Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 18
  1. #1
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005

    Zacisk hamulcowy z Cinquecento do UNO.

    Witam, czy zaciski hamulcowe z przodu z Cinquecento będą pasować do UNO?
    Mam do wymiany hamulce przód i możne by przy okazji wymienić też zacisk i założyć większe tarcze 240 zamiast z uno 220



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Jeżdżę na z takimi hamulcami parę ładnych lat i sprawują się wyśmienicie.
    Wszystko pasuje bez żadnych przeróbek.
    Potrzebne będą zaciski Cinquecento/Punto/Seicento,tarcze hamulcowe z Uno Diesla lub Poloneza z hamulcami Lucas-240 mm.
    Przy okazji wymień koniecznie gumowe przewody hamulcowe.
    Musisz tylko delikatnie rozgiąć osłony tarcz.
    Dodatkowo wymieniłem pompę hamulcową i serwo z Uno Turbo-ale takiej teraz już nie znajdziesz.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 16-10-2018 o 19:12

  4. #3
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Dzięki za konkretną odpowiedź, rozumiem że ,,Lukas,, to typ tarczy?

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Lucas to potoczna nazwa typu systemu hamulców który był montowany opcjonalnie w Uno 1,7 Diesel, Polonezie po 95 roku i Volvo 440.
    Takie tarcze produkuje wiele firm.
    tarcza.JPG
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 28-10-2018 o 12:28

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2018
    Skąd
    Łomża
    Postów
    14
    Auto
    Fiat Punto 1.1S
    Rocznik
    1998
    Zaciski do uno pasują ze starego modelu poloneza

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    OK, powoli kompletuje części, zaciski z Cinquecento już mam zregenerowane.
    Znalazłem taką aukcje z tarczami TRW:
    https://allegro.pl/trw-tarcze-hamulc...586013675.html

    Co powiecie na to, będą pasować, martwi mnie wysokość tarczy 46,5mm gdzie tarcza Lucas z poloneza ma 48mm inna teże jest grubość tarczy...

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Możesz spokojnie zamawiać.
    Do jakiego konkretnie modelu Uno będziesz montować ?
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 11-12-2018 o 22:15

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    1.0 i.e 1997 rok.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Spróbuj zdobyć pompę hamulcową od 1,4 -ma większą średnicę tłoczków.Uno hamulce.jpg
    Pasuje bez żadnych przeróbek.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 12-12-2018 o 17:06

  11. #10
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    https://allegro.pl/oferta/pompa-hamu...y10-6930871270

    Nawet nie jest bardzo droga, serwo wspomagani zostaje stare? bo z tego co widzę ma taką samą średnice 6" dopiero 1.4T ma 7" ale to nie do zdobycia...

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Serwo zostaje.Wymień też gumowe przewody hamulcowe jakby coś pasują od CC/SC.
    A jako ciekawostkę dodam że brazylijska wersja UNO sprzedawana we Włoszech miała właśnie hamulce z zaciskami od SC/CC.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 12-12-2018 o 20:14

  13. #12
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Gumowe przewody wymieniam obowiązkowo, sztywne do pompy też bo pewnie przy wykręcaniu gumowych się wszystko poukręca.

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Przeszczep hamulców na 240mm musi jeszcze poczekać ze względu na brak dostępu do garażu.
    Natomiast lewe przednie koło po ostatnich mrozach zaczęło się mocno nagrzewać, okazało się że przewód elastyczny blokował przepływ więc nie było innej opcji tylko jak najszybsza wymiana.
    Przewód wymieniony, o dziwo nie było żadnych problemów z odkręceniem elastycznego od sztywnego i odpowietrznika, wystarczyło lekko podgrzać i poszło elegancko
    Przewód elastyczny z Cinquecento jest minimalnie dłuższy ale to chyba nie problem.
    Pytanie w jaki sposób ułożyć te ,,krążki,, na przewodzie? w oryginalnym z UNO był tylko jeden krążek a z CC aż 5. albo po prostu zdjąć te krążki i zostawić 1?

    andrzejmc:
    W jaki sposób rozwiązałeś mocowanie do amortyzatora? bo gumka z elastycznych Cinquecento nie pasuje ma całkowicie inny kształt niż ta z UNO

    20181222_145136.jpg
    Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 22-12-2018 o 18:03

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    03 grudzień 2017
    Skąd
    Raszyn/W-wa
    Postów
    78
    Auto
    Fiat Uno 1.0 Fire & Polonez Caro Plus 1.6 GLI
    Rocznik
    2002 & 2000
    Czemu akurat z CC heble na przód?Co prawda miałem CC i hamował ok, ale w obecnym Uno wrzuciłem wentylowane tarcze ze Sieny/Palio 240mm i zacisk bodajże ten większy, pod tarczę 257mm.Ponieważ stare hamulce w Uno (seryjne) stały na wszelkie możliwe sposoby, poprawa jest nie do opisania.Przewody elastyczne dałem z Palio/Siena.Wszystko pasuje do felgi 13'

    CC też ma nieco "dziwną" konstrukcję prowadnic (chodzi o dolną), ale to co ktoś odwalił w Uno i starym Poloneze pozostawię bez komentarza.

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    09 luty 2012
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    255
    Auto
    Fiat Stilo 1.4 6 speed
    Rocznik
    2005
    Akurat zaciski z CC leżały kilka lat w garażu i się kurzyły, wiec grzech było nie wykorzystać. W Cinquecento nigdy nie miałem problemów z zaciskami i słabym hamowaniem, wręcz przeciwnie bardzo dobrze hamowały i nigdy ich nie zagotowałem, Uno waży mniej więcej tyle co Cinquecento więc myślę że 240mm pełna tarcza też się sprawdzi.
    Zresztą mam już cały zestaw TRW więc takie będę zakładał

    20181224_163122.jpg
    Ostatnio edytowane przez Alton88 ; 24-12-2018 o 17:39


 
Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Zacisk hamulcowy
    Napisany przez Asieres95 na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 05-07-2017, 21:25
  2. Zacisk Hamulcowy
    Napisany przez darius76 na forum Bravo II
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post: 05-11-2016, 21:31
  3. Zacisk hamulcowy TYł
    Napisany przez irqus na forum Kupię
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 13-04-2015, 10:03
  4. zacisk hamulcowy
    Napisany przez galka na forum Croma
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 04-03-2014, 23:48
  5. zacisk hamulcowy,tył
    Napisany przez pała na forum Stilo
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post: 26-11-2013, 08:38

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl