Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8
Like Tree3lubi to!
  • 2 przez Leszek_70
  • 1 przez ata

Temat: Problem z hamulcami  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Uno 899 benzyna
    Rocznik
    12.2001

    Problem z hamulcami

    Witam wszystkich to mój pierwszy post, forum śledziłem od dłuższego czasu . Posiadam fiata uno z silnikiem benzynowym 899, problem polega na tym ze podczas hamowania z lewej strony z przodu od zawsze było słyszalne piszczenie do którego przywykłem.
    Będąc ostatnio na przeglądzie wyszły mi takie parametry hamowania:

    Kontrola hamulców: oś przednia: lewa strona 1,57kn, prawa 2.01kn (róznica 22% dopuszczalna 30%)

    Zdziwiła mnie ta spora różnica, zdecydowałem się na wymianę tarcz i klocków połaczona z wymiana sworzni wahaczy dolnych (która też zalecił mi diagnosta z racji pojawiających sie luzów) . Po wymianie zawieszenie ustalibilizowalo się, hamulce pracowały cicho, jednak po pewnym czasie (około 20km) podczas pracy tarcz i hamulców pojawiło sie głośne piszczenie podczas hamownia. Doszedł też taki efekt, że co któreś hamowanie słychać takie obcieranie jakby klocek przylegał do tarczy po odpuszczeniu hamulca ( czuje też to pod nogami takie obcieranie), które z czasem znika. Oddałem samochód do mechanika, który przeczyścił klocki i stwierdził, że wszystko jest ok, jednak problem dalej występuje.

    Stąd moje pytanie z czego wynika ta różnica w sile hamowania i skąd ten efekt piszczenia i obcierania?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    Moim zdaniem mechanik z leksza się nie przyłożył do sprawdzenia wszystkiego jeżeli chodzi o hamulce, Skoro wszystko przeczyszczone nasmarowane miejsca styków i pracy klocków hamulcowych w zacisku to pozostają nie sprawdzone tłoki hamulcowe, czyli jego swobodne działanie. Bo przypuszczam że przyczyną kłopotów z piszczącymi hamulcami oraz obcieraniem jak to kolega nazwał jest zła praca tłoków hamulcowych, po kilku depnięciach na pedał hamulca tłok odpuszcza i się nie zacina, wracając spowrotem. Co do takiej różnicy siły hamowania przyjrzał bym się najpierw elastycznym przewodom hamulcowym z przodu czy czasami nie są spuchnięte ze starości co może także być przyczyną tego stanu.
    ata i Deqen lubią to.

  4. #3
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Leszek_70 Zobacz post
    Moim zdaniem mechanik z leksza się nie przyłożył do sprawdzenia wszystkiego jeżeli chodzi o hamulce,
    Amen.
    Naprawa układu hamulcowego nie polega na tym że wymienia się elementy na pałę i wypuszcza samochód na drogę.
    Deqen lubi to.

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Uno 899 benzyna
    Rocznik
    12.2001
    Witam ponownie , dziękuje za odpowiedz . Stan z dzisiaj, oddałem do mechnika wymienił mi przewody elastyczne z lewej i prawej strony oraz gumkę na lewym tłoku, zapłaciłem za całość 200 zł. Właśnie wróciłem z zakupów i problem dalej wystepuje, co któreś hamowanie darcie z lewej strony które odczuwam na kierownicy, do tego głośny pisk przy hamowaniu. Co to moze byc?

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    16 marzec 2016
    Skąd
    kraków
    Postów
    94
    Auto
    Uno 1.0 45 ies fire
    Rocznik
    1999
    Wysłany: Dzisiaj 18:02
    Witaj.
    Miałem podobny problem, rozebralem cały zacisk hamulca na części pierwsze ( nie ma tego wiele )
    I jak się okazało to na tloczku była niewielka korozja po oczyszczeniu papierem wodnym i zamontowaniu wszystkiego na nowych uszczelkach problem ustąpił.
    Proponuje powtórzyć tą operację na obu kołach.
    Koszt uszczelek na jeden zacisk to około 6 zł a jeśli będzie potrzeba wymienić tloczek to koszt jednego około 26 zł.
    Daj znać czy się udało.

  7. #6
    ata
    ata jest nieaktywny
    Master
    Dołączył
    26 sierpień 2011
    Skąd
    Szczecin
    Postów
    1,427
    Auto
    Fiat Palio Weekend 1,2 MPI
    Rocznik
    11.1999
    Cytat Napisał Deqen Zobacz post
    Stan z dzisiaj, oddałem do mechnika wymienił mi przewody elastyczne z lewej i prawej strony oraz gumkę na lewym tłoku, zapłaciłem za całość 200 zł.
    Niepotrzebna naprawa, może poza gumką (nie widziałem w jakim była stanie).
    Czy mechanik sprawdził samochód po naprawie? W jaki sposób? Czy jego zdaniem naprawa którą wykonał była skuteczna i zasadna?

    Powiem tak: jeśli cały czas naprawiasz samochód u tego samego fachowca to ... przemyśl sprawę. Chyba że robisz tak jak niektórzy moi koledzy - przyjeżdżasz i mówisz co jest do wymiany. Nie jest to dobry sposób na naprawienie samochodu, aczkolwiek jeśli ma się za dużo pieniędzy to nie widzę problemu (choć znam przyjemniejsze sposoby pozbywania się nadmiaru gotówki).
    Nadal uważam że wymienianie na pałę kolejnych elementów układu hamulcowego nie ma sensu. Ale jak się nie wie co jest uszkodzone, to się wymienia - a klient płaci.
    Ja TEŻ nie wiem co jest uszkodzone, ale jeśli się ma dostęp do auta to istnieją sposoby na sprawdzenie poszczególnych elementów układu bez ich wymiany. Nie zawsze jest to łatwe, i dlatego najczęściej wymienia się części "najbardziej podejrzane" licząc na to że tym razem też się uda. Jak się nie uda to wymieniamy dalej.

  8. #7
    Klubowicz
    Dołączył
    09 grudzień 2016
    Skąd
    Tychy
    Postów
    212
    Auto
    Panada 1.2 / 51 KW/ 69KM
    Rocznik
    2010
    Witam
    No to tym razem nieźle poszedł po bandzie z tą kasą wziętą od ciebie za wymianę tych dwóch przewodów elastycznych i gumki od tłoka, po prostu przesadził ten ala mechanik, skubnął cię po prostu i tyle. Nikt nie kazał wymieniać na pałę tylko się dokładnie przyjrzeć i posprawdzać, dane elementy układu którymi mechanik się nie zainteresował nawet o to mi chodziło. A dopiero po weryfikacji należało by dopiero wymieniać uszkodzone elementy układu hamulcowego. Po wymianie tego co potrzeba w układzie hamulcowym należało by bezwzględnie sprawdzić poprawność działania każdego z elementów ale i całego układu hamulcowego w aucie, bo jak ja twierdzę i zawsze będę to mówił nie ma co oszczędzać na częściach do układu hamulcowego chodzi o jakość części ponieważ jest to nasze bezpieczeństwo! Tak jak kolega wyżej napisał zmienić fachowca bo ten chyba nie nadaje się mówiąc kulturalnie z leksza na obsługę twojego auta.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    30
    Postów
    6
    Auto
    Uno 899 benzyna
    Rocznik
    12.2001
    Witam oddałem kolejny razem tym razem mechanik zdecydował sie na wymianę pompy hamulcowej. Zapłaciłem 100zł problem ustał , wiec temat do zamknięcia . Dziekuje za poświęcony czas i za odpowiedzi


 

Podobne tematy

  1. Problem z hamulcami (tył)
    Napisany przez lordtomcio na forum Panda
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 02-04-2016, 01:03
  2. Problem z hamulcami
    Napisany przez michalm3987 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 11-08-2014, 09:47
  3. problem z hamulcami
    Napisany przez dudek na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post: 06-11-2010, 23:06
  4. Problem z hamulcami
    Napisany przez dudu$ na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 15-03-2010, 18:05
  5. Problem z hamulcami
    Napisany przez lukasz754 na forum Punto II
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post: 01-01-2010, 23:49

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl