smarujecie prowadnice zacisków? Może guma puchnie od nie właściwego smaru. Nie mam takich problemów w żadnym aucie, wczoraj zmieniałem koła w 20 letnim Punto i zaciski z przodu chodzą bez zarzutu. Klocki równo stare. Ja stosuje:

    https://www.petrostar.pl/chemia/smar...0g,p1067652112

    Natomiast drugi smar z ATE Plastilube:

    https://www.motochemia.pl/ate-plasti...go-p-4224.html

    Nie jest przeznaczony do elementów gumowych.

  10. #249
    Master
    Dołączył
    07 czerwiec 2017
    Skąd
    Białystok
    Postów
    3,921
    Auto
    Tipo SW 1.4 T-JET LPG Lounge
    Rocznik
    2017
    Ale przecież tłoczek ma kontakt z gumą! Używałem tego ate przy ostatniej wymianie hamulców.
    Lepszy
    Power
    Gamoniu

  11. #250
    Master
    Dołączył
    05 listopad 2009
    Skąd
    Dltw
    Wiek
    25
    Postów
    1,166
    Auto
    Marea Weekend 1.9JTD (2009-2017)
    Rocznik
    1999
    ATE bardzo jasno opisuje co i czym smarować, a czego nie smarować: https://www.ate-hamulce.pl/baza-wied...-nie-smarowac/

    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jakim smarem smarujecie prowadnice zacisków? Może guma puchnie od nie właściwego smaru.
    Nie ma znaczenia jakim smarem ja to posmaruję, skoro guma jest już spuchnięta. I zapewne tak jest, że zły smar ma na to wpływ. Korzystam ze smarów ate, które tutaj podlinkowałeś i nigdy nie miałem problemów. Ale jeśli poprzednik stosował jakieś wynalazki, to ja już na to nic nie poradzę.
    They see me trollin', they hatin'
    308 SW 2.0, Focus MK2, GS500 i inne...
    2009 - 2017 Marea Weekend 1.9 JTD CF2 Verde Gardena

  12. #251
    Moderator
    Dołączył
    02 maj 2016
    Skąd
    Łódź
    Wiek
    44
    Postów
    2,369
    Auto
    Tipo 1.4 16V OE+ Węgry
    Rocznik
    2016
    Ja do prowadnic stosuje specjalny smar textar hydra tec, który jest odpowiedni do gumy.
    Natomiast resztę gdzie nie ma kontaktu z guma używam textar cera tec.
    stosuje te smary od wielu lat i wsio ok.
    siwymw lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V Open Edition Plus Węgry

  13. #252
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    21 wrzesień 2017
    Skąd
    Łódź
    Postów
    585
    Auto
    Tipo sw
    Rocznik
    2017
    Po jakim czasie (km przejechane) wymienialiscie pierwsze klocki? Wymiana byla z tarczą czy na jeszcze jeden komplet wystarczylo Wam tarczy?

  14. #253
    Klubowicz
    Dołączył
    12 listopad 2019
    Skąd
    Chrzanow
    Postów
    120
    Auto
    Tipo
    Rocznik
    2017
    Aktualnie 158tys tarcze przod jeszcze oryginalne ,1komplet klocków na przod przy 90tys, 2 tygodnie temu mierzyłem tarcza ma 20.8 mm jak dobrze pamiętam klocki jeszcze jakieś na oko 70% . Wyczyściłem wszystko i przestało popiskiwać
    Talarsw lubi to.

  15. #254
    kjk
    kjk jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    03 listopad 2016
    Skąd
    Polska B, a może C?
    Postów
    2,075
    Auto
    Tipo Pop 1.4 sedan
    Rocznik
    12.2016
    Cytat Napisał Talarsw Zobacz post
    Po jakim czasie (km przejechane) wymienialiscie pierwsze klocki? Wymiana byla z tarczą czy na jeszcze jeden komplet wystarczylo Wam tarczy?
    Nie pamiętam dokładnie, ale fabryczne klocki wystarczyły mi na jakieś 80-90kkm. Drugi komplet na stare tarcze.
    Talarsw lubi to.

  16. #255
    Master
    Dołączył
    19 listopad 2016
    Skąd
    Szczecin
    Wiek
    47
    Postów
    2,003
    Auto
    Fiat Tipo Sedan 1.4 95 KM Lounge
    Rocznik
    31/12/2016
    wymiana klocków i tarcz przód coś koło 95 000
    Talarsw lubi to.
    Fiat Tipo 1.4 16V by tedybear


 

Podobne tematy

  1. Klocki hamulcowe
    Napisany przez hubcio na forum Croma
    Odpowiedzi: 128
    Ostatni post: 12-07-2023, 21:16
  2. Klocki hamulcowe
    Napisany przez pix na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post: 10-12-2016, 13:22
  3. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichalStilo na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 09-10-2015, 22:29
  4. klocki hamulcowe
    Napisany przez asykom15 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 03-05-2015, 13:54
  5. Klocki hamulcowe
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post: 17-05-2009, 23:35

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-37868

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-378686

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-3786813

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537klocki-hamulcowe-378687

kolejnosc zachowana przy wymianie klockow hamulcowych w fiacje tipo 2018r przodforum tipo klockifiat tipo wymiana tarcz hamulcowychfiat tipo klocki hamulcowetipo koszt wymiany klockowklocki fiat tipofiat tipo wymiana klockow asotipo serwis hamulce forumsygnalizator zuzycia klockow fiat tipojakie klocki do fiata grande 1 4 forum

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl