Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 8 z 8

Temat: Gorące koła  

  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Uno 899 benzyna
    Rocznik
    12.2001

    Unhappy Gorące koła

    Witam problem polega na tym, że po przejechaniu około 10-14km robi się gorące felgi z przodu (szczególnie wnętrze felgi i śruby wręcz parzą).
    1200km temu zostały wymienione:
    - pompa hamulcowa
    - przewody eleastyczne
    - klocki
    - tarcze hamulcowe
    - wymienione i nasmarowane tłoczki ( koła się nie blokują)

    Moje podejrzenie pada na tarcze hamulcowe (na tarczy nie mam żadnych danych producenta) obawiam się ze mechanik kupił najtańsze i że to one nadmiernie się nagrzewają podczas pracy, klocki hamulcowe miałem firmy topex (są dosyć tanie) bardzo piszczały i zmieniłem je na firmy girling. Zastanawiam sie nad wymianą tarcz hamulcowych na jakieś markowe tylko nie wiem czy to powoduje problem?
    Z góry dziękuje za odpowiedzi i poświęcony czas



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Master
    Dołączył
    12 listopad 2012
    Skąd
    Żory
    Postów
    1,301
    Auto
    Marea weekend 2,0 20v /Mercedes 300SE 87r /Plymouth Valiant 61r
    Rocznik
    1997
    Tarcze nie nagrzeją się same podczas jazdy. To tarcie powoduje nagrzewanie się tarcz. Problem leży więc nie w tarczach, a w zaciskach (tłoczki nie odbijają i klocki cały czas dociskane są do tarcz).
    Specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 maj 2017
    Skąd
    Lublin
    Wiek
    29
    Postów
    6
    Auto
    Uno 899 benzyna
    Rocznik
    12.2001
    Tłoczki wsuwają sie lekko nawet ręką i są nowe i nasmarowane. Tanie tarcze nie powodują oddawania ciepła na felge?

  5. #4
    Master
    Dołączył
    11 styczeń 2017
    Skąd
    Philippines
    Postów
    1,814
    Auto
    byС– 500X MULTIAIR (chip 175 KM)
    Rocznik
    2016
    Mnie w uno grzały gdy zostały świeżo naprawione . Co prawda tylne hamulce,ale polałem bańką wody i przeszło na wieki. Co do przednich ,to sprawdź dociąg łożysk i niestety ponownie stan zacisków,klocków itd.

  6. #5
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,361
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    A jak uniesiesz koła przednie to bez przeszkód możesz nimi kręcić? Stawiają jakiś opór większy?
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    14 marzec 2012
    Skąd
    Częstochowa
    Wiek
    43
    Postów
    476
    Auto
    TIPO HB 1,4 T-Jet LOUNGE
    Rocznik
    2017
    Cytat Napisał Deqen Zobacz post
    Tłoczki wsuwają sie lekko nawet ręką i są nowe i nasmarowane. Tanie tarcze nie powodują oddawania ciepła na felge?
    Tarcz nie wymieniaj,bo to nic nie pomoże....pomóc może jeszcze wyczyszczenie z brudu,rdzy(szczotką drucianą,pilnikiem) i posmarowanie smarem miedzianym prowadnic zacisków.Twój Uniak ma tarcze niewentylowane i niewielkie nawet tarcie klocków o tarcze (co jest normalne)powoduje ich nagrzewanie.Jeśli auto lekko się toczy na luzie...nic go "nie trzyma" to jest OK.
    Ostatnio edytowane przez jaroslawrak ; 26-08-2017 o 10:16

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    09 wrzesień 2017
    Skąd
    rybnik
    Postów
    2
    Auto
    uno 1.0i 44 km
    Rocznik
    1993
    Ja sobie poradziłem z tym przerabiając hamulce z przodu z nie wentylowanych na wentylowane. było trochę kombinowania ale było warto.

  9. #8
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    28 wrzesień 2016
    Skąd
    Dąbrowa Gornicza
    Wiek
    25
    Postów
    51
    Auto
    Fiat Uno 45 1.0 SWAP na 1.4 i.e
    Rocznik
    06.1994 FL
    Zaciski rodem z dużegoi fiata (bez prowadnic , na klinach) mają takie kwaitki, dodatkowo to że są wielkości 227, gdzie lżejsze Cinquecento ma 240mm.

    Hamulce zawsze ci sie bedą grzać, nawiercane/nacinane tarcze mogę pomóc. Ale nie spodziewaj sie cudów.
    Było
    -Fiat Cinquecento 704 Aisan '96
    -Fiat Cinquecento Sporting na Eksport '97
    -Fiat Uno 1.4 i.e '95

    Jest
    -Fiat Uno 1.0' 94 po SWAPie na 1.4 i.e



 

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl