Fiat UNO. Uno Klub Polska. Naprawa silnika krokowego -możesz spróbować
Fiat UNO. Uno Klub Polska. Naprawa silnika krokowego -możesz spróbować
Witam ponownie.
Silnik krokowy wymieniłem w zeszłą sobotę ale nie miałem czasu o tym napisać. Otóż wszystko było dobrze przez jeden dzień. Teraz trzyma bardzo niskie obroty około 500obr/min, do tego falują 400 - 700.
Opiszę jak to wygląda z rana.
Odpalam bez dotykania pedału gazu. Chodzi 5 sekund i gaśnie.
Odpalam drugi raz bez gazu, chodzi 2 sekundy i gasnie.
Odpalam trzeci raz z gazem w jednej pozycji ( przypuśćmy 20% ) , chodzi 5 sekund i gaśnie.
Odpalam czwarty raz ( pompuję gazem ) chodzi cały czas obroty 800 - 2000.
Pompa paliwa, świece, przewody, krokowy nowy.
Na ciepłym silniku na benzynie taka sama historia.
Na gazie na zimnym silniku trzyma obroty w normie, na ciepłym bardzo niskie.
Po zdjęciu przewodu podciśnieniowego z ufo obroty spadają jeszcze niżej ( chyba działa ? ).
Już nie wiem za co się zabrać. Pomóżcie.
P.S Zapomniałem napisać.
Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).
Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder.
Ostatnio edytowane przez cinex134 ; 15-01-2014 o 22:56
Jakieś sugestie ?
"Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju ( robię długie dystanse - około 200 km dziennie ).
Nie zauważyłem spadku mocy, dlatego eliminuję układ tłok - pierścienie - cylinder."
Najpierw doprowadż silnik do pełnej sprawności bo wtakim stanie nigdy nie będzie dobrze pracował a tym bardziej zapalał.
Wymień UPG ,sprawdż głowicę ,ewantualnie splanuj ,wymień uszczelniacze zaworowe ,przeszlifuj zawory.
To nie jest wina tego że bierze olej, dlaczego ? Ponieważ dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynie żebym łatwiej odpalił go rano. Okazało się że silnik chodzi równiutko i idealnie reaguje na pedał gazu. Jakieś propozycje ?
Niestety nie masz tutaj racji bo przedostawanie się oleju do komory spalania ma olbrzymi wpływ na pracę silnika, a szczególnie na świece zapłonowe.
Olej osiadający na elektrodach świecy zapłonowej („zarzucanie" świec) tworzy połączenie (mostek)między elektrodami, wskutek czego przestają one iskrzyć. W razie zaolejenia świec zapłonowych silnik pracuje nieregularnie, przerywa i moc jego wydatnie maleje.Występują problemy z rozruchem.
Powodem „zarzucania" świecy zapłonowej olejem może być uszkodzona uszczelka głowicy, uszczelniacze lub prowadnice zaworowe zużycie pierścieni i tłoków, wskutek czego olej przedostaje się do przestrzeni nad denkiem tłoka (komory spalania) i osadza się na elektrodach i izolatorze świecy.
Uszkodzeniu może ulec też sonda lambda i katalizator.
Nie licząc smrodu i kosztów niepotrzebnie zużytego oleju.
Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 28-01-2014 o 10:24
Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować - w miarę normalnie chodzi na gazie.
Skoro na gazie chodzi w miarę dobrze to na benzynie również powinien chodzić tak samo lub lepiej.
Dziś po skończonej jeździe przełączyłem na benzynę - silnik zgasł. Moim zdaniem coś nie łączy tak jak powinno. Raz działa, raz nie. Nie mam zamiaru wymieniać wszystkiego po kolei. Powiedzcie mi co mogę sprawdzić ?
P.S. Czy to jest normalne że w naszych unikach z odmy wydostaje się olej do puszki filtra powietrza ?
"Silnik bierze olej nawet w dużej ilości. Podejrzewam UPG. Chcę się za to zabrać w tę sobotę.
Objawy :
- kopci na siwo
- czuć olej w spalinach
- ubytek oleju
- biała maź na korku oleju"
"Ty swoje , ja swoje. Silnik nie bierze aż tak dużo oleju żeby nie mógł pracować "
Ile to jest według ciebie to dużo?
Wykręć swiece to zobaczysz jak wyglądają...
No ale skoro jesteś takim ekspertem od silników to trudno.
Rozwiązanie problemu : czujnik położenia przepustnicy. Temat do zamknięcia.
Niestety problem powrócił. Czy ktoś wie jak sprawdzić czy czujnik położenia przepustnicy jest dobry ? Dysponuje miernikiem więc mogę sprawdzić oporność.
Jak wtyczka od czujnika jest odpięta to silnik krokowy nie działa ( czyli prawidłowo ) ale silnik pracuje "normalnie" na jałowych obrotach. W czasie kiedy silnik pracuje, podłącze wtyczkę to silnik nagle gaśnie. Jakieś wskazówki ?
Po remoncie silnika ( nie bierze już oleju ) sytuacja nadal taka sama. Po zresetowaniu komputera ( odłączenie klem ) wszystko chodzi jak należy do ponownego uruchomienia silnika. Jakieś propozycje ?
Coś mi się wydaje że to wina ECU. Teraz pojawiła sie nowa usterka. Zawsze jak rozgrzeje silnik to przełączam centralkę z "auto" na "gaz" ( nie pytajcie dlaczego bo nie chce mi sie tłumaczyć ). Teraz centralka co jakiś czas w różnych odstępach czasowych samoczynnie przerzuca z gazu na benzynę i na odwrót ( najczęściej na jałowych obrotach stojąc na skrzyżowaniu ). Dzisiaj problem się nasilił do takiego stopnia że w ciągu minuty centralka przerzuciła z gazu na benzynę i na odwrót dobre 20 razy. Zresetowałem ( zdjąłem klemy na 10 min ) ecu i problem przeszedł. Nie wiem na jak długo, zobaczymy. Panowie pomóżcie bo już nie mam siły ...
Wymieniłem komputer , wymieniłem aparat zapłonowy. Brak poprawy.
Czy ktos może mi podpowiedzieć
1. co trzeba kupic żeby podłączyć to uno pod laptopa ? ta przejściówka jest chyba niezbedna ?
2. Czy w ogóle jest sens podłączać uno pod komputer ? Czy pokaże jakieś błędy ?
może pompa paliwa?
Nie daje głowy uciąć, że po podłączeniu do lapka znajdziesz usterke. Czasami może być tak, że wskaże błąd czujnika, ale nie określi dokładnie którego i grzeb sobie w czujnikach... w wolnej chwili na ten temat poczytam na innych forach, filmikach może coś gdzieś ciekawego się dowiem i jakoś coś Ci doradzę.