Witamy na Fiat Klub Polska
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Posty od 1 do 15 z 33
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip

    Nie ma mocy (niskie obroty), trzęsie budą i nie chce jechać

    Witam,

    Jakie kupić świece i przewody wysokiego napięcia do Fiata Uno 1.0 994ccm zasilanego LPG? Na tabliczce znamionowej mam oznaczenie wersji 146EX53A. Przyczyna? Wydaje mi się, że pali na jeden gar - sprawdzałem na benzynie, bo gaz się*aktualnie skończył, ale na gazie niesamowicie mułowaty i gazożerny. Bardzo nierówna praca silnika, odgłos krokowy. No i osioł - zero mocy, co już*od jakiegoś*czasu było zauważone (Vmax 120km/h na czwórce, piątka już przy 100 nic nie ciągnęła). Przewody też wolałbym wymienić - dzisiaj znajomego trzy razy kopnęło przez ogumienie kabli na odpalonym silniki, a raczej tak być nie powinno. Poza tym, poprzedni właściciel zalecił*wymianę, bo już*swoje przejechały.

    Z góry dzięki za pomoc!



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Masz tą samą wersje silnika co ja

    Co do Twojego problemu, to powodem tego myślę będzie źle ustawiony pasek rozrządu.

    Miałem podobny przypadek z tym, że wymieniałem pasek rozrządu. Omyłkowo ustawiłem o jeden ząbek za daleko. Na 5 biegu ledwo co 100km/h osiągałem. Po wdepnięciu pedału gazu bardzo silnik buczał. Prawie zero mocy i przyspieszenia.

    Sprawdź wpierw pasek rozrządu.

    A co przewodów to kupiłem Janmora na przymiarkę.
    Poszedłem do sklepu poprosiłem przewody i dobrałem takie, które pasowały wtyczkami i długościami.
    No może jeden przewód jest ciut dłuższy niż powinien, ale to nie przeszkadza.

    Co do świeć to musiałbym sprawdzić co mam tam wkręcone, bynamniej w katalogu Boscha widniały jako zamienniki dla tego modelu Uno. Idź do sklepu, jak mają katalog z świecami to myślę, że też powinni znaleść.

    Ale jak mówisz, że "przewody" kopią, to wymień je.
    Świece jak chcesz to mogę zaraz iść do auta i sprawdzić jakie mam.

    Jak problem nie zniknie to sprawdź ten rozrząd.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Jeśli mógłbyś sprawdzić, to bardzo byłbym wdzięczny.

    Odnośnie rozrządu, to dzisiaj chcieliśmy wymienić - brał się za to znajomy (ja się niestety za bardzo na tym nie znam i nie chciałem ryzykować). Kupiliśmy pasek i okazało się, że nie pasował, kolejny też nie i ostatecznie zostawiliśmy stary, bo po zdjęciu widać było że jest w niezłym stanie. Napinacz idealnie pasował.

    Wymienię świece, przewody i zobaczymy co będzie. Jak dalej tak się będzie zachowywał to wezmę się za pasek - może faktycznie jest źle ustawiony.

  5. #4
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z paskami to się nie baw z zamiennikami. Idź do ASO i kup od nich. Nie jest przesadnie drogi, a masz pewność, że to oryginał i będzie pasował.

    Zjem coś i idę zobaczyć te świece
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Kupiłem świece NGK FE65PR, przewody wziąłem takie same jakie miałem do tej pory (ta sama marka, to samo oznaczenie) i... auto chodzi gorzej. Na postoju dławi się (tak jakby miał niskie obroty), po ruszeniu trzeba naprawdę wysokie obroty mu dać, żeby ruszył do przodu - toczy się. Ponad drugi bieg ledwo co ciągnie.

    Pasek jest założony prawidłowo. Zjem i pójdę sprawdzić czy na każdy gar pali - zobaczę też czy mnie nie popieści.

  7. #6
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Rozrząd na 100% ok? Na znakach się zgadza?

    Sprawdź czujnik temperatury silnika. Jest on po prawej stronie silnika przy termostacie. Widać go wyraźnie bo na nim jest niebieska wtyczka od kabli które idą do komputera.

    Tu masz specyfikację czujnika:
    http://fiatforum.com.pl/downloads.ht...etail&df_id=68

    Zobacz czy przypadkiem nie podaje fałszywych danych, oczywiście jakiś odstęp od normy może być, ale u mnie gdy się on uszkodził silnik też nie chciał pracować. Komputer cały czas myślał, że jest zimny i podawał złą dawkę paliwa przez co autko nie chciało jeździć.

    A kable WN dobrze podłączyłeś (tzn. dobrze były wczesniej podłączone) ?

    [ Dodano: 2009-05-16, 13:29 ]
    Są jeszcze 2 sytuacje gdy komputer głupieje:

    - uszkodzony czujnik MAP (takie urządzonko co wisi nad puszką tam gdzie są przekaźniki od pompy/komputera i bezpiecznik).
    - uszkodzony czujnik położenia wału

    Lub masz inny problem np. uszkodzona cewka WN, albo coś np. z zaworami. Trudno powiedzieć.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Kable są dobrze podłączone - w sekwencji 1-3-4-2, tak jak w książce i tak jak były, jak kupiłem autko. I tak naprawdę to poza tym, że przy stówce był mułowaty, to normalnie chodził, do przedwczoraj - zaczął mieć problemy z ruszeniem pod górkę, wczoraj po zmianie napinacza jeszcze elegancko chodził (silnik równo pracował na jałowym), później - pod wieczór, jak postał kilka godzin - już miałem problem. Dzisiaj tragedia.

    Zatem sprawdzić czujnik temperatury multimetrem?

    Rozrządu znowu rozbierał nie będę, jestem przekonany, że dobrze założony był. Sprawdzę gary, temperaturę. Jeśli nic to nie da to chyba do mechanika go zawiozę.

    [size=2][ Dodano: 2009-05-16, 14:18 ][/size]
    1) Po odpięciu przewodu WN od świecy, przy włączonym silniku, "kopie" mnie przez osłonkę i gumowe rękawiczki. Czy to normalne?
    2) Nie sądzę, żeby to był komputer, już prędzej obstawiam przy zapłonie. Jak dodam więcej gazu to auto jedzie - powoli, ale jedzie - 60km/h na czwórce spokojnie jedzie i nie gaśnie.
    3) Słyszałem, że można przestawić o kilka stopni zapłon, uprzednio sprawdzając kąt stroboskopem. Czy to może coś pomóc?
    4) Nie chcę nie władować w kupowanie części, które mogą okazać się niepotrzebne. Chyba w przyszłym tygodniu pojadę do mechanika, żeby zopiniował tę usterkę.

    Znajomy mechanik powiedział, że to na 99% rozrząd, bo po majsterkowaniu przy paski te jazdy się zaczęły. Sam zmieni, wyreguluje zapłon i będzie cacy. I teraz zadanie dla mnie, żeby kupić odpowiedni pasek. Co polecacie do mojego Clipka 994?

  9. #8
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Tak myślałem Właśnie Ci miałem odpisać, a widzę, że dopisałeś

    Co do paska idź do ASO i kup oryginalny. Nie jest przesadnie drogi (około 100zł) a masz pewność, że to dobry pasek.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    A czy taki "oryginalny" paseczek potrafi jakoś pozytywnie wpłynąć na eksploatację samochodu? Czy jednak paseczek w okolicach połowy tej kwoty też będzie się dobrze nadawał. Ostatnio trochę wydatków miałem (OC, rejestracja, klocki, szczęki, tarcze, bębny, przewody, oleje) i chciałbym trochę odetchnąć, bo mnie portfel dusi

    No i jeśli tańszy zamiennik będzie się nadawał, to prosiłbym o jakąś poradę, jaki kupić - wiem tylko tyle, że ma mieć 131 zębów(?) i 17mm szerokości(?) - według tego opisu.

  11. #10
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,365
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Ma znaczenie, gdyż nieoryginalne moga pękać. Akurat na pasku rozrządu nie warto oszczędzać. Tak samo jak na napinaczu gdyż potrafią się one zatrzeć.

    Słyszałem już o kilku przypadkach, że paski pękały, a wtedy zaczynają się poważniejsze kłopoty bo się równa to remontowi silnika.

    [ Dodano: 2009-05-16, 20:30 ]
    Pasek kosztuje około 100-120zł (brutto) - oryginalny.
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    niewiem czy to pomoze ale mialem prawie identyczne problem w moiej marysi(temat marchewka oraz akus)ledwo jechala pod gore brak mocy i spalanie pozal sie boze a czy na gazie szczela ci?ja wymienilem kable swiece ,akus,i mase innych czesci a tu poprostu cewka nawalala,na zimnym silniku bylo ok ale puzniej jak by wylaczal sie jeden cylinder i po jezdzie max predkosc to 70-80 bylo wymienilem cewke i autko odzylo silniczek jak nowy a juz mialem rozrzad rozbierac(a byl niedawno robiony)i caly uklad prawie zaplonowy wymieniac,meczylem sie tak ponad 2mce kupilem nowa cewke i jest ok
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Strzela mi z przodu na bezynie i gazie. Z rury nic nie daje. Narazie się*wpieniam, bo nikt w okolicy nie ma paska rozrządu (gorzej - nikt nie wie, jaki ma być).

    Dodatkowo mnie kopie, jak przewód od świecy odłącze i moje przeczucie generalnie też bliżej cewki idzie. Tylko której? Obie kopią.

    Odnośnie paska, to z tego co znalazłem to pasować ma 131x17:
    Nr oryginalny: 46546254
    Nr katalogowy: FT 41 311

  14. #13
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    17 luty 2009
    Skąd
    radom
    Postów
    10
    Auto
    uno 0.9
    kolego koniecznie sprawdz czy kiedy sie muli pali na wszystkie cylindry!
    jezeli tylko zaczyna jechać słabo to zatrzymaj sie na poboczu i weż kombinerki (takie izolowane) i po kolei zdejmuj kable ze swiec(kiedy silnik pracuje). na odpalonym silniku zdejmujesz tzrymając kombinerkami za fajkę wchodzącą na swiece kabel wysokiego napiecia(nie polecam gołymi rękami bo może iskra przeskoczyć na rękę nic grożnego ,ale i nic przyjemnego). kiedy zaczniesz zsuwać kabel ze swiecy najpierw zacznie być słyszalne jak iskra przeskakuje jeszce na swiece( takie cykanie) potem gdy odstawisz go jeszcze dalej od swiecy silnik powinien nieco zwolnić i stracić na równej pracy.jeżeli silnik mimo że odstawiłeś przewód o około pięć cm od świecy nie zwalnia i nie łapie ponownie obrotów po założeniu kabla to wiadomo że na tym cylindrze nie pracuje.
    w ten sposób sprawdzasz pozostałe cylindry. kiedy już sprawdziłeś pierwszy to zakładasz na stałe przewód spowrotem i dopiero przechodzisz do następnego.
    może sie zdażyć ze pracują tylko dwa cylindry i wtedy jeżeli zdejmiesz przewód z pracującego silnik najprawdopodobniej zgaśnie.
    jezeli na każdym z cylindrów po zdjęciu przewodu jest reakcja( silnik zwalnia) i jest ona podobna dla każdego to wina nie leży po stronie zapłonu napewno.
    napisz jak te próby a wtedy postaram sie ci pomóć dalej.tą próbą ustalimy czy wina leży po stronie zapłonu czy gdzie indziej
    pozdrawiam

  15. #14
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Na nowych świecach nie palił na jeden gar. Sprawdzałem właśnie w ten sposób. Ale troszkę inaczej - najpierw zdejmowałem, a potem odpalałem. Ruszenie kabli (odpięcie od świecy), nawet w gumowych rękawiczkach, powoduje, że mnie pieści kilkadziesiąt wolt. Zmieniłem świece na stare (miały troszkę większy skok), przewody zostawiłem nowe. Teraz na benzynie chodzi równiej, ale nie równiutko - obstawiam opóźnienie zapłonu. Po prezłączniu na LPG gaśnie po kilku sekundach telepania.

    W czwartek jestem umówiony z mechanikiem na zmianę paska (może być tak, że po kombinacjach znajomego przeskoczył) i sprawdzenie zapłonu (m.in. przyspieszenie go, bo mocy nie miał od momentu jak go kupiłem).

    Jeszcze jest kwestia kopiących przewodów WN - gdzie to przebicie, to ja nie mam pojęcia - może znachor będzie miał.

    No i jeszcze sprawa hamulców - pisałem już o tym, ale nikt nie odpisał - stuka mi przy hamowaniu lewe tylne koło - szczęki i bębny były wymienione. Co to może być?

  16. #15
    Klubowicz
    Dołączył
    27 styczeń 2009
    Skąd
    Katowice
    Postów
    242
    Auto
    fiat marea weekend 1.6 16V+LPG
    na 99% cewka jak szczele to albo cewka albo przestawiony zaplon nie polecam sciagania kabli WN podczas pracy silnika grozi to porazeniem a w najgorszym wypadku skokiem iskry WN na blok silnika i jestes ugotowany komp na 100%bedzie do wymiany,zajmnij sie zaplonem podmien cewke i zobacz czy jest ruznica jezeli nadal sie to powturzy to zaplon nic innego nie bedzie
    byl CC700 teraz
    marea weekend 1.6 16V+LPG


 
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni

Podobne tematy

  1. Bravo 1.6 16v falujące obroty
    Napisany przez poochaty na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post: 09-01-2014, 17:11
  2. duże spalanie i spadek mocy
    Napisany przez Limpopo na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 51
    Ostatni post: 01-07-2013, 09:41
  3. Siena 1600cm falujace wolne obroty silnika !
    Napisany przez arencio na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post: 31-10-2009, 11:59
  4. [silnik] Palio niskie obroty
    Napisany przez Doktor na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 21-10-2009, 21:14
  5. [osprzęt silnika] Nierówne obroty
    Napisany przez lukvwp na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-10-2008, 00:53

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

seicento nie pali na jeden cylinder

seicento brak mocy

fiat uno 1.0 brak mocy

niskie obroty fiat uno

fiat uno fire nie pali na jeden gar

fiat uno brak mocy

seicento nie ma mocybrak mocy w unofiat uno nie ma sily pod goreuno pali na trzy swiece i pukaseicento 0.9 chodzi na dwa cylindryuno niskie obrotyfiat uno nie pali na jeden cylinderwymiana cewki fiat palio weekend 99r 1 6palio weekend brak mocy na cieplymfiat uno slabe obrotyfiat uno brak mocy na zimnym silniku
Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl