Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 9 z 9
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2020
    Skąd
    Kielce
    Postów
    3
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    Uno

    Głośny huk metaliczny podczas dojażdzania do wybrzuszenia na jezdni

    Witam, wczoraj podczas dojeżdżania do wybrzuszenia na jezdni (spowalniacz) coś strzeliło w samochodzie (metaliczny dźwięk)...
    Czy komuś coś takiego się przytrafiło -TIPO KOMBI?
    Wzrokowo sprawdzałem sprężyny, łączniki stabilizatora...
    Nie mam, żadnego pomysłu co to mogło być...

    Nie zaobserwowałem gorszego prowadzenia auta, ani bicia kierownicy przy prędkości ok 100 km/h.

    Dziś podczas pokonywania hopek również już nic takiego nie udało mi się uzyskać...

    Co mógłbym jeszcze sam sprawdzić?



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Doświadczony klubowicz
    Dołączył
    13 kwiecień 2016
    Skąd
    Lubliniec
    Postów
    510
    Auto
    punto II 1.2 16v
    Rocznik
    2000
    Mogłeś uderzyć wahaczem o wybrzuszenie

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Ja dokładnie wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc wieczorem przejechałem chyba po jakimś większym kamieniu, którego nie zauważyłem (bo dziura raczej to nie była) i był tylko huk i potem zacząłem słyszeć takie metaliczne postukiwanie. Też sprawdziłem wzrokowo co się dało i nic nie zauważyłem. Dzisiaj na stacji byłem sprawdzić i okazało się, że urwał się kawałek sprężyny. Tak jakieś 7-10cm i to co się urwało zostało w tym takim kielichu na którym się opiera sprężyna od spodu. I przez to tak dzwoniło. A przez to, że to tylko taki krótki kawałek to ani nie zauważyłem zmiany w prowadzeniu auta, ani obniżenia z jednej strony.
    Dodam tylko, że jak wcześniej jeździłem Bravo to też mi poszły 2 razy sprężyny.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 sierpień 2020
    Skąd
    Kielce
    Postów
    3
    Auto
    Fiat
    Rocznik
    Uno
    też, bym szedł w tym kierunku. Dzięki za info.

  6. #5
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Ja dokładnie wczoraj miałem podobną sytuację. Jadąc wieczorem przejechałem chyba po jakimś większym kamieniu, którego nie zauważyłem (bo dziura raczej to nie była) i był tylko huk i potem zacząłem słyszeć takie metaliczne postukiwanie. Też sprawdziłem wzrokowo co się dało i nic nie zauważyłem. Dzisiaj na stacji byłem sprawdzić i okazało się, że urwał się kawałek sprężyny. Tak jakieś 7-10cm i to co się urwało zostało w tym takim kielichu na którym się opiera sprężyna od spodu. I przez to tak dzwoniło. A przez to, że to tylko taki krótki kawałek to ani nie zauważyłem zmiany w prowadzeniu auta, ani obniżenia z jednej strony.
    Dodam tylko, że jak wcześniej jeździłem Bravo to też mi poszły 2 razy sprężyny.
    Jaki masz przebieg? W starym Punto 2 zmieniałem sprężyny po pęknięciu w okolicy 200tkm, w Tipo mam 140tkm i na razie ok.

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    18 wrzesień 2014
    Skąd
    RZ
    Postów
    465
    Auto
    Tipo 1.4 HB 95 KM / Stilo 1.4 HB 95 KM
    Rocznik
    12.2017 / 12.2004
    Cytat Napisał Don_Salluste_PL Zobacz post
    też, bym szedł w tym kierunku. Dzięki za info.
    Podjedz na stację diagnostyczną to Ci uniosą auto i sprawdzą sprężyny. Chyba że masz wolną chwilę to żaba / podnosnik z bagażnika i sam zobaczysz. Opcjonalnie stań na równym parkingu i zmierz prześwit pomiędzy błotnikiem a oponą. Jak sprężyna ułamana będzie różnica. Chyba ze masz sporo nalatane i pod wpływem wagi od strony kierowcy będzie zdeformowana.

    Cieszmy się że Fiat nie popełnił tego błędu co w stilo, że po pęknieciu sprężyny mogła osynąć się z podstawy i rozciąć oponę. Nawet akcja serwisowa była i zakładali koszyczki na amortyzator

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Jaki masz przebieg? W starym Punto 2 zmieniałem sprężyny po pęknięciu w okolicy 200tkm, w Tipo mam 140tkm i na razie ok.
    Teraz mam jakieś 103tkm, także trochę słabo że już jedna poszła.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.

    Cytat Napisał pablos_206 Zobacz post
    Podjedz na stację diagnostyczną to Ci uniosą auto i sprawdzą sprężyny. Chyba że masz wolną chwilę to żaba / podnosnik z bagażnika i sam zobaczysz. Opcjonalnie stań na równym parkingu i zmierz prześwit pomiędzy błotnikiem a oponą. Jak sprężyna ułamana będzie różnica. Chyba ze masz sporo nalatane i pod wpływem wagi od strony kierowcy będzie zdeformowana.

    Cieszmy się że Fiat nie popełnił tego błędu co w stilo, że po pęknieciu sprężyny mogła osynąć się z podstawy i rozciąć oponę. Nawet akcja serwisowa była i zakładali koszyczki na amortyzator
    Nie do końca się zgodzę, że będzie różnica w prześwicie. Wszystko zależy ile sprężyny się urwało. U mnie poszedł bardzo krótki odcinek (mniej więcej taki jak zaznaczyłem na zdjęciu) i dlatego różnicy w prześwicie ani w prowadzeniu nie zauważyłem. No może gdybym zmierzył suwmiarką to by wyszło cokolwiek.

    sprężyna TIPO.jpg

  9. #8
    Master
    Dołączył
    17 styczeń 2019
    Skąd
    Kalwaria Zebrzydowska
    Wiek
    36
    Postów
    2,218
    Auto
    Fiat Tipo SW Lounge 1.4tjet + lpg [St1 170km]
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Davvid Zobacz post
    Teraz mam jakieś 103tkm, także trochę słabo że już jedna poszła.

    (Automat) Autor dopisał treść. Post został scalony.



    Nie do końca się zgodzę, że będzie różnica w prześwicie. Wszystko zależy ile sprężyny się urwało. U mnie poszedł bardzo krótki odcinek (mniej więcej taki jak zaznaczyłem na zdjęciu) i dlatego różnicy w prześwicie ani w prowadzeniu nie zauważyłem. No może gdybym zmierzył suwmiarką to by wyszło cokolwiek.

    sprężyna TIPO.jpg
    Udało się Ci kupić nowe sprężyny? Bo obiło mi się że ktoś zgłaszał że tylko w ASO org są dostępne za grubą $$$.

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 czerwiec 2020
    Skąd
    Lędziny
    Wiek
    38
    Postów
    69
    Auto
    Tipo 1.4 T-JET
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał steyr Zobacz post
    Udało się Ci kupić nowe sprężyny? Bo obiło mi się że ktoś zgłaszał że tylko w ASO org są dostępne za grubą $$$.
    Póki co jeżdżę jeszcze z tą urwaną, bo tak jak mówiłem nie czuję różnicy, a nie mam czasu się tym zająć. Także nawet jeszcze nie robiłem rozeznania. Ale coś mi się kojarzy, że za komplet sprężyn na jedną oś do Bravo płaciłem lata temu w granicach 800zł. Także tanio na pewno nie będzie :/


 

Podobne tematy

  1. Metaliczny pisk podczas jazdy
    Napisany przez fobofobya na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 23-12-2020, 14:27
  2. Oprogramowanie do zarządzania flotą
    Napisany przez rockon na forum Kącik komputerowy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 14-01-2020, 09:32
  3. Dzwiek(wycie, metaliczny dzwiek?) podczas przyspieszania 1.4 90km
    Napisany przez kuba9869 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 05-03-2019, 20:28
  4. Niepokojący metaliczny dźwięk podczas hamowania.
    Napisany przez GrubyPeres na forum Punto II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 18-04-2014, 22:45
  5. metaliczny pisk
    Napisany przez robmy na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post: 18-11-2010, 07:24

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

https:fiatklubpolska.plzawieszenie-i-uklad-hamulcowy-tipo-537glosny-huk-metaliczny-podczas-dojazdzania-do-wybrzuszenia-na-jezdni-51565

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl