Witamy na Fiat Klub Polska
Posty od 1 do 13 z 13
  1. #1
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996

    Czujnik przy kolektorze dolotowym

    Witam,
    pacjent to UNO 1996 1.4 i.e. 70KM 51 kW...

    Gdzieś czytałem, że przy kolektorze dolotowym znajduje się CZUJNIK TEMPERATURY CIECZY, który przekazuje informację do komputera sterującego dozowaniem mieszanki.
    I teraz do Was pytanie. Czy możecie mi opisać gdzie dokładnie znajduje się ten czujnik, jak się do niego dobrać ? Jak go zdemontować ? Może jakieś zdjęcia ?
    Macie też jakąś informację jak sprawdzić ten czujnik ? Może da się miernikiem cyfrowym ( jeżeli tak to jaką wartość powinien pokazywać).


    Silnik pracuje czasem nierówno i sądzę że po prostu świece są zalewane przez błędny sygnał właśnie z tego czujnika ( po wyciągnięciu świece były zalane).
    Na tą chwilę zmieniłem kable WN, swiece, kopułkę i palec rozdzielacza zapłonu.



    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam.



  2. Chcesz dołączyć do nas? Zarejestruj się!
  3. #2
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Polecam https://fiatklubpolska.pl/uno-440/pr...o-1-4-a-29991/

    Określone wartości rezystancji dla odpowiednich temperatur:

    dla 0 stopni=5500 ohm
    20 stopni=2500 ohm
    30 stopni=1800 ohm
    80 stopni=350 ohm
    100 stopni=200 ohm

    Czujnik ma dwa wyprowadzenia spokojnie zmierzysz każdym multimetrem uniwersalnym.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 21-09-2018 o 12:15

  4. #3
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Polecam https://fiatklubpolska.pl/uno-440/pr...o-1-4-a-29991/

    Określone wartości rezystancji dla odpowiednich temperatur:

    dla 0 stopni=5500 ohm
    20 stopni=2500 ohm
    30 stopni=1800 ohm
    80 stopni=350 ohm
    100 stopni=200 ohm

    Czujnik ma dwa wyprowadzenia spokojnie zmierzysz każdym multimetrem uniwersalnym.
    Super, dzięki za pomoc. Rozumiem że multimetr "podpinam" no masy i potem do wyprowadzenia w czujniku... Ale do którego skoro piszesz że są dwa ?

    Może jeszcze jakiś numer po którym znajdę ten czujnik w sklepie ( ewentualnie zdjęcie ) ?
    Ostatnio edytowane przez lukasz1985 ; 21-09-2018 o 14:36

  5. #4
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Czujnik poglądowo wygląda tak:
    Kw 7.3143 530143 CZUJNIK TEMP SILNIKA WODY EPS 1.830.143 - FIAT CNQ/SEICENTO FIAT BRAVO/A/PALIO/PUNTO/SIENA/TIPO/UNO 89- OPEL ASTRA/CALIBRA SZT [879136] • kayaba.istore.pl

    Ale tak naprawdę typ ustalisz dopiero po wymontowaniu{były montowane rożnej długości i średnicy gwintu).
    Multimetrem mierzysz rezystancję pomiędzy wyprowadzeniami.
    Nie powinno być "pzrzejścia" do masy.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 22-09-2018 o 13:28

  6. #5
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996
    Panowie, do tej pory wymieniłem:
    - filtr powietrza i paliwa
    - świece
    - kable WN
    - kopułkę i palec
    - czujnik wody w kolektorze ( ten niebieski o którym mowa powyżej)

    W dalszym ciągu mam problem z poszarpywaniem a raczej dławieniem silnika... Częściej na ciepłym niż na zimnym ale to też nie reguła... Po szarpnięciu/przyduszeniu jest chwilowy brak mocy i dalej normalnie. Wydaje mi się że przy niskich obrotach te zjawisko występuje w 99 %.


    Macie może jeszcze jakiś pomysł gdzie szukać przyczyny ?

  7. #6
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Przyczyn może być kilka:

    -zużyta/uszkodzona pompa paliwa
    -uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
    -zużyty wtryskiwacz
    -nieszczelny układ dolotowy
    -uszkodzony moduł zapłonu

    Jak sam wiesz na odległość to tylko wróżenie z fusów.

  8. #7
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Przyczyn może być kilka:

    -zużyta/uszkodzona pompa paliwa
    -uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
    -zużyty wtryskiwacz
    -nieszczelny układ dolotowy
    -uszkodzony moduł zapłonu

    Jak sam wiesz na odległość to tylko wróżenie z fusów.
    Ok, rozumiem.
    Jeszcze dopytam aby nie zakładać nowego wątku... W weekend będę na szrocie i chcę kupić przepustnicę oraz wtrysk. I teraz pytanie... Czy do UNO 1.4 70KM 51kw pasuje jakaś inna przepustnica ( od innego uniacza) ? Czy też muszę KONIECZNIE zakupić od swojego modelu... ?
    Pytam ponieważ sądzę że ciężko będzie znaleźć uniacza z silnikiem 1.4 na szrocie...

  9. #8
    Master
    Dołączył
    26 czerwiec 2017
    Skąd
    Pińczów
    Postów
    1,905
    Auto
    Grande Punto 1.9 MultiJet, 1.4 8V
    Rocznik
    2006, 2009
    Poszukaj innego auta z takim silnikiem jak u Ciebie produkowanego mniej więcej w tych samych latach.

    Fiat, podobnie jak większość innych producentów nie produkował silnika tylko pod dany model. Można spotkać kilka modeli z tym samym silnikiem.

    Na pewno wiem, że silnik 1.1 MPI można było spotkać nie tylko w Seiko, jak to jest u mnie, ale też w Punto i Uno właśnie.

    1.4 70KM na pewno było w Tipo.

  10. #9
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Kompletny zespół wtryskowy z przepustnicą pasuje tylko z z tego samego silnika (1,4 -70 KM Uno)

    W innych silnikach Uno 1,0 czy 1,1 średnica gardzieli samej przepustnicy jest odpowiednio mniejsza różni się też dżwigienką gazu.
    Za to "góra" góra SPI Bosch.jpgzespołu wtryskowego jest taka sama i można ją bez problemu wymienić -właśnie górna część zawiera najważniejsze elementy -regulator ciśnienia paliwa,wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza dolotowego.
    Spróbuj też "zdobyć" moduł zapłonowy.


    Punto i Seicento miały montowany zupełnie inny układ wtryskowy IAW (Magneti-Marelli) nie pasujący do Uno.
    Ostatnio edytowane przez andrzejmc ; 03-10-2018 o 11:31

  11. #10
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Kompletny zespół wtryskowy z przepustnicą pasuje tylko z z tego samego silnika (1,4 -70 KM Uno)

    W innych silnikach Uno 1,0 czy 1,1 średnica gardzieli samej przepustnicy jest odpowiednio mniejsza różni się też dżwigienką gazu.
    Za to "góra" góra SPI Bosch.jpgzespołu wtryskowego jest taka sama i można ją bez problemu wymienić -właśnie górna część zawiera najważniejsze elementy -regulator ciśnienia paliwa,wtryskiwacz i czujnik temperatury powietrza dolotowego.
    Spróbuj też "zdobyć" moduł zapłonowy.


    Punto i Seicento miały montowany zupełnie inny układ wtryskowy IAW (Magneti-Marelli) nie pasujący do Uno.
    Czyli wtrysk mogę zastosować z innego UNO z innym silnikiem bez znaczenia czy 1.1 czy 1.0 czy 1.4. Rozumiem ze wszędzie tam były montowane te same wtryski.
    Natomiast od powiedzmy punto 1.1 czy seicento 1.1 już nie będzie masował wtrysk. Zgadza się ?

  12. #11
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    Część z zdjęcia czyli "góra" jest taka sama w wszystkich silnikach natomiast dół zawierający przpustnicę jest inny.

  13. #12
    Nowy klubowicz
    Dołączył
    11 wrzesień 2018
    Skąd
    Gołdap
    Postów
    9
    Auto
    UNO 1.4
    Rocznik
    1996
    Cytat Napisał andrzejmc Zobacz post
    Część z zdjęcia czyli "góra" jest taka sama w wszystkich silnikach natomiast dół zawierający przpustnicę jest inny.
    A więc sytuacja wygląda następująco... Byłem na lokalnym autozłomie i niestety nie ma od ręki monowtrysku. Znalazłem jednak na aukcji takie coś: https://allegro.pl/wtrysk-fiat-uno-i...474005955.html. Numer 0 438 201 041 się zgadza z moim ale jest jeszcze jeden numer a mianowicie 3 435 210 515. Możecie zerknąć czy ten monowtrysk będzie pasował ??

    Przy okazji chcę też zakupić jeszcze pompkę paliwa.. Może to ona niedomaga... Czy możecie mi podać jakiś numer, symbol bądź cokolwiek abym mógł ją zakupić...? Jeszcze się zastanowię czy zakupić nową czy używaną... W sklepach internetowych są różne rodzaje i nie wiem która jest właściwa, stąd pytanie do Was.

    Jeszcze raz dla przypomnienia... UNO II 1996, 1.4 benzyna 70KM 51kw
    Ostatnio edytowane przez lukasz1985 ; 07-10-2018 o 18:46

  14. #13
    Klubowicz
    Dołączył
    27 wrzesień 2011
    Skąd
    Kielce
    Postów
    457
    Auto
    Fiat Uno 1,4 i.e.S/MCC Smart 0,6/FSO
    Rocznik
    1996/2001/1991
    W moim 1,4 1995/96 zamontowana jest taka:
    https://allegro.pl/pompa-paliwa-fiat...403338201.html
    Lepiej kup nową.
    Ten wtrysk który znalazłeś na allegro jest starszego typu.


 

Podobne tematy

  1. Duże podciśnienie w kolektorze dolotowym
    Napisany przez piotr55122 na forum Stilo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post: 26-05-2017, 09:38
  2. Cisnienie w kolektorze dolotowym 1,1 spi
    Napisany przez t-jet sport na forum Cinquecento, Seicento
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 27-01-2015, 11:58
  3. Czujnik temeratury powietrza w kolektorze - GP 1.2 - jakie oznaczenie
    Napisany przez mborow na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post: 11-03-2013, 07:42
  4. Przepustnica i czujnik ciśnienia w koletkorze dolotowym
    Napisany przez flance na forum Grande Punto
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post: 24-01-2013, 20:58
  5. Brakujący element przy kolektorze ssącym... [ MAP Sensor? ]
    Napisany przez Powerpwlk na forum Siena, Palio
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post: 02-05-2012, 19:55

Odwiedzający znaleźli nas szukając w sieci

czujnik w kolektorze fiat 1.1 spi objawy

https:fiatklubpolska.pluno-440czujnik-przy-kolektorze-dolotowym-42451

Tagi dla tego tematu

Ta strona używa ciasteczek tzw. "cookies"
Dbając o Twoją prywatność, prosimy Cię o wyrażenie dobrowolnej zgody na przetwarzanie przez nas oraz naszych partnerów biznesowych Twoich danych osobowych. Jeśli nie chcesz wyrazić zgody na przetwarzanie lub chcesz ograniczyć jej zakres kliknij w "Pokaż szczegóły". Zakres wyrażonej zgody może wpływać na dostępność świadczonych przez nas usług. Dane przetwarzamy m.in. w celu wyboru podstawowych reklam, tworzenia profilu i wyboru spersonalizowanych treści oraz reklam, pomiaru ich wydajności, na podstawie zgody w celach marketingowych, w tym profilowania, w celach analitycznych oraz na podstawie naszego uzasadnionego interesu jako Administratora. Przysługuje Ci m.in. prawo do dostępu do Twoich danych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo wycofania zgody na przetwarzanie.

Za Twoją zgodą my i nasi partnerzy wykorzystujemy pliki cookie lub podobne technologie do przechowywania, dostępu i przetwarzania danych osobowych, takich jak Twoje wizyty na tej stronie, adresy IP i identyfikatory plików cookie. Niektórzy partnerzy nie proszą Cię o zgodę na przetwarzanie Twoich danych i opierają się na swoim uzasadnionym interesie biznesowym. W każdej chwili możesz wycofać swoją zgodę lub sprzeciwić się przetwarzaniu danych w oparciu o uzasadniony interes, klikając na "Dowiedz się więcej" lub w naszej Polityce Prywatności na tej stronie Zobacz politykę prywatności oraz w jaki sposób wykorzystujemy pliki Cookie.

Wraz z naszymi partnerami przetwarzamy Twoje następujące dane: Dokładne dane geolokalizacyjne i identyfikacja poprzez skanowanie urządzeń, przechowywanie informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, spersonalizowane reklamy i treści, pomiar reklam i treści, opinie odbiorców, rozwój produktu. O wykorzystanie tych danych zostaniesz dodatkowo poproszony przez firmę Google Inc. w momencie kiedy pierwsza reklama miałaby zostać wyświetlona. Więcej informacji na temat sposobu gromadzenia i przetwarzania danych przez Google Analytics znajdziesz na stronie "Jak Google używa danych z witryn i aplikacji, które korzystają z naszych usług" dostępnej pod adresem: https://policies.google.com/technologies/partner-sites.
        
https://www.iparts.pl