Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Posty od 16 do 30 z 33
  1. #16
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    W tym aucie nie przestawisz zapołonu, gdyż nim reguluje komputer. Kiedy ma pójść iskra o tym decyduje komputer na podstawie czujnika położenia wału. Czujnika tego nie można w żaden sposób regulować to znaczy jego położenia.

    Tak więc nic nie kombinuj z przestawianiem zapłonu, bo po pierwsze nie ma jak, a po drugie jak coś zrobisz to będzie gorzej.

    Co do gumowych rękawiczek to weź lepiej kombinerki jak Bodzio radzi. Na kombinerkach masz grubą gumę, a gumowe rękawiczki są cienkie, a w końcu tam idzie kilkanaście tysięcy wolt!

    Odpal auto. Zdejmuj kombinerkami pokolei fajki z świec i zobacz co się bedzie działo.

    A co do stukania, to tylko gdy hamujesz, czy cały czas?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM




  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #17
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Po zmianie świec chodzi dobrze (tylko ma niskie obroty) w czasie jazdy na benzynie nie szarpie i silnik zdrowo pracuje, ale jest brak mocy - słabe przyspieszenie. Na gazie od razu gaśnie z powodu niskich obrotów, lekkie dociśnięcie pedału gazu i normalnie stoi. Jak w czasie jazdy przełączę na gaz to jedzie - do najbliższego zatrzymania się - spadają obroty i gaśnie. Zaraz pójdę sprawdzić czy z kombinerkami nadal kopie.

    Stuka tylko gdy hamuje, ręczny przestał też działać - na żadnym kole nie łapie przy 10km/h. Na postoju trzyma już od trzeciego ząbka. Stukało przed wymianą szczęk i po wymianie też zaczęło po 3 dniach stukach.

    [size=2][ Dodano: 2009-05-19, 17:40 ][/size]
    Nie bawiłem się ze świecami, bo tak jak mówiłem, jedzie na wszystkich garach.

    Odpiąłem akumulator (-) i po 30 sek. wpiąłem go ponownie. Auto odpaliło na wysokich obrotach (baaardzooo wysokich) - jak nic nie robię, to obroty troszkę podnoszą się, jak wcisnę pedał gazu, to obroty spadają i zaczyna pracować falowo (wznosi, szybko opadają).

    Po zdjęciu uszczelki(?) z plastikowej kopułki wtrysku(gaźnika?) ujrzałem coś takiego:
    - ale to już było przed tym nagłym skokiem obrotów.

  4. #18
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Chmm:
    - uszkodzony czujnik położenia przepustnicy np. wytarte ścieżki.
    - uszkodzony czujnik MAP sensor
    - uszkodzony czujnik temperatury silnika (sprawdzałeś go?)

    A co do obrazka, to wygląda jak cofka gazu...

    Może podjedź pod komputer. Ceny zależy gdzie od 50 do 100zł, a wsykoczą Ci jakieś błędy jak są.

    Sprawdź ten czujnik od temp. silnika.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  5. #19
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Cytat Napisał miszko
    A co do obrazka, to wygląda jak cofka gazu...
    Mógłbyś to rozwinąć?

    Cytat Napisał miszko
    Sprawdź ten czujnik od temp. silnika.
    Nie mogę go znaleźć. Jakieś wskazówki?

    Cytat Napisał miszko
    Może podjedź pod komputer.
    Na obecnej pracy silnika raczej nie dojadę. Zostanie ewentualnie hol.

  6. #20
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    12 lipiec 2008
    Skąd
    łódź
    Postów
    86
    Auto
    Skoda Favorit 1.3 i /F/I/A/T/ Palio 1.6 16v
    Cytat Napisał tiraeth
    Nie mogę go znaleźć. Jakieś wskazówki?
    czujnik z niebieską wtyczką... powinien być po prawej stronie obok termostatu...

  7. #21
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Wyczaiłem. W każdym razie wolę to zostawić komuś kto się na tym zna - nie czuję się pewnie w tej materii, a nie chciałbym czegoś spieprzyć. Jutro ten znajomy po zmianie paska obejrzy co się dzieje i będę wiedział na czym stoje. Ewentualnie podrzucę mu kwestię czujnika temp., jeśli będzie czuł się bezradny. Ostatecznie, na diagnostykę - pod komputer i zobaczymy czy coś wykryje - tutaj akurat znam diagnostę, który na uniakach się nieźle zna i wiem, że znajdzie elektroniczną usterkę bez problemu.

  8. #22
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    tiraeth, tak zwana cofka gazu to moment kiedy gaz zmieszany z powietrzem zamiast zapalać się w cylindrach zapala się w kolektorze dolotowym. Słychać wtedy charakterystyczny efekt wybuchu spod maski auta, silnik w tym momencie zaczyna się dławić i gaśnie. Typowo w takich przypadkach uszkodzeniu ulega np. puszka filtra powietrza lub inny element najsłabszy wytrzymałościowo w układzie dolotowym.

    Tutaj widać, że powstała duża temperatura zdolna do przypieczenia wtrysku, a dokładniej jego obudowy.
    Idzie tam też w miarę cienki kabelek do sterowania wtryskiem. Sprawdź go, gdyż taka cofka mogła go przypalić i robi się gdzieś zwarcie lub jest przebicie.

    [ Dodano: 2009-05-20, 08:00 ]
    A co do stukania to coś musi ocierać. Niestety dużo Ci nie pomogę, trzeba to rozebrać i zobaczyć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  9. #23
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Wczoraj, przed wyjechaniem do mechanika, odpaliłem auto i zaczęło pracować na niskich obrotach - zero mocy, ale dało się jechać. Na gaz nie chciał przełączyć, bo odwinąłem jakiś przewód z kabla WN - na cholerę on był zawinięty? Tego to nawet on nie wiedział - spekulacje wokół uziemienia.

    No więc tak - zmienił pasek rozrządu (gates dobrany po numerze oryginalnym) - ma ząbki na "okrągłe" koło, a w tym uno jest "kwadratowe" - magia! - napięte i chodzi dobrze. Trochę się pobawił z ustawieniem pracy rozrządu i - uwaga - odpowiednio usytuował czujnik położenia wału - powiedział, że mógłbyć trochę odsunięty i robił zadymę. Auto jedzie, małe obroty, ale spokojnie 80-tką można jechać (choć jest taki moment, że dostaje duże obroty i nagle przestaje jechać do przodu - pewnie komputer nie pozwala). Nie gaśnie, ani na benzynie, ani na gazie - na benzynie trochę lepiej jedzie.

    Jutro chcę zawieźć auto na komputer. Na wolnych obrotach silnik faluje, prawie gaśnie. Odpala, 2-3 sekundy chodzi ładnie, a potem obniża. Czytam, że to może być silniczek krokowy. Druga sprawa, to powiedział mi, że gaz w tym aucie to nie powinien być. Przynajmniej nie na jednym komputerze. Kontroler sondy oszukuje ją odnośnie mieszanki gazu i teraz może coś nawalać i dostaje głupawki. W każdym razie bez komputera się nie obejdzie.

    Odnośnie braku mocy, to wyszła jeszcze sprawa, że sprzęgło może być na wykończeniu (łożysko już sobie lekko chrupie) i jest zdeczko rozsprzęglony podczas jazdy. Silnik wyje, z ramy chce wyjść i nie gna - koniki nie mają gdzie się wydostać.

    Jak zawiozę i odbiorę auto z testu na komputerze, to dam znać.

  10. #24
    Moderator
    Dołączył
    05 styczeń 2008
    Skąd
    Podkarpackie
    Wiek
    46
    Postów
    2,865
    Auto
    Fiat Croma 1.9 mJTD 16v
    Rocznik
    2009
    tiraeth, ten pasek to coś nie teges.Jeżeli ma okrągłe zęby to może się urwać po jakimś czasie.Ja bym tego tak nie zostawił.
    Włoszczyzna-Hmm to jest to!
    Była:Tempra 1.6SXie SW 93'
    Marea Weekend 1.9 8v ELX 110KM 01'
    Lancia Lybra 1.6 16v 01'
    Fiat Stilo MW 1.9 16v 04'
    Jest:Fiat Croma 1.9 16v 09'

  11. #25
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Dobrze napięty może chodzić nawet tyle co kwadratowy. Ma ten sam rozstaw, szerokość i wszystko inne. Wzięty według kodu oryginalnej części. Ja nie jestem znawcą. Znachor wczoraj założył, powiedział, że go naciągnie troszkę mocniej. Nie ma jakichś kosmicznych luzów (a o to generalnie chodzi) - póki chodzi, to jest dobrze. Dużych ilości kilometrów narazie nie robię, nie rozpędzam go nie wiem jak, a w najbliższym czasie postaram się kupić faktyczny do tego koła - taki gatunek tego brazylijczyka.

    UPDATE: Autko wróciło z mechaniki. Usterka - sonda lambda. Reset komputera, naprawa sondy i autko chodzi. Jest nieźle - na benzynie zrywnie itp., ale gaz - cieniutko, 90km/h na czwórce i stop. Silnik wyje i nic nie wyciska.

    I teraz pojawia się pytanie - mała dawka gazu, nieszczelna instalacja czy "ten typ tak ma"? :-) To już*nie chodzi o wyciskanie 7. potów, ale jak się w czwórkę wsiądzie do samochodu, to nie chciałbym się*toczyć na gazie

  12. #26
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Na benzynie nie ma problemów z mocą i jeździ ładnie, tylko na LPG masz problem?
    Podjedź do jakiegoś zakładu i niech Ci wyreguluje instalację, przy okazji wymień filterek gazu.
    Wygląda na to, że masz zbyt mocno przykręconą "instalację", a dokładnie na rurze doprowadzającej jest taki zawór. Nim właśnie reguluje się maks. dawkę gazu.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  13. #27
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Filterek był wymieniony 300km temu.

    Odkręciłem zaworek na przewodzie LPG o cały obrót. Autko jak nowe. Teraz tylko podokręcam tak, żeby nie odczuć spadku mocy.

    Jestem zaskoczony - LPG, 140km/h - na czwartym biegu.

  14. #28
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ja kiedyś pomknąłem 160km/h na A2 uniaczem
    A teraz sam nie wiem, chociaż ja mam bez gazu.

    Jaką instalację masz u siebie? Ile Ci LPG spala?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  15. #29
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Lovato, konkretniej Lovato RG92 na elektrozaworze, montowana w 2004 roku.

    Ile pali? W zakorkowanym Wrocławiu na początku jarał 11.5L/100km, po regulacji coś koło 10.5L, ale teraz, po naprawie sondy lambda pewnie będzie mniej. Chciałbym zejść do ok. 9-10 litrów w mieście. W trasie narazie nie jestem w stanie powiedzieć, bo nigdzie się nie wypuszczałem jeszcze.

  16. #30
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 listopad 2008
    Skąd
    Bydgoszcz
    Postów
    12
    Auto
    UNO 1.0 fire
    Ja uważam, że nie powinno się zagazowywać silników benzynowych, strasznie to obniżą jego moc i niszczy silnik. Wiadomo, że jest taniej i może jak ktoś trzaska 10-12 tysięcy kilometrów miesięcznie to jasne jest to, że to się opłaca i to bardzo. Ja wole wydać więcej na benzynę, ale się cieszyć normalnymi osiągani. Benzyniaki nie dobrze znoszą gaz, a w innym przypadku od razu tworzone były by silniki na gaz. Tak jak kupujemy z salonu samochód benzynowy, tak byśmy kupowali gazowy... Pozdrawiam


 
Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  3. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 11:59
  4. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 21:14
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento nie pali na jeden cylinder

seicento brak mocy

fiat uno 1.0 brak mocy

niskie obroty fiat uno

fiat uno fire nie pali na jeden gar

fiat uno brak mocy

seicento nie ma mocybrak mocy w unofiat uno nie ma sily pod goreuno pali na trzy swiece i pukaseicento 0.9 chodzi na dwa cylindryuno niskie obrotyfiat uno nie pali na jeden cylinderwymiana cewki fiat palio weekend 99r 1 6palio weekend brak mocy na cieplymfiat uno slabe obrotyfiat uno brak mocy na zimnym silniku
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl