Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 11 z 11
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    5
    Auto
    Jumper 3.0

    Czy można z clipa 1.0 zrobić 1,4 ies

    Mam pytanko czy i ewentualnie jak sie zabrac za przełożenie kompletnego napędu. Chcę podmienić całość w moim clipie. Drażni mnie ten silnik - jak się okazuje nietypowy jeżeli chodzi o części w naszych sklepikach. Mam do dyspozycji 1,4 ies i zastanawiam się co będę musiał podmienić a co ewentualnie może zostać aby nie tracic czasu. Skrzynia z tego co widzę na fotkach jest trochę inna więc chyba odpada wymiana samego silnika. Mam nadzieje że karoseria nie ma żadnych niespodzianek (w clipie oczywiście)



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Administrator
    Dołączył
    28 grudzień 2007
    Skąd
    Oleśnica (wlkp)
    Wiek
    41
    Postów
    5,351
    Auto
    Fiat Tempra 1.6
    Rocznik
    1994
    Z innej beczki, co się stało, że musisz naprawić ten silnik?

    Przeczytaj ten temat, może Ci coś rozjaśni:
    http://fiatforum.com.pl/topics8/uno-...kiem-vt936.htm

    Co do samego silnika to będziesz musiał wyrwać cały silnik ze skrzynią. W 1.4 jest inna skrzynia ( i inne przełożenia).

    Co do CLIP ja mam tem silnik i jestem z niego zadowolony. Jedynie pasek rozrządu robiłem przy nim i kiedyś czujnik o temp. wody wymieniałem. Gaz ostatnio mu dołożyłem i jeździ ładnie. Na plus zaliczę, że ma dwie cewki i komputer zarządza iskrą, a nie idzie to przez kopułkę i palec (które się zużywają z czasem).

    A buda jest ta sama
    Fiat Tempra 1.6l 8V, gaźnik, LPG, 450 tys. km przebiegu

    Audi A8L 4.2l V8 Quattro, tiptronic - na długie podróże
    Audi A6 2.8l V6, FWD, mulitronic (CVT) - do pracy
    Peugeot 206 2.0 HDI - na dojazdy
    Była służbowa: Toyota Auris II TS, 1.6l Valvematic @ 132KM


  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    31
    Auto
    Uno 1,4 I.e.S
    Witam
    Ja niedawno kupiłem uno z 1.4. Jak dotąd zauważyłem, że części do niego są sporo droższe niż do 1.0 (pasek klinowy o około 15 zł, czujnik temperatury o 60 zł). Ponadto mam jeszcze kłopoty z czujnikiem przepustnicy. A w sklepie powiedzieli mi, że jest to nierozbieralne i trzeba kupić całą przepustnicę (nie wiem czy to prawda??). Ponadto też sporo pali, przynajmniej mój 12-13l gazu po mieście. Może warto się jednak zastanowić.
    Pozdrawiam

  5. #4
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    07 maj 2009
    Skąd
    Wrocław
    Postów
    43
    Auto
    Uno 1.0 Clip
    Też się zastanawiam, po co komu zmieniać clipka na 1.4 Silniczek ekonomiczny i jak już miszko wspomniał - dwie cewki.

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    5
    Auto
    Jumper 3.0
    Dzięki miszko za odp. A u mnie jest tak, że nie bardzo mam siły aby rozpracowywać ten silniczek. Po pierwsze na jednym z cylindrów jest sporo niższe ciśnienie. Poza tym silnik bardzo niestabilnie się zachowuje na wolnych obrotach. Wiem, że to może być wina czujnika przepustnicy albo wody itd bo poczytałem nieco na forum ale np takiego czujnika przepustnicy w sklepie w którym zamawiam części nigdy nie widzieli. Mają w kompie fotki różnych detali i nic podobnego nie dało się dobrać. Jeżeli z każdym drobnym detalem mam biec na forum to wolę zmienić silniczek na bardziej typowy, do którego dostanę wszystko jak nie w sklepie to na szrocie. Osobną sprawą jest dynamika. Nabyłem 1,4 ze stosunkowo niedużym przebiegiem i za śmieszne pieniądze. W porównaniu do clipa ten samochodzik odrywa się od ziemi przy nacisnięciu gazu. Napewno odbije się to na spalaniu ale jak redukujesz do trójki to możesz konkurować z naprawdę dużymi samochodami. Na autostradzie zrobiłem mały test. Powyżej 170 musiałem wychamować ze względu na podejrzaną ciemną Vectrę Mam wrażenie że poszedłby 180 ! Nie chodzi o to aby tak doić to małe autko ale zapas mocy jest zawsze lepszy od jej braku. W tej chwili moim clipem może jeździć doświadczony kierowca który potrafi przed skrzyżowaniem lewą nogą hamować a prawą lekko gazować aby nie zgasł. Przy zamianie generalnie boję się tylko kłopotów z elektroniką, kostkami. Buda , hamulce, zawieszenie nie powinno mieć różnic. Jeżeli chodzi o skrzynię to porównywałem zdjęcia i rzeczywiście jest inna więc trzeba zmienić razem ze skrzynią. Jeszcze się wacham. Czekam na komentarz.

    [size=2][ Dodano: 2009-11-01, 18:30 ][/size]
    Asgerd a jak z dynamiką ? Zamieniłbyś się do tyłu jak spróbowałeś 1,4 ? 12-13 to dużo. Ciekawy jestem czy to jest norma. W Clipie mam gaz więc chcę go dostosować do włożonego silnika 1,4.

  7. #6
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    20 sierpień 2009
    Skąd
    Łódź
    Postów
    31
    Auto
    Uno 1,4 I.e.S
    Witam
    Czy Clip to "wynalazek" to nie wiem. Ale wiem, że do mojego 1,4 części do silnika muszę kupować w hurtowni specjalizującej się we "Włochach" i tylko na zamówienie. W zwykłym motozbycie raczej bez szans a mieszkam w Łodzi. Zatem nie jest to chyba zbyt popularny model. Również nie widuję ich dużo na ulicy. Litrowy "fire" dużo częściej.
    Nie mam porównania ilości mocy z innymi modelami. Na swojego nie narzekam, chociaż ja wolałbym oszczędność niż nadmiar mocy(wszystko zależy co komu do czego). W jeździe po mieście i tak wykorzystywana jest bardzo rzadko(korki). A na trasie nie przekraczam 90 bo i po co.
    W każdym razie gdybym kupował raz jeszcze wybrałbym raczej 1,0.
    Pozdrawiam.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    23 luty 2009
    Skąd
    Zwoleń / Bartodzieje
    Postów
    45
    Auto
    UNO 1.0i.e.S 99r JOZIN LIMITED EDITION by LPG
    Jak by co to u mnie na szrocie stoi silniczek clip z skrzynią, ponoć sprzęgło spalone, w całości by chcieli z 800zł
    Zdrowaś muzo, bitów pełna, bas jest z Tobą;
    błogosławionaś ty między gatunkami i błogosławiony owoc żywota twojego,
    DJ. Święta Techniawo, Matko Rave'u, graj nade nami głuchymi,
    teraz i w godzinę chill-outu naszego.
    MAYDAY

  9. #8
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    No to co ja mam powiedzieć!! Mam w uno silnik 1.5 którego nawet w Eper-ze niema a na szrotach mi mówią że takiego modelu to niema


    Ja bym silnika nie wymieniał tylko kupił drugiego uniacza bo z tego co mnie się wydaje to by trzeba zmieniać elektronike do silnika a co za tym idzie wiązki przewodów ( no chyba że sie myle to mnie poprawcie )

  10. #9
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    24 październik 2009
    Skąd
    Racibórz
    Postów
    5
    Auto
    Jumper 3.0
    Napewno elektryka bedzie zmodyfikowana. Juz sie zdecydowalem na zamiane. Sztuka 1,4 ma zaledwie 105 tys przebiegu. Cały taki samochodzik lekko uderzony mozna kupic za 450 zl wiec co do części trzeba miec tylko duże podwórko. Kupić silnik do clipa za 800 to raczej droższy interes i bardzo niepewny. Jeżeli chodzi o dynamikę to zwykle jest tak, że przesiadanie się na słabszy silnik bardzo rozczarowuje dlategotez wątpię abyś zechciał wybrać 1,0 po długim użytkowaniu 1,4. Oczywistym jest, że zależy co komu pasuje. Ciekaw jestem czy inni użytkownicy 1,4 mają podobne doświadczenia co do spalania. Silnik 1,0 trzeba dosyć mocno doić (nie wiem jak jest z fire). Wg mnie silnik mniejszy "żyłowany" spala niewiele mniej od większego w którym można lekko naciskać na gaz. W moim 120 było dość trudne do uzyskania (na gazie). W każdym razie jak już się pozbieram z zamianą zdam relację z napotkanych trudności. Mam nadzieję, że nie będzie ich zbyt wiele ponieważ mogę wyciąć z budy 1,4 co tylko chcę (reszta pozostanie na części).

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    22 grudzień 2009
    Skąd
    Toruń
    Postów
    40
    Auto
    Fiat Ulysse 2.0 Turbo HL
    Głupoty pitolicie o tych 1,4 i 1,5. Toć to jedna z najbardziej popularnych jednostek Fiata od lat 70 do połowy 90 i dalej. Sam mam 1,4 turbo w Punto GT (ta sama rodzina silników) i z częściami nie ma do niego żadnych problemów tylko się nie chodzi do Miecia w sklepie na rogu tylko do oddziałów dużych ogólnopolskich hurtowni z konkretnymi part numberami i wsio jest. 1,4 to nawet w Sienie jeszcze jeździło. A 1,5 bankowo jest w Eperze tylko trzeba umieć go obsługiwać.
    Fiat Stilo 1,6 16V Dynamic

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    04 luty 2008
    Skąd
    Kraków
    Postów
    110
    Auto
    Było UNO 1.5 138.C.2048 jest Skoda1.9 TDI
    2rotor, Jest uno 1.5 SPI a ja niestety mam MPI i d...... zbita bo niema w Eper-ze Uno 1.5 MPI. Nawet goście w salonie fiata Mówili że niema takiego modelu


 

Podobne tematy

  1. Jak zrobić klasyczne 115 KM ze słabszej 80-tki ?
    Napisany przez Rafi NS na forum Stilo
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post: 14-11-2016, 15:31
  2. Seicento wydech sportowy jak zrobić ?
    Napisany przez DaMo na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post: 25-01-2011, 17:11
  3. Co zrobić z tymi dziurami?
    Napisany przez zozo1 na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post: 05-05-2010, 14:45
  4. Jak zrobić zeby radio grało po wyłaczeniu silnika??
    Napisany przez MichaelloEs na forum Bravo, Brava, Marea
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post: 05-11-2008, 22:03

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

fiat uno 1.0 fire wymiana silnika na silnik1 4ies

silnik fiat uno 1.0 a skrzynia z 1 4

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie. Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, Przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, Spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl